X
after school carta (1)

Unde se pune în practică programul „Școala după școală” în Sibiu și de ce îmbunătățiri are nevoie

Inspectoratul Școlar Județean Sibiu a avizat 13 proiecte care prevăd derularea programului educațional „Școala după Școală” în anul școlar care tocmai a început. 

În lista instituțiilor de învățământ sunt incluse opt șoli din municipiul Sibiu, două din Mediaș și câte una din Cârța, Cisnădie și Șura Mare.

Este vorba despre Liceul Teoretic „C. Noica” din Sibiu, Școala gimnazială „Regina Maria” Sibiu, Școala gimnazială nr. 13 și structura Sc. 12, Colegiul Național „O. Goga” Sibiu, Școala gimnazială nr. 8 Sibiu, Școala gimnazială Cârța, Școala gimnazială nr. 3 Cisnădie, Școala gimnazială nr. 7 Mediaș, Școala gimnazială „Cireșarii” Mediaș, Școala gimnazială „Andrei Șaguna” Șura Mare, Școala gimnazială nr. 4 Sibiu, Școala gimnazială nr. 21 Sibiu și Școala gimnazială „Regele Ferdinand” Sibiu.

Cum se implementează programul în Școala din Cârța

Programul „Scoala după Școală” a debutat în Școala Gimnazială Cârța la 1 octombrie 2018. Directoarea instituției, Iuliana Turi, ne-a spus că de acesta beneficiază 98 de elevi – 64 de copii din învățământul primar și 34 de elevi din învățământul secundar inferior și că finanțarea programului este asigurată de la bugetul local al comunei Cârța.

„Masa caldă oferită elevilor este asigurată prin Asociația ”Maria Tănase”-Cîrța (înființată de cadrele didactice, reprezentati ai comunității locale, parintele paroh ortodox Cezar Bulgariu, doi angajati ai primariei Cirta). Masa este pregătită în bucătăria construită într-un spațiu nou (dat în folosință la debutul programului After School, în 19 martie 2018), aferent Căminului Cultural Cîrța, fiind utilată cu echipamente de bucătarie moderne și perfomanțe (finantarea a fost asigurata tot de la bugetul local, lucrările de construcții și amenajare au fost finalizate în luna martie 2018, inițiativa fiind a d-lui primar, Cristin Magheru”, ne-a explicat directoarea.

Programul are asigurată și asistență medicală pe domeniul de igienă a alimentației, de către medicul de familie Simona Peia, care este prezentă zilnic la școală. „La servirea mesei participă și părinți ai elevilor, în voluntariat. Începând din acest an școlar servirea elevilor se face în regim de autoservire. De asemenea, părinții contribuie cu legume produse în gospodăriile proprii și cu redirectionarea procentului de 2% din impozitul pe venit către Asociația ”Maria Tănase”-Cîrța”, a adăugat Iuliana Turi.

În ceea ce privește activitățile educative, la școala din  Cârța acestea sunt desfășurate de către cinci cadre didactice din învățământul primar și șapte cadre didactice din învațământul gimnazial, constând în sprijin în efectuarea temelor.

„Până la această dată, programul are feed-back pozitiv din partea părinților, a elevilor, a reprezentanților comunității și a partenerilor. Raportul realizat la sfârșitul lunii iunie 2018 pentru perioada 19.03-16.06.2018, perioada în care a fost implementat programul SDS în anul școlar 2017-2018, a evidențiat faptul ca 40% dintre elevi au înregistrat progres (raportat la gradul de formare a competențelort specifice din programele școlare), iar 50 % dintre elevi și-au consolidat competențele (fără a înregistra progres școlar) (raportat la gradul de formare a competențelort specifice din programele școlare). 10% dintre elevi au regresat (raportat la gradul de formare a competențelort specifice din programele școlare)” – Iuliana Turi.

Ce trebuie îmbunătățit în acest program

Directoarea Școlii gimnaziale din Cârța ne-a spus și ce lucruri trebuie îmbunătățite în Programul „Școală după Școală”, conform concluziilor Comisiei de implementare a acestuia:

1. diversificarea pachetelor educaționale oferite, cu activități care să crească motivația elevilor pentru învățare;
2. ofertarea de activități în ateliere tematice, ca pachet educațional, în funcție de interesele și de aptitudinile elevilor;
3. consiliere psihologică specializată pentru elevii care înregistrează rămâneri în urmă la învățare și pentru cei care au tulburări de vorbire sau de comportament;
4. comunicarea lunară către părinți a observațiilor din Fișa de monitorizare lunară a activității elevului;
5. implicarea și altor parteneri în dezvoltarea și organizarea programului.

Care e scopul programului

Programul „Școala după școală” a fost aprobat prin ordin al ministrului Educației în anul 2011. Acesta este un program complementar programului școlar obligatoriu și care, prin modalități integrate de sprijin, are ca scop prevenirea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii. De asemenea, se urmărește creșterea performanțelor școlare, accelerarea învățării prin activități educative, recreative și de timp liber, dezvoltarea personală și integrarea socială etc.
Organizarea programului se face pe baza unui regulament intern, elaborat de fiecare unitate de învățământ, iar finanțarea acestuia se poate face din bugetul autorităților locale, din programe finanțate din fonduri europene sau naționale, din activități școlare și extrașcolare, donații, sponsorizări etc., precum și din bugetul de stat.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact