X
sindicat TURSIB

Conflict la Tursib înainte de marea lansare. „Nu urcă nimeni la volanul unui autobuz de 200.000 de euro cu un salariu de 2.400 de lei”

Zece autobuze noi vor fi prezentate sibienilor mâine, în Piața Mare, într-un eveniment mult așteptat. Noile autovehicule ar putea însă să nu ajungă toate pe străzi, deoarece nu vor fi suficienți șoferi care să le conducă, crede liderul sindicaliștilor din cadrul Tursib, compania locală de gestionare a transportului public. Motivul invocat de acesta – activitatea defectuoasă a Consiliului de Adminsitrație (CA) al companiei. Liderul sindical salută însă achiziționarea autobuzelor, dar spune că după eveniment va organiza o grevă japoneză a șoferilor.

La ultima șediță  a Consiliului Local Sibiu, de pe 31 octombrie, a fost adoptată hotărârea privind „implementarea măsurilor dispuse de legislația specifică privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice la SC TURSIB SA”. Este vorba despre reînnoirea mandatelor celor trei membri ai Consiliului de Adminsitrație – Ovidiu Mircea, Daniela Chialda și Jens Kielhorn – și constituirea unei comisii care să aleagă alți doi noi membri.

Prezența pe ordinea de zi a ședinței consilierilor i-a făcut pe reprezentanții sindicatului Dumbrava din cadrul companiei de transport public, să asiste la aceasta. O delegație condusă de președintele sindicatului, Alin Poabar, secretarul general, Vlad Adrian, însoțiți de câțiva membri au ascultat cu atenție momentul aprobării, dar au contestat prelungirea mandatului actualului președinte al CA, Ovidiu Mircea. Sindicaliști au reclamat un management defectuos, lipsa dialogului dintre aceștia și sindicat, și faptul că „din partea dumnealor nu se fac pași pentru a stabili o pace socială în societate”.

„Tursib nu-i firma dlui”

Turnul Sfatului l-a contactat pe Alin Poabar pentru a cere mai multe detalii privind nemulțumirea sindicaliștilor.

„Eu și colegii mei am considerat că nu mai e momentul să facă parte din CA. Din cauza deciziilor lor ne-au plecat o grămadă de șoferi, nu ne-au oferit salariile la timp, nu ne-au plătit orele suplimentare la timp, concediile de pe 2016 de-abia în iunie am terminat cu ele, mai rămân cele din 2017, 2018. Eu cred că ar trebui să lase pe alții, mai bine pregătiți, să fie oameni din transport, nu de la închirieri apartamente. [Tursib] e firmă de transport – trebuie să aducă oameni din domeniu. Plus, că noi n-am avut dialog. Nu ne-a invitat la ședințele CA, nu ne-au pus la dispoziție deciziile CA. Până la urmă nu-i firma dlui – noi muncim, noi aducem bani, până la urmă noi aducem prima aia de ședință care nu se știe dacă se justifică sau nu”, ne-a spus Poabar.

Sindicaliștii, la ședința Consiliul Local Sibiu - 31 octombrie 2018

Sindicaliștii, la ședința Consiliul Local Sibiu – 31 octombrie 2018

De fapt, principala nemulțumire legată de reînnoirea mandatului lui Ovidiu Mircea în cadrul CA al Tursib a fost cea legată de lipsa unui dialog între cele două părți – sindicaliști și CA. „Noi, ca și muncitori, așteptam rezultate din partea lor, să fim băgați în seamă și totodată vrem o pace socială în firmă. Vedeți dvs. că ei au început să ne îngrădească munca sindicală și delegațiile sindicatului și le-a asumat el și nu le-a mai aprobat. Noi mergeam pe cheltuiala sindicatului. Eu am negociat contractul colectiv de muncă cu directorul, nu cu CA”.

Cine nu-și dorește o pace socială?

Potrivit liderului sindical, criza de șoferi care s-a simțit laTursib ar fi apărut anume din cauza deciziilor CA. „Până la urmă, toți acești factori au dus la plecarea personalului din transportul public local din Sibiu. Au fost 178-179 de șoferi anul trecut și au ajuns la 129. Acum cred că sunt în jur de 150 (…) Cred că în 4 ani de zile ne-am văzut de trei ori la ședință și atunci pe alte teme, nu pe cele economice. Lipsa dialogului e de la început. Ieri, la ședința Adunării Generale a Acționarilor, eu nu m-am dus să cer bani, deși situația angajaților nu e una bună la capitolul salarizării. M-am dus să reclam că nu există dialog între CA și sindicat, că ne dorim o pace socială în firmă – cine nu-și dorește să vină liniștit la muncă și să i se respecte drepturile? Dar orice pace socială produce costuri, asta trebuie să se știe – un manager bun trebuie să-și asume chestiile acestea” – a mai adăugat Alin Poabar.

În Sindicatul Dumbrava sunt aproximativ 150 de membri din 287 de angajați ai Tursib.

Poabar a mai spus că decizia de confirmare a lui Ovidiu Mircea în cadrul CA va determina sindicaliștii să organizeze o grevă japoneză a șoferilor. O grevă japoneză a mai fost organizată la începutul anului, iar în vară șoferii au reluat negocierile cu conducerea companiei despre motivele ce au dus la grevă. Dar până la o eventuală astfel de decizie, Sibiul se pregătește de lansarea pe trasee a unor 10 autobuze noi – eveniment pe care Alin Poabar îl salută și spune că nu-l va strica.

„Ar trebui să intru într-o grevă japoneză cu toți oamenii în semn de protest, dar nu vreau să stric evenimentul, că e unul important pentru sibieni, dar și pentru noi ca angajați că ni se îmbogățesc condițiile de muncă. O amânăm pe săptămâna viitoare, vom face o pichetare la primărie – nu știu, cineva va trebui să ne asculte și pe noi (…) Dacă nu, oamenii vor pleca. O să stea autobuzele în curte neconduse. Nu se urcă nimeni la volanul unui autobuz de 200 și ceva de mii de euro cu un salariu de 2.400 de lei. Omul cela are o responsabilitate. Am doi șoferi care au decis să plece la Timișoara, la transportul local pentru că oamenii de acolo au început să conștientizeze că criza europeană de șoferi a început să atace și România. Și au început să dea salarii bune – 4.500 de lei salariul de încadrare și cazare” – ne-a mai spus liderul sindical.

Președintele CA al Tursib: Să o dovedească!

Situația de la Tursib este privită altfel de președintele CA al companiei, Ovidiu Mircea, vizat de declarațiile liderului sindical. Acesta a respins orice acuzații de management defectuos, menționând că acestea trebuie să fie demonstrate. Mai mult decât atât, Mircea neagă faptul că sindicaliștii au fost ignorați în timpul mandatului său.

„De fiecare dată, când au fost luate decizii care vizează și problema sindicatului, conform legii, am invitat reprezentanții sindicatului și s-a purtat un dialog. Nu se poate spune că a existat o sfidare a sindicatului de către CA. Plus că toate deciziile CA sunt publice și sunt afișate e site-ul Tursib” –  replicat Ovidiu Mircea.

Șoferii nu pleacă, dar vin

În altă ordine de idei, acesta a sugerat că Alin Poabar face confuzia între atribuțiile pe care le are conducerea executivă a Tursib și cele care le revin membrilor Consiliului de Administrație. „Vizavi de evaluare, nu știu în ce măsură domnul respectiv are pregătirea necesară sau aparatul necesar să ne evalueze pe noi din punct de vedere profesional. Noi suntem evaluați de Adunarea Generală a Acționarilor, avem niște criterii de performanță, avem niște obiective clare, nu înțeleg ce evaluare are sau a făcut el (…) Managementul defectuos trebuie demonstrat. Dimpotrivă, activitatea economică a Tursib arată că nu este defectuoasă – a fost pe profit (…) CA nu conduce executiv. Deciziile se iau de către conducerea executivă. CA trasează linii mari în cadrul strategiei Tursib. Noi nu conducem efectiv societatea. Nu poate fi acuzat CA că ia decizii care duc la plecarea șoferilor. Eu pot să-l contrazic și să spun că urmare a deciziilor luate de CA acuma vin șoferi. Pentru că este un val de angajări. Dar, repet, nici în acest caz nu e activitatea CA, este discuția pe care am avut-o cu dl Caprariu (Dan Caprariu, directorul Tursib – n.n.) și urmare a acțiunilor pe care le face dânsul șoferii se întorc – acum am înțeles că sunt zece persoane care se angajează de la 1”, mai spune Mircea.

„Obectivul foarte clar convenit cu AGA și cu coducerea executivă pentru acest mandat a fost înnoirea flotei. Ăsta a fost clar cel mai mare obiectiv. Și cine n-a fost alături ca să înțeleagă nu crede. Aici s-a dat o bătălie pentru finanțare, pentru selectarea ofertelor, pentru terminarea în timp a selecției de oferte. Să zicem că e o acuză că CA nu s-a consultat – sindicatul pentru ce să-l consult? Că nu era o problemă socială. Din contră, noi am creat premisele pentru o perspectivă, de a veni și de a se lucra în alte condiții” – a concluzionat Ovidiu Mircea.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

8 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    eu

    Înainte de a cere salarii șoferii Tursib trebuie să învețe să se comporte civilizat și să respecte călătorii. Individul din poza principală, îmbrăcat în pulover , este unul dintre cei mai recalcitranți șoferi la adresa călătorilor în momentul în care aceștia îi atrag atenția asupra modului agresiv în care conduce, pleacă cu întârziere de la capătul liniei pentru că este interesant în restaurantul gării, nu respectă traseul, etc.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Noiceidejos

    Asta e stresul din ……..:-))oare sint personale??…cred ca da…dar in urma “consfatuirilor”:-)….oare chiar nu sa primit nici o doleanta?:-)…nici un avantaj…..cred ca da:-)…Aaa….si mai exista un “grup”:-)….iei nu au nici o doleanta?:-)…cred ca da:-)…dar de ce nu au banderole?:-)…De ce sint oare restul mulțumiți?…De fapt “conducătorii”
    sint..personal…liniștiți…dar deeee:-))…

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Teodorescu Eduard

    Suntem de acord cu lideru de sindicat despre conducere AGA in legatura cu comentaru facut Noi nu avem nimic cu conducerea Tursib să nu sa se inteleaga gresit. Noi dorim o colaborare cu sindicatu nostru cât mai bună din partea AGA Trebuie să înțeleagă și dansi că așa este frumos într-o societate în care nu se respecta opinia unor persoane care ne reprezinta cu mare placere Speram ca se va face pace si dialog social cu sindicatu nostru.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Alin

    Suntem o categorie de angajați ai unui serviciu public în slujba cetățenilor acestui oraș, asta nu înseamnă că suntem condamnați să suportam tot ce ni se întâmplă…Acest Domn care vine din era răposatului cu apucături de rea credință, răzbunător pentru faptul ca nu accepta sa fie criticat… Noi îi propunem sa facă școală pentru categoria,, D”, si sa urce pe autobuz, avem programe de lucru între 9 ore și 13.14 ore pe zi cu salarizarea pe care dumnealor ne-au pregătit-o… Atenție deșteptarea este la ora 3.30 dimineața….

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Noiceidejos

    De ce nu propune-ți sa faca scoala acești critici??…Sa vada ce inseamna sa “faci bani din pix” …asa cum cred unii…oare nu ar fi cazul sa facem fiecare ce știm mai bine…sa facem ceea ce ne-am ales in viata..ptr ce suntem pregatiti…dar…mai bine îl critici pe altul…sa nu se vada problemele tale…eu zic sa-si vada fiecare de treaba…fără cei de jos…cei de sus nu pot face bani…si fara cei cu “pix” …nici cei de jos nu fac bani.Si cred ca ar mai trebui trași la răspundere și cei cu critica…oare nu afectează cu nimic activitatea?????cred ca da….Drumuri bune

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact