X
tursib autobuze (27)

Autobuze noi, lansate cu mult fast la Sibiu: „Acum vă rămâne să vă concentrați pe problema forței de muncă”

Primarul Sibiului, Astrid Fodor, ambasadorul Turciei în România, Osman Koray Ertaș, precum și directorii celor două companii producătoare au fost primii călători ai noilor autobuze care vor circula pe străzile Sibiului. În oraș au ajuns deocamdată zece din cele 55 de autobuze pe care le-a achiziționat transportatorul local Tursib printr-un credit luat de la BERD. „Acum vă rămâne să vă concentrați pe rezolvarea problemei forței de muncă”, l-a îndemnat pe directorul Tursib primarul Fodor.

Cele zece autobuze noi au fost lansate vineri după amiază în cadrul unui eveniment numit „TRANSformarea”. Acestea au fost aduse de reprezentanții Tursib în Piața Mare dis de dimineață, când au fost amplasate în jurul pieței, alături de  alte autobuze vechi. Pe parcursul zilei sibienii, dar și turiștii care au ajuns în centrul orașului au putut face cunoștință cu autovehiculele produse de Anadolu Isuzu Sanayi ve Ticaret AS și Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS.

tursib autobuze (9)

 

tursib autobuze (16)

„Îs frumoase, dar față de MAN”

Până la prezentarea oficială, am făcut o plimbare printre autobuze, am urcat în ele pentru a discuta cu călătorii, dar și cu șoferii despre noile achiziții. Impresia generală – tot ce-i nou e frumos. În schimb, cei mai mulți și-au exprimat speranța ca oamenii să le păstreze.

Între două autobuze câțiva șoferi așteptau noi vizitatori și îi însoțeau înăuntru. Când rămân singuri, intrăm mai mulți jurnaliști să aflăm și noi detalii. Aflăm că șoferii încă n-au avut ocazia să le testeze, așa că așteaptă ora de vârf, când autobuzele vor fi pline.

tursib autobuze (10)

tursib autobuze (3)

„Îs frumoase, dar față de MAN… Toate-s trecute de 700.000 km și totuși merg. Eu zic că MAN-urile în continuare îs bune. Dar urmează să le vedem și pe acestea; până la proba contrarie, nu putem zice”, spune un șofer. Cineva din colegi îl întreabă ironic: Dacă se ridică scaunele înseamnă că se ridică și salariile? Reacția șoferilor n-a întârziat să vină și a fost una unanimă: „Aia e problema”, apoi a urmat o scurtă discuție despre faptul că șoferii își doresc salarii mai mari, menționând că cei din Timișoara primesc „4.500 de lei și cazare” – de fapt, același lucru pe care ni l-a spus în ajun șeful de sindicat. „Numai să țină curate, să nu le rupă [oamenii]. Dar sunt camere în interior… Pe traseu, când e plin cu 100 de oameni, acolo se vede, așa nu poți să-ți dai seama. Așa-s frumoase, nu știu cum facem să-i educăm pe oameni. Că la volan, în locul meu nu va urca, precis, e vorba de conștiința fiecăruia. Pe mine nu mă interesează nici treaba cu biletele, eu am treaba să-i duc în siguranță”, concuzionează un șofer și coborâm. Începe ceremonia oficială.

tursib autobuze (4)

tursib autobuze (5)

Începutul înnoirii flotei de autobuze a Tursib

În curtea interioară a Primăriei s-au ținut discursuri, pline de laude. Ideea principală – în curând, pe străzile Sibiului vor circula autobuze noi, unele dintre  ele ecologice, altele electrice. Dar până atunci mai sunt de trecut câteva etape birocratice.

„Acest eveniment dorește să marcheze începutul înnoirii flotei de autobuze a Tursib. Este un început în forță – vorbim de 55 de autobuze, care vor fi livrate integral până la finele anului. Acest lucru înseamnă mai mult decât jumtăate decât ceea ce este la ora actuală pe traseele din Sibiu”, a spus Astrid Fodor.

Primarul Sibiului a mai adăugat că autoritățile locale își doresc înnoirea întreagă a flotei de autobuze, precizând că au mai demarat o achiziție care vizează procurarea a zece autobuze și amintind despre achiziționarea a 40 de autobuze ecologice cu gaz comprimat, care vor fi achiziționate cu fonduri europene, și cinci minibuze electrice, pe care Primăria vrea să le cumpere, dar pentru care încă urmează să depună documentația la ADR Centru. „De asemenea, alte nouă autobuze electrice le va achiziționa Ministerul Dezvoltării Regionale. Dacă totalizăm, ajungem la 119 autobuze”, a spus Fodor.

tursib autobuze (21)

Edilul localității a vorbit despre extinderea complexelor locative în Sibiu, ceea ce va determina importanța dezvoltării Tursib. A urmat adresarea către directorul companiei de transport.

„Societatea Tursib are toate motivele să funcționeze foarte bine. Are cea mai modernă autobază din România – veți avea la dispoziție autobuze de ultimă generație. Deci, urmează ca dvs. să vă concentrați pe problema forței de muncă și vă doresc mult succes. Iar sibienii să folosească aceste mijloace de transport care sunt de ultimă generație”, a concluzionat Astrid Fodor.

tursib autobuze (19)

Ambasadorul Turciei în România, Osman Koray Ertaș, a vorbit despre importanța  relației româno-turce. Oficialul a vorbit despre faptul că aceasta nu e prima ceremonie la care participă. „Sunt fericit să particip aici și să asist la succesul companiilor turce. Am și pierdut numărul acestor evenimente, ceea ce vorbește de la sine”, a spus diplomatul. Acesta a subliniat că Sibiul este un oraș important „nu numai pentru că se află în centrul țării, dar și pentru că la anul va găzdui un summit european și orașul va deveni din ce în ce mai popular”.

Conducătorii celor două companii producătoare de autobuze au vorbit despre  capacitățile de producție și despre rezultatele pe care le înregistrează. Aceștia au amintit că autobuzele lorcirculă deja în alte orașe ale României, precum Constanța, Iași  sau București.

La final, directorul Tursib a oferit câteva date tehnice despre autobuzele noi care au venit și urmează să ajungă în Sibiu, achiziționate în cadrul creditului semnat cu BERD, în valoare de 65,74 de milioane de lei.

Moment simbolic

Moment simbolic

Date tehnice

Astfel, în total, urmează să ajungă în Sibiu 55 de autobuze: 38 ale companiei Anadolu Isuzu Sanayi ve Ticaret AS și 17 produse de Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS.

Cele zece autobuze aduse în Piața Mare a Sibiului sunt de două tipuri: opt sunt cu o lungime de 12 metri și 95 de locuri (produse de Anadolu Isuzu Sanayi ve Ticaret AS), iar două sunt articulate, cu o lungime de 18 metri și 147 de locuri (produse de Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS).

Ambele modele sunt dotate cu sisteme de climatizare (încălzire, ventilație și aer condiționat), sisteme informatice de monitorizare conectate la baza Tursib, cu instalații de numărare a călătorilor la fiecare ușă, cu sisteme de supraveghere video atât în interior cât și în exterior, sisteme electronice de validare a plății călătoriei, cu echipamente pentru asigurarea serviciilor WI FI, cu sisteme audio și video, ambele modele au podea joasă și facilități pentru accesul pasagerilor cu mobilitate redusă și locuri rezervate pentru pasagerii cu cerinţe speciale“, enumeră reprezentanții Tursib din lista dotărilor noilor autobuze.

A urmat o scurtă călătorie cu unul dintre autobuzele noi, iar concluzia a făcut-o primarul Astrid Fodor: „Călătoria a fost elegantă, silențioasă”. Evenimentul s-a încheiat la Primărie, cu șampanie.

tursib autobuze (22)

tursib autobuze (25)

tursib autobuze (26)

tursib autobuze (30)

tursib autobuze (18)

tursib autobuze (17)

tursib autobuze (15)

tursib autobuze (7)

tursib autobuze (14) tursib autobuze (12) tursib autobuze (28)

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

18 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    LL

    Ca aceste autobuze să nu fie distruse ar trebui ca fiecare traseu să aibe un controlor sau reprezentant Tursib în cazul în care sunt vandalizate sau se intenționează acest lucru !
    Ce pot să spun ! Acum vom vedea nivelul de civilizație al românilor având în vedere că Sibiul este populat nu doar de olteni , moldoveni sau alte naționalități din românia !
    Directorul Tursib și ceilalți reprezentanți ar trebui să se gândească cum să își împartă oamenii pe trasee pentru ca aceste autobuze să nu fie distruse !
    Repet: Câte un om pe fiecare traseu ar fi indicat ! Nu la orele de vârf ! Pentru că atunci sunt oameni mulți și nu cred că sunt chiar atât de nesimțiți să vandalizeze autobuzele ! Părerea mea este că ar trebui să se ia în considerare cele scrise de mine !

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Alzara 1918

    După 39 de ani – importăm tehnologie turcească in Orașul Martir Sibiu -Hermanstadt !
    La Budapesta ( oricum inferioară turistic ) circula cu mândrie justificata Ikarus !

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    sibian

    tot nu inteleg de ce nu se cumpara autobuze sau produse romanesti ? desi sunt mai scumpe decat cele straine bani tot la noi se intorc, adica stat, ex, dau cu 50 de mii de euro in plus, firma plateste impozit la stat, salari la muncitori, mi ales ca au sedii in romania, reduc somajul, primariile bani tot de la stat primesc, deci bani se invart in tara, asa bani merg in strainatate, lasa sa imbogatim pe straini noi sa fim slugi…. cand vom invata sa fim patroni adevarati ??? nu doar cu numele si sa facem firme care supravietuiesc cateva luni sau ani si apoi sa le vindem !!!!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      biciclist

      Păi dacă cu aceeași bani cumpăr 10 autobuze turcești în loc de 8 autobuze românești cu aceleași specificații, nu mă îmbogățesc eu cu 2 autobuze în plus? (eu = primărie, stat ,etc). Citește despre piața concurențială, productivitatea muncii și vei întelege mai multe…

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        sibian

        prietene sati explic mai detaliat fenomenul: pe mine nu ma intereseaza cantitate, ma intereseaza calitatea. STATUL da bani unei firme romanesti care plateste impozit salarii, TVA. STATUL primeste impozite salarii, TVA, apoi STATUL distribuie bani proveniti din impozite si TVA, la primarii, care la randul lor ii da la firmele romanesti. deci bani se invart in tara, statul nu are nimic de pierdut. Daca primariile ar cumpara de la firme straine bani ar pleca din tara, deci statul pierde bani. ai inteles acum ?? prefer sa cumpar 10 autobuze romanesti decat 12 straine, pentru o parte din bani se intorc la primarii sub forma de buget de la stat !!! Capisci ??? apropo vroiam sa spun sa NU facem firme care supravietuiesc cateva luni si apoi sa le vindem !!!!

        • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

          biciclist

          Atât cantitatea cât și calitatea sunt specificate în caietul de sarcini.
          Pentru administrarea cât mai eficientă a banilor noștri, entitățile delegate de noi în acest scop (ex. primăriile) sunt obligate să face licitații publice. Interesul primordial este să obțină maximul posibil din banii noștri. Și de asemenea să mențină costurile și taxele la cele mai mici niveluri. Beneficiarii finali suntem noi, cetățenii, care plătim taxele și NU vânzătorii, indiferent dacă sunt români sau turci! Dacă STATUL consideră că în anumite sectoare producătorii români au nevoie de protecție, va institui taxe vamale produselor străine. Dar nu și celor produse în UE, sau unde și-a asumat prin acorduri internaționale, netaxarea lor sau alte reguli.
          Strict cu privire la autobuzele noi, trebuie să specificăm că TURSIB SA le cumpără, adică o „firmă românească” deținută de consiliul local (adică de sibieni) cu bani împrumutați de la BERD, și nu cu bani din bugetul local.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    biciclist

    Felicitari! Lucrurile se mișcă foarte încet, dar se mișcă. Întrebarea este: va crește frecvența mașinilor pe trasee?? Se pare că nimeni nu vorbește despre asta.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Tepes

    Daca ati mers cu transportul in comun, stiti ce urat conduc soferii tursib. Accelereaza ca bezmeticii si franeaza ca i8diotii. Daca nu ai putere sa te tii de bari, te arunca pe jos. Niste soferi IDIOTI.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Nicusor

    Ar fii bine sa se faca o investigatie cum s-au sifonat banii de la tursib pentru piesele auto, cum se impartea spaga la achizitii si cum se scoteau piesele cumparate, neschimbate pe autobuze si revandute catre tursib. Verificati principalii furnizori de piese catre tursib, doi trei furnizori principali si veti scrie pagini de articole cu rating maxim. Sunt cateva magazine de cartier…

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Stoica Eduard

    Da, greu de înțeles această stare de euforie…era NORMAL să achiziționați noi autobuze, cum normal ar fi să le întrețineți pe cele existente….Câteva propuneri:
    Vă invit pe toți participanții la  eveniment să vă urcați într-un autobuz (nou) și să încercați să parcurgeți un traseu complet (ex:111) tur-retur, la o oră de vârf, să vedeți pe ce drumuri forestiere și de servitute se strecoară prin zona industrială vest, desenată total greșit de Directia Tehnică și cum se circulă spre celălalt capăt, în zona “Cireșica”, pe unde aceeași Direcție Tehnică a înghesuit toate fluxurile de vehicule, pe o singură bandă de mers, in loc să deblocheze BULEVARDUL DUMBRĂVII  (care devine potecă în curând) pe sensul către cimitir.
    Lăsați extazul și intrați pe site la vecinii din Brașov  (RAT Brașov), tot transport public de călători…urmăriți numărul traseelor, frecvența cu care circulă, prețul biletului și “durata”/valabilitatea sa (de 50 de minute), cum este organizat un capăt de linie (peroane, case de bilete, wc-uri, sala de asteptare încălzită, dulapuri pt bagaje,…) o construcție modernă de secol 21.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    periscop

    Propun să se organizeze o prezentare cu fast PENTRU FIECARE AUTOBUZ ÎN PARTE! Nu de alta, dar să ne ”bucurăm” în fiecare sătpămână de asemenea manifestări emoționante ; pentru organizatori

Lasă un răspuns către Tabita Cercel Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact