X
cartierul arhitectilor blocuri noi constructii (9)

Locuitorii din Cartierul Arhitecților îi cer lui Huja transport în comun. ”Mingea nu-i la mine!”

Toți vor, dar nu se poate. Cisnădie face stații de autobuz, dar Tursib-ul nu poate intra pe teritoriul altei localități. Șelimbărul vrea să continue drum, care să unească Cisnădie de DN, dar nu poate. CF-urile sunt praf. Sibiul propune Cisnădiei să-i aducă pe oameni pe biciclete până la granița dintre localități, iar de acolo să-i preia Tursib. Primarul Huja spune că s-a crucit când a auzit această variantă. Zona Metropolitană Sibiu, proiect început concret în urmă cu doi ani bate pasul de loc. Declarativ, toată lumea e pentru. În spate, toată lumea are cel puțin un motiv împotrivă.

Mesajul din Șelimbăr a prins în Cisnădie

Primarul Șelimbărului, Marius Grecu, a transmis ieri un mesaj prin care cerea urgentarea demersurilor pentru Zona Metropolitană Sibiu, pentru a se rezolva problema legată de transportul în comun. ”Teoretic, avem două soluții: fie ne creăm noi o societate proprie de transport în comun, fie insistăm pentru Zona Metropolitană. Pentru a face în Șelimbăr o regie de transport în comun este foarte costisitor, în primul rând, iar în al doilea rând, nu este o inițiativă viabilă. Problema ține de faptul că șelimbărenii vor să ajungă în Sibiu, nu într-o altă locație din comuna noastră”, a declarat Marius Grecu.

Mesajul primarului din Șelimbăr i-a încântat pe locuitorii Cartierului Arhitecților din Cisnădie. Aceștia au redactat o scrisoare deschisă prin care îi solicitau primarului orașului Cisnădie, Gheorghe Huja, o poziție similară cu cea a lui Grecu. ”Vă solicităm în mod public să vă alăturați celorlalți primari, să reluați dialogul pentru acest proiect și să contribuiți, decisiv, cu demersuri concrete, pentru a cristaliza proiectul Zona Metropolitană Sibiu în cel mai scurt timp posibil, alături de ceilalți parteneri. Vă solicităm să găsiți în Dumneavoastră înțelepciunea de a pune orgoliile deoparte, de a întinde „mâna” din partea Orașului Cisnădie, fratelui mai mare – Municipiul Sibiu, precum și celorlalți parteneri interesați, și de a începe cel mai mare și mai bun proiect care poate fi realizat în timpul mandatului Dumneavoastră. Este cazul să contribuiți la crearea Zonei Metropolitane din considerație pentru cetățenii care locuiesc în orașul pe care îl gestionați. Este timpul să nu mai așteptați invitații speciale, ci să acționați eficient și cu bună-credință, din considerație pentru titlul pe care îl purtați – acela de cetățean de onoare al Orașului Cisnădie. Faceți onoare urbei și duceți-o mai departe – dezvoltarea nu mai este viabilă izolat!”, se arată în scrisoarea deschisă.

Huja: Mingea e la Fodor și Grecu!

Primarul orașului Cisnădie, Gheorghe Huja, spune că a făcut tot ce a depins de el pentru a rezolva problema transportului în comun. ”Dacă mingea ar fi la mine, cazul ar fi fost rezolvat de mult timp. Tocmai că mingea nu e la mine, mingea e la doamna primar Fodor și la domnul primar Grecu. Am avut discuții pe tema asta cu domnul Grecu de vreo două-trei ori, totul depinde de dânsul. Eu nu pot intra pe teritoriul Șelimbărului, să construiesc drum. Dar pentru asta am fost criticați ala Consiliul Județean, am fost invitați la prefectură. Nu am cu ce să intervin decât cu vorbe, cu vorbe și iar cu vorbe. Teritoriul este al Șelimbărului pe de-o parte și teritoriul este al Sibiului, pe la Școala de câini. Sunt două variante care nu depind de mine. Se pot rezolva, dar să vină cu soluții. Degeaba mă critică oamenii pe mine, eu am făcut tot ce era în putința mea”, spune Huja.

Explicația Sibiului și răspunsul lui Huja. ”O glumă proastă”

Administrația locală din Sibiu a transmis Primăriei Cisnădie o adresă prin care propune o soluție pentru problema cisnădienilor care vor să ajungă în municipiu. ”Vă recomandăm crearea de punte de transfer la nivelul rețelei multimodale și construirea de parcări de transfer (parcări de tip park & ride) pe terenul orașului Cisnădie (la limita administrativă a acestuia), cu posibilitatea utilizării mijloacelor de transport existente din stațiile aflate pe raza municipiului Sibiu. Totodată, pentru decongestionarea traficului în zona de acces în Municipiul Sibiu dinspre orașul Cisnădie, Municipalitatea are de asemenea în derulare (în diverse stadii de implementare) proiecte care vizează promovarea mijloacelor alternative de mobilitate (de exemplu prin crearea unui sistem automat de închiriere biciclete în regim self-service, care propune amplasarea unei stații de închiriere în imediata apropiere a intrării în Municipiu dinspre orașul Cisnădie)”, se arată în răspunsul transmis d Primăria Sibiu către administrația locală din Cisnădie.

Soluțiile propuse de administrația din Sibiu l-au șocat pe primarul Huja. ”Dacă vedeți ce răspuns dau, vă cruciți. Vă cruciți! Eu sunt interesat de problema asta pentru că oamenii plătesc impozit la Cisnădie. Doamna (n. r. Astrid Fodor) zice să creez o parcare la intrarea în Sibiu, deși eu nu am metru de teren acolo. Ei spun să fac o parcare, iar oamenii să vină acolo cu bicicletele. Iar de acolo îi ia Tursib-ul. O glumă proastă!”, a spus Gheorghe Huja pentru Turnul Sfatului. ”Nu mai vreau să intru în conflict cu doamna Fodor, poate dă Dumnezeu să colaborăm. Dar spuneți dacă putem merge mai departe pe acest răspuns, sau nu. E o treabă foarte, foarte serioasă, nu știu de ce nu o putem debloca. Fac anul viitor pistă de biciclete de la Cisnădie la Sibiu, tot ce promit, fac. Am montat prima stație de autobuz acolo, să vină de la Cireșica încă 200 de metri. Am montat coșuri de gunoi, măturat stradal, deszăpezire. Fac tot ce depinde de mine, dar mai mult nu pot, oameni buni! Am pus zeci de bascule de piatră pe drumul paralel cu drumul județean, până la limita cu Șelimbărul. Am făcut asta să arăt că fac ce ține de mine, dar mai mult ce să fac?”, a continuat primarul din Cisnădie.

Șelimbărul e blocat de CF

Primarul comunei Șelimbăr, Marius Grecu, spune că drumul dintre Cisnădie și DN 1 nu poate fi realizat foarte curând. ”Acolo e un drum de exploatare agricolă. Este în proprietatea administrației locale, însă lățimea acestuia nu este decât de 4 metri. Atât măsoară proprietatea noastră. Nu se poate realiza acolo un drum decent, o soluție pentru traficul din Cisnădie, pe o lățime de 4 metri”, spune Marius Grecu. Primarul susține că acest drum se poate realiza, însă în timp. ”Primul pas este realizarea PUG-ului comunei Șelimbăr. Apoi putem începe demersuri legale pentru realizarea unui drum modern în această zonă, putem vorbi apoi exproprieri, de PUZ pe acea zonă, dar până la PUG nu putem face mare lucru”, a mai spus Grecu. Problema legată de terenurile în acea zonă e dată și de faptul că înscrierile în Cartea Funciară s-au realizat cu mari erori, existând cazuri când drumul respectiv apare ca fiind proprietate privată, dintr-o greșeală a unor funcționari.

Unde s-a blocat Zona Metropolitană Sibiu

Într-un articol de la începutul lunii ianuarie publicat în Turnul Sfatului, primarul Sibiului, Astrid Fodor, dădea de înțeles că unul din motivele pentru care demersurile pentru Zona Metropolitană Sibiu nu a înaintat ține de voturi. “Nu intru în detalii, dar prin acel proiect noi am propus ca – nefiind vorba de o asociere de dezvoltare – votul să nu fie egal, ci proporțional cu numărul de cetățeni. Cred că asta a fost descurajant”, este de părere Astrid Fodor. Potrivit documentului întocmit de reprezentanții Primăriei Sibiu, fiecare localitate va fi reprezentată în Adunarea generală a asociaților de un anumit număr de membri, proporțional cu populația respective localități, așa cum este aceasta comunicată de către Institutul național de statistică. Proporția propusă este cea de un membru (deci un vot în Adunarea generală) pentru fiecare 20.000 de locuitori, dar nu mai puțin de un membru pentru fiecare asociat. Raportat la actualele date, ar rezulta că într-o viitoare asociere a celor 16 localități care s-au întâlnit în 2016, municipiul Sibiu ar avea șapte voturi, în timp ce toate celelalte unități administrative ar avea câte un singur vot.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

8 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    lol

    Sa-i ceara primarului sa adopte o hotarare prin care scuteşte de anumite impozite si acorda facilitati, oricarui investitor care doreste sa intreprinda aceasta afacere-transport public pe ruta respectiva.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    marius

    pai de ce nu ai ba desteptule nici un metru liber ? ce ? Fodor a dat autorizatii de constructie pe banda rulanta fara sa gandeasca ? ai noroc ca nu isi fac aia din Arhitectilor buletine de Cisnadie ca nu mai pupai tu primarie .

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    arhitectul repetent

    Il intrebi daca a facut ceva concret pentru reluarea discutiilor privind ZM, stind ca asta e singura sansa a cartierului pentru transport in comun si el pune aceeasi placa: statie de autobuz (inutila si inutilizabila), cosuri de gunoi, maturat.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Calin

    Primaria Sibiu are standarde duble. Atata timp cat un autobuz circula zilnic pana la Mall, care nu este pe teritoriul municipiului Sibiu…. inseamna ca poate merge si pana in cartierul Arhitectilor. Macar de acolo ia oameni pe bilete nu pensionari pe gratis.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ion ionescu

    Halal oras european, nu pot 3 primarii sa construiască 2 drumuri si o linie de autobuz. Păi si prin sud se fac de astea, Ilfovul, cu o populație similară cu cea a județului Sibiu, va avea 450 de autobuze si zeci de linii integrate de transport incepand cu 1 decembrie. Cum naiba pot face aia, în frunte cu tuta aia de Firea, iar celor din cartierul arhitecților , nu li se face nimic? Este ceva pur si simplu rușinos.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact