Joi,
28.03.2024
Innorat
Acum
11°C

A devenit “infernal“ și drumul cisnădienilor către Sibiu prin Șelimbăr. “Mi-a luat aproape o oră să ajung în Sibiu“

A devenit “infernal“ și drumul cisnădienilor către Sibiu prin Șelimbăr. “Mi-a luat aproape o oră să ajung în Sibiu“

Accesul în municipiul Sibiu pe ruta Cisnădie – DN1 - Șelimbăr devine tot mai aglomerat, semnalează cititorii Turnul Sfatului. În diminețile ploioase, accesul pe această rută este aproape la fel de dificil precum și cel prin zona Cireșica, traseul Cisnădie – Sibiu fiind parcurs în decurs de aproape o oră.

Aglomerația din traficul matinal la intrarea în Sibiu prin dreptul cartierului Arhitecților a început să se repete și în zona intersecției dintre DN1 și drumul județean dinspre Cisnădie. În dimineața zilei de marți, de exemplu, coada de mașini de pe drumul județean înainte de intrarea pe DN1 era de aproape 1,5 km. “În fiecare dimineață între 7:00 și 8:00 este un trafic de coșmar. Fenomenul este rezultatul populării cartierului Arhitecților. Locatarii de acolo vin pe la Cisnădie și aleg ruta DJ 106D Cisnădie – Șelimbăr ca alternativă la infernul deja bine cunoscut de la intrarea în Sibiu prin Cireșica. Este halucinant în ce s-a transformat Sibiul. Nu va mai merge mult așa“, a declarat pentru Turnul Sfatului un angajat al unei companii din Sibiu, care locuiește în Cisnădie. Deși a plecat, marți dimineața, la ora 07:25 din zona centrală a Cisnădiei, respectivul cititor al Turnul Sfatului a reușit să ajungă în zona Pieței Unirii a Sibiului abia la 08:17. “Este un drum care în condiții de trafic normal se parcurge în 15 – 20 de minute. Și acest traseu a început să devină tot mai aglomerat din vara acestui an. Dacă situația continuă în această manieră, în momentul de față ca alternativă mai este varianta spre Cisnădioara – Sibiu, care încă mai este «liber㻓, apreciază cisnădianul. El se arată nemulțumit că în acest context administrația locală a investi în amenajarea statuii lui Mihai Viteazul sau în ridicarea unui centru Spa.

Drumul spre Sibiu via Șelimbăr durează din Cisnădie aproape o oră Drumul spre Sibiu via Șelimbăr durează din Cisnădie aproape o oră

Accesul spre municipiu pe ruta DN1 – Șelimbăr a devenit tot mai frecventat după ce cozile care se formează la intrarea în Sibiu prin cartierul Cireșica au ajuns să depășească adesea lungimi de 2,5 km. În aceste condiții, unii dintre cei aflați în coloană au ajuns să folosească drept acces în Sibiu drumul prin cimitirul municipal, care are o poartă și în dreptul cartierului Arhitecților, ieșirea înspre oraș făcându-se pe poarta principală a cimitirului.

De ce a fost decalat proiectul centurii ocolitoare sud?

Una din cele mai invocate soluții pentru rezolvarea accesului în Sibiu dinspre Cisnădie și Șelimbăr este construirea unei așa-numite “centuri ocolitoare sud“. Acest proiect a fost inclus în varianta inițială a Planului de mobilitate urbană durabilă (PMUD) a Sibiului, realizat la finele lui decembrie 2016. Potrivit datelor din inițialul plan de mobilitate urbană, costul acestui proiect era estimat la aproximativ 16 milioane de euro, lungimea calculată a traseului fiind de 10,6 km. În propunerea inițială această centură s-ar fi intersectat cu DN1 în zona Aeroportului Sibiu, a cărui pistă ar fi fost ocolită pe la baza dealului extins. Traseul mai includea capătul străzii Zăvoi, o intersecție cu Calea Poplăcii, după care această centură ar urma să parcurgă str. Ludoș, de unde – prin spatele cimitirului (zona dintre Cimitir și Școala de câini) – această centură ar urma să traverseze Calea Cisnădiei. Mai apoi, această centură ar fi ajuns – prin zona Dedeman – la o intersecție cu prelungirea bulevardului Mihai Viteazul în zona monumentului care amintește de bătălia de la Șelimbăr și, în cele din urmă, la o intersecție cu DN1 în zona benzinăriei Lukoil. La șase luni de la prezentarea publică a Planului (întocmit de Primăria Sibiu deoarece era o cerință pentru a putea accesa cele peste 33 de milioane de euro, fonduri nerambursabile, alocate în cadrul acestui exercițiu financiar european) acesta a fost modificat. Iar proiectul centurii a fost eliminat, în loc fiind propus proiectul unui nou pod peste Cibin în dreptul străzii Gladiolelor.

centura-sud Schița preliminară a centurii de sud a Sibiului. Sursa: Planul de mobilitate urbană durabilă a Sibiului

Potrivit informațiilor Turnul Sfatului, proiectul a fost eliminat în vara anului 2017 din PMUD deoarece acesta avea impact și asupra unei arii protejate, respectiv Pădurea Dumbrava. Menținerea centurii ocolitoare sud în PMUD ar fi presupus, prin urmare, și parcurgerea unor etape de consultare publică prin intermediul Agenției de protecție a Mediului, iar aceste etape ar fi consumat mult timp. Timp pe care autoritățile locale nu îl mai aveau la dispoziție, deoarece Strategia integrată de dezvoltare a municipiului Sibiu (care includea și PMUD) trebuia depusă la organismul intermediar în chestiunea fondurilor europene nerambursabile până în toamna anului 2017.

În această situație, autoritățile locale au în vedere modificări ale accesului în Sibiu prin zona Cireșica, prin lărgirea drumului de acces de la două la patru benzi de circulație. Deocamdată nu au fost anunțate termene referitoare la acest proiect.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

19 comentarii

gicu

Acum 5 ani

cum am mai zis.. a fost campanie... acum mai urmeaza una cu punerea proiectului inapoi pe lista ordinii de zi... oricum nu se face nimic.. votam bunicutza si peste 10 ani tot la stadiul asta suntem fraierilor!
Raspunde

arhitectul repetent

Acum 5 ani

Asta se intampla fiindca alesii locali si judeteni (Cisnadie, CJ, Selimbar) nu sunt in stare sa colaboreze si sa faca un/doua drumuri peste camp care sa lege cartierul de prelungirea Mihai Viteazu. Un drum printre cimitir si scoala de dresaj nu se poate face, ca e zona protejata, dar in spate la Hilton smecherii care au construit cu si fara autorizatie sunt ajutati de PS sa "intre in legalitate"
Raspunde

io de la tara

Acum 5 ani

transport public comun pt. Sibiu, Cisnadie, Selimbar, Sura Mare, Sura Mica etc. e solutia. pana administratiile locale nu vorajunge la o intelegere pe tema asta se va ajunge la haos in Sibiu(deja este haos...). Administartiile locale sa lase interesele Transmixt si sa dea odata drumul la tursib in localitatile limitrofe.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

uytuyt

Acum 5 ani

nu se poate introduce o cursa aeriana intre LRCD (langa dormitorul din arhitectilor) si LRSB (langa zona industriala vest)?
Raspunde

costy

Acum 5 ani

da, pacat de ce se-ntampla acolo!
Raspunde

nu conteaza numele

Acum 5 ani

imi cer iertate, sunteti siguri că accesul ....devine tot mai aglomerată ? nu cumva subiectul trebuie sa se acorde cu predicatul in gen, număr si caz ?
Raspunde

hai-hui

Acum 5 ani

D-nul primar Huja a semanat vant culege furtuna! Nu l-a interesat ce se intampla in cartierul Arhitectilor, consecinta e ca va avea probleme chiar la el acasa!
Raspunde

Rzv

Acum 5 ani

Hi hi, ha ha, ho ho. Mergeti burtosilor!
Raspunde

mihai

Acum 5 ani

cica "... ar avea impact și asupra unei arii protejate, respectiv Pădurea Dumbrava". Mai exact, care este aria protejata din Padurea Dumbrava? Cea peste care doreste un personaj (sa-l numim generic "KEUL") sa construiasca cartier de blocuri????
Raspunde

Andrei

Acum 5 ani

olandezul are o vorba : Largirea soselelor aduce la marirea traficului. Degeaba va stresati, si daca se fac 20 de benzi de circulatie tot o sa se impotmoleasca traficul undeva. Ca este Calea Cisnadiei sau Prelungirea Mihai Viteazu chiar nu mai conteaza. Nu intelegeti ca daca avem toti cate o masina si iesim pe strada toti la ora 7:30 rezultatul o sa fie inevitabil acelasi. Nimeni nu vrea sa mearga cu bicicleta, nimeni nu vrea sa mearga cu autobuzul, stam toti in masini personale si ne plangem pe internet.
Raspunde

vasile

Acum 5 ani

Solutia ar fi putea fi de la angajatori.Sa a ofere bonusuri la salar celor care vin cu transportul in comun, bicileta...Primaria sa dezvolte transportul in comun ca in orele de varf sa mearga mai multe autobuze in zona, sa dezvolte piste de biciclete catre parcul industrial cu legatura la toate zonele cu angajati.Cred ca daca ar fi o pista peste camp bine delimitata si promovata, oamenii ar putea profita cu placere .
Raspunde

Un PSD mandri

Acum 5 ani

Solutia e sa mentin PSD ul la guvernare. Cu expertii lor, in timp, o sa slabim natural , din placere iar mersul pe jos foarte popular. Se rezolva, aveti putina rabdare.
Raspunde

Pierre Richard

Acum 5 ani

Pai da, da cu hotzii aia ajungem sa nu mai avem nici bani de opinci...
Raspunde

ss

Acum 5 ani

si totusi...de ce nu poate fii reluat proiectul centurii de sud?el ajuta Sibiul plus toate localitatile limitrofe.Ne multumim ca a fost anulat si gata?
Raspunde

CitizenX

Acum 5 ani

Problema ar fi relativ simplu de rezolvat in prima faza: transport in comun si autobuze pentru scolari pe modelul implementat in Cluj. Ar fi timpul ca primarii din sura, selimbar, cisnadie si sibiu sa lase orgoliile de o parte si sa faca ceva pentru cetateni. Sa nu uitam ca relatia dintre aceste localitati trebuie sa fie una simbiotica, nu traim in tari diferite. Sunt satul de comentarii tampite de genul “cine te-a pus sa te muti acolo”.. peste tot in lumea asta langa marile orase exista suburbii care sunt legate de acesta prin transport public.
Raspunde

mihai

Acum 5 ani

Cand transportul public intre localitati e asigurat de o singura firma, ciobanotur pe numele ei, e de inteles de ce toata lumea prefera masina. Au cele mai invechite si infecte autobuze, tarife nesimtite si rute fara logica. Ca sa ajungi din Cisnadie la Sibiu, cu ciobanotur, trebuie sa iei parte si la turul Selimbarului, inclus in pretul abonamentului. Pentru o distanta de 7-8km faci un ocol de vreo 15 ca sa nu apara cumva costuri extra cu o a doua cursa, doar pentru Selimbar. Si nu, problema nu e la drumul ingust sau podul peste Sevis. Drumul e limitat la 7,5t deci se pot introduce autobuze mai mici in intervale mai dese. Oricum pe DJ106C circula orice tip de masina, pana la camioane si tir-uri si nimeni din politia rutiera nu-i intreaba de sanatate.
Raspunde

AGNES

Acum 5 ani

prea multi azilanti din est !! mai ales in Cisnadie - Cisnadioara ! Moldo go home !
Raspunde

Alin

Acum 5 ani

Cisnadie-Sibiu cel mai rapid prin Cisnadioara....deocamdata.
Raspunde

sibianca

Acum 5 ani

Ar trebui facut un drum dinspre calea cisnadiei (Arhitectilor) pe langa cimitir in drumul ce iasa la caini si pe la giratoriu din calea Dumbravii catre Poplacii se poate iesi mai usor inspre companiile dinspre Sibiu-vest. D-na Fodor va rugam tineti cont si de doleantele sibienilor nu numai de ale subalternilor, care nu totdeauna sunt obiectivi.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus