X
stadion 3

Primăria schimbă strategia în cazul stadionului. A doua etapă de modernizare are al doilea contract semnat

Spre diferență de prima etapă de modernizare a Stadionului municipal, reprezentanții administrației locale au decis ca în continuare proiectarea și execuția lucrărilor să fie atribuite separat. Zilele trecute, reprezentanții administrației au semnat contractul pentru proiectarea celei de-a doua etape de modernizare, în urma căreia stadionul ar trebui să ajungă la o capacitate de 19.000 de locuri, cu tribune acoperite și dotări astfel încât să fie să fie îndeplinite cel puțin cerințele necesare omologării în categoria A (nivel național – Liga I).

772.000 de lei, fără TVA, este valoarea contractului de proiectare și obținere a avizelor necesare semnat de Serviciul de administrare a domeniului public și privat din cadrul Primăriei Sibiu (serviciul care administrează stadionul) și SC Eurocerat International SRL, din București.
Deținută de o tânără de 33 de ani și implicată, până acum, în relativ puține contracte publice (cum ar fi proiectarea unui lot din autostrada Sebeș – Turda), societatea de proiectare din Capitală a adus pentru contractul de la Sibiu trei subcontractanți: UTI Grup SA (care va prelua aproximativ 6,5% din contract), Manolachi Geni-Teodor PFA (care va gestiona 1,3% din contractul de la Sibiu) și Protelco SA din Câmpina (25,91% subcontractare), societate specializată în proiecte de arhitectură, dar și cadastru.

În cadrul procedurii de atribuire a contractului de proiectare pentru cea de-a doua etapă de modernizare a stadionului municipal au mai depus oferte și S&M Expert Project SRL (din Iași), dar și asocierea formată din 3TI Progetti Italia-Ingegneria Integrata S.p.A și Consitrans SRL. Cele două oferte nu au întrunit, însă, punctajul obținut de firma bucureșteană mai sus amintită (criteriile de atribuire au fost două – prețul ofertei a contat în proporție de 70%, iar experiența experților a contat în proporție de 30%).

Înainte de atribuire, valoarea contractului era estimată la 874.000 de lei, fără TVA.

Un contract cu întârzieri deja “anunțate“

Potrivit documentației care a stat la baza atribuirii acestui contract de proiectare pentru cea de-a doua și ultima etapă de modernizare a stadionului municipal, termenul de realizare a proiectului tehnic, a detaliilor de execuție și a verificărilor tehnice necesare este de două luni de la semnarea contractului. Cum contractul a fost semnat pe 20 noiembrie 2018, proiectul de modernizare a stadionului ar trebui încheiat cel mai târziu la finalul lunii ianuarie 2019. Fapt imposibil, având în vedere că primul contract de proiectare și execuție a primei etape de modernizare a stadionului are drept termen de finalizare jumătatea lunii martie 2019 (acest termen a fost prelungit deoarece, la jumătatea lunii octombrie 2018, când era stabilit termenul inițial, avansul lucrărilor era departe de finalizare).

Simulare a stadionului după finalizarea tuturor lucrărilor. Sursa: Studiul de fezabilitate

Simulare a stadionului după finalizarea tuturor lucrărilor. Sursa: Studiul de fezabilitate

Iar proiectarea celei de-a doua etape de modernizare a stadionului ar trebui să țină cont în detaliu de ceea ce se întâmplă în cadrul primului contract. “La întocmirea proiectului tehnic se va lua în considerare și trata cu maximă seriozitate și răspundere, proiectul tehnic aferent primei etape, aflată în curs de execuție, la care vor putea fi aduse completări și/sau modificări acolo unde se impune“, se arată în documentația care a stat la baza atribuirii contractului de proiectare. Mai mult, documentația atrage atenția asupra unor potențiale situații de conflict având în vedere “menținerea garanției aferente lucrării fie de către constructorul care va realiza prima etapă de reabilitare, fie de constructorul ce va executa cea de-a doua etapă de modernizare, astfel încât beneficiarul să nu aibă de suferit sau suportat alte cheltuieli ivite pe parcursul exploatării stadionului din acest motive“, după cum se mai arată în caietul de sarcini.

Ulterior verificării tehnice a proiectului (când va fi acesta gata), firma din București va mai avea la dispoziție încă o lună pentru obținerea avizelor necesare și a autorizației de desființare/construire. În fine, contractul mai prevede și asigurarea de asistență tehnică “pe toată perioada cuprinsă între predarea documentației al cărui obiect îl face prezentul contract și până la încheierea procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor, minim 20 de luni“.
Aceste lucrări urmează să facă obiectul unei alte proceduri de atribuire publică, care va putea fi lansată doar după finalizarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție.

Ce fel de proiect?

După cum se arată în caietul de sarcini, proiectul tehnic va trebui să respecte cerințele obligatorii prevăzute în studiul de fezabilitate al acestei cea de-a doua etapă de intervenții la Stadionul municipal. Acest studiu a fost realizat de SC Techmedia Elecronics SRL din Botoșani (aceeași firmă care a realizat documentația de avizare a lucrărilor din prima etapă aflată în curs de derulare) și a fost prezentat public de reprezentanții Primăriei Sibiu în luna martie a acestui an (atunci când reprezentanții administrației locale încă anunțau faptul că și în această cea de-a doua etapă de modernizare, va fi licitat tot un contract de proiectare și execuție “la pachet“, după cum s-a procedat în prima etapă).

Schița viitorului stadion. Sursa: Studiul de fezabilitate

Schița viitorului stadion. Sursa: Studiul de fezabilitate

Potrivit datelor prezentate atunci în rezumat, viitorul stadion amenajat în locul celui actual ar trebui să ajungă la o capacitate de 19.000 de locuri, toate acoperite, și 240 de locuri de parcare (sub noile tribune care urmează a fi construite). “Tribunele vor fi înălțate pe partea dinspre Școala de Înot și strada Octavian Goga. Tribunele vor avea o înălțime asimetrică, deoarece conform PUG înălțimea este limitată la 20 de locuri. Prin urmare vor rezulta 14 rânduri de scaune pe partea dinspre strada Școala de Înot și 19 pe partea dinspre str. Octavian Goga. Tribuna a doua va avea până la 27 de rânduri“, descria, în primăvară, Lucian Vizantie propunerile studiului de fezabilitate.

“Nu pot fi locuri de parcare suficiente“, spunea primarul Astrid Fodor la prezentarea SF-ului

“Nu pot fi locuri de parcare suficiente“, spunea primarul Astrid Fodor la prezentarea SF-ului

În cadrul acestor lucrări ar urma înlocuit și gazonul și creat sistemul de încălzire al acestuia, demontată actuala tabelă nefuncțională, montate altele cu LED, amplasate turnichetele de acces, sistemul de supraveghere video și casele de bilete (cumpărate într-un contract separat), dar și amenajat un sistem de sonorizare. În urma acestor lucrări vor rezulta și diferite spații vitrate cu o suprafață de 2.800 de mp (înspre str. Octavian Goga), a căror destinație nu a fost stabilită.

Toate aceste lucrări din a doua etapă de modernizare sunt estimate la aproximativ 72 de milioane de lei.

Ce se întâmplă acum?

În prezent, stadionul este în stadiul într-un șantier care are mai multe termene intermediare de îndeplinire: până pe 15 decembrie trebuie finalizate toate lucrările prevăzute în contract, cu excepția lucrărilor de refacere de la tribuna oficiale și peluză. Lucrările aferente tribunei oficiale trebuie finalizate până pe 15 ianuarie, iar peluza – până pe 15 martie. Toate aceste termene sunt condiționate de starea vremii: torcretul, hidroizolația și șapa sunt operații ”umede”, adică utilizează apa, iar temperaturile exterioare trebuie să fie cu cel puțin cinci grade peste limita de îngheț (iar în cazul aplicării hidroizolației, aceasta poate fi aplicată doar dacă stratul-suport este uscat).

Acest șantier a fost încredințat (atât pentru proiectare, cât și pentru execuție) companiei sibiene Construcții SA, pentru suma de 6,93 de milioane de lei, fără TVA.

Despre câteva din motivele care au dus la întârzieri mari în derularea acestor lucrări (întârzieri care afectează în mod evident echipa locală de fotbal), Turnul Sfatului a scris aici.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

9 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Vivi Dragan

    Cand ai o societate care a mai construit stadioane situata la 2 kilometri de Sibiu si tu primarie prin serviciu public dai contracte la toti falitii cred ca ne meritam soarta dar nu inteleg ce vina are aceasta sa joace toate meciurile in deplasare.Sper ca macar in 2020 sibieni sa se gandeasca atunci cand merg la vot.Pentru ca degeaba dai bani la fotbal cand sibienii ca sa vada un meci de liga 1 trebuie sa faca 120 de kilometri
    Daca aceasta administratie avea un pic de minte demola acest stadion si facea o sala polivalenta de 10000 de locuri si stadionul il construia de la 0 in o locatie unde se puteau face si locuri de parcare.
    Dar de unde nu e nici Dumnezeu nu da.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Erlkonig

      Ce-i tot dați cu locuri de parcare, unde scrie ca trebuie să vii cu mașina la stadion? Parcarea e pentru autocarele oaspeților și a suporterilor lor, nu sa veniți voi cu mașinile, eventual până în tribuna. Și mai ho cu ce stadioane faceți voi pesedracnii. La Craiova a trebuit demolat o parte, când a fost gata, la Tg Jiu e gata, dar nu funcționează.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Vergintetorix

        Bai fiinta limitata, orice stadion care se respecta este dotat cu parcare pe masura. Toate stadioanele cu omologare in categoria A trebuie sa aibe si suficiente locuri de parcare.
        Dar creierul tau de “Deutsches Huhn”, nu prea are de unde sa stie!!!!

        • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

          robby73

          @Vergintetorix….ce prostii vorbesti ! Doamne da-i minte !
          Pe tine tea fatat ma-ta cu masina bai ? Un om normal merge
          cu transporturi publice la stadion…. sau pe jos. Un puturos cu masina ! La meciuri in deplasare inteleg, dar meciurile de acasa trebuie sa fii prost sa mergi cu masina.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact