X
aeroport brasov 4

CFR promite legătură între Aeroportul Brașov și oraș

Înainte de a se apuca de construcția terminalului, autoritățile brașovene au făcut demersuri pe lângă CFR pentru a conecta aeroportul cu restul orașului. În urma acestor discuții, conducerea Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Braşov a anunţat că a făcut deja paşi concreţi pentru racordarea obiectivului la reţeaua feroviară naţională, spre a-l face accesibil unui număr cât mai mare de persoane, scrie Bună Ziua Brașov. „Un studiu de traseu preliminar efectuat în cadrul regionalei braşovene a scos în evidenţă mai multe posibilităţi de realizare a unui racord feroviar, variante care vor fi analizate într-un studiu de fezabilitate pentru care s-au făcut deja demersuri de includere în lista de investiţii finanţate din sursele proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA. De asemenea, având în vedere valoarea estimată pentru realizarea efectivă a racordului feroviar al aeroportului, de aproximativ 20 milioane euro, s-a solicitat includerea acestui obiectiv în Strategia de Dezvoltare a Infrastructurii Feroviare, pentru a creşte şansele de a i se aloca fonduri”, se precizează în răspunsul transmis de dr. ing. Ioan Pintea, directorul SRCF Braşov, la Compartimentul Implementare şi Monitorizare Proiect AIBG din cadrul CJ Braşov.

Consiliul Judeţean a făcut împrumuturi bancare pentru a finaliza aeroportul, fiind singurul aeroport din țară ce va fi construit exclusiv din fonduri locale. Anul acesta se vor realiza căile de rulare, iar anul viitor – terminalul şi turnul de control. Primul avion va decola de la Braşov în 2020. În total Aeroportul va costa 57 de milioane de euro. Consiliul Judeţean a decis să facă Aeroportul pe cont propriu după ce toate Guvernele din ultimii 10 ani au refuzat să finanţeze investiţia. Până acum a fost realizată pista de 13 milioane de lei. Consiliul Judeţean a alocat anul acesta 10 milioane de euro pentru Aeroport şi a mai împrumutat alte 200 de milioane de lei pentri a putea finalize protectul.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

12 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    GG

    Un aeroport la Brașov este cea mai proasta investiție , având in vedere ca pe raza de 150 km mai sunt aeroporturi in București, Tg Mureș, Sibiu …
    Aici de văd frustrările și lipsa de viziune a edililor.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      mihai

      Daca e atât de proasta investitia, cei care aterizează la Sibiu, Mures, Bucuresti cum pot ajunge repede si usor la Brasov??? Folosind autostrada sau TGV-ul?
      Mai repede as zice ca cei care s-au ocupat / se ocupa de aeroportul din Sibiu sunt depasiti de situatie. Fără terminal cargo pentru zona industriala de peste drum, fără legături cu orasul (autobuze, trenuri)… singura varianta de a ajunge in oras e sa te rogi de cocalarii cu taxiuri care nici măcar nu deschid geamul sa vorbească cu tine daca întrebi de cursa spre Sibiu.
      Daca Sibiul e in cădere liberă, poate reuseste Brasovul ceva mai mult.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        GG

        Atunci când veți înțelege ca jumătate din turiștii care merg in Brașov sunt miticii care merg in Weekend și care de fapt nu merg cu avionul, va veți dezumfla …
        Așa cum bine remarca cineva, condițiile de decolare / aterizare din zona vor afecta mult traficul,și nu cred ca sibienii sau cei din Mureș vor merge vreodată sa folosească Brașovul , eventual Clujul, care e relativ la aceeași distanță , 20-30 km in plus , și care chiar oferă curse foarte variate!
        Timpul va demonstra ca aeroportul Brașov va fi o investiție proasta , bazată pe orgolii și frustrări , niciodată cei care vor sa vina in Sibiu, Alba, Vâlcea , nu vor folosi Brașovul, iar cei din jurul Brașovului au toți aeroport ..deci oricum o dai, tot nu are justificare..
        E arhicunoscută frustrarea brasovenilor care se cred buricul pământului , chiar și acest forum e bântuit de câțiva care denigrează non-stop Sibiul și lauda Brașovul ,și văd ca aceast frustrare a cuprins și conducerea județului , din păcate , poate vor ateriza lebedele și ramdunelele când vin din țările calde:)))

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Darius

      Depinde cum administrezi aeroportul. Daca sunt mai buni la marketing, se vezi tu ” fura” din clientela de pe Otopeni ( cine vrea sa iroseasca 2 -3 ore be Valea Prahovei?), potential si pe cea din Sibiu si Tg Mures. Zona Brasovului este dintre cele mai vizitate din strainatate, si imi pot imagina usor cum anumite curse charter cu turisti prefersa sa aterizele la Brasov decit la Otopeni sau chiar Sibiu. Ramine de vazut.
      Oricum demographia e de partea lor. Populatia pe o raza de 140-150km in jurul aeroportului este dubla fata cea din Sibiu sau Tg Mures e o raza similara.
      Eu cred ca Otopeniul va avea cel mai mult de pierdut .

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        GG

        Darius, analiza ta e de absolvent de agronomie,vezi statistici cu turiștii din Brașov , și vei vedea ca e vizitat de grupuri de pensionari , care merg cu autocarul, aia sunt străinii , iar restul sunt bucureștenii care vor sa-si etaleze suv urile, aia sunt de fapt turiștii Brașovului..
        Cel mai mare trafic se face pe Otopeni, Cluj, Timișoara , unde clienții sunt cei care fac business, nu genul de turiști care vizitează Brașovul , aceștia vin cu autocarul și fac circuite, nu zboară cineva special pentru Brașov!
        Ti-o spune unul care lucrează de 20 ani in turism, pe date clare și concrete , nu pe analize subiective făcute după ureche.

        • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

          Raducu

          Gg
          Daca ai 20 de ani in turismul sibian e clar de ce merge asa de slab
          Eu nu stiu ce sa zic despre aeroportul celor din Brasov dar
          Zona atrage de doua ori mai multi turisti straini decat zona Sibiului
          Brasovul deserveste o zona cu o populatie aproape tripla decat ceea ce deserveste Sibiul
          Dpdv al traficului de marfuri nu sufera comparatie
          Este clar ca aeroportul este raspunsul celor de acolo pentru lipsa autostrazii si existenta ei nu mai justifica deloc interventia
          Cat priveste ceata munti si alte bazaconii bag seama ca ai stat 20 de ani facand turism in tara fara sa vezi alte aeroporturi ( nisa hong kong lhasa osaka ) unde conditiile sunt infinit mai nefavorabile si deservesc aeronave mult mai mari
          Pe scurt daca le va merge investitia eu mi as cumpara imediat apartament acolo

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Owi

        Domnule Darius, nu știu ce pregătire ai, dar din inepțiile pe care le postezi, e cam precară !!
        Dacă tu crezi ca administrarea unui aeroport se face prin marketing și promovare, fără a oferi curse , atunci habar nu ai, marketingul și promovarea face diferenta intre doua oferte similare, câștiga întotdeauna cel mai bine promovat , dar nu cred ca vreodată un bucureștean , mureșean, clujean sau un sibian ar alege sa folosească aeroportul Brașov , atâta timp cât are curse pe aeroportul din orașul lui, iar diferenta de prețuri la bilete poate fi doar la taxele de aeroport, pentru ca de regula companiile operează la aceleași prețuri , indiferent de aeroport !!
        Știu ca ai vrut sa pari expert , dar ești departe de asta, pana atunci nu ar fi rău sa îți cauți un job real:)))

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    UnSecol

    Nu proximitatea sau concurenta sunt problema, suntem in capitalism si cel mai bun creste. Problema este iarna lunga si depresiunea cu ceata…Tare imi e ca Aeroportul Brasov o sa creasca traficul pe Aeroportul Sibiu. Daca era practic sa se faca acolo, il faceau de mult comunistii, mai ales la cat au umflat Brasovul!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Darius

      Flawed analyst amice. Pe vremea comunismului nu puteai vorbi de turism extern in numar mare. Acum de bine de rau infrastructura de turism este mult mai bine pusa la punct ( desi departe de a fii ideala)
      Eu cred ca Brasovul mizeaza in primul rind pe curse charter de turisti decat pe ” local demand”. Traficul local este doar ancilar strategiei lor. Brasovul este una din putinele zone de tara care atrage un numar egal de turisti si vara si iarna. Eu cred ca factorul decisiv in in construirea acestui aeroport a fost tergiversarea de 15 ani in construirea autostrazii de pe valea Prahovei. Cum e este incert daca aceasta va fii construita vreodata… “the opportunity cost” e prea mare pentru zona turistica Brasov.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        UnSecol

        Compari mere cu pere. Turism, fortat, exista si in comunism, intre tarile sovietice. Locatiile traditionale: Buc-Bv, Litoral-Delta, Manastiri Moldova. Unde a convenit comunistilor, au trantit aeroport, vezi Caransebes, pt. ca nu se putea la Resita, altul montan. Iar Brasovul in per. interbelica a avut aeroport.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    McD

    Cum draq sa coste 20mil.€ , caci din gara Ghimbav pana la aeroport nu sunt mai mult de 5km, daca este sa urmaresti un traseu posibil al caii ferate…dar poate o vor face subterana, cine stie…oricum povesti se poarta si la Otopeni de 10 ani si inca nimic..CFR e in faliment…

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Braşoveanul

    Cu un ILS performant aterizezi şi-n mama depresiunii. S-ar putea să avem surpriza ca aeronave care nu pot ateriza la Sibiu din cauza condiţiilor meteo să fie redirectate către Braşov. Lăsaţi frustrarea deoparte, învăţaţi să gândiţi competitiv. Cum am făcut noi, braşovenii, semnând contract cu o firmă din Sibiu pentru construirea clădirilor-anexă.
    Hai să creştem împreună, să ieşim din feudalismul monitorizării stării de sănătate a caprei vecinului.

Lasă un răspuns către McD Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact