Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
15°C

CFR promite legătură între Aeroportul Brașov și oraș

CFR promite legătură între Aeroportul Brașov și oraș

Înainte de a se apuca de construcția terminalului, autoritățile brașovene au făcut demersuri pe lângă CFR pentru a conecta aeroportul cu restul orașului. În urma acestor discuții, conducerea Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Braşov a anunţat că a făcut deja paşi concreţi pentru racordarea obiectivului la reţeaua feroviară naţională, spre a-l face accesibil unui număr cât mai mare de persoane, scrie Bună Ziua Brașov. „Un studiu de traseu preliminar efectuat în cadrul regionalei braşovene a scos în evidenţă mai multe posibilităţi de realizare a unui racord feroviar, variante care vor fi analizate într-un studiu de fezabilitate pentru care s-au făcut deja demersuri de includere în lista de investiţii finanţate din sursele proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA. De asemenea, având în vedere valoarea estimată pentru realizarea efectivă a racordului feroviar al aeroportului, de aproximativ 20 milioane euro, s-a solicitat includerea acestui obiectiv în Strategia de Dezvoltare a Infrastructurii Feroviare, pentru a creşte şansele de a i se aloca fonduri”, se precizează în răspunsul transmis de dr. ing. Ioan Pintea, directorul SRCF Braşov, la Compartimentul Implementare şi Monitorizare Proiect AIBG din cadrul CJ Braşov.

Consiliul Judeţean a făcut împrumuturi bancare pentru a finaliza aeroportul, fiind singurul aeroport din țară ce va fi construit exclusiv din fonduri locale. Anul acesta se vor realiza căile de rulare, iar anul viitor - terminalul şi turnul de control. Primul avion va decola de la Braşov în 2020. În total Aeroportul va costa 57 de milioane de euro. Consiliul Judeţean a decis să facă Aeroportul pe cont propriu după ce toate Guvernele din ultimii 10 ani au refuzat să finanţeze investiţia. Până acum a fost realizată pista de 13 milioane de lei. Consiliul Judeţean a alocat anul acesta 10 milioane de euro pentru Aeroport şi a mai împrumutat alte 200 de milioane de lei pentri a putea finalize protectul.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

GG

Acum 5 ani

Un aeroport la Brașov este cea mai proasta investiție , având in vedere ca pe raza de 150 km mai sunt aeroporturi in București, Tg Mureș, Sibiu ... Aici de văd frustrările și lipsa de viziune a edililor.
Raspunde

mihai

Acum 5 ani

Daca e atât de proasta investitia, cei care aterizează la Sibiu, Mures, Bucuresti cum pot ajunge repede si usor la Brasov??? Folosind autostrada sau TGV-ul? Mai repede as zice ca cei care s-au ocupat / se ocupa de aeroportul din Sibiu sunt depasiti de situatie. Fără terminal cargo pentru zona industriala de peste drum, fără legături cu orasul (autobuze, trenuri)... singura varianta de a ajunge in oras e sa te rogi de cocalarii cu taxiuri care nici măcar nu deschid geamul sa vorbească cu tine daca întrebi de cursa spre Sibiu. Daca Sibiul e in cădere liberă, poate reuseste Brasovul ceva mai mult.
Raspunde

Darius

Acum 5 ani

Depinde cum administrezi aeroportul. Daca sunt mai buni la marketing, se vezi tu " fura" din clientela de pe Otopeni ( cine vrea sa iroseasca 2 -3 ore be Valea Prahovei?), potential si pe cea din Sibiu si Tg Mures. Zona Brasovului este dintre cele mai vizitate din strainatate, si imi pot imagina usor cum anumite curse charter cu turisti prefersa sa aterizele la Brasov decit la Otopeni sau chiar Sibiu. Ramine de vazut. Oricum demographia e de partea lor. Populatia pe o raza de 140-150km in jurul aeroportului este dubla fata cea din Sibiu sau Tg Mures e o raza similara. Eu cred ca Otopeniul va avea cel mai mult de pierdut .
Raspunde

UnSecol

Acum 5 ani

Nu proximitatea sau concurenta sunt problema, suntem in capitalism si cel mai bun creste. Problema este iarna lunga si depresiunea cu ceata...Tare imi e ca Aeroportul Brasov o sa creasca traficul pe Aeroportul Sibiu. Daca era practic sa se faca acolo, il faceau de mult comunistii, mai ales la cat au umflat Brasovul!
Raspunde

Darius

Acum 5 ani

Flawed analyst amice. Pe vremea comunismului nu puteai vorbi de turism extern in numar mare. Acum de bine de rau infrastructura de turism este mult mai bine pusa la punct ( desi departe de a fii ideala) Eu cred ca Brasovul mizeaza in primul rind pe curse charter de turisti decat pe " local demand". Traficul local este doar ancilar strategiei lor. Brasovul este una din putinele zone de tara care atrage un numar egal de turisti si vara si iarna. Eu cred ca factorul decisiv in in construirea acestui aeroport a fost tergiversarea de 15 ani in construirea autostrazii de pe valea Prahovei. Cum e este incert daca aceasta va fii construita vreodata... "the opportunity cost" e prea mare pentru zona turistica Brasov.
Raspunde

McD

Acum 5 ani

Cum draq sa coste 20mil.€ , caci din gara Ghimbav pana la aeroport nu sunt mai mult de 5km, daca este sa urmaresti un traseu posibil al caii ferate...dar poate o vor face subterana, cine stie...oricum povesti se poarta si la Otopeni de 10 ani si inca nimic..CFR e in faliment...
Raspunde

Braşoveanul

Acum 5 ani

Cu un ILS performant aterizezi şi-n mama depresiunii. S-ar putea să avem surpriza ca aeronave care nu pot ateriza la Sibiu din cauza condiţiilor meteo să fie redirectate către Braşov. Lăsaţi frustrarea deoparte, învăţaţi să gândiţi competitiv. Cum am făcut noi, braşovenii, semnând contract cu o firmă din Sibiu pentru construirea clădirilor-anexă. Hai să creştem împreună, să ieşim din feudalismul monitorizării stării de sănătate a caprei vecinului.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus