Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

După 3 ani Narcis Neaga explică de ce s-a surpat autostrada Orăștie-Sibiu. ”N-a fost aluncare de teren”

După 3 ani Narcis Neaga explică de ce s-a surpat autostrada Orăștie-Sibiu. ”N-a fost aluncare de teren”

Narcis Ștefan Neaga, directorul CNAIR, a explicat luni, într-un interviu acordat DCnews.ro, ce s-a întâmplat cu autostrada Orăștie - Sibiu din care, în 2015, a dispărut, peste noapte, o bucată importantă. Se pare însă că nu a fost vorba de o surpare sau prăbușire, ci despre o intervenție controlată care a scos la lumină motivele fisurilor.

 

"Am să clarific acum, pentru prima dată public, ce s-a întâmplat cu Orăștie-Sibiu pentru că degeaba am văzut că s-au trimis comunicate, că informația a fost oarecum trunchiată și vreau să o clarific. Orăștie-Sibiu, lotul 3, 2015, undeva iunie-iulie. Fisuri într-o anumită zonă au început să apară cam la o lună, două de la datul în trafic. Au fost reparate de către constructor, constructorul își continua munca pe șantier, a venit vara, fisurile tot mai dese, tot mai largi, ei veneau cu tot felul de soluții, nu se știa cauza. Au fost luate carote, au fost diverse opinii. Nu s-a pus problema alunecărilor de teren, erau montate înclinometre, dealurile nu mișcau autostrada. Prin luna august, văzând că nu avem niciun rezultat, cu toate soluțiile impuse de constructor,(...) am stat de vorbă cu corpul tehnic din companie, am informat premierul și ministrul Transporturilor de la acea vreme și am zis că pe o porțiune de 500 de metri trebuie să vedem ce e acolo. Îmi era teamă că la un moment dat va fi o fisură foarte mare, vine o mașină intră cu roata acolo și mor oameni. Am zis nu, cu orice risc de imagine, vreau să văd ce este acolo. Am anunțat poliția, am blocat la capete pe 500 de metri, am luat un excavator și am mers până jos în fundație", a declarat directorul CNAIR.

"Am văzut toate nenorocirile"

"Era greșeală de construcție, nu era sistemul drenal, nu era scurgerea apei realizată, asta era explicația. Și ne-am dus mult în adâncime, până pe la 11 metri. Și în momentul în care s-a desfăcut autostrada s-a văzut ca într-o secțiune ce au pus și ce nu au pus și am văzut toate nenorocirile pe care le-au făcut ei acolo. Primul lucru pe care la-m făcut, am sesizat constructorul care a fost de față când am desfăcut autostrada, i-am făcut plângere penală, i-am cerut un plan de remediere și au început tergiversările. În fine, finalul este că s-a reziliat contractul în 2016 și s-a refăcut și se circulă pe autostrada respectivă. Deci nu s-a prăbușit, nu au fost aunecări de teren, noi am făcut treaba asta tocmai gândindu-ne la participanții la trafic cu toate riscurile. De atunci eram Neaga demolatorul, da eu am vrut să văd ce este acolo din dorința de a vedea ce se întâmplă pentru că la un moment dat te gândești, ți-e teamă când vezi că apar fisuri și corpul tehnic nu găsește nicio soluție", a mai spus Neaga la DCNews.ro.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

3 comentarii

Saint Bartholomew

Acum 5 ani

Dar totuși, se putea evita toată mizeria asta dacă CNADNR / CNAIR nu dormea, și își trimitea reprezentanții pe șantier să vadă cum lucrează constructorul :) oare dacă CNADNR-ul de atunci, ar fi făcut lucrul ăsta, nu ar fi văzut încă din faza de construcție că nu se respectă proiectul ? Nu ar fi sesizat oare că sunt nereguli și i-ar fi cerut constructorului să le remedieze ? Ori cumva CNADNR și implicit Narcis Demolatoru', au închis ochii doar ca să inaugureze autostrada în timpul campaniei la prezidențiale a lui ''Pictor Vonta'', ca un fel de 'pomană electorală' ? Părerea mea e că se putea evita toată mizeria asta. De asemenea, la Aciliu, în loc să se excaveze milioane de metrii cubi de pământ pentru acel debleu imens, se putea face tunel ... Să vedem totuși când se vor apuca de lărgirea văii Oltului la 2 + 1 benzi între Boița și Veștem cum spunea ilustrul conducător de la Drumuri, Narcis The Demolition Man.
Raspunde

Troglodesti

Acum 5 ani

Cand faci drumuri cu contracte atribuite la "bucale" cam ce te astepti ? Cat era de greu sa puna niste salcii pe zonele unde sunt probleme ?! Era exteem de scump.... nu, era cea mai ieftina solutie si cea mai durabila. Dar romanu', om limitat, stie doar sa fure si sa taie. Niste salcii plantate, ar rezolva si problema apei/alunecarilor de teren si a zgomotului si se folosesc pe alte meleaguri.... chestia aia se numeste bioinginerie. Dar ce sa stie bucaloromania ?!?!
Raspunde

Tulailins Ionu

Acum 5 ani

...sunteti prea saraci pentru o autostrada asa de mare ! Aduceti chinezii si ati rezolvat problema elegant !!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus