X
prelungirea sacel

Poveștile à la Caracal, importate la Sibiu. Tablou electric rămas în mijlocul unei străzi tocmai modernizată

În cadrul lucrărilor de modernizare a străzii Prelungirea Săcel din Sibiu, pe banda de circulație înspre centrul orașului a fost lăsat în calea mașinilor un tablou electric. Și, pentru că tabloul ar face obiectul unui litigiu, respectiva instalație a fost lăsată în drum, urmând a fi semnalizată cu stâlpi fosforescenți.

Lucrările de modernizare a străzii Prelungirea Săcel, din cartierul Tilișca, sunt printre cele mai ample derulate de administrația locală pe o stradă din Sibiu, valoarea contractului semnat la începutul acestui an fiind de 4,28 milioane de lei.
Cu toate acestea, în urma amplelor lucrări, după așternerea asfaltului, în jumătatea dinspre strada Preot Bacca a Prelungirii Săcel, pe partea carosabilă a fost menținut un tablou electric, la care sunt conectate mai multe imobile din zonă. “A fost printre cele mai scumpe lucrări de modernizare din Sibiu în 2018, dar firida de curent este montată efectiv în drum fără a fi protejată cu gard sau semnalizată. Oricum nu-i este locul acolo! Este un risc foarte mare ca cineva să o lovească cu mașina și să se curenteze“, atrage atenția un cititor al ziarului Turnul Sfatului.

prelungirea sacel plan apropiat

Explicația autorităților

Reprezentanții administrației locale arată că, în cursul săptămânii trecute, s-a luat decizia de a se asfalta strada, având în vedere faptul că în perioada următoare astfel de lucrări nu vor mai putea fi executate din cauza condițiilor meteorologice. Dar, de acel tablou electric, firma constructoare “nu s-a putut atinge“ din două motive. Primul ar fi că tabloul respectiv face alături de alte aspecte obiectul unui litigiu între SDEE Electrica și unul din dezvoltatorii imobiliari din zonă. Iar al doilea motiv este acela că dezafectarea respectivei instalații ar lăsa fără energie electrică numeroase locuințe din zonă.
“Tabloul este în proprietatea celor de la Electrica și chiar dacă se află amplasat pe domeniul public, deocamdată nu poate fi mutat legal. Dar urmează a fi amplasați în jurul și înaintea acelui tablou stâlpi reflectorizanți“, arată reprezentații administrației locale pentru Turnul Sfatului.

Contactat de Turnul Sfatului, directorul sucursalei sibiene a SDEE Electrica, Ioan Crai, a arătat că nu știa despre această situație. Și că aceasta nu poate fi lăsată așa. “Trebuie văzut în detaliu, să identificăm mai întâi cine este proprietar pe acea firidă și mai apoi vom acționa în consecință. Nu pot fi lăsate lucrurile așa“, a promis Ioan Crai.

Reprezentanții Primăriei municipiului Sibiu au transmis, ulterior publicării articolului, și o poziție oficială referitoare la situația de pe str. Prelungirea Săcel, potrivit căreia lucrurile nu ar mai urma modificate în viitor. ”Tablourile electrice de pe prelungirea străzii Săcel sunt proprietatea SC Electrica Distribuție Transilvania Sud SA. Acestea asigură alimentarea cu energie electrică pentru blocurile din zonă. Conform soluției tehnice avizate de SC Electrica Distribuție Transilvania Sud SA aceste tablouri sunt situate în afara carosabilului, în zona de acostament a drumului. Pentru siguranța traficului pe această stradă, Primăria Sibiu va delimita zona de acostament cu marcaj rezonator, iar tablourile electrice vor fi semnalizate și protejate cu stâlpi reflectorizanți. Menționăm că aceste lucrări vor fi realizate până la recepționarea lucrărilor realizate pe această stradă”, se arată în răspunsul transmis.

Cea mai amplă lucrare

Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a străzii Prelungirea Săcel a fost atribuit, în urma unei proceduri publice, societății Geiger Transilvania SRL, la jumătatea lunii ianuarie 2018.
Potrivit documentației adoptată de Consiliul local Sibiu referitor la modernizarea acestei străzi, pe o porțiune aproximativ 880 de metri a fost prevăzută amenajarea unui spațiu carosabil cu lățimi cuprinse între 3,8 și șase metri, a unor trotuare cu o lățime de aproximativ un metru, a canalizării pluviale și a rețelei de iluminat public.
Unul din cele mai mari costuri l-a generat amenajarea canalizării pluviale, pe o lungime de peste 1,4 km și cu tuburi de diametrul de 800 mm (cu o lungime de 624 de m), de 500 mm (370 de m), 315 mm (360 de m) și cu un diametru de 250 de mm, pe o lungime de 60 de m. ”Canalizarea pluvială se va descărca prin intermediul a două guri de vărsare în șanțuri existente, ce urmează a fi decolmatate prin intermediul unei alte investiții. Totodată, sunt prevăzute două subtraversări ale căii ferate”, se mai arăta în documentația adoptată de Consiliul local Sibiu în 2016.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

12 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Till Eulenspiegel

    AVE ne asteapta,daca ar fi sa-l cred pe Tudor Barbu(PDD-PNL) sau fost OTV DDTV actual B1TV(un fel de Europa Libera dupa cum se lauda).

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ion ionescu

    Ramnicu Sibiu, capitala Olteniei de Nord. Plus Hermannstadt, capitala Marginimii Sibiului. Asta e rezultatul din aceasta simbioză minunată

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Saint Bartolomeu

    Daca as avea mai multi bani, si o masina mai masiva, m-as ‘face’ ca intru in el intr-o noapte, sa vedem ce ar zice apoi autoritatile de pericolul lasat in drum nesemnalizat (ca da, din cate vad, nici nu au avut bunul simt de a il semnaliza).

    Apoi, bine inteles ca i-as da si in judecata! Si pe Primarie ca administrator al drumului care a permis asa ceva, si nici n-a avut bunul simt de a semnaliza macar pana nu s-a dat in presa… si pe electrica, pentru amplasare si faptul ca nu si l-au mutat. Caci sa fim seriosi, chiar sa nu fi stiut ca strada aia se va reabilita ?

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    jan de la caracal.

    SARACI RĂU cei de la SDEE ELECTRICA Sibiu, de ce sa cumpere un metru patrat de teren mai bine a instalat punctul trafo in mijlocul drumului MOCA, nu? FAIN de tot, felicitari administrație locale, vi se rupe te tot și de toate ce se întâmplă în acest oraș. ȘPAGA să iese.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      silvana.

      Ce sa stie un analfabet pus de ALDE la conducerea unei asemenea institutii.Intrati in holul cladirii de pe str. Uznei si vedeti cum atarna un prelungitor ce alimenteaza cu tensiune un ecran pe care ruleaza niste informatii ce nu pot fi citite. Aceasta rusine numita CRAI , cu studiile facute la batranete , ar trebui sa plece macar din bun simt pentru vechimea institutiei .De altfel preocuparea zilnica este aceea de a papa pizza si de a mai face aranjamentele celor care l-au pus in functie. Intrebati-l de ce a plecat de la Avrig la Continentel?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact