X
redeschidere-autostrada-saliste-cunta-octombrie-2016-13

Câți kilometri de drum s-au reparat în România în ultimii 2 ani cu banii plătiți pentru rovinietă și taxa de poduri

Peste 1 miliard de lei câștigă statul anual din plățile pentru roviniete și din tariful pentru utilizarea podurilor dunărene. Cu acești bani, în România, în ultimii 2 ani, au fost efectuate „lucrări de reparații curente” pentru 51 de km de drum și modernizate/reabilitate alte 65 de km.

Șoferii din România achită anual între 130,43 lei (autoturism) și 5.636,30 lei (TIR) pentru rovienietă, iar cei care tranzitează țara noastră plătesc cel puțin 13,97 lei pentru autoturism sau 51,24 lei pentru TIR. Tariful pentru utilizarea podurilor între Fetești și Cernavodă este între 13 lei și 91 lei, în funcție de categoria vehiculului.

Ce face statul cu banii pentru roviniete

Toți banii acumulați din aceste taxe constituie venituri ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care, conform legii, trebuie să-i utilizeze exclusiv pentru „finanțarea lucrărilor de construcție, modernizare, întreținere și reparație a drumurilor naționale”. Acest lucru era prevăzut inițial. În anul 2016 însă, Guvernul României a decis că CNAIR poate să cheltuiască banii – pe care îi plătesc șoferii cu gândul că „la anul” va mai fi inaugurată o autostradă sau o centură în jurul unui oraș – așa cum vrea: „pentru cheltuieli neprevăzute”, „pentru finanțarea investițiilor proprii”, pentru a-și rambursa creditele, dobânzile sau comisioanele; pentru a plăti penalități, pentru „acoperirea integrală a cheltuielilor de personal, administrare și funcționare a companiei” etc.

Instituția a fost acuzată în Parlament că în ultimii 2 ani – perioada 2017-2018 – „lucrările de întreținere și modernizare a drumurilor naționale au fost la cele mai slabe niveluri in ultimul deceniu”, conform parlamentarului liberal Nicolae Giugea.

Ce fel de lucrări face CNAIR la drumurile din țară

Într-un răspuns al CNAIR, se menționează că „lucrările și serviciile privind întreținerea drumurilor și podurilor constau în totalitatea activităților de întreținere ce se execută în tot timpul anului, determinate de uzura sau degradarea în condiții normale de exploatare, ce au ca scop asigurarea condițiilor tehnice necesare desfășurării circulației rutiere în siguranță, cu respectarea normelor tehnice în vigoare, precum și de a se menține acest patrimoniu public în stare permanentă de curățenie și aspect (întreținere pe timp de iarnă, întreținere curentă pe timp de vară, lucrări de întreținere și reparații curente la partea carosabilă, întreținere poduri, siguranța rutieră, lucrări accidentale)”.

Câți bani au plătit șoferii în 2017 și 2018 pentru a avea drumuri mai bune

Conform datelor CNAIR, în anul 2017 a fost acumulată suma de 1,065 miliarde de lei din tariful pentru rovinietă și suma de 179,3 milioane de lei din tariful pentru utilizarea podurilor dunărene. Iar anul trecut (perioada ianuarie – septembrie) CNAIR s-a îmbogățit cu 867,4 milioane de lei din tariful pentru rovinietă și cu 148,5 milioane lei din tariful pentru utilizarea podurilor dunărene.

Astfel, în total, numai în ultimii 2 ani șoferii au plătit cel puțin 2 miliarde 262 milioane de lei sau aproximativ 485 de milioane de euro. Pentru comparație, construcția primului lot al autostrăzii Sibiu – Pitești (Sibiu-Boița) este estimată la 765 milioane lei.

Cât s-a reparat în ultimii 2 ani

Conform raportărilor transmise de direcțiile regionale de drumuri și poduri, în anul 2017 s-au efectuat lucrări de întreținere periodică pe 1.315 km, în timp ce reparații curente au fost făcute pentru… 9 km de drum, fiind vorba de ranforsări sisteme rutiere. Iar în primele 9 luni ale anului 2018 s-au făcut lucrări de întreținere periodică pentru 466 de km, iar lucrări de reparații curente – pentru 42 de km. Cele mai multe lucrări de întreținere au vizat executarea de „covoare asfaltice” – 699 km în 2017 și 150 km în primele 9 luni din 2018, urmate de „tratamente bituminoase”, „straturi rutiere foarte subțiri” sau „reciclare în situ”.

„Au fost modernizați/reabilitați (DN) în anul 2017 și respectiv primele 9 luni din 2018 un număr de 329,885 km, din care 65,58 km recepționați la terminarea lucrărilor”, a adăugat ministrul Transporturilor, Lucian Șova, cu referire la datele CNAIR.

Precizăm că CNAIR administrează o rețea de circa 17.000 de km de drumuri naționale și autostrăzi.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

O opinie

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Tepari Traditionali

    Acest grup infractional numit CNAIR e format din amante, spagari si odrasle ale mafiei care se lupta cu justitia.
    Cu banii adunati de la fraieri, adica soferi, se duc in vacante, isi platesc “stilul de viata”.
    Pai ale cui credeti ca sunt si pe banii cui credeti ca sunt platite BMW-urile, Porsche-urile si alte avioane care circula pe la noi ?

    Doar nu erati naivi sa credeti ca banii aia sunt platiti pentru drumuri. Alea sunt ultimul gand al acestor indivizi care isi mai schimba numele, la cativa ani, in speranta ca vor mai uita cativa fraieri cine le-a dat teapa. Inainte se numeau CNADNR, acum CNAIR… peste cativa ani CNALTATEAPA..etc. Cam cu asta au ei treaba, nu cu drumurile… cu prosteala si cu disiumularea. Un fel de alba neagra la nivel national.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact