X
foto Unirea

CNAIR anunță în câteva zile primii constructori ai autostrăzii Sibiu-Pitești

Odiseea autostrăzii Sibiu-Pitești pare a avea un deznodământ, după ani de așteptare. Primii constructori vor anunțați zilele viitoare.

Câştigătorii licitaţiilor pentru autostrada Sibiu-Piteşti, loturile 1 şi 5, vor fi anunţaţi în câteva zile, a declarat, pentru News.ro directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga.

“Nu vă pot spune dacă sunt firme româneşti sau străine, câştigătorii licitaţiilor pentru tronsoanele 1 şi 5 vor fi anunţaţi în câteva zile. În cursul lunii februarie vrem să semnăm contractele.  Proiectarea durează 12 luni, cerem constructorilor să o termine la începutul anului 2020. Lucrările pentru cei aproximativ 45 km de autostradă, respectiv loturile 1 şi 3 din autostrada Sibiu-Piteşti, încep anul viitor”, a precizat directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, pentru news.ro.

La sfârşitul anului trecut, al Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reuşit să obţină acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, document crucial pentru desfăşurarea licitaţiei şi construcţiei celui mai aşteptat proiect de infrastructură rutieră din România.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 122,1 km, este împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Conform  datelor prezentate de CNAIR, primul nod rutier face legătura cu DN 1 şi va fi la intrare în localitatea Sibiu. Al doilea punct important al autostrăzii este la km 14 şi va face legătura cu DN 7 şi autostrada Sibiu-Făgăraş. La km 44-45, în apropiere de Cornetu, se construieşte al treilea nod rutier, la km 44-45. “Între km 73-74 va fi construit nodul rutier de la Văleni, la km 82-83, cel de la Tigveni, următorul nod rutier face legătura cu oraşul Curtea de Argeş km 91-92. Există încă două noduri rutire, la km 105-106, în apropiere de Băiculeşti şi cel de la Bascov, km 120-122”, conform oficialilor CNAIR.

În acordul de mediu se precizează că vor exista opt spaţii de servicii pentru benzinării şi parcări de scurtă durată. O altă problemă ridicată în documetul emis de Ministerul Mediului, prin Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, este construirea unor garduri de protecţie care să nu permită trecerea animalelor. Mai mult, pentru reducerea riscului de pătrundere a faunei sălbatice în zona carosabilă a autostrăzii prin zona nodurilor rutiere, pe bretele se vor instala grilaje pentru faună.

“Un sistem de identificare şi colectare a potenţialelor victime de animale de pe autostradă trebuie implementat, cel puţin în zona de contact a SPA/ SCI Frumoasa cu SPA/ SCI Făgăraş, în nordul şi estul SPA/ SCI Cozia şi în zona SPA Lacurile de acumulare de pe Argeş (…)În funcţie de poziţia instalării, lăţimea grilajului trebuie stabilită astfel încât să nu permită animalelor (ex. căprioară, cerb) să realizeze salturi peste structură”, se precizează în acordul de mediu.

Lucrările pentru construirea celor aproximativ 45 km de aurostradă, între Sibiu-Boiţa şi Curtea de Argeş-Piteşti încep anul viitor, termenul de finalizare a proiectului fiind de 36 de luni. Costul celor aproximativ 122 km de autostradă, între Sibiu şi Piteşti, este estimat la 3 miliarde de euro.

Odiseea autostrăzii Sibiu-Piteşti începe în 2008, în urmă cu 11 ani, Ministerul Transporturilor a cheltuit peste 2 milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate vizând cei 122 km de şosea la 4 benzi. Studiul plătit din bani publici a expirat în 2010, iar Ministerul Transporturilor a cerut în 2012 o licitaţie pentru actualizarea documentaţiei privind construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti.

După instalarea Guvernului condus de Victor Ponta, licitaţia a fost anulată. La sfârşitul anului 2013 s-a pus problema actualizării documentaţiei şi abia în vara anului 2017, fosta conducere a CNAIR a reuşit demararea licitaţiei pentru loturile 1 şi 5 din autostrada Sibiu-Piteşti.

Dacă lucrările pentru autostrada Sibiu-Piteşti încep anul viitor, şoferii vor circula cel mai devreme, la începutul anului 2023, pe primii kilometri de şosea la patru benzi din cel mai important proiect de infrastructură rutieră al României.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

5 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    HOP

    povesti ! urmeaza contestatii,ploi,vint, se schimba guvernul,emigreaza populatia RO. vine un cutremur,doua, tara asta-i condusa de ciudati care nu-s patrioti defel !

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Vasi

    Si ?! Daca anunța câștigătorii , ce o sa se întâmple ? Iar ne iau de fraieri ! Pana nu se definitivează acordul de mediu pt toată autostrada , nu se va întâmpla nimic ! Si sa presupunem prin absurd ca vor termina aceste porțiuni in 2023 … Ce se va întâmpla dupa ? La ce ajuta daca mijlocul tronsonului ,porțiunea cea mai dificila , va fi gata in 2030 ? Întrebarea care se pune este : de ce nu încep cu porțiunile mai dificile ??? Pt ca NU pot !

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    mihai

    vreo 400-500 de zile? La centura Bucuresti s-a semnat dupa un an si jumatate, de la declararea castigatorilor. Si asta doar pe un lot din 3. Am niste emotii….

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Minciuni

    Minciuni de campanie… ce sa zica si pesedistii, ca n-au facut nimic altceva decat spalare de dosare si dezmat grotesc in toti anii astia ?…vin alegerile, incep mascarada minciunilor.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Babu

    Vise.
    Romania trebuia sa profite de asa peisaje si natura ca sa faca din autostrada asta un fel de atractie turistica gen Transfagarasan.
    Dar noi nu putem face asta. Suntem prea rudimentari…..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact