Vineri,
29.03.2024
Innorat
Acum
13°C

Ministrul Transporturilor se spală pe mâini de pericolele de pe Valea Oltului

Ministrul Transporturilor se spală pe mâini de pericolele de pe Valea Oltului

Copacii care stau să cadă pe Drumul Național 7 - Valea Oltului - nu pot fi tăiați, iar pietrele cad de pe versanți din cauza ciclurilor repetate de îngheț-dezgheț la care sunt supuse rocile în perioada de iarnă. Asta răspunde ministrul interimar al Transporturilor atunci când este întrebată despre măsurile care pot fi luate pentru a asigura condiții optime pe unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară.

Pe 17 și 18 decembrie 2018 noaptea pompierii sibieni au fost chemați pe DN7 pentru a ajuta la îndepărtarea copacilor care au căzut pe carosabil. Pe 30 ianuarie au căzut pietre și pământ, blocnd circulația rutieră timp de 2 ore. În aceeași zi, Inspectoratul de Poliție al Județului Vâlcea a informat șoferii că, în jurul orei 13:30, urmau să se înregistreze căderi de pietre și inundații pe DN7. Căderi de pietre pe Valea Oltului s-au mai întâmplat și în această lună - pe 1 februarie drumarii au fost chemați în zona Lazaret – Boița; pe 8 februarie IPJ anunța că traficul se desfășoară alternativ sau că este blocat total câte 15 – 20 de minute, iar ieri, 12 februarie, traficul a fost blocat pe ambele sensuri la km 199+600 metri, în afara localității Călimănești spre Brezoi, timp de aproape 3 ore.

„Această zonă este periculoasă”

Deși aceste situații se întâmplă de mai mulți ani, lucrurile nu se îmbunătățesc. Mai mult, autoritățile centrale nici nu par foarte interesate de soluționarea problemelor ce pot afecta traficul rutier.

În luna decembrie, deputatul de Sibiu, Constantin Șovăială, a trimis trei solicitări la trei miniștri cărora le-a semnalizat problemele de e Valea Oltului și de la care a așteptat „intervenție de urgență”. „Această zonă este periculoasă și totodată aglomerată de muți ani fără a se lua vreo măsură concretă pentru a preveni astfel de incidente (...) Montarea de parapeți de beton, plase pentru pietre și tăierea copacilor din apropierea DN7 sunt unele dintre soluțiile ce ar putea fi impementate”, a sugerat Șovăială.

În afara „sferei de competență”

Primul răspuns a fost dat de ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu: „(...) Aspectele semnalate nu intră în sfera de competență a Ministerului Mediului... Vă recomandăm să vă adresați Ministerului Apelor și Pădurilor”.

Al doilea răspuns a fost oferit de ministrul de Interne, Carmen Dan: „Reducerea riscului de producere a accidentelor de circulație și asigurarea fluenței traficului rutier sunt permanent în atenția poliției rutiere, însă pentru crearea unor condiții optime de deplasare a autovehiculelor pe rețeaua rutieră națională este necesar aportul altor autorități”.

„Nu s-a ajuns la niciun acord”

Ieri a fost publicat și răspunsul ministrului interimar al Transporturilor, Rovana Plumb. Aceasta nu a menționat despre nicio soluție, amintind despre măsuri luate în anul 2015 de către DRDP Brașov prin Secția de Drumuri Naționale Sibiu în cadrul proiectului „Consolidarea DN 7 km239+500, km 246+230 și km 246+300 - km 246+500”: „Au fost executate plase ancorate pe versanți pe o suprafață totală de 5.947,90 mp și bariere elastice de protecție pe o lungime de 214,00 m”.

Fostul ministru al Fondurilor Europene, Rovana Plumb, s-a prezentat, luni 16 octombrie 2017, la sedinta Comisiei juridice la care se discuta solicitarea Directiei Nationale Anticoruptie (DNA) privind efectuarea urmaririi sale penale in dosarul Belina. ANDREEA ALEXANDRU / MEDIAFAX FOTO Rovana Plumb FOTO: MEDIAFAX

Plumb a mai sugerat că pietrele cad din cauza fenomenelor meteorologice, iar copacii nu pot fi tăiați.

„Referitor la copacii rupți de greutatea zăpezii, DRDP Brașov nu are voie să intervină preventiv pentru tăierea lor, ci doar la îndepărtarea bucăților de lemne care ajung pe corpul drumului. Acești arbori fac parte din fondul forestier și se supun regimului silvic, iar pentru tăierea lor preventivă este nevoie de acceptul proprietarului și de marcarea lor în conformitate cu legea.

Cu toate că SDN Sibiu a încercat în repetate rânduri rezolvarea acestei probleme cu ajutorul UAT-urilor din zonă, până în prezent nu s-a ajuns la niciun acord, din partea proprietarilor de păduri”, a răspuns ministrul interimar.

Referitor la porțiunile de drum periculoase de pe teritoriul județului Vâlcea, Rovana Plumb a menționat următoarele: „Fenomenul de instabilitate a versanților este amplificat atât de numeroasele fenomene meteorologice, cât și de alterarea rocilor din compoziția versanților din cauza ciclurilor repetate de îngheț-dezgheț la care sunt supuse rocile în perioada de iarnă”.

De asemenea, ministrul interimar spune că în prezent s-ar afla în evaluare un nou Acord-cadru pe 2 ani de ranguire versanți pentru SDN Râmnicu Vâlcea. Iar în ceea ce privește tăierea copacilor din vecinătatea DN7 de pe teritoriul județului vecin, Plumb spune că acest lucru „este obstrucționat de ocoalele silvice private sau de stat, dar și de normele privind protecția ariilor protejate”.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

6 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Loredan LRD

Acum 5 ani

Asta se antampla numai daca merge-ti ancet, daca a-ti accelera umpic si na-ti mai sta ca morti an coloana ar fii sanse mai mici sa prinde-ti incidente de astea. Ganditi umpic anainte sa da-ti vina pe alti poate problema e la voi!
Raspunde

Cosmin

Acum 5 ani

Esti foarte deșteptata Loredana!!!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Loredan LRD

Acum 5 ani

Ele cade bah dar numai cade pe tn antelegi?!
Raspunde

Toma

Acum 5 ani

Hei,nu v-ati lamurit?Acest trio formidabil de ministri poate rezolva orice problema!A omis sa va spuna acest nume "greu"(Plumb) de la transporturi ca zborul avioanelor cu motoarele turate peste Valea Oltului si unele pasari care-si fac cuibul in arborii din defileu influenteaza dramatic stabilitatea versantilor!Avem,insa,speranta ca la alegerile viitoare un politician cu mare anvergura ne va ferici cu o autostrada acoperita Sibiu-Rm Valcea!Iar atunci vorba cuiva:poa-sa ninga poa-sa ploua...
Raspunde

Eldorado

Acum 5 ani

Va rog frumos corectati... nu se spala pe maini, ca indivizii de la partidul nespalatilor, psd nu se spala de fel. Altfel se incalca statutul ! Pe ei i doare-n cot doar, de fraierii care se nenorocesc si mor pe sosele, prin spitale, peste tot. Au grija sa isi cumpere case in Madagascar sau Brazilia, dupa pofte. Ce nu e clar ? Iar cand au probleme se trateaza in alte tari... doar nu cu toti prapaditii astia de romani de la care fura banii.
Raspunde

Sibiu

Acum 5 ani

Natura e cu noi! Incearca sa inchida coridorul asta complet. Nu ne vine nici un folos din partea aia.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus