X
DPC pt 2

Adio, DPC! După aproape trei ani de insolvență, falimentul așteaptă societatea de construcții a Sibiului

După doi ani și jumătate de la demararea procedurii de insolvență a Drumuri și Prestări Construcții – societatea de construcții a municipiului Sibiu – creditorii nu mai au răbdare. Administratorul special a demisionat, iar cei care mai au de recuperat bani cer vânzarea tuturor bunurilor care au mai rămas pe numele societății care timp de zeci de ani a întreținut infrastructura rutieră a Sibiului.

Casa de insolvență Transilvania anunță că SC Drumuri și prestări construcții (DPC) SA a rămas fără administrator de la finalul lunii ianuarie 2019. Cea care a asigurat administrarea societății, fostul consilier local Mariana Brunchea, a demisionat din motive personale la niciun an de la momentul în care a fost numită în fruntea conducerii societății de construcții a Sibiului. Plecarea Marianei Brunchea (cea care a fost al treilea administrator special al DPC SA) are loc în timp ce DPC nu reușește să își mai revină. ”Precizăm că la momentul de față, societatea Drumuri și Prestări Construcții SA se află în trimestrul VII de reorganizare, aceasta neîndeplinindu-și obligațiile asumate prin planul de reorganizare”, arată reprezentanții Casei de insolvență de Transilvana (CITR), într-o adresă transmisă Consiliului local Sibiu. Prin respectiva adresă, cei de la CITR cer aleșilor locali ai municipiului Sibiu să numească un nou administrator special.

Solicitarea este una care vine în momentul în care creditorii DPC nu mai au răbdare și cer ca procedura de insolvență să fie înlocuită de faliment. ”Următorul termen în procedură este fixat la data de 28.03.2019, dată la care se va judeca cererea de deschidere a procedurii falimentului față de Drumuri și Prestări Construcții SA, susținută de mai mulți creditori. În consecință, având în vedere necesitatea desemnării unui nou administrator special precum și discutarea aspectelor ce țin de reorganizarea societății, solicităm să ne comunicați la ce dată va putea convoca administratorul judiciar Adunarea Generală a Acționarilor”, mai arată reprezentanții CITR în adresa transmisă Consiliului local Sibiu.

Cei de la CITR mai arată că, în cazul în care Consiliul local al Sibiului nu va desemna un nou administrator special, orașul va fi decăzut din dreptul de a-și mai administra societatea.

De la sute de angajați, la câteva ”rable”

Aproximativ 350 de angajați lucrau, în 2013, la SC DPC SA, societatea al cărei unic acționar este Consiliul local Sibiu. Anul ce a urmat, însă, 2014, avea să aducă încheierea unei epoci: contractul de administrare a drumurilor orașului avea să se încheie după 15 ani. Contractul respectiv s-a încheiat în iunie 2014, iar în februarie 2015, conducerea DPC SA cerea Tribunalului Sibiu deschiderea procedurii de insolvență. Procedura a fost încuviințată în martie 2015, iar planul de reorganizare a fost aprobat în octombrie 2016.

Prima măsură a fost cea de concediere a angajaților. 250 dintre aceștia au primit câte patru salarii compensatorii pentru a pleca din societate. La finalul lui 2017 (ultimul an pentru care au mai fost publicate datele financiare ale SC DPC SA de către Ministerul Finanțelor), numărul angajaților era de 71, număr care a scăzut în continuu și pe parcursul anului trecut.

utilaje-dpc

În paralel cu disponibilizările au fost vândute mai multe active importante ale societății, printre acestea fiind mai multe terenuri atractive (terenul de 17.696 de mp ai depozitului de pe strada Preot Baca), un teren de 787 de mp din cartierul Ștrand, jumătate din sediul de pe strada Autogării (sediu aflat la parterul unui bloc de garsoniere), dar și cea mai mare parte din terenul de 40.000 de mp aferent sediului de pe strada respectivă. Terenul a fost dezmembrat în trei loturi, dintre care unul de 7.888 de mp a fost păstrat pentru continuarea activității stației de asfalt (stație care a fost menținută în patrimoniul societății în speranța că aceasta își va reveni pe linia de plutire).

Din bunurile propuse spre valorificare pentru a menține DPC pe linia de plutire, acum au mai rămas două bunuri imobiliare: fosta centrală termică nr. 3 din cartierul Hipodrom (din care a mai rămas terenul de 863 de mp) pentru care se solicită 215.000 de euro, fără TVA, și un teren de 787 de mp în cartierul Ștrand, pentru care se solicită 157.000 de euro.

În rest, din bunurile rămase de valorificat au mai rămas câteva utilaje de genul unei automacarale de 18 tone (7.100 de euro, fără TVA), un autotractor (evaluat la nici 1.200 de euro, fără TVA), un autoturism Daewoo (830 de euro, fără TVA) sau un ciocan pneumatic (866 de euro, fără TVA).

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

6 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ale

    Pai normal k doamna Fodor nu a mai vrut colaborarea cu ei si a pus p Terra k doar asa se merge in tara asta pe pile ei fiind prieteni de familie..rusine primariei Sibiu

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    George

    Acest articol este o gluma! Un faliment care nu ar fi trebuit sa aibă loc! Nu uitati de statia de asfalt, valoare de peste 1 milion de euro!! De utilaje si autoturisme!! Unii nu au mai vrut sa existe aceasta societate!

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Alzara 1918

    Înțeleg ca statul ( condus de la București ) este prost administrator ( eufemism pentru corupție / nepricepere / hoție ) dar o firmă cu proprietar Consiliuil Local Sibiu și care nu ducea lipsa de comenzi , nici de finanțare … E de neînțeles !

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Eu

    Cat au fost ei de “slavi”, au fost mult peste ceea ce există acum. Au picat doar din interesul concurenței care au vrut oameni specialiști și lucrări. Până a fost conduși de primar nu a avut nimeni curajul sa miște , când a venit primărița și-au dat drumul la tot ce au vrut…..

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    edy

    cum au falimentat cele doua societati ale consiliului local :ENERGIE TERMICA si DPC.
    IATA CE AR TREBUI SA ANCHETEZE DNA-ul.
    Concurenta neloiala,traffic de influienta,deturnare de fonduri publice,devalizare patrimonial privat al consiliului local…..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact