X
turisti hotel (2)

Bărbatul care dădea țepe printr-o firmă de închiriat mașini a fost reținut

În decursul anului 2018, mai mulți turiști au depus plângeri la Poliția Sibiu pentru că au luat țeapă de la o firmă de închiriat mașini. Mai exact, proprietarul firmei le lua garanția în valoare de câteva sute de Euro, apoi când trebuia să returneze banii nu mai răspundea la telefon. Reprezentanții IPJ Sibiu au anunțat că l-au găsit pe bărbat și l-au reținut.

Polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul I.P.J. Sibiu au efectuat ieri trei percheziții domiciliare în municipiul Sibiu. Un sibian în vârstă de 35 de ani, cercetat penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune, a fost reținut pentru 24 de ore, urmând să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu cu propunere de arestare preventivă.

„În fapt, în cursul anului 2018, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Sibiu au fost înregistrate mai multe sesizări scrise prin care se reclama faptul că administratorul unei societăți comerciale cu profil rent-a-car nu ar fi returnat clienților diverse sume de bani reținute ca și garanție pentru serviciile oferite”, se arată în buletinul informativ transmis de Poliția Sibiu.

Lua banii de garanție, apoi găsea motive să nu se mai întâlnească cu turistul

Cercetările au dezvăluit faptul că bărbatul ar fi racolat viitorul client, de regulă de cetățenie străină și care urma să petreacă o perioadă scurtă de timp pe teritoriul României, prin oferta de închiriere a unui autovehicul. Părțile se înțelegeau cu privire la preț și stabileau cuantumul închirierii în funcție de zilele în care urma să fie utilizat autovehiculul, obligatorie fiind plata de către client a unei sume de bani cu titlu de garanție, bani care ar fi trebuit restituiți odată ce autovehiculul era predat în aceeași stare în care fusese preluat. Încrederea clienților era susținută de semnarea unor documente în acest sens, explică Elena Welter, purtător de cuvânt al IPJ Sibiu.

În ziua anterioară restituirii autovehiculului, părțile fixau de comun acord locul și ora întâlnirii pentru a se proceda la predarea-primirea autovehiculului, precum și la restituirea garanției. În ziua în care autoturismul trebuia predat, reprezentantul firmei invoca diferite pretexte (accident auto, deces în familie etc.) ce îl împiedicau să ajungă la ora și locul stabilite, și fie convingea clientul să parcheze autoturismul în incinta parcării Aeroportului Sibiu și să lase cheia în dropboxul unor societăți care funcționează în acea zonă, fie îi comunica faptul că se va prezenta un alt angajat al societății sale, urmând a i se înmâna acestuia cheia. Cu privire la restituirea garanției, sibianul evita să dea detalii, clienților insistenți menționându-le că le va fi restituită prin virament bancar. Însă acest lucru nu se întâmpla, iar administratorul firmei nu mai putea fi contactat prin niciun mijloc de comunicare. Prin această metodă ar fi fost induse în eroare 15 persoane fizice.

Totodată, persoana în cauză ar fi cauzat prejudicii și unei unități bancare, prin trimiterea spre decontare a mai multor tranzacții, în valoare totală de 12.192,44 lei, utilizând în acest sens datele unor carduri ce nu erau prezente fizic la momentul inițierii operațiunii. De asemenea, unitatea bancară ar fi fost indusă în eroare și în urma încasării unor sume de bani pentru care plătitorii au înregistrat refuzuri la plată, simultan cu retragerea disponibilului necesar soluționării refuzului, fiind efectuate și identificate un număr de 31 de tranzacții efectuate în acest mod, mai arată sursa citată. Prin aceste metode, sibianul ar fi cauzat un prejudiciu în valoare de aproximativ 140.000 de lei.

Mai mulți turiști au depus plângeri la poliție

În momentul în care au descoperit că au fost înșelați, mai mulți păgubiți au decis să depună plângere împotriva firmei, la IPJ Sibiu. Unul dintre turiști povestea la acea vreme, pentru stirileprotv.ro, că ar fi plătit 550 de euro pentru acest serviciu, plus 400 de euro garanţia. După cele două săptămâni, ar fi trebuit să se întâlnească cu cineva pentru a prelua vehiculul şi pentru a-i înapoia garanţia.

„Trebuia să decolez. Am tot aşteptat în zadar şi nu a venit nimeni să-şi ia maşina. Ei au spus că au trimis banii. Am cerut dovadă, au zis că o trimit. N-au trims nici dovadă, nici hârtiile nu le-au cerut. Inclusiv toate actele, cerificatul de înmatriculare, asigurarea şi cheia maşinii sunt toate la mine”, spunea bărbatul.

Mai multe mărturii puteți să citiți în articolul de mai jos.

Turiști păcăliți de o firmă de închirieri mașini din Sibiu

Sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu, cercetările continuă la nivelul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din I.P.J. Sibiu în vederea identificării întregii activități infracționale a persoanei în cauză.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact