Reprezentanții Inspectoratului pentru situații de urgență Sibiu arată că, în contextul aglomerării traficului din municipiul reședință de județ, e nevoie de subunități în cartiere și au identificat zonele principale. În plus, ISU este de părere că drumul către urgența Pediatriei ar putea fi scurtat prin eliminarea barierei tocmai reconstruită pe str. Alba Iulia.
Traficul din municipiul Sibiu devine tot mai aglomerat, fapt care riscă să reducă timpii de intervenție a unităților Inspectoratului pentru situații de urgență, arată Cosmin Balcu, inspectorul șef al ISU Sibiu. Pentru a putea interveni în timp util în caz de incendii, accidente sau alte situații de urgență, în Sibiu este nevoie de crearea unor “sub-puncte“, dar și de modificări ale restricțiilor de circulație, este de părere Balcu.
“Municipiul Sibiu a devenit un oraș aglomerat, prin dezvoltarea către Cisnădie sau alte părți. Apare un al doilea mall și un alt cartier în zona Balanța. Sibiul se va uni cu Șura Mare, avem deja peste 16 operatori economici mari care au venit cu solicitări pentru zona respectivă. Vorbim de peste 220.000 de locuitori cu zonele adiacente, deci se impune deschiderea de noi subpuncte în diferite cartiere ale Sibiului“, a declarat Cosmin Balcu, în cadrul ședinței Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP), organism care funcționează la nivel județean. Potrivit lui Balcu, prima subunitate care ar urma să funcționeze alături de sediul principal de pe str. Vasile Cârlova ar urma înființată în zona Aeroportului internațional Sibiu. Pentru proiectarea și execuția acesteia, autoritățile județene, care finanțează investiția, au lansat de anul trecut o primă licitație. Dar, la această procedură, nu a fost depusă nicio ofertă (surse de pe piață afirmă că această situație s-ar datora termenului foarte redus impus obținerii autorizației de construire și avizelor necesare – 30 de zile).
“Ne dorim consolidarea și deschiderea unei subunități în proximitatea Aeroportului Sibiu, pentru populația din zona Turnișor și platforma industrială, precum și locuințele care au apărut în zona Drumului Hoților.De asemenea, ne gândim la zona de peste Podul Gării. Am avut un simplu accident acolo, o tamponare între mașini înaintea podului, iar traficul a fost blocat. Iar noi, cu mașinile noastre de intervenție, nu putem trece pe la Libertatea, pe sub podul de cale ferată. Iar în zona Podului Gării este de așteptat un trafic infernal în momentul în care se deschide mall-ul, plus blocurile care se vor mai construi în zona fostei Balanța sau a dealului Gușteriței. Vom avea o problemă foarte mare, nu vom putea ajunge. Singura variantă este prin cartierul Vasile Aaron, apoi pe str. Henri Coandă, ceea ce înseamnă un timp de răspuns foarte mare. La orice stare de inconștiență, dacă nu ajungem în maxim 15 minute, n-am făcut nimic“, a descris Cosmin Balcu. El a adăugat că a discutat cu primarul Sibiului această situație și a primit asigurări de sprijin pentru deschiderea unei subunități și în cartierul Gușterița.
Planurile ISU au în vedere deschiderea unor subunități și în zona stadionului municipal, dar și pe teritoriul comunei Șelimbăr. “Dacă nu reușim acestea în Sibiu, vom avea o mare problemă în trafic, mai ales pentru mașinile de mare gabarit, care sunt de peste 15 – 20 de tone“.
La stânga, pe Alba Iulia
Coordonatorul pompierilor și echipelor SMURD din Sibiu a adus în discuție și accesul către sediul din parcul Astra al Spitalului de pediatrie (Spitalul Luther). Potrivit lui Cosmin Balcu, accesul dinspre actualul sediu al ISU către Pediatrie este unul care impune multe ocolișuri. Accesul ar putea deveni mai rapid dacă unităților de intervenție li s-ar permite ca pe sensul de urcare al străzii respective, în zona intersecției cu str. Dealului, să fie creat un acces la stânga, spre str. Bastionului, doar pentru autospecialele de intervenție. “Ne veți spune ca din Turnișor să ajungem la spital pe strada Transilvaniei sau pe strada Banatului. Dar noi trebuie să ajungem cu copiii în timpul cel mai scurt la spital. Nu cred că trebuie să se întâmple ceva și să luăm o măsură. Poate trece summit-ul și găsim soluții viabile să nu ne tot învârtim în cerc. Putem găsi soluții cu piloni mobili care să coboare doar la trecerea mașinilor de intervenție. În SUA, de exemplu, mașinile de pompieri au un senzor, care, atunci când mașinile se apropie de semafoare, determină schimbarea culorii semaforului pe sensul de mers al autospecialelor. Nu este o investiție fabuloasă, de ce trebuie să așteptăm zece ani să facem și la noi? La fel, acolo am putea intra în stânga, nu cu 80 la oră, ci și cu cinci km la oră. Cu o astfel de soluție, cu cel mai mic trafic din cele posibile, scurtăm timpul cu cinci minute. Căci dacă avem mașini acolo, înghesuială și pe str. Banatului, apoi până ne rotim să trecem de Prefectură durează“, a mai descris Balcu.El spune că a făcut această propunere și Primăriei Sibiu, dar propunerea a venit “târziu“. “Am propus această soluție într-o comisie de circulație, am găsit înțelegere și sprijin și la Primărie, însă deja era semnat contractul pentru lucrarea care a fost amenajată pe str. Alba Iulia. Și trebuie să gândim prin perspectiva legilor din România, că e nevoie de timp, de licitații și așa mai departe“, a mai afirmat Balcu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Șura Mare , Podul Gării , trafic , ordine publică , vasile aaron , Alba Iulia , Aeroportului Sibiu , Cosmin Balcu , Henri Coandă , Reprezentanții Inspectoratului , Valea Sevişului , Primăriei Sibiu , Spitalul Luther , Poet Vasile Cârlova , Drumului Hoților , Podului Gării , Artă Stradală , Municipiul Sibiu , Pentru Sibiu , bariera , Autorităţii Teritoriale , subunitati
Vizualizari: 9041
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
HBomb
Acum 2 ore
@Pol-Pot
Acum 2 ore
Soso
Acum 2 ore
Bunu
Acum 2 ore
A