X
autobuze noi Tursib traseu (12)

Tursib înființează un nou traseu și modifică alte trei. Autobuzele ajung și pe Săcel și Dimitrie Cantemir

Pe lângă 1, 2 și 5, traseul 8 va deveni cel de-al patrulea traseu principal pe care Tursib va asigura transport public în municipiul Sibiu. Noul traseu va lega cartierul Lazaret de Turnișor, ceea ce va determina scurtarea traseului 10. Modificări de traseu vor fi aplicate de la începutul lunii viitoare și pe traseele 14 și 17, ultimul incluzând străzi pe care, până acum, n-a mai circulat vreodată Tursib-ul.

Traseul principal 8 va deveni operațional de la 1 aprilie 2019, se arată într-un proiect de hotărâre lansat de administrația locală spre consultare publică, la inițiativa Tursib. “Capetele“ noului traseu vor fi Sembraz (cartierul Lazaret) și strada Zăvoi (cartierul Turnișor).
Potrivit propunerii lansată de Tursib, pe noul traseu cu o lungime de aproximativ zece km vor circula patru autobuze (unul având curse doar la orele de vârf) în cursul zilelor lucrătoare (două autobuze în zilele nelucrătoare).

Itinerarul noului traseu Tursib va include, la dus, străzile Zăvoi – Gh. Asachi – Piața Iancu de Hunedoara – E.A. Bieltz – șoseaua Alba Iulia – Malului – Cibinului – Târgul Fânului – Nicolae Teclu – Constituției – Gușteriței – Strungului – Henri Coandă, capăt de linie fiind Sembraz.

La întoarcere, autobuzele vor porni de la Sembraz urmând stațiile de pe străzile Henri Coandă – Principatele Unite – Oțelarilor – Macaralei – Calea Gușteriței – Constituției – Abatorului – Târgul Fânului – Râului – Metalurgiștilor – Distribuției – Autogării – Alba Iulia – E.A. Bieltz – Piața Iancu de Hunedoara – Gheorghe Asachi – Zăvoi.

Cum noul traseu principal se suprapune peste o parte din actualul traseu secundar 10 (acum face legătura între str. Zăvoi din Turnișor și Cema (Tăbăcăriei/Scandia) din Gușterița, acest din urmă traseu va fi modificat, tot cu începere de la 1 aprilie 2019.
Astfel, cele patru autobuze de pe traseul 10 vor mai circula de la stația Bosch (din zona șoselei Alba Iulia), urmând mai departe traseul străzilor Dealului – Banatului – bd. Victoriei – Piața Unirii – Corneliu Coposu – Calea Gușteriței – Podului, urmând stația de final.
La întoarcere, traseul se suprapune cu cel de la dus, mai puțin pe porțiunea Piața Unirii – Andrei Șaguna – șoseaua Alba Iulia.

Modificări ample pe traseul 17 Ștrand

Propunerile celor de la Tursib sunt ca, de luna viitoare, traseul cu numărul 14 să aibă drept stație de pornire Valea Aurie 2 (str. Ludoș, în loc de strada Poiana, până acum). Restul datelor despre acest traseu ar rămâne nemodificate.

Modificări mai ample, în schimb, vor fi operate pe traseul 17, cel care face legătura între Gară și cartierul Ștrand. Practic, de la 1 aprilie, capătul din cartierul Ștrand al traseului 17 nu va mai fi în actuala zonă a complexului acvatic, ci tocmai la limita cu cartierul Tilișca. Iar celălalt capăt de traseu nu va mai fi la Gara CFR, ci în cartierul Reșița.

Mai precis, pe strada Săcel, de unde va urma itinerariul străzilor Săcel – Litovoi Vodă – Cristianului – Maramureșului – Vasile Cârlova – str. Transilvaniei – bd. Victoriei – Piața Unirii – Corneliu Coposu – Calea Gușteriței – Vulcan și Cartierul Reșița.
La întoarcere, traseul 17 va urma itinerariul străzilor Viitorului – Vulcan – Calea Gușteriței – bd. Corneliu Coposu – Piața Unirii – Andrei Șaguna – șoseaua Alba Iulia – Vasile Cârlova – Maramureșului – Dimitrie Cantemir – str. Săcel – Ștrand 2.
Prelungirea acestui traseu va avea un impact semnificativ și asupra proprietarilor de mașini din zona străzilor Săcel, Litovoi Vodă și Dimitrie Cantemir, având în vedere că majoritatea dintre aceștia își lasă mașinile parcate pe benzile de circulație.

Proiectul de hotărâre mai prevede și modificări în orarul de circulație a autobuzelor de pe traseele 2, 15, 111, 113, 114, 115 și 118, cei de la Tursib arătând că aceste modificări sunt propuse de către călători.

Modificările sunt supuse consultărilor publice. Sibienii interesați de acest subiect sunt invitați de reprezentanții Primăriei Sibiu să le transmită, în scris, eventualele sugestii sau opinii.

Puteți descărca de aici Proiectul de hotarare privind înființarea și prelungirea traseelor Tursib

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

24 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Niki Frauda

    Sunt linii foarte aglomerate la orele prânzului, când ies elevii de la școli și licee și intră/ies angajații din zona vest – linia 1, de exemplu. Și ar mai fi o problemă: cea a hoților de buzunare, care continuă să fure nestingheriți din autobuze – e drept că doamna Fodor nu ia niciodată autobuzul la orele de vârf, că poate i-ar fura și ei actele și banii și i-ar da de gândit. Nici măcar în autobuzele noi camerele video nu funcționează. Iar abonamentele s-ar putea elibera și la altă dată decât de la întâi ale lunii. Au mai fost propuneri în acest sens, dar degeaba.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      a

      sigur si dupa parerea mea erea mai bine daca mergea tot pana la gara, dar daca tot nu sunteti o persoana care sa fie asa de comoda sa ia un taxi, veti pute merge cu autobuzul 17 pana la statia lector, iar apoi sa luati alt autobuz care merge spre gara( 5 spre exemplu), inapoi poteti lua 17-le de la Parcul Tineretului

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Ura si la gara

        Nu e vorba de comoditate, ci de utilitate, mai ales daca exista si bagaje… un autobuz direct spre gara dintr-un cartier ca Strandul este util, ca nu e usor sa schimbi autobuzul cu bagaje si nici sa tot astepti prin statii. Dar poate va exista altul si nu stim.

        • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

          viorel

          Este foarte utila modificare , dar asa sunt unii , se gandesc numai la ei. Oare nu v-ati gandit si la cei care locuiesc in zona Resita , unde sunt 21 de blocuri si autobuzele TurSib intra doar de 4 ori pe zi si cei care trebuie sa ajunga la lucru , sunt nevoiti in prezent sa schimbe 2sau 3 autobuze ? Asa e omul , nu se gandeste la cei care beneficiaza zilnic de aceste modificari , care le faciliteaza zilnic posibilitatea de a ajunge la munca , dar nu , pentru ei e mai important cum ajunge cu bagajele la Gara 1 pe an sau pe luna. Pai stimabile , cei din Resita , la ora actuala vin si de la Gara si de la cumparaturi si de la serviciu si de ori unde , pe jos sau cu 2-3 autobuze.Sincer vi se pare corect ? Nu cumva sunt oameni si ei si au dreptul la un mod civilizat de deplasare ? Va rog mai reflectati la ce am scris si pe viitor sa incercam sa nu ne mai gandim doar la comfortul propriu. Din pacate in ziua de azi , tot mai multi sunt interesati doar de propria persoana si ramane nepasator la nevoile celorlalti si de aceea suntem unde suntem. Propun sa incercam sa ne gandim si la semenii nostri , nu doar la propria persoana pentru ca pana la urma si ei sunt tot oameni. Deci in concluzie , hai sa fim mai buni si sa lasam pe altii sa-si faca treaba . Aceste modificari erau imperios necesare si de aceea au fost facute. Sunt curios cum ati fi reactionat daca locuiati in cartierul Resita si trebuia sa plecati la munca la schimbul 2 la ora 11.00-12,00 si sa ajungeti acasa seara la ora 00.00-0030 ( lucru pe care il fac cei din zona Resita de mai bine de 5-10 ani) si sa mai aveti si copii care pana la venirea unui parinte acasa , sunt nevoiti sa ramana singuri ( si asta in mare parte a zilei ) ?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Benchea teodora

    Suntem un grup mare de locatari in zonaselimbar str doamna stanca respectiv blocure de la avangarden de ce nu se prelungeste traseul autobuzului 12 pana in sensul giratorului dedeman!??cum paralel se circula autobuzul 15 pana la mall !?la dedeman seste exact strada paralela si mallul apartine de selimbar dorim insistent sa se prelungeasca statia de traseu autobuz nr 12 pana in sens giratoriu dedeman avem copii care iarna e foooarte greu sa ajungem pana la ultima statie de pe mihai viteazu rugam insistent prelungirea statiei de autobuz nr 12 pana la giratoriul dedeman fooarte nemultumiti suntem in privinta lipsei mijocului de transport nu mai spunem de prostul program de circulat doar din ora in ora tot weekendul pt ce platim 65lei pe luna???luati masurile necesare pt prelungirea statiei de aut.nr 12 pana la giratoriu dedeman

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      un cetatean

      primaria Selimbar este una din cele mai bogate din tara…isi permit oricand sa finanteze o linie de autobuz asa cum doresc platitorii de taxe din Selimbar…traseul 12 este finantat de primaria Sibiu…alta poveste…alti platitori de taxe!!!

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    poate?

    Pe strazile Litovoi, Sacel si Cantemir, pentru fluidizarea viitorului trafic, avand in vedere ca va circula autobuzul 17, se impune transformarea acestora in strazi cu sens unic, mai ales ca momentan sunt pline de masini parcate pe carosabil si trotuare.
    Nu inteleg de ce primaria nu da o hotarare prin care sa oblige toti proprietarii de autoturisme din oras, care locuiesc la casa si au curte si garaj si care din comoditate prefera sa-si parcheze masina in fata casei pe carosabil, obstructionand traficul, sa-si parcheze autoturismul numai in incinta proprietatii? S-ar rezolva multe din problemele orasului!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      alexandra

      chiar daca proprietarii vor parca in curte/garaj…pe strada vor parca cei care locuiesc la blocurile de langa si nu au loc de parcare (blocul de pe cantemir si sacel).

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Din seria ”alegeri neinspirate”

    Să lase 17ele așa cum e. Dacă nu mai pleacă 17ele din Ștrand va fi o mare problemă. E practic singurul autobuz către centru și, eventual, către gară. Foarte mulți elevi iau la prima oră 17 de la biserică, sau de la stația Bârsei, unde așteaptă să urce și câte 30 odată (elevi de la Ghibu și școala nr. 1). Iarăși vor fi siliți părinții să-și ducă copiii la școală și să provoace ambuteiaje pe Maramureșului și Hațegului. Trebuie să mergem acuma pe jos 15-20 de minute (de pe Maramureșului) ca să luăm autobuzele de pe Alba Iulia de la stația Penny către centru?!
    O zonă destul de mare din Ștrand va fi lipsită de accesul către centru. Mă-ntreb cine a gândit prostia asta?!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      tudor

      Aceeasi problemă e şi cu 10-le care face legătura între Turnişor şi centru. Practic, cu modificările astea, jumătate de cartier nu va mai putea ajunge în Centru.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      viorel

      ALOOO 1 Stimabile , de cand nu ai mai iesit din cartierul Strand ? Cei din cartierele Resita1 si Resita 2 , unde sunt 21 de blocuri , merg zilnic la si de la munca , cate 30-35 de minute pe jos ( si asta fie zapada , ploaie sau vant si ger ) pana la un mijloc de transport si asta o fac de aproximativ 10 ani si nu numai pe perioada anului scolar. Ei nu sunt oameni ? Ei nu platesc taxe si impozite ? E simplu sa afirmam in gura mare ca e o prostie , din moment ce ne gandim doar la propria persoana. Stiti cumva cum sa hotarat aceasta modificare ? Stiti ca TurSib primeste lunar ( de aproximativ 5 ani ) o lista cu 300-500 de semnaturi din aceasta zona ? Raspunsul a fost si este foarte clar , “nu avem posibilitatea infiintarii unui traseu in acea zona dar se vor face modificari de trasee”. Din punct de vedere managerial , nu cred ca renunta nimeni la peste 300 de abonamente platite integral in favoarea a 50-100 abonamente scolare , platite la jumatate de pret. Inainte de a afirma ca este o prostie , va invit sa faceti un tur al orasului si sa constatati problemele care sunt si cu care se confrunta semenii nostri si abea dupa aceea sa sa va exprimati o parere. Cu stima , un abonat TurSib , platitor de taxe.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Strand

      Modificarea traseului 17 NU EXCLUDE statiile de pe Maramuresului . Cititi mai cu atentie traseul !Se face doar o bucla si se elimina str. Moldovei.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    De ce cei din zona de case de pe Sacel si Cantemir trebuie obligati sa isi bage masinile in curte iar cei de la blocurile ,rasarite intre case,vin si isi parcheaza masinile pe unde apuca chiar in fata portilor celor care stau la curte?Noi primim amenda daca nu maturam zapada de pe trotuarele din fata caselor ,veniti si cu ideea de a fi obligati sa ne bagam masinile in curte si vin cei de la blocuri le parcheaza binemerci in fata portii si isi mai si scutura mizeriile pe trotuare si apoi pleaca!iIar cei care vin in vizita la cineva cam pe unde ar trebui sa isi lase masina ,ar trebui sa le bagam si pe acestea in curte?Cand se iau astfel de hotarari de ce nu se discuta si despre lipsa parcarilor din zona ,dde ce s-a dat aviz de cistructie blocuri in zona de case fara a avea si parcari ?

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns către Vacariu Simona Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact