Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
8°C

Curățenia Sibiului: contractul de 61 de milioane de lei a devenit o misiune imposibilă

Curățenia Sibiului: contractul de 61 de milioane de lei a devenit o misiune imposibilă

Sibiul a intrat în al doilea an în care curățenia și deszăpezirea orașului sunt atribuite prin negocieri directe, deoarece administrația locală nu reușește să încheie un contract multianual în urma unor licitații publice. Cea mai recentă licitație a fost, din nou, anulată de Primăria Sibiu. Tribunalul Sibiu, însă, obligă Primăria la continuarea procedurii.

Din 2017, anul în care contractul Sibiului cu Schuster & Co Ecologic s-a încheiat, Primăria a decis să schimbe strategia în domeniul salubrizării și deszăpezirii orașului. Așa că a împărțit activitatea în două contracte separate, unul pentru măturat și unul pentru deszăpezire. Pentru fiecare contract a alocat sume mult mai mari decât în trecut, în intenția de a extinde zonele din oraș în care să se măture și, respectiv, deszăpezească. Așa s-a ajuns ca, de la cele aproximativ 13 milioane de lei pe care Schuster & Co Ecologic le încasa pentru o perioadă de trei ani pentru măturat și deszăpezit, să se ajungă la 51,4 milioane de lei alocate pentru salubrizarea orașului pe patru ani și la aproape șase milioane de lei pentru deszăpezirea pe trei ierni.

Tot pe loc

La prima licitație (din 2017) pentru atribuirea contractului de deszăpezire nu s-a prezentat nimeni. Prin urmare, Primăria Sibiu a mai crescut sumele alocate până la 9,6 milioane de lei (sumele sunt fără TVA) și a mai tăiat din cerințele caietului de sarcini (cum ar fi cerința referitoare la mașina de topit zăpada). Nici licitația lansată în aceste condiții n-a avut vreo finalitate, fiind consumate pentru toate aceste proceduri fără rezultat aproximativ 18 de luni.

De cealaltă parte, licitația pentru atribuirea contractului de salubrizare a trezit interesul mai multor operatori. Printre care și cei de la Brantner Servicii Ecologice SRL care nu au fost de acord cu toate condițiile din caietul de sarcini, pe care l-au atacat în instanță. Au urmat procese îndelungate, pe care Primăria Sibiu le-a pierdut definitiv. Obligați să modifice caietul de sarcini conform deciziei judecătorești, la 16 luni de la lansarea licitației funcționarii din Primăria Sibiu au decis că e mai bine să anuleze procedura.

În tot acest timp, contractele de salubrizare și deszăpezire a Sibiului au fost atribuite prin negociere directă. În primă fază a fost atribuită salubrizarea celor de la RER Ecologic Servicii Oradea, pentru o perioadă de un an și pentru suma de 8,8 milioane de lei. Contractul de deszăpezire a fost încredințat sibienilor de la Terra Building pentru 3,2 milioane de lei. După expirarea acestor contracte, Primăria a încredințat salubrizarea unei firme din Deva – SC Salubritate SA, iar deszăpezirea, tot celor de la Terra Building. Valoarea contractului semnat cu cele două firme a fost de 14,6 milioane de lei, fără TVA.

Și iar pe loc

După aproape doi ani de bâjbâială și proceduri fără finalitate, Primăria Sibiu a revenit la vechiul obicei: acela de a pune salubrizarea și deszăpezirea în același contract. Contract pentru care, pe o perioadă de patru ani, a alocat nu mai puțin de 61,8 milioane de lei, fără TVA. Licitația pentru atribuirea acestui contract a fost lansată în septembrie 2018, având termen de depunere a ofertelor sfârșitul unii octombrie. Patru oferte au fost depuse în cadrul procedurii: RER Vest SA din Oradea (din același grup cu RER Ecologic Servicii, care a primit prin negociere directă primul contract), Brantner Servici Ecologice, asocierea formată din Soma Sibiu, Comprest și Rossal și, respectiv, asocierea formată din Salubritate SA din Deva și Terra Building SRL, din Orlat.

Primăria Sibiu a considerat, însă, că niciuna din cele patru oferte nu este conformă cu cerințele din caietul de sarcini și, în zilele lucrătoare dintre Crăciun și Revelion (mai precis pe 27 decembrie) a decis să anuleze, din nou, licitația. ”Au fost depuse numai oferte inacceptabile și neconforme”, au anunțat reprezentanții Primăriei prin intermediul Sistemului electronic de achiziții publice.

După 18 luni de bâjbâială, Primăria Sibiu a anulat și cea mai recentă licitație pentru curățenie După 18 luni de bâjbâială, Primăria Sibiu a anulat și cea mai recentă licitație pentru curățenie

Tribunalul nu e de acord cu Primăria

Cei de la Brantner au considerat că Primăria Sibiu a greșit când le-a declarat oferta neconformă din punct de vedere tehnic. Prin urmare, pe 7 ianuarie 2019, au deschis un proces la Tribunalul Sibiu, în care au cerut judecătorilor sibieni să oblige funcționarii Primăriei Sibiu la reevaluarea ofertei lor și, prin urmare, la redeschiderea procedurii de licitație. Procesul s-a încheiat pe 4 februarie 2019: Primăria a fost obligată să redeschidă procedura de licitație și să reevalueze oferta celor de la Brantner. Decizia Tribunalului nu este, însă definitivă. Iar cum, în SICAP (Sistemul electronic pentru achiziții publice), procedura de licitație este marcată, în continuare, ca anulată, cel mai probabil Primăria așteaptă motivarea hotărârii judecătorești pentru a formula recurs.
Situația în care administrația Sibiului este obligată să anuleze anularea unei licitații nu ar fi o premieră. Și în cazul licitației pentru proiectarea și execuția unui nou sediu pentru Liceul de Artă, reprezentanții administrației locale au decis anularea procedurii, în urma contestațiilor depuse pe seama caietului de sarcini îndoielnic întocmit. O societate interesată de contract a cerut, însă, redeschiderea licitației anulate. Iar Curtea de Apel Alba Iulia i-a dat dreptate. În urma respectivului proces, licitația s-a încheiat prin atribuirea contractului de proiectare și execuție firmei sibiene Construcții SA.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

profu

Acum 5 ani

Orasul este super murdar. Nu mai vorbim de praf. Este vorba de nisip. Uitati-va cum arata masinile. Azi speli masina si maine este acoperita de nisip. MAsinile cu perii rotative muta mizeria de langa bordura. Nu se vede nicio imbunatatire. Pe strazi nu poti respira. Nu stiu daca vom avea vreodata un oras curat.
Raspunde

Iulian

Acum 5 ani

Aici se vede interesul pe care si-l dau unii angajati de la stat. Sa nu uitam si procesul pierdut de Consiliul Judetean/ ADI Eco Sibiu pentru statia de sortare/compostare Sura Mica. Pe bune! Nu-i pot intelege de ce nu angajeaza specialisti care sa se ocupe de astfel de servicii...?!
Raspunde

Iulian

Acum 5 ani

Am uitat sa mentionez: Consiliul Judetean/ ADI Eco Sibiu au pierdut procesul, nu pe fond, ci atentie! pe tardivitate!!! Adica, nu au depus la timp documentele. Vreo demisie ceva? Sau sunt prea caldute scaunelele :) Si de unde atata coloana vertebrala si asumarea raspunderii/vinei...
Raspunde

calator

Acum 5 ani

Cartierul Vasile Aaron este incomparabil mai curat decat pe vremea cand salubrizarea era facuta de Schuster & Co Ecologic. Nu avem de ce sa regretam ca acea firma nu ne mai lasa gramezi de gunoaie intre blocuri.
Raspunde

Pepe

Acum 5 ani

Instituțiile publice sunt pline de INCOMPETENȚI care au fost angajati pe baza de relatii. De aceea totul merge prost la Sibiu.
Raspunde

kokos

Acum 5 ani

O primarie plina de incompetenti in frunte cu tanti primar fodor!
Raspunde

Sibian

Acum 5 ani

Zilele trecute am sunat la primărie sa ii atenționez ca societatea SOMA care se ocupa cu strangerea gunoiului pune in același camion atât plasticul cât si hârtia si ca asta este o practica permanenta. Mi s-a spus ca vor lua măsuri. De atunci a mai venit mașina de câteva ori dar situația este aceeași. Bătaie de joc la adresa cetățenilor care reciclează. Ii plătim degeaba.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

cosmin

Acum 5 ani

Domnule Profu Gogu, esti clar oltenas parasutat la noi in oras, hai mars la tine on oltenia
Raspunde

taran

Acum 5 ani

pune-ti pe primul loc orasul, pe locuitori si apoi cumetriile, prieteniile, nu o sa mearga bine nimic. catre prieteni si cumetri primariei va rog faceti calitate si o vom duce bine impreuna, daca nu s-ar putea sa pierdeti voi, apoi cei din primarie, se vor apropia alegerile. o mica afacere de familie acolo in primarie, multi fara viziune, interesati de alte afaceri. apropo sincronizati semafoarele de la intrare in sibiu de pe milea ??
Raspunde

Iulian

Acum 5 ani

"Contractul de 61 milioane de lei"? asta e cea mai proasta gluma ever dati-o afara pe iordanescu si campean
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus