X
avion sibiu aeroport

Aeroportul Sibiu, cea mai mare creștere în România. Ce se întâmplă din 2020, când apare Aeroportul Brașov

Aeroportul Sibiu a înregistrat în ultimii doi ani o creștere de 34%. În 2017 au fost cu 124.360 mai mulți călători decât în 2016, iar în 2018, cifra totală a crescut din nou cu alți 160.503 călători, ajungând pe tot cuprinsul anului trecut la 658.874 de călători. Comparativ cu celelalte aeroporturi din țară, Sibiul stă foarte bine. Anul trecut, Aeroportul Otopeni a reușit un plus de 8%, aeroportul din Cluj a fost pe plus cu 4%, iar cel din Iași cu 9%. În cazul Aeroportului Timișoara vorbim de o scădere a numărului total de pasageri cu 6%. ”Aeroportul Internațional Sibiu se află pe un trend ascendent în ultimii ani. Diversificarea opțiunilor de călătorie a contribuit la creșterea interesului arealului deservit pentru alegerea serviciilor de transport pe cale aeriană de la Sibiu. În mod evident, deschiderea celor 8 noi oportunități de călătorie spre: Basel – Elveția, Bruxelles Charleroi – Belgia, Copenhaga – Danemarca, Paris Beauvais – Franța, Frankfurt Hahn – Germania, Tel Aviv – Israel (zboruri operate de Wizz Air), Stuttgart – Germania (zbor operat de TAROM), respectiv zborul intern spre București (zbor operat de TAROM), precum și creșterea de frecvențe în sezonul de vară din anul 2018 pentru rutele deja existente: Londra (zilnic de la 5 frecvențe pe săptămână), Memmingen (5 frecvențe de la 2 pe săptămână), Dortmund (5 frecvențe de la 2 pe săptămână), Nürnberg (4 frecvențe de la 3 pe săptămână) au contribuit în mod direct la rezultatele obținute la sfârșitului de an”, explică directorul Aeroportului Sibiu, Marius Gîrdea, creșterea anuală a numărului de călători.

Marius Girdea (1)

1,1 milioane de călători e cifra maximă pentru Aeroportul Sibiu

Pentru anul în curs, numărul de călători se așteaptă să crească în continuare, cu peste 10%. ”Scenariile pentru anul 2019 sunt unele optimiste, cu siguranță vom vorbi de un procent de creștere format din două cifre și în acest an. Ne dorim o creștere echilibrată și sustenabilă, bazată pe deschiderea de rute cu potențial validat de date concrete de trafic, astfel încât performanța aeroportului din Sibiu în ceea ce privește traficul aerian de pasageri să fie una constantă”, susține Gîrdea.

Există însă totuși o limită. Aeroportul Sibiu nu va putea procesa mai mult de 1,1 milioane de pasageri. ”Având în vedere infrastructura disponibilă la momentul actual, cu referire directă la Terminalul de pasageri, numărul anual de pasageri care pot tranzita Aeroportul Internațional Sibiu în condiții normale de procesare se situează în zona a 1 – 1,1 milioane pasageri”, susține directorul Aeroportului Sibiu.

Apocalipsa după Brașov?

Aeroportul Brașov va fi terminat în 2020, anunță Consiliul Județean Brașov. În total, Aeroportul Brașov va costa 57 de milioane de euro, iar Consiliul Județean a decis să facă Aeroportul pe cont propriu după ce toate Guvernele din ultimii 10 ani au refuzat să finanțeze investiția. Turnul de control și terminalul se așteaptă să fie terminate în acest an, urmând ca primul zbor să se desfășoare în 2020. Ultimul studiu realizat în ceea ce privește aeroportul arată că în primul an de funcționare ar avea 114.000 de pasageri, iar în 10 ani s-ar depăși un milion de pasageri.

aeroport brasov 4

Cât va afecta asta Aeroportul Sibiu? ”Construcția unui aeroport regional, în cazul de față în Brașov, este un obiectiv mai vechi dar plin de ambiție al comunității brașovene, fapt pentru care trebuie apreciați. Fără nici un dubiu configurația traficului aerian din zona noastră de captare va suferi modificări ca urmare a realizării Aeroportului Brașov, singura necunoscută la acest moment fiind ordinul de mărime al acestor modificări precum și momentul la care acestea se vor manifesta. Mare parte din rutele operate la Aeroportul Internațional Sibiu au ajuns la maturitate, creându-se o  obișnuință de consum de servicii aeriene pe acestea la și de la Sibiu. Ca și până acum, Aeroportul Internațional Sibiu va continua să își concentreze eforturile în direcția unei dezvoltări sustenabile și echilibrate care să ne asigure cel puțin menținerea poziției pe piață de trafic aerian câștigată în ultimii ani”, mai spune Marius Gîrdea.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

20 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Carmen

    Nici un stres cu brașovul. AM auzit că au câștigat lucrarea cei de la Construcții S.A. Asta înseamnă că în 10 ani vor avea terminalul terminat și prin 2030 o să zboare primul avion.
    Nici o problemă!!!!

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Bogo

    Considerand ca pt. aeroportul din Brasov costurile de acum incolo o sa fie de circa €130 mil (de unde o sa-i scoata CJ Brasov nu stiu) iar pt. unele lucrari nici macar nu exista ceva contractat in momentul actual, nu este stres. Nici nu o sa fie.
    Trebuie sa treaca ceva ani si o maturizare pt. a putea concura cu celalalte din zona (Sb, Tg-Mures). Un termen real poate fi, cel mai optimist 2023, pesimist 2030-35.

    Ambitia este una, realitatea este alta. La cat au pompat comunistii in Brasov, cum de nu au realizat si un aeroport? Cumva datorita zonei cu destul de des ceata?
    Din partea mea sa-si faca Brasovul 3 aeroporturi, degraba o sa contribuie la cresterea pe Sibiu…

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ion ionescu

    E cea mai mare crestere in procente. Ca in materie de pasageri 8 la suta pe Otopeni reprezintă mult mai mult fata de 34 la sută pentru Sibiu.

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    John

    Ehhhh … Apare și Paris pe lista, dar Paris a fost scos….
    Deasemenea și zborul spre Milano a fost scos.
    Ar trebui reintroduse. Și sa se facă mai multa reclama.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sile

    Ne bazam pe cei de la Constructii SA! O sa dureze mult si bine pana cand brasovenii se vor bucura de un aeroport. Cam tot atunci cand Sibiul va juca in Cupele Europene fotbal pe propriul stadion.

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    investitie inutila

    Ce se întâmplă din 2020, când apare Aeroportul Brașov ? O sa creasca activitatea pe aeroportul Sibiu pentru ca asa cum arata mai sus dpmnul Bogo zona Ghimbav este cunoscuta pentru ceata densa si deasa ca si timp. Deci cursele vor fi redirectionate spre Sibiu.

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Raspandache

    Ce să se întâmple? Totul va depinde de competența celor două Consilii Județene de a administra aeroporturile din subordine. Dacă la noi vor fi tot PNL/FDGR cred că ne putem lua adio de la aeroport în Sibiu, cum ne-am luat adio și de la stadion. Țineți minte asta.

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    rammstein

    stati linistiti!!!..caricioaeroportul din ghimbav nu va fi gata nici intr-o 100 de ani!!!…!…au facut pista aeroportului perpendicular pe curentii de aer ce vin din culoarul rucar-bran!!!…aflat intre masivele bucegi is piatra craiului….pista veche pe iarba facuta de nemti in al doilea razboi mondial linga ica-ghimbav e tocmai invers !!!…uitati-va pe google maps!!!…asa ca poate termina aeroportul, dar nu va zbura nici un avion de acolo….poate alea de scoala ,cele cu parasutisti,elicopterele,planoarele…..si albinele…

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Dan Bv

      Rammstein cred ca nu stii sa folosesti Google maps….cred ca nici macar o harta nu stii sa folosesti. Eventual cumpara si un manual de geografie sa identifici culoarul Rucar – Bran.

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    realist

    Din nou observ ca unii au un patriotism fara baza reale. In principiu multi dintrei sibieni isi iau avionul de la Cluj sau Bucuresti. Stati sa vedeti ce curse vor avea cei de la Brasov si apoi mai discutam, sa nu cumva mai apoi sa megem la Brasov sa ne luam avionul de acolo.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Cred ca nu ai zburat in viața ta…
      Eu zbor cel puțin odată pe luna și o fac doar de pe Aeroportul Sibiu, nu văd de ce as merge la Cluj sau București??
      Depinde de locul in care vrei sa zbori , dar prefer sa schimb avionul cu escala undeva , și tot e mult mai comod sa zbori de pe Sibiu!
      Sau ești cumva brașoveanul de serviciu:)))
      Așa cum au scris și cei dinainte, la cât de mult au iubit coumunistii Orașul Stalin, dacă era necesar un aeroport la Brașov, se făcea demult, dar clima și faptul ca toate județele din jur au aeroport arată clar ca e nerentabil și ca e doar o ambiție prosteasca a CJ Brașov ….Dacă tot vor sa investească in ceva, eu cred ca cea mai buna investiție ar fi lărgirea drumului pana la Ploiești ca se circula pe el cu 30 km/ ora in orice zi și la orice ora !

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Zulo

    Stati linistiti….Ne bazam pe D-ul Tusinean si D-ul Dragnea, actionari la Constructii Sa – cea mai tare firma de constructii din Sibiu. Sa se miste precum la lucrarea de la stadionul Sibiu. Amanari peste amanari…..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact