Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Aeroportul Sibiu, cea mai mare creștere în România. Ce se întâmplă din 2020, când apare Aeroportul Brașov

Aeroportul Sibiu, cea mai mare creștere în România. Ce se întâmplă din 2020, când apare Aeroportul Brașov

Aeroportul Sibiu a înregistrat în ultimii doi ani o creștere de 34%. În 2017 au fost cu 124.360 mai mulți călători decât în 2016, iar în 2018, cifra totală a crescut din nou cu alți 160.503 călători, ajungând pe tot cuprinsul anului trecut la 658.874 de călători. Comparativ cu celelalte aeroporturi din țară, Sibiul stă foarte bine. Anul trecut, Aeroportul Otopeni a reușit un plus de 8%, aeroportul din Cluj a fost pe plus cu 4%, iar cel din Iași cu 9%. În cazul Aeroportului Timișoara vorbim de o scădere a numărului total de pasageri cu 6%. ”Aeroportul Internațional Sibiu se află pe un trend ascendent în ultimii ani. Diversificarea opțiunilor de călătorie a contribuit la creșterea interesului arealului deservit pentru alegerea serviciilor de transport pe cale aeriană de la Sibiu. În mod evident, deschiderea celor 8 noi oportunități de călătorie spre: Basel – Elveția, Bruxelles Charleroi – Belgia, Copenhaga – Danemarca, Paris Beauvais – Franța, Frankfurt Hahn – Germania, Tel Aviv – Israel (zboruri operate de Wizz Air), Stuttgart – Germania (zbor operat de TAROM), respectiv zborul intern spre București (zbor operat de TAROM), precum și creșterea de frecvențe în sezonul de vară din anul 2018 pentru rutele deja existente: Londra (zilnic de la 5 frecvențe pe săptămână), Memmingen (5 frecvențe de la 2 pe săptămână), Dortmund (5 frecvențe de la 2 pe săptămână), Nürnberg (4 frecvențe de la 3 pe săptămână) au contribuit în mod direct la rezultatele obținute la sfârșitului de an”, explică directorul Aeroportului Sibiu, Marius Gîrdea, creșterea anuală a numărului de călători.

Marius Girdea (1)

1,1 milioane de călători e cifra maximă pentru Aeroportul Sibiu

Pentru anul în curs, numărul de călători se așteaptă să crească în continuare, cu peste 10%. ”Scenariile pentru anul 2019 sunt unele optimiste, cu siguranță vom vorbi de un procent de creștere format din două cifre și în acest an. Ne dorim o creștere echilibrată și sustenabilă, bazată pe deschiderea de rute cu potențial validat de date concrete de trafic, astfel încât performanța aeroportului din Sibiu în ceea ce privește traficul aerian de pasageri să fie una constantă”, susține Gîrdea.

Există însă totuși o limită. Aeroportul Sibiu nu va putea procesa mai mult de 1,1 milioane de pasageri. ”Având în vedere infrastructura disponibilă la momentul actual, cu referire directă la Terminalul de pasageri, numărul anual de pasageri care pot tranzita Aeroportul Internațional Sibiu în condiții normale de procesare se situează în zona a 1 - 1,1 milioane pasageri”, susține directorul Aeroportului Sibiu.

Apocalipsa după Brașov?

Aeroportul Brașov va fi terminat în 2020, anunță Consiliul Județean Brașov. În total, Aeroportul Brașov va costa 57 de milioane de euro, iar Consiliul Județean a decis să facă Aeroportul pe cont propriu după ce toate Guvernele din ultimii 10 ani au refuzat să finanțeze investiția. Turnul de control și terminalul se așteaptă să fie terminate în acest an, urmând ca primul zbor să se desfășoare în 2020. Ultimul studiu realizat în ceea ce privește aeroportul arată că în primul an de funcționare ar avea 114.000 de pasageri, iar în 10 ani s-ar depăși un milion de pasageri.

aeroport brasov 4

Cât va afecta asta Aeroportul Sibiu? ”Construcția unui aeroport regional, în cazul de față în Brașov, este un obiectiv mai vechi dar plin de ambiție al comunității brașovene, fapt pentru care trebuie apreciați. Fără nici un dubiu configurația traficului aerian din zona noastră de captare va suferi modificări ca urmare a realizării Aeroportului Brașov, singura necunoscută la acest moment fiind ordinul de mărime al acestor modificări precum și momentul la care acestea se vor manifesta. Mare parte din rutele operate la Aeroportul Internațional Sibiu au ajuns la maturitate, creându-se o  obișnuință de consum de servicii aeriene pe acestea la și de la Sibiu. Ca și până acum, Aeroportul Internațional Sibiu va continua să își concentreze eforturile în direcția unei dezvoltări sustenabile și echilibrate care să ne asigure cel puțin menținerea poziției pe piață de trafic aerian câștigată în ultimii ani”, mai spune Marius Gîrdea.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

20 comentarii

S

Acum 5 ani

De ce sa afecteze cu ceva? Veneau brașoveni la Sibiu sa ia avionul?
Raspunde

un cetatean

Acum 5 ani

n-o sa se intample nimic...pentru ca ala din Brasov n-o sa fie gata in 2020!!!
Raspunde

un cetatean

Acum 5 ani

in plus...op arte din cursele enumerate de voi sunt deja anulate...si stim asta tot din TS-ului!!!
Raspunde

Carmen

Acum 5 ani

Nici un stres cu brașovul. AM auzit că au câștigat lucrarea cei de la Construcții S.A. Asta înseamnă că în 10 ani vor avea terminalul terminat și prin 2030 o să zboare primul avion. Nici o problemă!!!!
Raspunde

Sergiu

Acum 5 ani

Brasovenii obisnuiau sa calatoreasca de pe aeroportul din Bucuresti mai mult decat cel din Sibiu.
Raspunde

GICA CONTRA

Acum 5 ani

fff tare asta cu CONSTRUCTII SA:))))))
Raspunde

mihai

Acum 5 ani

Ce se întâmplă din 2020, când apare Aeroportul Brașov? In sfarsit vom gasit "taximetristi" care sa accepte si curse locale.
Raspunde

Bogo

Acum 5 ani

Considerand ca pt. aeroportul din Brasov costurile de acum incolo o sa fie de circa €130 mil (de unde o sa-i scoata CJ Brasov nu stiu) iar pt. unele lucrari nici macar nu exista ceva contractat in momentul actual, nu este stres. Nici nu o sa fie. Trebuie sa treaca ceva ani si o maturizare pt. a putea concura cu celalalte din zona (Sb, Tg-Mures). Un termen real poate fi, cel mai optimist 2023, pesimist 2030-35. Ambitia este una, realitatea este alta. La cat au pompat comunistii in Brasov, cum de nu au realizat si un aeroport? Cumva datorita zonei cu destul de des ceata? Din partea mea sa-si faca Brasovul 3 aeroporturi, degraba o sa contribuie la cresterea pe Sibiu...
Raspunde

Ion ionescu

Acum 5 ani

E cea mai mare crestere in procente. Ca in materie de pasageri 8 la suta pe Otopeni reprezintă mult mai mult fata de 34 la sută pentru Sibiu.
Raspunde

John

Acum 5 ani

Ehhhh ... Apare și Paris pe lista, dar Paris a fost scos.... Deasemenea și zborul spre Milano a fost scos. Ar trebui reintroduse. Și sa se facă mai multa reclama.
Raspunde

Sile

Acum 5 ani

Ne bazam pe cei de la Constructii SA! O sa dureze mult si bine pana cand brasovenii se vor bucura de un aeroport. Cam tot atunci cand Sibiul va juca in Cupele Europene fotbal pe propriul stadion.
Raspunde

Eu

Acum 5 ani

Nu afecteaza cu nimik. Pasagerii din Sibiu sunt in mare parte locali, vecinii valceni, albanezi, hunedoreni.
Raspunde

investitie inutila

Acum 5 ani

Ce se întâmplă din 2020, când apare Aeroportul Brașov ? O sa creasca activitatea pe aeroportul Sibiu pentru ca asa cum arata mai sus dpmnul Bogo zona Ghimbav este cunoscuta pentru ceata densa si deasa ca si timp. Deci cursele vor fi redirectionate spre Sibiu.
Raspunde

Raspandache

Acum 5 ani

Ce să se întâmple? Totul va depinde de competența celor două Consilii Județene de a administra aeroporturile din subordine. Dacă la noi vor fi tot PNL/FDGR cred că ne putem lua adio de la aeroport în Sibiu, cum ne-am luat adio și de la stadion. Țineți minte asta.
Raspunde

rammstein

Acum 5 ani

stati linistiti!!!..caricioaeroportul din ghimbav nu va fi gata nici intr-o 100 de ani!!!...!...au facut pista aeroportului perpendicular pe curentii de aer ce vin din culoarul rucar-bran!!!...aflat intre masivele bucegi is piatra craiului....pista veche pe iarba facuta de nemti in al doilea razboi mondial linga ica-ghimbav e tocmai invers !!!...uitati-va pe google maps!!!...asa ca poate termina aeroportul, dar nu va zbura nici un avion de acolo....poate alea de scoala ,cele cu parasutisti,elicopterele,planoarele.....si albinele...
Raspunde

Dan Bv

Acum 5 ani

Rammstein cred ca nu stii sa folosesti Google maps....cred ca nici macar o harta nu stii sa folosesti. Eventual cumpara si un manual de geografie sa identifici culoarul Rucar - Bran.
Raspunde

realist

Acum 5 ani

Din nou observ ca unii au un patriotism fara baza reale. In principiu multi dintrei sibieni isi iau avionul de la Cluj sau Bucuresti. Stati sa vedeti ce curse vor avea cei de la Brasov si apoi mai discutam, sa nu cumva mai apoi sa megem la Brasov sa ne luam avionul de acolo.
Raspunde

City of Stalin

Acum 5 ani

Cred ca nu ai zburat in viața ta... Eu zbor cel puțin odată pe luna și o fac doar de pe Aeroportul Sibiu, nu văd de ce as merge la Cluj sau București?? Depinde de locul in care vrei sa zbori , dar prefer sa schimb avionul cu escala undeva , și tot e mult mai comod sa zbori de pe Sibiu! Sau ești cumva brașoveanul de serviciu:))) Așa cum au scris și cei dinainte, la cât de mult au iubit coumunistii Orașul Stalin, dacă era necesar un aeroport la Brașov, se făcea demult, dar clima și faptul ca toate județele din jur au aeroport arată clar ca e nerentabil și ca e doar o ambiție prosteasca a CJ Brașov ....Dacă tot vor sa investească in ceva, eu cred ca cea mai buna investiție ar fi lărgirea drumului pana la Ploiești ca se circula pe el cu 30 km/ ora in orice zi și la orice ora !
Raspunde

Ady

Acum 5 ani

Ori Brasov ori Sibiu din Spania trebuie sa zburam tot la Cluj sau Bucuresti daca vrem sa ajungem la Sibiu rusine.
Raspunde

Zulo

Acum 5 ani

Stati linistiti....Ne bazam pe D-ul Tusinean si D-ul Dragnea, actionari la Constructii Sa - cea mai tare firma de constructii din Sibiu. Sa se miste precum la lucrarea de la stadionul Sibiu. Amanari peste amanari.....
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus