X
04-ACZ-RO-office

AKCENTA CZ – O soluţie ideală de economisire pentru întreprinderile mici şi mijlocii

Operaţiunile de schimb valutar şi comisioanele din plăţile internaţionale reprezintă adesea costuri considerabile pentru companii. Acestea au un impact deosebit cu precădere pentru segmentul IMM deoarece firmelor mari, băncile le pot oferi un dealing în condiţii foarte competitive. Cu toate acestea şi pentru IMM-uri există o soluţie eficientă de economisire aceasta constituind, de fapt, business-ul companiei AKCENTA CZ.

Spuneţi că prin AKCENTA CZ companiile pot economisi. Cum anume? Şi ce fel de companii sunt acestea?

Clienţii pe care îi avem în Europa Centrală, mai exact peste 36.000 de clienţi, sunt în principiu companii din segmentul IMM, companii cu activitate de import-export, care folosesc schimbul valutar, plăţile internaţionale şi acoperirea împotriva riscului fluctuaţiei cursului. Noi putem oferi clienţilor noştri cursuri personalizate de schimb valutar, comisioane minime sau zero pentru plăţile internaţionale, conturile curente interne în valută străină (gratuit) prin care pot efectua plăţi sau încasa către / de la partenerii de afaceri, o platformă de internet şi posibilitatea de acoperire împotriva riscului fluctuației cursului. Suntem specializaţi şi extrem de eficienţi ceea ce ne ajută să oferim companiilor din segmentul IMM, condiţiile pe care băncile le oferă companiilor mari în cadrul de dealing.

AKCENTA_logo_RO

Persoanele fizice pot efectua schimburi valutare prin AKCENTA CZ?

Deşi ne adresăm în special persoanelor juridice, oferim serviciile noastre şi persoanelor fizice care efectueaza periodic schimburi valutare.

Dar totuşi nu sunteţi o bancă…

Aveţi dreptate, suntem o instituţie financiară nebancară, dar suntem sub stricta supraveghere a Băncii Naţionale a fiecărei ţări în care desfăşurăm activitate. De asemenea, deţinem licenţa ca instituţie de plată de la Banca Naţională a Cehiei şi licenţa de broker de titluri de valoare. Activitatea Akcenta este supusă unei serii de măsuri reglementare, printre care îndeplinirea limitelor impuse de lege (de exemplu proporţionalitatea de capital).

Colaborăm foarte strâns cu băncile, astfel putem garanta o fiabilitate absolută şi securitate pentru fondurile clienţilor noştri.

Puteţi să descrieţi pe scurt cum funcţionează întregul proces din punctul de vedere al clientului care decide să folosească serviciile AKCENTA CZ?

Este foarte simplu şi nu necesită din partea clienţilor, de exemplu, să îşi schimbe banca locală. Clientul semnează contractul-cadru, iar în momentul când vrea să efectueze un schimb valutar are la dispoziție 2 variante:

  1. Telefonic – apelează la traderii noştri care vorbesc bineînţeles limba română şi întreabă care este cursul de schimb valutar actual care îl interesează, iar în cazul în care este de acord cu cursul comunicat poate încheia tranzacţia direct la telefon.
  2. O alternativă modernă pentru încheierea tranzacţiei este utilizarea platformei online OLB. Clientul intră în această platformă unde vede cursurile la care poate efectua schimbul valutar. În caz că decide să efectueze tranzacţia, clientul dă un click pe paritatea valutară, introduce suma pe care doreşte să o schimbe şi completează restul detaliilor.

În ambele cazuri se poate alege ca suma schimbată să rămână în contul intern, se i se vireze în contul bancar al clientului sau se poate face o plată mai departe către un furnizor.

04-ACZ-RO-office

Foarte important, AKCENTA CZ nu percepe vreun comision de administrare pentru punerea la dispoziţie a platformei sau comision de schimb, totul este gratuit. Clientul primeşte contravaloarea sumei schimbate la cursul comunicat / vizualizat pe platformă fără niciun comision în cazul în care contravaloarea sumei schimbate este transferată în una dintre băncile la care AKCENTA CZ are cont. În cazul în care suma este transferată într-o bancă la care AKCENTA CZ nu are cont deschis, atunci se percepe doar un comision de transfer, care oricum este foarte mic comparativ cu nivelul pieţei.

Şi în cazul în care clientul este exportator?

În acest caz, oferim clienţilor noştrii posibilitatea de a încasa valute în conturile curente interne. Partenerului de afaceri îi sunt generate datele bancare conform parametrilor: din ce ţară şi din ce bancă partenerul va trimite suma respectivă. Când se efectuează plata, înscriem suma încasată în contul curent intern (CCI) al clientului în valuta respectivă (aceste conturi curente interne sunt administrate gratuit). Conform necesităţilor sale, clientul poate apoi să îşi schimbe suma încasată în valută domestică, direct într-o altă valută straină ori poate să o transfere în contul bancar propriu.

Atunci când vorbim de economii, cât de mare poate fi economisirea anuală a unui client obişnuit?

Economisirea unui client este în funcţie de volumul lunar al schimburilor efectuate şi bineînteles în functie de perechea valutară. Să presupunem că un client obişnuit efectuează un schimb valutar în valoare de aproximativ 50 000 EUR lunar. La diferenţa de curs în comparaţie cu cele oferite de bancă poate economisi în fiecare lună intre 150 – 250 EUR, deci poate ajunge până la 3 000 EUR anual, iar suma poate creşte la un volum mai mare sau în cazul schimburilor valute precum GBP, CHF, CAD, RUB etc în cazul cărora spread-ul băncilor este mai mare. În plus trebuie, de asemenea, să ţinem cont şi de economisirea la plăţile externe în cazul în care clientul îşi va plati furnizorii direct din AKCENTA CZ, în unele cazuri comisionul fiind 0, în funcţie de banca în care se efectuează plata.

01-ACZ-RO-office

De ce AKCENTA CZ a început să ofere serviciile sale în România?

Compania noastră a fost înfiinţată în anul 1997 în Republica Cehă. Ulterior s-a extins în Slovacia, Polonia, Ungaria, Germania şi Franţa. Pe toate aceste pieţe compania are un mare succes şi creşte stabil. În toamna anului 2014 am decis, în urma unei analize aprofundate, să intrăm pe piaţa românească. România fiind cel mai mare partener de afaceri a Republicii Cehe din zona Europei de Sud-Est. În plus, în comparaţie cu băncile româneşti suntem foarte competitivi, ceea ce de fapt este dovedit şi de portofoliul nostru mare de clienţi.

Există obstacole cu care trebuie să vă confruntaţi în România?

Fiecare ţară are propriile sale particularităţi, dar totuşi avem deja un model dovedit care poate fi aplicat universal şi adaptat în aproape toate ţările unde suntem prezenţi pe piaţă. Fiind o categorie oarecum nouă de servicii luptăm cu un anumit grad de neîncredere care dispare însă foarte repede după ce clienţii încep să colaboreze cu noi, iar apoi treptat încep să ne recomande serviciile colaboratorilor şi partenerilor lor de afaceri.

Cum se desfășoară activitatea în România sau mai exact în Sibiu? In cazul în care cineva doreşte încheierea unui contract, cum se procedează?

În câteva dintre marile oraşe din România avem reprezentanţi comerciali, acolo găsiți persoana din Sibiu, cu care clienţii pot lua legătura pentru a vedea detaliile unei colaborări cu noi şi totodată în cazul în care doresc pot încheia un contract pentru a putea desfăşura operaţiunile de care au nevoie. Totodată, oricine este interesat de serviciile noastre din orice regiune a României poate apela numărul de telefon fix 0312295097 pentru detalii.

RollUp RO

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact