X
zona metropolitana

Se face Zonă Metropolitană. Fără Sibiu

Șelimbăr, Șura Mică, Șura Mare și Roșia se unesc în ADI “Zona Metropolitană”, anunță administrațiile celor patru primării. Primarii comunelor Șelimbăr (Marius Grecu), Șura Mică (Valentin Riștea), Șura Mare (Cornel Liviu Marin) și Roșia (Ioan David) au început demersurile pentru realizarea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) prin care să dezvolte proiecte comune. Pentru început, aceste localități vor să dezvolte împreună un sistem de transport în comun, o poliție locală care să aibă arie de responsabilitate în cele patru localități, dar și să atragă fonduri europene prin proiecte comune. ”Suntem patru administrații locale care am decis constituirea ADI “Zona Metropolitana”, însă invitația rămâne deschisă și pentru celelalte localități din jurul Municipiului Sibiu. Noi credem că este nevoie de o zonă metropolitană și am decis să ne rezolvăm problemele asociindu-ne între noi, atâția cât considerăm utilă această construcție”, a declarat primarul comunei Șelimbăr, Marius Grecu.

De ce nu s-a mai făcut ”Zona Metropolitană Mare”

În toamna anului 2016, primarii din 16 localităţi învecinate municipiului Sibiu au semnat înfiinţarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Sibiu. Chiar de la prima întâlnire a primarilor s-a discutat despre prelungirea stațiilor Tursib în Cisnădie și Șelimbăr, însă lucrurile nu au mai mers în această direcție. Totul s-a oprit după ce primarii nu au ajuns la un acord cu privire la felul în care vor fi reprezentate fiecare comunitate. Sibiul a propus un vot pentru fiecare 20.000 de locuitori, însă majoritatea celorlalți primari s-au opus.

Fodor: Zona Metropolitană nu e o prioritate pentru Sibiu

Primarul SIbiului, Astrid Fodor, a anunțat recent că proiectul înființării unei zone metropolitane a Sibiului nu mai este o prioritate pentru oraș. Fodor consideră că o astfel de inițiativă nu are cum îmbunătăți traficul din municipiu. În ceea ce privește prelungirea traseelor de transport public până în Cartierul Arhitecților, varianta tot nu a fost discutată între administrații și este, oricum, respinsă de Astrid Fodor. Care spune că în cazul autobuzelor Tursib care ajung în Șelimbăr, situația este diferită. “Eu nu văd cum s-ar rezolva problema traficului în Sibiu printr-o zonă metropolitană. Printr-o asociere între noi și… ce ar rezolva la trafic? Pentru rezolvarea problemei traficului în municipiul Sibiu, deja faptul că achiziționăm aceste autobuze noi, pe care doresc să le folosească cetățenii, este o mare rezolvare a traficului. Plus lucrările pe care le vom face, pe Calea Cisnădiei, în municipiul Sibiu. Toate lucrările legate de străzi, de infrastructură, duc la o mai mare fluidizare a traficului. Absolut toate lucrările de infrastructură pe care le facem, chiar dacă nu le băgați în seamă, chiar și cele de asfaltare în cartiere, duc la o fluidizare a traficului în municipiu“, a declarat Astrid Fodor, în contextul discuțiilor publice tot mai ample, referitoare la asocierea între localități pentru înființarea unui sistem public de transport cu trasee extinse inclusiv în localitățile limitrofe municipiului Sibiu.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

28 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      un cetatean

      “d-na” Fodor si-a atins de mult limitele…de fapt ea era limitata din start…ar fi bine ca cei de la FDGR sa gaseasca urgent pe cineva normal!!!

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    MB

    Pai si care e scopul zonei metropolitane intre cele 4 localitati daca Sibiul “nu se baga”?!? Sa aibe locuitorii din Selimbar conditii mai bune de calatorie in Rosia? E bine ca au totusi initiativa, e un incaput, dar e lipsita de “obiect”. Zona metropolitana o faci tocmai pentru ca localitatile din jur depind de orasul principal (Sibiul in cazul asta)…
    Cat despre tanti Fodor, isi demonstreaza din plin lipsa de viziune prin declaratiile facute. Exemplu concret: daca extinde liniile de transport pana in localitatile invecinate si asigura frecventa decenta, multa lume o sa lase masina acasa si vine cu autobuzul. In felul asta i se fluidizeaza ei traficul in oras. Asta e realitate in tarile dezvoltate, nu e vorba de re-inventat roata. Tursib-ul in cazul asta nici nu ar trebui sa fie profitabil, ci ar trebui subventionat atata timp cat asta ar duce la rezolvarea problemelor de trafic.
    Ma intreb cei din administratia locala cand merg in alte tari pentru schimb de experienta, ce fac mai exact pe acolo? Nu se duc tocmai pentru a vedea modele functionale?!?

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      sami

      Pai tocmai asta-i problemuta. Cine plateste subventiile, statiile si amortizarea autobuzelor?
      Nu mi se pare prea ok ca Sibiul sa plateasca oalele sparte ale Cisnadiei.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        io de la tara

        ai dreptate, asta-i problemuta.
        problemele mari sunt poluarea si traficul imbacsit din centrul Sibiului cauzate de lipsa de mijloace de transport in comun pt. zecile de mii de oameni care vin la munca in Sibiu din zonele limitrofe

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Jan depeStanca

    Grecu de când a întrat în PNL, face vâlvă dar numai idei crețe are. A mărit taxa de salubritate să satisfacă penelistii de la Soma, acum, zonă metropolitană pentru poliție locală și transport în comun. Păi are și poliție locală are și transmixt ce face transport în comun. Ce are Selimbarul de câștigat? Singurii care au interes sunt PNL-ul să arate că ei demarează în contra d-nei Astrid, proiectul. Deci zona metropolitană fără Sibiu este o prostie costisitoare iar când Sibiul va decide, nu va intra cu condițiile impuse de 4 sate.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Bogo

      Brasovul numa’ exemplu nu mai este, in materie de cam orice. Exceptie nepotism, coruptie, administratie ineficienta.
      Frecventeaza doar autogarile din municipiu si vezi singur. Apoi drumurile judetene.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Dan Bv

      Acum lasand la o parte faptul ca sunt din Brasov si stiu ca veti incepe sa ma jigniti, domnul Alzara 1918 are dreptate. De cand s-a creat zona metropolitana am avut parte de multe avantaje(e adevarat ca a durat insa incepand de anu asta se vad). In primul rand de la 1 ianuarie 2019 au inceput sa fie introduse autobuze RAT Brasov catre comunele din zona metropolitana(Ex Cristian), iar acele autogari vor disparea usor usor, deoarece cursele pe care le deserveau dispar. In al doilea rand accesarea de fonduri europene pentru proiecte comune mari. Este mult mai usor sa spui ca vrei fonduri pentru un drum ce trece prin zona administrata de trei entitati daca te duci ca o singura entitate, decat sa mergi ca trei entitati diferite fiecare cu bucatica lui. Si mai sunt si alte avantaje. In principiu o strategie de dezvoltare comuna inseamna mai mult decat cele trei cuvinte. Iar un alt aspect este ca intr-o zona metropolitana deciziile vin in urma unor negocieri a administratiilor din acea zona si nu ca si decizie unanima a unei singure administratii (primar).
      Iar acum sa vine jignirile la adresa mea si a orasului meu. Numai bine!

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    calator

    TURSIB nu este in stare sa asigure transportul in comun in Sibiu. Cum credeti ca va fi in stare sa gestioneze o extindere a zonei de operare? Exclus. Ce va face navetistul din Rosia cand autobuzul Tursib nu va veni , caci se intampla frecvent ? In Sibiu iei un taxi si ajungi de bine de rau la servici.
    Nu va lasa nimeni autoturismul personal pentru o amagire.

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Bogo

    Chestie inutila cu iz politic, vin alegerile.
    Sa vad transport intre Selimbar si Rosia, ca trece prin Sibiu. Alta varianta: prin Avrig!
    Bafta cu initiativa asta total goala.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    nobody like everybody

    Suna tare fain ADI ZONA METROPOLITANA. de fapt toata vâlva pleaca de la denumire. Suna asa cosmopolit, cool, modern. …uaaaau auzi, zona metropolitanaaaa. Nu mai locuiesti la țară ci in Zona Metropolitana. Ca te caci in fundu ‘ curtii si ca e frig in scoala sau la dispensar nu sunt fiole cu vaccin antigripal nu e bai atâta vreme cat locuiesti intr-o zona metropolitana .
    Ce-ar fi sa cerestem un pic si preturile la case si terenuri? Hm, nu e I idee rea. Doar parcela sau hogeacul se afla situat in Zona Metropolitana…..
    Bai eu in ultimii ani nu am mai auzit decat ineptii si masturbari fara rost in ” spatiul public “. Si absolut totul super ambalat in reclama feisbucistica sau titulaturi pompoase si fraze demagogice.
    Bine măi baieti, faceti voi o metropola .
    O metropola! !!!!! Nici ca pamflet sa nu folositi cuvantul asta cu referire la vreo adunatura de localitati de oriunde din Romania. Ca sa fiu gingas cu voi vreau sa va spun fara sa fac o lauda din asta ca am fost la HONG-KONG. ………, no, cum sa va spun eu……cam asa cred eu ca arata o metropola. ..si culmea, mai sunt si altii care zic tot cam asa. …..
    Ziceti-I si voi altfel, nu va masturbati aiurea ca sa ca dati importanti, ce naiba sunteti gospodari sau #rezistenti? Numa ăla latra cu rimã ca le place cum suna vreun slogan. ….

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      mkh

      sa dam si un exemplu – Saliste, o comuna amarata ridicata la rang de ‘oras’ (denumire corecta ‘orasul p**lii’) cu sate devenite ‘cartiere’ nu este in stare sa aiba o infrastructura de transport oras-cartiere. Sa intretina Sibiul si sibienii transportul Saliste-Aciliu-Amnas-Sacel-Mag spre Sibiu ca e ‘metropilitan’. Ba astia de la gazeta, exista tren si nu vor sa plateasca, merg cu ‘nasul’, asa o sa mearga si cu transportul auto pe care sibienii il vor plati din greu

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    S

    @alzara
    Ce exemplu, deocamdata n-ai cu cine. la noi zici ca s-au adunat la primarii cei mai bolovani sasi si ciobani. Afara cu fodor si huja in 2020! (Nu, nu vreau pesedisti in loc :)) conteaza ca merge treaba la oradea, timisoara, brasov ? Nu, ei sunt batuti in cap si incapatanati. Pe banii nostri!

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cristi

    Problema a fost sistemul de vot în cazul proiectului propus de Sibiu pt zona metropolitana și refuzat de celelalte primarii care ar fi dorit sa fie pe picior de egalitate cu Sibiul.

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    IOAN

    La Brasov s-a infiintat zona metropolitana.Deja de la 01.01.2019 circula mijloace de transport in comun pe prima linie infiintata Brasov-Cristian si retur.Urmeaza a se infiinta noi trasee din zona metropolitana.La Brasov se poate,la Sibiu nu ?????

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Erlkonig

    ce ma distreaza ca pesedeii baga cate-un comment negativ, si pun zeci de trepadusi sa dea like. Pai nu v-ati gandit, pesedache, ca e cam disproportionat numarul de like-uri si se vede ca-i facatura?

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    IMDB

    METRÓPOLĂ ~e f. 1) Centru urban (de mari dimensiuni); oraș principal; capitală.

    Comune si sate = zona Metropolitana, buna treaba :)))

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibian

    1. Cine ar profita cel mai mult de aceasta “zona metropolitana” ?
    2. Cine sa plateasca dezvoltarea si punerea in functiune a acestei “zone metropolitane” ?
    3. Cine sa plateasca intretinerea “zonei metropolitane”?
    Cuncluzie : Municipiul Sibiu va profita cel mai putin si va plati cel mai mult !
    Comunele vor profita enorm si vor investi foarte putin.
    Respect pentru decizia primariei Sibiu ! Zona metropolitana “DA”, dar sub conditiile oferite de Municipiul Sibiu.

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    McD

    Baba Cloanta dinPrimaria Sibiu sa faca impreuna cu dansatorii din Consiliul Local Sibiu o excursie la Oradea…cred ca ar avea de invatat cat pentru o viata…asta daca intelege sensul lucrurilor, fapt de care ma cam indoiesc, avand in vedere ca e cam varza la toate capitolele!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact