X
sfarsit autostrada sibiu

Autostrada Sibiu – Pitești. Contractul pentru secțiunea dintre Sibiu și Boița, contestat de sibieni

Cu o zi înainte de expirarea termenului limită de depunere a contestațiilor, semnarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii I a autostrăzii Sibiu – Pitești a înregistrat o primă contestație. Depusă de singura firmă din Sibiu care a participat la licitație.

Lansată încă din iulie 2017, licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a celor 13,7 km de autostradă dintre Șelimbăr și Boița (secțiunea I a autostrăzii Sibiu – Pitești) este contestată din nou. De această dată, este contestată decizia Companiei naționale de administrare a infrastructurii rutiere (CNAIR) de a atribui contractul către SC Porr Construct SRL.

Cei care au depus această primă contestație (termenul limită de depunere expiră pe 20 martie 2019) sunt reprezentanții societății sibiene Construcții SA, de altfel singura firmă din Sibiu care a depus ofertă în cadrul acestei proceduri de atribuire.

Prin contestația trimisă la Consiliul național de soluționare a contestațiilor (CNSC), cei de la Construcții SA cer anularea raportului prin care a fost desemnată SC Porr Construct SRL câștigătoare, dar și excluderea societății respective din cadrul licitației. Drept urmare, mai arată cei de la Construcții SA în contestația lor, se impune “reevaluarea ofertelor și declararea drept câștigătoare a ofertei care respectă cerințele documentației de atribuire și care nu are un preț neobișnuit de scăzut“.

Contestație de pe locul 2

Valoarea estimată a contractului în discuție a fost de 765,8 de milioane de lei, fără TVA, iar oferta celor de la Porr Construct, declarată câștigătoare, a fost de 612,6 milioane de lei, fără TVA. Potrivit celor prezentate în contestație, oferta sibienilor de la Construcții SA a fost declarată admisibilă, dar în urma aplicării criteriului de atribuire “cel mai bun raport calitate-preț“ s-a clasat pe locul 2, după cea a firmei de construcții de origine austriacă.
“Apreciem că autoritatea contractantă a realizat o evaluare superficială a ofertei depusă de primul clasat, considerând-o admisibilă, deși aceasta trebuia să fie exclusă pe de o parte, fie respinsă ca urmare a prețului neobișnuit de scăzut“, susțin cei de la Construcții SA.
Potrivit lor, austriecii de la Porr Construct nici nu ar mai fi trebuit să fie admiși la licitație, deoarece există patru certificate constatatoare emise de CNAIR pentru nerespectarea angajamentelor asumate în cadrul altor proiecte (este vorba de patru certificate de constatare negative întocmite de CNAIR în cadrul contractului pentru lucrările de întreținere pe timp de vară a două loturi de autostradă din vestul țării). În acest condiții, arată reprezentanții Construcții SA, Porr Construct ar fi trebuit exclusă de la licitație.

Pe lângă acest aspect, reprezentanții firmei sibiene de construcții susțin că prețul ofertat de Porr Construct este neobișnuit de scăzut. “Considerăm că autoritatea contractantă nu a respectat prevederile legale enunțate mai sus, prin faptul că nu a efectuat verificările necesare, deși este evident faptul că oferta depusă de Porr Construct SRL are un preț neobișnuit de scăzut. În consecință, considerăm că autoritatea contractantă ar fi trebuit să efectueze verificări amănunțite privind oferta societății Porr Construct SRL și să respingă această ofertă având în vedere prețul neobișnuit de scăzut“.
În fine, un al treilea motiv invocat de Construcții SA este de ordin birocratic, sibienii susținând că raportul întocmit pentru licitația în discuție nu a fost întocmit prevederilor legale.

Referitor la această contestație, ministrul Transporturilor a spus ceva. Autorul acestui articol consideră, însă, că persoana care conduce în prezent Ministerul Transporturilor nu mai merită să fie luată în considerare, având în vedere și lipsa de rezultate din mandatul trecut, care i-a fost încheiat pe motive de incompetență.

Ce urmează?

Sesizați de către Construcții SA, judecătorii CNSC urmează să dezbată speța, în care pot interveni și cei de la Porr Construct SRL pentru a-și susține oferta. Soluția dată de CNSC va putea fi, însă, contestată mai departe la Curtea de Apel, care va da hotărârea definitivă.

Până mâine, 20 martie, în afara contestației celor de la Construcții SA ar mai putea să apară și alte contestații. În afară de Porr Construct și firma sibiană, la licitație au mai participat Astaldi SpA, asocierea SC Impresa Pizzarotti&C SpA – SC Pizzarotti SA, asocierea Itinera SpA – SC Retter Projectmanagement SRL, Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA, asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA), asocierea Tirrena Scavi SpA – Toto SpA Costruzioni Generali și asocierea Trameco SA – Vahostav S.K. a.s. – Constructii Erbasu S.A. – East Water Drillings SRL).

Construcții SA este societatea sibiană care, în prezent, are în derulare mai mult contracte inclusiv cu administrația municipiului Sibiu. Probabil că cel mai discutat, până acum, este cel de reabilitare a stadionului municipal din Sibiu, lucrare ce ar fi trebuit finalizată încă din toamna anului trecut. Pe fondul unor dispute cu reprezentanții administrație sibiene, termenul a fost prelungit până pe 15 martie 2019, dar nici acesta nu a fost respectat.

În afară de stadion, Construcții SA mai are în derulare proiectarea și execuția unui nou Liceu de artă în Sibiu, dar și amenajarea Lacului lui Binder. Pe de altă parte, reprezentanții firmei au determinat-o pe Astrid Fodor, primarul Sibiului, să își declare public nemulțumirea ca urmare a contestațiilor depuse la licitațiile la care au participat. Un astfel de caz este cel al contractului de modernizare a Băii Populare, contract a cărui implementare a fost amânată din cauza contestațiilor depuse (și ulterior respinse) de către Construcții SA.

Citește și Aproape istoric. CNAIR anunță constructorul primilor 13 km din autostrada Sibiu – Pitești

Autostrada Sibiu – Pitești întârzie iarăși vreun an. Din cauza lipsei a peste 200 de foraje

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

13 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Valjan jan

    Nesimtire s au rea intentie a acestei neserioase firma de constructii … s au obstructie in a construi autostrazi in Romania ….Ce va spune Porr construct este una doar de a intarzia Licitatia ….asta firma a depus cea mai sacazuta oferta ,imposibila ptr a proiecta si construi o autostrada a dica acest tronson …oare nu este doar o firma iepure care ar intarzia cu orice pret bunul mers ptr finalizarea acestei licitati …. Propun analizarea de urgenta la Inalta Curte si a da unda verde executiei …..Dar cer forurilor competente si o ancheta la aceste firme ptr a elucida cine si de ce face sabotaj in acest caz ….ptr a intarzia

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    N-au contestat firme mari precum UMB, Pizzarotti sau Tirrena Scavi, care au mai construit autostrăzi… dar contestă ăștia de la Construcții SA, care nu-s în stare să termine de reabilitat o peluză și-o tribună de aproape un an de zile.

    Penibil … și vorbim despre o firmă locală care oricum a dovedit că e incapabilă, și care acum nu face altceva decât să se opună dezvoltării zonei din care și ea face parte…

    Noaptea minții … zici că nu ne mai vindecăm de prostie …

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    kokos

    Bai cat tupeu pe jegosii astia de la constructii sa! Au castigat o gramada de contracte cu primaria tocmai in acest mod , ofertand un pret ridicol de mic si acum le e ciuda ca altii au dat un pret si mai mic decat ei.Nu mai zic de faptul ca nu au destui muncitori care sa duca la final contractele incepute si mai vor altele.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    zuzulaz

    Daca Constructii Sa cistiga contestatia, e de plecat din tara asta! Ei nu sunt in stare sa faca un stadion dar acum ca si Dragnea a devenit actionar la Constructii Sa vor face autostrada! Furt pe fata!

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Liviu

    Tupeu psd ist. Totul pentru a opri dezvoltarea, continua si va continua… felicitari Cuc & Trifu doua caractere sinistre care nu au ce cauta pe pamant!!!

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    McD

    Sunt curios daca in proiectul acestui tronson de autostrada este prevazut un nod rutier la Vestem care sa faca legatura cu deja depasitul sens giratoriu DN1/DN7….apoi cine va construi aceasta bucatica de autostrada vom mai vedea…ca oricum ne-am obisnuit doar cu minciuni in ultimii 30 de ani…rabdare si nervi tari…

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    GICA CONTRA

    zuzulaz…aveti informatii ca firma teldrum a devenit actionar la constructii sa? sau ca de fapt oare ei controleaza din umbra firma sibiana?!

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      un cetatean

      “maeste”…stii cum spune CTP …”noaptea mintii!”…de asta dai tu dovada…ai incercat 2 sec sa te informezi cine este PORR??? am fi f f norocisi sa lucreze pe lotul 1 Sibiu -Boita

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Forester

    Nu ca cei de la Constructii SA ar fi mai competenti, dar ma intreb un singur lucru: cum dracu poti da contractul unei autostrazi unui SRL?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact