X
colaj parcare supraetajata

Parcarea supraetajată de pe Mihai Viteazu a trecut de consultarea publică. Cum au schimbat sibienii proiectul

Aprobarea Planului de Urbanism de Detaliu (PUD) al parcării supraetajate de pe Bulevardul Mihai Viteazu se află pe masa consilierilor locali și urmează să fie votată la ședința de săptămâna viitoare.

În procedura de consultare publică cu privire la proiect, sibienii au avut mai multe întrebări și solicitări. Unele dintre ele au condus la modificarea proiectului inițial. Astfel, distanța dintre parcare și blocuri va fi mai mare, iar clădirea va fi mai înaltă și mai încăpătoare.

Au câștigat o alee

O întrebare se referă la drumul de acces pentru autovehicule, care va trece conform documentației foarte aproape de geamurile apartamentelor blocurilor din zonă, fără a exista un trotuar. ”Ca urmare a acestui fapt, locatarii blocului 16 vor fi expuși noxelor”, se arată în document. Oamenii au solicitat ca drumul de acces să rămână aproximativ la mijlocul distanței dintre blocuri. Societatea care a realizat documentația a promis că va exista un trotuar. ”Prin amenajarea spațiului studiat se prevede un trotuar cu lățimea de 1,90 m, o fâșie de spațiu verde de 1 m și suprafața carosabilă a aleei dintre blocuri de 6 m. Astfel, rezultă o distanță dintre imobil și parcările la sol de minim 8,9m, distanța care respectă prevederea din art. 4 Ordinul 119/2014 de minim 5 metri”, se arată într-un prim răspuns. Totuși, până la finalizarea documentației s-a ajuns la o distanță de minim 12,5 metri. ”Distanța dintre parking și imobilul situat pe Bulevardul Mihai Viteazu nr. 16 va fi de minim 12,5 m – maxim 17,5 m”.

Numărul locurilor de parcare a crescut

O altă întrebare se referă la accesul mașinilor de intervenție în zonă. ”Ieșirea de urgență a sălii de sport a Liceului Teoretic Constantin Noica este pe teritoriul unde se dorește construcția parcării și trebuie să se țină seama de asigurarea accesului utilajelor de intervenție”. În răspuns se arată că pentru acces va fi relocată o ghenă de gunoi. ”Caleea de acces pentru mașinile de intervenție la sala de sport va fi pe latura nord estică și se va realiza printr-o alee de 25 m lungime și o lățime de 4m, iar la colțul nordic se va realiza o poartă. Actualmente în acel loc se află o ghenă de gunoi care va fi relocată”.

Alte solicitări de informații se referă la locurile de parcare din zonă, considerându-se că parcarea nu va fi îndeajuns de mare pentru a acoperi întregul necesar. ”Necesarul de locuri de parcare pentru cele 465 de apartamente în cele 7 blocuri calculată conform PUG Sibiu este de 456 apartamente X 1,5 locuri de parcare/apartament = 698 locuri, iar documentația propune 214 locuri”. Răspunsul inițial: ”În acest moment, numărul locurilor de parcare nu se cunoaște, deoarece nu există o marcare a acestora de către administrația publică. În fața imobilelor de pe Bulevardul Mihai Viteazu sunt marcate 65 de locuri de parcare folosite de către riverani”, susține societatea care a realizat documentația. Totuși, în final s-a stabilit să se marcheze 105 locuri de parcare la sol, în spațiile dintre blocuri. Între 593 și 382 de locuri de parcare vor fi amenajate în parkingul supraetajat, diferența fiind dată de indecizia dacă parcarea va avea unul sau două subsoluri.

Diferențele

Potrivit documentației urbanistice de detaliu realizată la comanda Primăriei Sibiu, viitorul parking avea subsol, parter, etaj și terasă. Parcarea supraetajată avea o înălțime de aproximativ 9,3 metri, urmând a avea o amprentă la sol de 1.364 de mp și o suprafață desfășurată totală de 5.456 de mp. În cele patru niveluri ale construcției vor fi amenajate 142 de locuri de parcare. După consultarea publică, înălțimea a crescut la 15 metri, există posibilitatea să se mai facă încă un subsol, iar construcția va fi mai ”prietenoasă” cu blocurile din jur.

În prezent, zona din spatele blocurilor 14 – 20 de pe bulevardul Mihai Viteazul este dominată de spații betonate, caldarâm și spații verzi dezordonate. Odată cu ridicarea parcării supraetajate, administrația locală intenționează să amenajeze căi de circulație cu două benzi, trotuare și spații verzi. Totodată, proiectul prevede și amenajarea a două locuri de parcare (în spatele blocurilor cu numerele 16 și 20). Calculele din această etapă a proiectului aproximează amenajarea unei suprafețe verzi totale de peste 6.553 de mp, comparativ cu 2.543 de mp pentru circulațiile auto și 4.489 pentru spațiile pietonale.

Studiul de fezabilitate necesar acestui proiect a fost încredințat societății Smartbau Construct din Cluj-Napoca în cursul anului trecut.

În afara parcării supraetajate din cartierul Hipodrom III, în diferite faze de elaborare sunt și documentațiile pentru două parcări subterane (la Gară și, respectiv, Piața Cibin).

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

4 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    sibianca

    Ii felicit pe locuitorii din M. Viteazu ca au putut sa obrina distanta de 12. 5 m. fata de parcare, fapt ce nu s-a putut realizal la noi la viaductul de pe Calea Surioi Mici, care este de 5, 5 m. intre case si viaduct plus cate o banda de mers pe sens pe langa viaduct. Noi inghitim noxe si ni se degradeaza casele respectv crapa peretii caselor din cauza masinilor care circula pe cele doua strazi paralele cu viaductul desi avem semne de circulatie cu limitare viteza 30 la ora si 3,5 tone. Am facut sesizare la politia Sibiu la Politia locala dar nu se rezolva nimic. Bravo voua celor de pe M. Viteazu!

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Clujean sincer

    Doar proiecte monumentale la Sibiu! Felicitari comunitatii si administratiei locale! Vrem sa va urmam exemplul dar noi suntem la ani lumina in urma.

Lasă un răspuns către Clujean sincer Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact