X
sfarsit autostrada sibiu

Contractul pentru primul lot al autostrăzii Sibiu – Pitești, tot nu e semnat: așteaptă după Cuc și Dăncilă

Deși au desemnat câștigătorul încă de la începutul lunii martie și deși singura contestație depusă a fost retrasă, autoritățile centrale tot nu au semnat contractul de proiectare și execuție al primului lot de autostradă dintre Sibiu și Pitești, cel dintre Șelimbăr și Boița.

Este nevoie de o hotărâre de Guvern pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției pentru a putea semna contractul cu Porr Construct SRL, pentru proiectarea în 12 luni și execuția, în termen de trei ani, a celor 13,7 km de autostradă dintre Șelimbăr și Boița. Pentru promovarea unei astfel de hotărâri de către Guvernul condus de Viorica Dăncilă, ministerul Transporturilor, condus de Răzvan Cuc, a publicat la mijlocul săptămânii trecute un proiect pentru actualizarea indicatorilor. Deocamdată, proiectul este în dezbatere publică până pe 8 aprilie. După care este așteptată introducerea pe ordinea de zi a vreunei ședințe de Guvern a proiectului, astfel încât și contractul să fie actualizat.

Necesitatea actualizării indicatorilor este necesară nu doar datorită modificărilor legislative și economice (creșterea salariului minim în domeniul construcțiilor și creșterea prețurilor la bitum), ci și pentru că actualul traseu al autostrăzii este diferit față de cel din 2008, când a fost elaborat studiul de fezabilitate actualizat, parțial, ulterior. ”Traseul pe această secțiune 1 prezintă diferențe față de cel din 2008, întrucât punctul de început al autostrăzii era altul. Astfel traseul inițial al autostrăzii Sibiu – Pitești începea de la conexiunea cu viitorul Drum Expres Făgăraș – Sibiu în zona localității Veştem, iar traseul actual are ca punct de început intersecția cu Varianta de ocolire a municipiului Sibiu la profil de autostradă. De asemenea traseul pe această secțiune prezintă unele adaptări, pentru evitarea zonelor construite și a zonelor protejate, în special în zona Pădurea Mohu și a localității Boița”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre supus consultării publice pe site-ul Ministerului Transporturilor (link aici).

Potrivit proiectului, valoarea actualizată a întregii autostrăzi este 18,59 de miliarde de lei (3,986 de miliarde de euro), cu tot cu TVA. Înainte, valoarea proiectului era estimată la 3,34 de miliarde de euro.

Situația a fost semnalată de Asociația Pro Infrastructura, cel mai activ ONG din țara noastră în ceea ce privește monitorizarea lucrărilor de infrastructură din România. ”Am anticipat problema încă de la începutul anului. Spuneam pe 14.01.2019 despre Secțiunile 1 și 5: «Ca să fie deblocate, este necesară și adoptarea Hotărârii de Guvern de modificare a indicatorilor tehnico-economici». Evident, nu s-a întâmplat nimic! Ageamiii nu-și vor recunoaște neputința ori lipsa de planificare și viziune. În schimb, vor căuta de fiecare dată să dea vina pe altcineva, să inventeze dușmani imaginari și să construiască povești cu urși, lilieci și conspirații cu state paralele și oculte mondiale”, au postat cei de la Asociația Pro Infrastructură pe pagina lor de Facebook.

Porr Construct SRL este compania desemnată de CNAIR drept câștigătoare a contractului de execuție și proiectare a primilor 13,7 km din autostrada care ar trebui să lege Sibiul de Pitești, parte a coridorului IV pan-european. Valoarea ofertei celor de la Porr Construct este de 612,6 milioane de lei fără TVA (echivalentul a 129 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 9,7 milioane euro fără TVA). Valoarea urmează a fi actualizată, având în vedere că ofertele au fost depuse încă din vara lui 2017.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

3 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    yyy

    ministrul Cuck va mai intarzia semnarea din lipsa de OO pentru ca nu vrea sa isi asume un document pe care nu il intelege; asa ca prefera sa isi ia o geaca fosforescenta (oversized, normal) si sa se burzuluiasca la niste constructori de pe segmentele din jurul Clujului (singurul loc din tara unde cat de cat se construieste ceva)
    “ii ia tare” cum ii place lui sa zica

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      sibian

      romanii au descoperit o noua pasare: cucul de autostrada. este o vietate supraponderata are se plimba de colo-colo.
      oare unde este cucu’?
      unde este o tar’ de lucru,
      ca-ntre sibiu si pitesti
      pui de cuc n-ai sa gasesti

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ministrul Cock, un fiu de securist ajuns in funcție doar datorită obedientei fata de Liviu,nu înțelege nimic din ce se întâmpla in jurul lui, de aceea ezita sa semneze , iar savanta Dancila , la fel!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact