X
Lacriama Scripcaru

Interviu cu directorul școlii din Cristian. „Intenţionăm accesarea unor fonduri europene pentru un program ,,Şcoală după şcoală”

„Se face și la țară carte?” este numai una dintre întrebările la care am primit răspuns într-un interviu cu directorul Școlii Generale din Cristian. Lacrima Scripcaru este în funcția de conducere a unității școlare de mai bine de doi ani și se mândrește cu rezultatele pe care elevii școlii le-au obținut.

Reporter: Ce v-a motivat să intrați în sistemul de educație și ce vă face să nu renunțați la această misiune?

Lacrima Scripcaru: Mi-am ales profesia cu multă responsabilitate şi seriozitate. Am îndrăgit matematica, dar mi-am dorit ca munca mea să fie ,,cu,” şi ,,pentru,” oameni. Acestea sunt două argumente decisive care m-au determinat să aleg să fiu profesor de matematică. Consider că este un privilegiu să poţi să faci ceea ce îţi place şi te reprezintă, să reprezinți permanent schimbarea în bine pe care vrei să o aduci în jurul tău, să rezonezi cu problemele şi dorințele celorlalţi şi să găseşti permanent cele mai bune soluții.

Rep: Care este cea mai mare satisfacție a dumneavoastră în calitate de director al acestei școli?

L. S. : Locul în care muncesc este unul special pentru mine, încărcat de conotaţii afective fiind eu însămi eleva acestei şcoli. Mulţumirea mea, în prezent, ca director al acestei instituţii, se regăseşte în oamenii şi în lucrurile care mă înconjoară şi cu care mă identific. Orice om poate sfinţi locul unde trăieşte şi unde munceşte, pentru a avea satisfacţii depline. Capacitatea de a te adapta permanent diferitelor situaţii este absolut necesară în activitatea pe care o desfăşor. Locul acesta este pentru mine un izvor permanent de energie şi de entuziasm. Sunt preocupată în mod constant să valorizez toţi factorii care alcătuiesc acest ansamblu complex, prioritizând, fără îndoială, oamenii.

Rep: Care sunt cele mai mari realizări ale școlii de când sunteți dvs. în funcție?

L.S.: Realizările şcolii nu se pot cuantifica doar în cifre şi statistici. Cele mai importante se regăsesc permanent în satisfacţiile oferite de activitatea la clasă, în performanţele elevilor şcolii materializate în locuri fruntaşe obţinute la concursuri şi competiţii unde aceştia şi-au demonstrat, cu brio, competenţele dobândite. De asemenea, consider că se pot înscrie la segmentul ,,realizări,” şi numărul mare de burse de performanţă şi de merit pe care elevii le primesc. Celelalte aspecte care vizează acest segment al realizărilor, consider că sunt fireşti, ele venind ca rezultat al implicării permanente şi responsabile în rezolvarea obiectivelor propuse.

Rep: Fiecare ministru vine cu alte idei și totodată cu alte schimbări. Cum vedeți această situație? Sunt copiii și profesorii derutați?

L.S.: Disciplina, consecvența, adaptarea la nou, implicarea sunt, din perspectiva mea, câţiva dintre factorii necesari reuşitei în munca noastră. Despre schimbări, ce să vă spun? Decizia asupra a ceea ce trebuie schimbat este foarte importantă. Gradul de adaptabilitate de care dispui te va ajuta să pui în valoare noi resurse. Este bine ştiut că orice schimbare presupune şi un factor de stres, o ieşire dintr-o zonă de confort. Depinde de fiecare în ce măsură doreşte să se adapteze noilor situaţii.

Rep: Dacă ați putea, ce ați schimba la sistemul de învățământ și de ce?

L.S.: Sunt adepta schimbărilor, dar consider că este absolut necesar să se menţină o continuitate care să asigure stabilitatea necesară în sistemul de educaţie. Personal, visez la adoptarea unui model educaţional adaptabil la realităţile şi la specificul nostru. Se pot valoriza exemple pozitive oferite de ţări cu tradiţie şi experienţă în acest sens.

Rep: Cu ce probleme vă zbateți în munca dvs. ca director? Dar ca profesor de matematică?

L.S.: Sunt, într-adevăr, foarte multe provocări care apar de la o zi la alta în activitate pe care o desfăşor. Fiecare dintre ele reprezintă, însă, o şansă de a învăţa şi de a acumula experiență care duce la autodepăşire. Ca profesor de matematică, am convingerea că formularea corectă a unei probleme înseamnă că această problemă este parţial rezolvată.

Rep: Se face carte și la țară? Există vreo diferență între copiii care învață la oraș și cei care învață în mediul rural?

L.S.: Binenţeles că nu există diferenţe între copiii care învaţă în şcolile din oraş şi cei care învaţă în şcoli din mediul rural. Cu toţii beneficiază de şanse egale, mărturie stau rezultatele obținute de elevii şcolii noastre la concursurile şi competiţiile la care au participat, la examenele de EN, la repartizarea în urma admiterii la licee şi şcoli profesionale.

Rep: Există vreun neajuns? Vreo situație care vă nemulțumește de când sunteți director? (fie materială, fie de altă natură)

L.S.: Nu există probleme de acest fel. Colaborarea cu instituţiile locale este una permanentă şi foarte strânsă, conştienţi fiind că performanţa este creaţia efortului colectiv. Beneficiem de susținere materială din partea Primăriei şi a Consiliului Local în toate proiectele demarate.

Rep: Ce competențe credeți că e necesar să aibă un cadru didactic ținând cont de nevoile copiilor din secolul XXI?

L.S.: Un cadru didactic ar trebui să fie creativ şi spontan, cu o inteligenţă socială şi emoţională bine dezvoltate, capabil să se adapteze continuu realităţii şi noului, cu o pregătire temeinică.

Rep: Care sunt planurile de viitor pentru şcoala pe care o manageriaţi?

L.S.: Cu sprijinul Asociaţiei de Părinţi, intenţionăm accesarea unor fonduri europene pentru a realiza un proiect care vizează asigurarea unei mese calde şi a unui program tip ,,Şcoală după şcoală”, gratuit pentru elevii şcolii. Consider acest proiect o prioritate și o pledoarie pentru atragerea elevilor din toate mediile sociale înspre actul de educaţie.

20190214_130141

Mai jos, atașăm câteva din premiile câștigate de elevi, în ultimii ani, pe care directorul școlii a dorit să le împărtășească cu toată lumea.

• Concursul internaţional ,,Tradiţii şi obiceiuri de iarnă pe uliţa mea,, – premiul şi trofeul de excelenţă, an şcolar 2017-2018
• Concursul naţional de matematică pentru clasele IV-VIII, ,,Olimpiada Satelor din România,, – premiul III – Oprica Robert Gabriel – cls. a IV-a, an şcolar 2017-2018
• Concursul naţional de matematică pentru clasele IV-VIII, ,,Olimpiada Satelor din România,, – premiul II – Matei Alexandru Gavrilă – cls a VII-a
• Concurs naţional ,,Impuls Perpetuum,, – menţiune -Matei Alexandru Gavrilă – cls. a VII-a, an şcolar 2017-2018
• Concursul naţional de geografie ,, Şcoala cu ceas,, – menţiune – Ciobănescu Denis Gabriel – cls. a V-a, an şcolar 2017-2018
• Concursul naţional de geografie ,, Terra,, – menţiune – Ciobănescu Denis Gabriel – cls. a V-a, an şcolar 2017-2018
• Concursul naţional de geografie ,, Şcoala cu ceas,, – premil II – Ghirca Flavius – cls. a VI-a, an şcolar 2017-2018
• Concursul naţional de geografie ,, Şcoala cu ceas,, – premil III – Mîţiu Sorin Vasile – cls. a VII-a, an şcolar 2017-2018
• Concursul naţional de matematică ,,LuminaMath,, – premiul I – Oprica Robert Gabriel – clasa a V-a, an şcolar 2017-2018
• Concursul naţional de matematică ,,LuminaMath,, – premiul II – Oprica Robert Gabriel – clasa a V-a, an şcolar 2018-2019
• Concursul naţional de matematică ,,LuminaMath,, – menţiune – Matei Alexandru Gavrilă – clasa a VIII-a, an şcolar 2018-2019
• Concursul naţional de geografie ,, Şcoala cu ceas,, – menţiune – Ciobănescu Denis Gabriel – cls. a VI-a, an şcolar 2018-2019
• Concursul naţional de geografie ,, Şcoala cu ceas,, – menţiune – Matei Claudiu Ioan – cls. a VI-a, an şcolar 2018-2019
• Concursul naţional de geografie ,, Şcoala cu ceas,, – premiul II – Ghirca Flavius – cls. a VII-a, an şcolar 2018-2019
• Concursul naţional de geografie ,, Şcoala cu ceas,, – premiul III – Mîţiu Sorin Vasile – cls. a VIII-a, an şcolar 2018-2019
• Concursul naţional de geografie ,, Şcoala cu ceas,, – menţiune – Oprica Robert Gabriel – cls. a V-a, an şcolar 2018-2019
• Concursul naţional de istorie ,, Şcoala cu ceas,, – premiul II – Oprica Robert Gabriel – cls. a V-a, an şcolar 2018-2019
• Concursul naţional de istorie ,, Şcoala cu ceas,, – premiul II – Duca Natalia Maria – cls. a V-a, an şcolar 2018-2019
• Concursul naţional de istorie ,, Şcoala cu ceas,, – premiul III – Ciorogar Andreea Elena – cls. a V-a, an şcolar 2018-2019
• Concursul naţional de istorie ,, Şcoala cu ceas,, – premiul III – Matei Alexandru Gavrilă – cls. a VIII-a, an şcolar 2018-2019
• Concursul naţional de istorie ,, Şcoala cu ceas,, – premiul II – Mîţiu Sorin Vasile – cls. a VIII-a, an şcolar 2018-2019
• Olimpiada naţională de religie – menţiune – Mîţiu Sorin Vasile – cls. a VII-a, an şcolar 2017-2018
• Olimpiada judeţeană de limba şi literatura română – premiul II – Ghişoiu Robert – clasa a VIII-a, an şcolar 2017-2018

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

3 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Hastagrezist

    Si inca 2 calificati la etapa nationalain acest an scolar: Olimpiada de Geografie (Mitiu Sorin – premiul I la faza judeteana) si la Concursul Terra la clasa a VII-a

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Eftimie Simona

    Rezultatele elevilor dovedesc ca ‘se poate” si “se face”…. Cat despre “tamaie”,stati liniștit! Avem rezultate la nivel național și la Religie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Interviu
  • Contact