X
pod maria tereza

Podul Maria Tereza va intra în reparații capitale și scapă de “rețelele comuniste“

Administrația locală a lansat procedura de întocmire a documentației necesare lucrărilor de reabilitare capitală a podului Maria Tereza, de pe strada Gladiolelor.

Podul a fost construit în 1908 și face legătura între cartierul Terezian și strada Cibinului. Potrivit unei expertize tehnice realizată în 2017, podul “prezintă un grad avansat de degradare care impune realizarea unei reparații capitale“. “Având o construcție specifică anilor 1900, respectiv cu parapete și stâlpi ornamentali din beton, se dorește păstrarea modelului arhitectural, conservarea și punerea în valoare a acestui aspect, acest pod fiind clasificat ca monument istoric“, se arată în caietul de sarcini întocmit pentru atribuirea contractului de întocmire a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI).

Prin lucrările de reparație capitală solicitate a fi prevăzute în DALI, administrația sibiană urmărește atât restaurarea elementelor arhitecturale cât și realizarea unui nou sistem de iluminat public și arhitectural. “Se va avea în vedere montarea de corpuri de iluminat cu aspect specific construcției podului, care să asigure un iluminat eficient dar care să pună în valoare structura podului“, se mai arată în documentația citată. Totodată, administrația solicită ca în urma viitoarelor lucrări să fie relocate rețelele de curent, gaz, apă-canal etc, “agățate“ acum sub structura podului monument istoric.
Podul are o lungime de aproape 42 de m și o lățime de zece metri.

42.000 de lei, fără TVA, a alocat Primăria Sibiu pentru întocmirea acestei documentații, care are un termen de realizare de trei luni. Ulterior, vor urma a fi lansate și procedurile pentru proiectarea și execuția lucrărilor.

Sursa foto: Google street view

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

9 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Claudia Mistreţ

    Ar trebui daramat ca a fost facut cand eram sub asuprire straina care ne-a omorat ca popor si numai stricaciuni si pradueli au facut! Sau sa se numeasca altfel, un nume romanesc, cu dragoste de tara nu imparatese de la straini!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Dragos

      Foarte bine propunerea! Dar sa nu ne limitam la acest pod. Mai este si orasul vechi, zona centrala, … Ce facem cu aceste cladiri? Sa le daramam, da-le incolo de vechituri….
      Vai de capul nostru!

      D-na Mistreţ, nomen est omen!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Marius

    Felicitari pentru initiativa. Era si timpul sa se restaureze.
    Doamna Mistret daca nu va place podul luati o prin apa. Nu va formalizati, e mult mai practic asa…

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cititescu

    Odata cu restaurarea podului – care presupun ca nu va fi redeschis si circulatiei auto – ar trebui REDSCHISA CIRCULATIA PE SEGMENTUL DIN STR. OCNEI ocupat de fosta uzina Independenta (din care nu a mai ramas aproape nimica!)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact