X
masa-pasti

Sfatul specialiștilor de sărbători: „Mâncați cu moderație și atenție cum combinați alimentele”

După o perioadă îndelungată de post și multe pregătiri pentru bucate alese, cu toții avem tendința să exagerăm puțin de Paști. Specialiștii recomandă însă cumpătare, ca să nu încheiem sărbătorile la spital.

Cu siguranță ouăle frumos vopsite, friptura de miel, drobul și prăjiturile fac deliciul multor credincioși zilele acestea. Iar cei care au și postit înainte de Învierea Domnului vor simți cu atât mai tare impulsul de a face exces și de a se bucura de cele mai gustoase preparate. Totuși, specialiștii recomandă cumpătare și astăzi, pentru că sistemul digestiv s-ar putea să nu fie prea fericit cu multă mâncare și combinații neinspirate, după o perioadă în care a avut parte de salate și porții micuțe.

Tocmai de aceea, atât specialiștii Direcției de Sănătate Publică Sibiu cât și nutriționiștii transmit o serie de recomandări, în așa fel încât sărbătorile să treacă într-un mod plăcut.

Aveți grijă la câte ouă consumați pe zi. Cantitatea mare de colesterol pe care gălbenușul o deține, poate să vă dea o stare de rău dacă faceți exces, iar cel mai indicat ar fi ca ouăle să fie combinate cu legume proaspete de sezon. Același lucru este valabil și pentru carnea de miel, iar specialiștii recomandă ca aceasta să fie consumată alături de o garnitură de legume, cartofii, orezul și pastele nefiind prietenii noștri în acest caz.

De asemenea, dacă aveți posibilitatea, puteți să înlocuiți carnea de miel cu iepure, ied, peşte şi/sau pui, care sunt mai uşor digerabile.

Specialiștii mai recomandă ca alimentele (carnea şi chiar legumele) să fie gătite, de preferinţă, la cuptor sau grătar, evitând prăjeala în grăsime (untură, ulei, etc.).

Dulciurile și alcoolul, prietenii petrecăreților de sărbători

În momente de sărbătoare, cu toții avem tendința de a face exces, mai ales la dulciurile frumos împachetate, iepurași din ciocolată, ouă cu diferite creme dulci și prăjituri, cozonaci care mai de care. Toate acestea, combinate cu un vin sau o țuică „sănătoasă” ar putea avea efecte catastrofale și ne-ar putea strica ziua de duminică fără doar și poate.

Dulciurile aduc un aport considerabil de calorii, de aceea trebuie consumate în canţităţi foarte reduse, spun specialiștii. Nevoia de dulce care apare după masă , poate fi potolită cu o salată de fructe, dar fără frişcă sau alte sosuri dulci. Atenţie la ciocolată: un ou de ciocolată, de exemplu, are circa 500 de kcal şi 32 g de lipide.

Se recomandă, aşadar, un consum responsabil, moderat, atât de dulciuri, cât și de alcool, cafea şi tutun.

O plimbare în aer liber și un somn de amiază

După o masă copioasă, mai ales că vremea astăzi ne permite acest lucru, o plimbare este binevenită. Dacă aveți chef de un pui de somn după o plimbare îndelungată, nu uitați să luați cu voi o pătură și profitați de vremea plăcută și așezați-vă în tihnă, pe iarbă, în parc.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact