X
drum copsa mica motis

Efectul măririi salariilor în construcții: un drum de 17,7 milioane de lei costă acum 18,8 milioane

Ca urmare a măsurilor impuse de Guvern în ceea ce privește salarizarea minimă în domeniul construcțiilor, toate contractele de infrastructură aflate în derulare vor deveni mai scumpe. Un astfel de exemplu este al drumului care leagă DN14 de satul înscris în patrimoniul UNESCO – Valea Viilor.

17,7 milioane de lei, fără TVA, este valoarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a celor 10,4 km de drum care leagă DN14 (din Copșa Mică) de satul Motiș, via Valea Viilor, sat înscris în patrimoniul UNESCO. Contractul semnat la începutul lunii august 2018 a trecut de faza de proiectare în primăvara acestui an, însă lucrările au avansat timid din cauza OUG 114/2018 (cunoscută și sub numele de ”Ordonanța pe lăcomie”). Pe lângă faptul că această ordonanță introduce noi taxe, obligă constructorii să plătească tuturor angajaților cel puțin salariul minim brut de 3.000 de lei. ”Urmare a acestor modificări legislative, valoarea contractului de proiectare și execuție se va majora cu creșterea manoperei, concomitent cu reducerea contribuției asiguratorie pentru muncă de la 2,25% la 0,3375%. Ca urmare a devizului general conform normelor legale mai sus menționate și a solicitării societății Strabag SRL București, valoarea manoperei directe actualizată este de 3,13 milioane de lei, fără TVA, față de 2,1 milioane de lei, fără TVA”, se arată în raportul pe baza căruia consilierii județeni au aprobat, săptămâna trecută, majorarea sumelor alocate contractului.

Ca urmare a majorării cheltuielilor cu manopera, noua valoare a contractului semnat cu austriecii de la Strabag este de 18.807.298 de lei, față de suma inițială de 17.762.261 de lei (sumele nu includ TVA). Fondurile pentru finanțarea acestui contract au fost atrase de la Guvernul României, prin Programul național de dezvoltare locală (PNDL).

Lucrările de modernizare a celor 10,4 km de drum județean ar trebui finalizate până cel mai târziu în decembrie 2020. În afară de stabilizarea infrastructurii, un nou carosabil și un nou sistem de scurgere a apelor, contractul prevede și reabilitarea a cinci poduri de pe traseu, un al șaselea urmând a fi demolat și reconstruit.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

O opinie

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact