X
str Ioan Slavici Selimbar

Doi ani fără un nou pod. Valea Săpunului, o graniță greu de trecut între Sibiu și Șelimbăr

Se împlinesc doi ani de când administrațiile din Șelimbăr și Sibiu s-au asociat pentru a construi o nouă legătură între cele două localități, peste Valea Săpunului. Stadiul noului pod – care inițial era gândit a avea o lungime de 42 de metri – este, deocamdată, tot la faza de hârtii.

„Trei legături am prevăzut în noul buget. Vor fi și bani pentru execuție, ne vom grăbi, sperăm să putem să le realizăm până la sfârșitul anului“, anunța primarului Sibiului, Astrid Fodor, în primăvara anului 2017, la prezentarea bugetului pe anul respectiv.

Cele trei noi legături cu localitatea Șelimbăr la care făcea referire primarul Sibiului au fost alese din cele patru propuse prin Planul de mobilitate urbană, document prezentat public la finele anului 2016. Discuțiile care au urmat ulterior în spațiul public pe tema noilor legături dintre Sibiu și Șelimbăr au mai făcut referire la două proiecte în urma cărora să rezulte tot atâtea noi legături între cele două localități.

Iar cel mai important proiect era cel a conectării prelungirii străzii Oașa din Sibiu, de strada Octavian Goga, din Șelimbăr, via strada Ioan Slavici (foto principală), aflată tot pe teritoriul Șelimbărului.
Cele două străzi, prelungirea Oașa și str. Ioan Slavici, sunt și acum, practic, legate peste Valea Săpunului. Doar că străzile sunt de pământ, pline de gropi, iar podețul peste Valea Săpunului este de fapt un tub de mari dimensiuni acoperit cu pământ betonat pe margini, suficient de lat încât să permită circulația unui autoturism.

Actualul podeț dintre prelungirea Oașa și str. Ioan Slavici nu poate fi traversat, simultan, de mai multe mașini

Actualul podeț dintre prelungirea Oașa și str. Ioan Slavici nu poate fi traversat, simultan, de mai multe mașini

O asociere și doi ani

În urma unor hotărâri adoptate de consilierii locali în luna mai a anului 2017, administrațiile din Sibiu și Șelimbăr au semnat un protocol de asociere pentru realizarea noii legături rutiere.
„Având în vedere necesitatea realizării, prin asociere între municipiul Sibiu și comuna Șelimbăr, a unui drum de legătură între cele două unități administrativ-teritoriale, respectiv de la strada Oașa din Sibiu până la strada Octavian Goga din Șelimbăr, în scopul preluării unei părți din traficul rutier ce se desfășoară pe DN1, așa cum este prevăzut în Planul de mobilitate urbană, este necesar încheierea unui protocol de asociere între cele două UAT-uri“, se arăta în raportul care însoțea proiectul de hotărâre a Consiliului local Sibiu, referitor la asociere.

Potrivit protocolului semnat de Astrid Fodor, primarul Sibiului, și Marius Grecu, primarul Șelimbărului, fiecare administrație va trebui să organizeze procedurile de achiziție și să aloce resursele financiare necesare executării lucrărilor de pe propriul teritoriu administrativ. Podul prevăzut a fi construit peste Valea Săpunului urma a fi licitat și executat sub supravegherea comunei Șelimbăr, iar Primăria Sibiu ”va suporta financiar partea ce-i revine privind cheltuielile aferente proiectării și execuției podului peste Valea Săpunului proporțional cu suprafața aflată în proprietatea municipiului Sibiu”.
Protocolul nu prevedea și termene în realizarea acestor investiții.

Podul a devenit podeț

În luna iunie a anului 2018, Primăria Șelimbăr semna contractul de întocmire a studiilor de fezabilitate și de proiectare a două noi poduri peste Valea Săpunului: unul pentru conexiunea cu Sibiul în zona străzii Oașa, iar al doilea – în zona străzii Pictor Brana.

Acum, stadiul proiectului care ar urma să lege Șelimbărul de prelungirea străzii Oașa din Sibiu este în faza de avizare, spune primarul Marius Grecu. ”Am mai avansat un pic cu acest proiect. Proiectarea și obținerea tuturor avizelor necesare pentru această lucrare a rămas în sarcina noastră. Acum este în curs de avizare la Apele Române, din ceea ce am înțeles de la firma de proiectare. Soluția inițială nu a primit aviz, acum așteptăm ca noua variantă să treacă de partea de avizare”, spune Marius Grecu.

Potrivit primarului, viitorul pod ce va fi construit peste Valea Săpunului nu va avea dimensiuni atât de mari după cum se preconiza în Planul de mobilitate urbană a Sibiului. Și, prin urmare, din punctul lui de vedere anul acesta noua conexiune între cele două localități va fi finalizată. ”Va fi finalizată și proiectarea și execuția. Nu este un pod extraordinar de mare, este un simplu podeț. Nu am demarat mai repede lucrările la acest pod deoarece nu aveam căile de acces finalizate. Nu puteam face podul și să rămână fără acces”, explică Marius Grecu.

Sibiu, str. Oașa

Sibiu, str. Oașa

Sibiu. O licitație reluată

De cealaltă parte a Văii Săpunului, administrația din Sibiu a finalizat studiile necesare modernizării prelungirii străzii Oașa în luna iunie a anului trecut. Potrivit indicatorilor tehnico-economici adoptați atunci de Consiliul Local Sibiu, modernizarea celor aproximativ 400 de metri care ar mai trebui construiți până la limita administrativă cu Șelimbărul ar presupune investiții estimate la 1,6 milioane de lei, din care pentru construcție și montaj necesarul ar fi de 1,3 milioane de lei.

După adoptarea indicatorilor tehnico-economici, în decembrie 2018, Primăria Sibiu a lansat și licitația pentru proiectarea, obținerea avizelor necesare și asistență tehnică pentru lucrările de modernizare a prelungirii străzii Oașa. Până pe 21 ianuarie 2019, când a fost fixat termenul de depunere a ofertelor, nicio firmă de proiectare nu s-a arătat interesată de contract. Prin urmare procedura a fost anulată și una nouă a fost lansată în cursul lunii februarie. De această dată, a fost depusă o ofertă, iar contractul a fost semnat pe 25 aprilie 2019.

Potrivit contractului, proiectul și avizele necesare lucrărilor de modernizare trebuie predate în termen de trei luni de la semnarea contractului. Iar asistența tehnică este solicitată pe parcursul celor patru luni în care ar urma realizată efectiv modernizarea prelungirii străzii Oașa. Doar că pentru execuție este nevoie contract, care va fi atribuit prin licitație publică lansată după ce proiectul tehnic și detaliile de execuție sunt finalizate.

Pictor Brana: ”o lună, maxim”

Dacă circulația pe asfalt între strada Oașa, din Sibiu, și str. Ioan Slavici, din Șelimbăr, nu pare să aibă un orizont clar de timp , în cazul conexiunii str. Rampa Ștefan cel Mare (Sibiu) – str. Pictor Brana (Sibiu) lucrurile par mai așezate. În luna mai a anului 2018, Primăria Șelimbăr a semnat un contract în valoare de 2,7 milioane de lei, fără TVA, pentru finalizarea lucrărilor de amenajare a străzii Pictor Brana. Potrivit primarului, lucrarea va fi finalizată în scurt timp. ”Tronsonul acela va fi asfaltat în trei săptămâni, o lună maxim”, spune primarul Marius Grecu.

Str. Pictor Brana va fi asfaltată în cel mult o lună, afirmă Marius Grecu, primarul Șelimbărului

Str. Pictor Brana va fi asfaltată în cel mult o lună, afirmă Marius Grecu, primarul Șelimbărului

Pe teritoriul Sibiului, peste un podeț tocmai executat, strada Pictor Brana este continuată de strada Rampa Ștefan cel Mare care, pe sub viaduct, face legătura cu strada Ștefan cel Mare. Conexiunea cu strada Muncel, care face legătura între Rampa Ștefan cel Mare și viaductul din Vasile Aaron nu este asfaltată.

 

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

11 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Pepe

    Administratia sibiana e cea mai buna. Rezultatele se vad cu ochiul liber. Se pare ca doar centrul face parte din Sibiu, restul nu prea.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Iooo

      Administratia Selimbar este “cea mai buna”. Daca primarul Selimbarului era intersat de nevoile cetatenilor comunei facea podurile pe cheltuiala proporie deoarece aceste legaturi sunt primordiale localnicilor din comuna decat Sibienilor.

      Ca sa mai dau exemple de buna administrare, intersectia strazilor Goga cu Ratiu (sper ca nu le incurc) este “criminala. Vizibilitate 0!!!! Dintr-o singura directie era vizibilitate, dar acum nu mai este pentru ca niste geniali s-au gandit sa amplaseze niste containere in zona respectiva. Pana la gasirea unei solutii viabile pe termen lung, oare nu se pot monta niste oglinzi in zona!??

      As mai da exemple, dar prefer sa ma abtin.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    La misto

    Dacă tot Grecu asta va ieși primar, suntem prea prosti noi ăștia din Selimbar. Sta comuna asta cu fundul pe bani de se șterge la el cu ei și nimic nu face. Nimic, zero, străzi neasfaltate, lipsa hidranți, iluminat public lipsa, câini maidanezi peste tot, canale în mijlocul drumului de îți rupi și dinți dacă dai în ele, pista de biciclete lipsa, transport public civilizat lipsa, străzi murdare, pline de noroi, trafic greu la intrare pe Mihai Viteazu toată ziua etc…Am rămas atat de mult în urma…sunt comune în tara asta care sunt lipite de un oraș mai mare ce s-au dezvoltat fantastic, Cristian, Dumbrăvița, Floresti etc. Toată crema firmelor sunt pe Selimbar, taxe și impozite încasate la greu și pentru ce!? Ne meritam soarta dacă tot asta va mai fi primar…

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    CitizenX

    Pe strada Brana se lucreaza de mai bine de un an. Poate data viitoare sunt mai atenti cu cine semneaza contractele..este o bataie de joc sa astepti 2 ani pt un pic de strada. Un alt lucru de ne inteles: podetul peste valea sapunului este doar pe 1 banda. De ce? Cat de greu era sa mai monteze 2 structuri prefabricate ( chiar este loc).
    La fel cum pe partea cealalta in Sibiu in loc sa largeasca strada rampa stefan cel mare au lasat o gramada de loc nefolosit, un trotuar aproape inexistent

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Andu

    Vasile Aaron-ul este sufocat deja de atatea masini. Daca tot au ales sa stea la aer “curatel” in Selimbar, nu ar strica sa foloseasca bicicleta, autobuzele sau si mai bine, plimbare rejera pe jos.
    Pt cei care tranziteaza zona este buna varianta cu podul asta, insa pt cei care incearca sa mai si traiasca in zona asta, e haos.
    Masinile stand pe loc cu motorul pornit, ca nu prea mai e loc de iesit in imposibilul Semaforului, degaja extrem de multe noxe, se mai vrea si introducerea 5G la telefonie mobila.. cancerele vor exploda. Si noi dormim si dormim si mai si visam ca un pod ca rezolva miile de probleme pe care deja le avem.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Luca

    Asta in timp ce la Oradea tot traficul din zona centrala se muta in subteran … dar pentru lucrari de amploare iti trebuie un primar decis si nearogant cu o echipa harnica in jurul lui .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact