Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Cu ce mesaje este așteptat la Sibiu ministrul Educației

Cu ce mesaje este așteptat la Sibiu ministrul Educației

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, vine vineri, 24 mai, la Sibiu, fiind al patrulea ministru din Guvernul Dăncilă care vizitează județul în ultima săptămână. Andronescu este așteptată să aibă o întâlnire cu directorii de licee din județul Sibiu la care să discute despre noua viziune asupra domeniului - „Educația ne unește”, iar la ora 13.15 este programată o conferință de presă la sediul Organizației Județene PSD Sibiu, alături de Bogdan Trif.

În ajunul vizitei am sunat câțiva dintre directorii liceelor din Sibiu și i-am întrebat ce părere au despre viziunea propusă de Ministerul Educației, dar și ce mesaj ar dori să-i transmită oficialului de la București, care vine la Sibiu în campania electorală pentru europarlamentare.

Gabriel Negrea, directorul Colegiului Național „Gh. Lazăr”, ne-a spus că o să participe la întâlnirea cu Andronescu. „Mă bucur foarte mult că vine dna ministru în Sibiu. Eu o cunosc personal și o apreciez în mod deosebit. În privința viziunii „Educația ne unește”, din discuția pe are am avut-o cu colegii, ideile care apar acolo sunt extraordinar de frumoase, valoroase, de ambițioase. Ceea ce ne dorim să vedem în momentul de față este o strategie de punere în aplicare a acesteia”, a precizat Negrea.

„Cred că cea mai serioasă problemă este criza motivațională care există față de învățământ și în învățământ. Elevii sunt demotivați de faptul că nu sunt convinși că ceea ce fac îi va ajuta în viitor, părinții nu sunt motivați pentru că n-au încredere în sistem și campaniile de presă care tot timpul au fost împotriva învățământului au contribuit mult la această stare de fapt, iar profesorii sunt demotivați din motive socio-profesionale, pentru că este, din păcate, o carieră care nu mai prezintă o prea mare atractivitate pentru tineri în momentul de față. Și cred că „Educația ne unește” se duce spre această idee de a crește în principal încrederea oamenilor în sistem, în așa fel încât să producem rezultatele care se așteaptă”, a mai comentat directorul Colegiului Național „O. Goga”.
Și Dorina Cismaș, directoarea Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”, crede că vizita ministrului în Sibiu e binevenită, precizând că mesajul pe care îl are pentru Andronescu îl va transmite la întâlnire. În ceea ce privește viziunea „Educația ne unește”, Cismaș spune că ideile propuse „au și puncte tari, și puncte slabe”. Am rugat-o pe directoare să ne spună care e cea mai mare problemă din învățământul sibian care trebuie să fie rezolvată prioritar de către autorități:
„În primul rând, cred că ar trebui să fie create noi spații, pentru că deja spațiile existente nu mai fac față numărului mare de copii, elevi, care vin inclusiv din sate. Vorbesc de municipiu. Cu asta cel puțin ne confruntăm noi, ca și liceu. În rest, avem și fondurile necesare, și banii alocați sunt suficienți pentru salarii, dotările sunt bune, suntem școală europeană. Dar la lipsa spațiilor ar trebui să se lucreze: avem nevoie de mai multe săli de clasă și cabinete dotate cu tehnică modernă. Majoritatea școlilor au curți foarte mari, se pot găsi soluții, cel puțin la noi am identificat”, ne-a spus directoarea Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu.
Un alt mesaj transmis ministrului Educației la Sibiu ține de predictibilitate. Directoarea Colegiului Național „Octavian Goga”, Laura Dumitru, crede că introducerea a patru tipuri de bacalaureat „e o măsură bună”, dar că aceasta „ar trebui implementată la începutul ciclului de învățământ”.
„Adică elevii când intră în clasa a IX-a să știe ce structură a bacalaureatului vor avea când vor ajunge ei în clasa a XII-a. Adică stabilitatea în ceea ce privește metodologiile de organizare a examenelor naționale de o asemenea importanță, care înseamnă accesul în învățământul superior, ar trebui să fie mult mai mare. Nu cred că e potrivit să modificăm structura examenului de BAC pentru niște elevi care acum absolvă clasa a XI-a (...) Această modificare a metodologiilor de organizare, indiferent că e vorba de mobilitatea cadrelor didactice sau a examenelor naționale, să nu fie făcută atât de des și cu atât mai mult în timpul desfășurării sau în apropierea unui examen”, a explicat Laura Dumitru.
Referitor la viziunea asupra învățământului „Educația ne unește” directoarea Colegiului Naționall „O. Goga”, crede că o problemă este dorința ellevilor „de a aerisi un pic programele, care sunt, după părerea lor, mult prea încărcate”: „Cred că această întrebare i-aș formula-o - dacă se poate rezolva într-un fel gradul de încărcare al programei și mai ales la liceele de pe filieră teoretică unde e nevoie de mai multe discipline care să formeze abilitățile practice ale elevilor”.

„În al doilea rând, resursele materiale, financiare alocate școlilor: metodele interactive și moderne de predare presupun o bază materială adecvată. Noi o avem, dar sunt multe școli care nu dispun de acest lucru. Cred că ar trebui regândit procentul alocat finanțării reale”, a concluzionat Laura Dumitru.

În luna martie, ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a propus o nouă viziune asupra învățământului românesc, în ceea ce privește structura anului școlar sau metodologiile de organizare a examenelor. Astfel, Andronescu vrea ca examenul de bacalaureat să fie împărțit în patru tipuri în viitoarea lege a educației. O variantă pentru filiera profesională, numită BAC T, din care lipsește Matematica, la fel ca la alte două variante – BAC A2 (socio-uman) și BAC V (vocațional). Matematica este doar în versiunea BAC A1 (științe). Din lista disciplinelor de la BAC a fost exclusă și Geografia. Totodată, aceasta propune ca în structura anului școlar clasa pregătitoare să devină Clasa I, iar clasa a IX-a să treacă la gimnaziu.

Viziunea propusă asupra viitorului educației din România poate fi citită aici.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

9 comentarii

@ T. S.

Acum 4 ani

titlul e gresit. nu exista ministra ci doar ministru
Raspunde

daniela

Acum 4 ani

la ,,nivelul'' lor exista :)
Raspunde

Ciprian

Acum 4 ani

Domnul Surdu a mai avut niste "ospatare", inca o "ministra" si alte cateva greseli flagrante legate de slaba intelegere a limbii romane. Daca tot insista sa scrie, cineva care sa corecteze articolele nu exista la TS? Sincer, e jenant pt o publicatie.
Raspunde

vladimir

Acum 4 ani

eu ma salvez tu nu te salvezi pe ea/el nu o salveaza noi nu ne salvam voi nu va salvati EI, ELE se salveaza >( trist
Raspunde

profu

Acum 4 ani

Cum sa scoti meseriasi in diverse domenii tehnice fara matematica????? Cu cat le ceri copiilor mai putin, cu atat ei vor face si mai putin
Raspunde

cititor 13

Acum 4 ani

nu ii rusine la tanti asta ? a pus invatamantul pe butuci !!! sa ste acasa la pensie la varsta ei de bunicuta ! e platita sa distruga tot ! asa o nesimtire nu am mai vazut ! de fapt e olteanca..........
Raspunde

Vasile V. vasile

Acum 4 ani

sigur, tu ești cel mai bun exemplu de cum a distrus tanti asta învățământul...
Raspunde

jonyjon

Acum 4 ani

Mai e mai putin de o luna pana la evaluarea nationala de clasa a VIII-a si inca nu au fost publicate cifrele de scolarizare pt. clasa a IX-a. Conform calendarului, trebuia sa apara in 13 mai. Cand are de gand sa le publice si de ce a intarziat?
Raspunde

Tu

Acum 4 ani

Asta e părerea lui despre d-na ministru....http://adevarul.ro/news/politica/psd-sibiu-ecaterina-andronescu-procedat-miseleste-actionand-interiorul-partidului-si-a-atacat-colegii-raspuns-ordinelor-iohannis-1_5b74364bdf52022f756a8f95/index.html
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus