X
Sub Piața Gării este promisă o parcare subterană. Poate anul acesta vor începe lucrările

Proiectul primei parcări subterane, scos la licitație. “Se intenționează restricționarea traficului auto în zona centrală“

Darea în folosință a primei parcări subterane din Sibiu, estimată pentru finele anului viitor, va fi urmată de extinderea zonei pietonale din centrul istoric al Sibiului, arată reprezentanții administrației locale. Aceștia tocmai au lansat, miercuri, licitația pentru proiectarea parcării subterane de sub Piața Gării.

340.000 de lei, fără TVA, este valoarea estimată a contractului de proiectare, obținere a avizelor necesare și de acordare a asistenței tehnice pe perioada lucrărilor pentru prima parcare subterană pe care o va avea Sibiul, una cu două niveluri subterane.
“Prin implementarea acestui proiect se va facilita accesul în zona Gării orașului, cu posibilități majore de parcare și realizare de legături cu transportul public local cu toate cartierele orașului, în condiții de siguranță și confort. De asemenea, într-o etapă ulterioară se intenționează restricționarea traficului auto în zona centrală a orașului și crearea unor rute cu autovehicule publice care să transporte călătorii în zona centrală“, se arată în caietul de sarcini publicat de Primăria municipiului Sibiu.

Potrivit informațiilor Turnul Sfatului, prin extinderea restricțiilor auto în centrul orașului după finalizarea parcării subterane, intențiile administrației locale sunt de a transforma în zonă pietonală – de exemplu – inclusiv strada Avram Iancu, pe porțiunea cuprinsă între Piața Mare și intersecția cu strada General Magheru.

În Piața Gării vor fi amenajate locuri de parcare atât la subsol, cât și la suprafață. Sursa foto: documentație Primăria Sibiu

În Piața Gării vor fi amenajate locuri de parcare atât la subsol, cât și la suprafață. Sursa foto: documentație Primăria Sibiu

Anul viitor ar trebui să avem parcare

Proiectul tehnic al viitoarei parcări subterane din Piața Gării trebuie realizat în termen de trei luni de la semnarea contractului. Iar potrivit graficului de realizare a viitoarei parcări – inclus în documentația de atribuire a contractului de proiectare și asistență tehnică – licitația pentru execuție ar urma lansată după 1 septembrie 2019, astfel încât semnarea contactului de lucrări să fie realizată în cursul lunii noiembrie 2019 (dacă nu vor fi contestații). Cum termenul de execuție este estimat la cel mult 12 luni, administrația locală estimează că recepția noii parcări și punerea acesteia în funcțiune vor fi realizate în luna noiembrie a anului 2020.
Valoarea totală a investiției este aproximată la 12,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, după cum se arată în studiul de fezabilitate întocmit pentru această investiție.

Parcare de jumătate de milion de lei pe an

Accesul auto în viitoarea parcare din Piața Gării va putea fi făcut atât din strada Regele Ferdinand, cât și din strada Piața 1 Decembrie 1918. Accesul persoanelor la subsol va fi realizat atât pe scări, cât și cu ajutorul a două lifturi.

Aria utilă totală a parcării (cele două subsoluri și partea de la suprafață) este calculată a avea 10.411 mp, în care vor fi amenajate între 350 și 400 de locuri de parcare: câte 100 de locuri la fiecare nivel subteran și restul – la suprafață. De altfel, la suprafață urmează a fi proiectată o stație pentru mijloace de transport în comun electrice (pentru viitorul nou traseu în jurul centrului istoric al Sibiului, deservit de autobuze electrice, de mici dimensiuni). În apropierea stației este solicitată și amplasarea a două puncte de încărcare a autobuzelor electrice.
Viitoarea parcare subterană va fi dotată atât cu sisteme de stingere automată a incendiilor (sprinklere), cât și cu instalații de evacuare a fumului și de detectare a depășirii concentrației admisibile de monoxid de carbon, precum și instalații de ventilație. Parcarea ar urma să aibă un sistem propriu de supraveghere video, acces automat și un sistem de iluminat eco-eficient.

Accesul pietonilor în subteran va putea fi făcut atât pe scări, cât și cu liftul. Sursa foto: documentație Primăria Sibiu

Accesul pietonilor în subteran va putea fi făcut atât pe scări, cât și cu liftul. Sursa foto: documentație Primăria Sibiu

Potrivit studiului de fezabilitate realizat pentru această investiție, cheltuielile pentru funcționarea parcării subterane din Piața Gării sunt de aproximativ 445.700 de lei pe an, din care cea mai mare parte (aproape 260.000 de lei) vor fi reprezentate de costul energiei electrice ce va fi consumată. Restul reprezintă cheltuielile cu personalul (va fi nevoie de angajarea a patru persoane) și cheltuielile cu utilitățile (apă-canal).

Firmele interesate de contractul de proiectare au termen de depunere a ofertelor ziua de 1 iulie 2019.

În afara parcării subterane din Piața Gării, administrația municipiului Sibiu a demarat de anul trecut și procedurile de amenajare a unei parcări sub piața agroalimentară Cibin. În ambele situații, sursa de finanțare a investițiilor este bugetul local al orașului.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

14 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Andy

    Sunt extrem de putine 350 de locuri in conditiile in care vrei sa restrictionezi accesul pe Avram Iancu si Piata Mica. De ce nu mergeti cu un etaj mai jos ? Chiar si la suprafata, pe structura metalica ( camuflata in arhitectura zonei) se pot ridica minim doua etaje. D-na primar, aveti exemple in in tara de bastina….Doar trebuie vointa!!!!

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibian din centru

    Adică tragi o parcare de 400 de locuri la o distanță de 400 m de stradă Avram Iancu și apoi le ceri rezidenților de acolo sa nu mai parcheze decât la gara. Ca doar tu ca Primărie, esti pusă sa mulțumești doar asociațiile hipsteriste ale triciclistilor care vor musai pietonal in centru.Pai nu o sa parchezi nimeni acolo și o aglomereze strazile din jur, exact ce s-a întâmplat cu mașinile din Piața Huet. Primăria lucrului prost făcut! Apropo pe cand spărgătorii de semințe din ograda lui Fodor vor da primele amenzi triciclistilor care circula pe jucărie și nu pe lângă cum zice legea pe pietonal?

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Vecinu

    Mă nebunilor! Ați afectat deja strucutra de rezistență a blocurilor din zonă (nu știu dacă și pe cea a podului) prin aprobarea construcției noului mall.
    Acum vreți iar să ne nenorociți prin săparea a două subnivele pentru parcarea deja existentă, parcare în care s-au aruncat deja o grămadă de bani prin 2006 când s-a cimentat înainte de pavarea cu biscuiți/piatră.

    Locuind în zonă văd zilnic cum gradul de ocupare al ACTUALEI parcări este de 30%, tot zilnic văd cum șoferii preferă să parcheze în dreptul acelei cladiri neterminate sau pe strada Uzinei.

    Eu unul nu mai am cuvinte…

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Maricel

      tu stii ca ingineria moderna permite saparea de tuneluri de metrou pe sub cladiri deja construite, nu? un rahat de groapa la de metri de cea mai apropiata cladire e nimic.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Vecinu

        Ce inginerie mă? Ăștia lucrează ca în evul mediu, șiu pentru că i-am văzut lucrând la parcarea din gară în anul 2006.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        lol lol lol

        WOW, Cred ca tu te-ai teleportat in Sibiu sau nu sti ce vorbesti….astia contractati de primarie lucreaza tot cu sapa, tarnacopu si “picamerul”… :) :) 😉

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @sibian in centru

    Parcarea este mica pentru costul intregului proiect si nu inteleg de ce se merge pe varianta scumpa (parcare subterana) si nu pe cea la suprafata, sunt destule terenuri pe care se pot ridica parcari cu 3-4 nivele. Pe de alta parte, cei care doresc in cotinuare circulatia masinilor in centrul istoric sunt de pe alta planeta. Piata Mica nu poate fi vazuta de turisti din cauza masinilor. Foarte buna intentia cu str Avram Iancu,

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Hermannsdorf

    Ar trebui sa inchiriem pentru un an echipa administrativa de la Oradea, incusiv primarul, macar cat sa faca documentatiile si sa dea drumul la proiecte, ca dupa, va avea grija Constructii SA sa le termine in 67 de ani. Nu trebuie inventata roata, luati exemplele altor orase din strainatate de pana in 200-250.000 locuitori! Strazile din centru trebuie sa fie pietonale, dar trebuie create parcari, mijloace de transport ca lumea! Nu sunt 1000 de strazi, sunt doar cateva: Intre Cetatii si Piata Mare, A. Iancu si Magheru partial, Piata Mica, Huet. SAU, daca se doreste parcarea in buricul targului, 100 lei/ora!

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Masinile libere

    Noi nu platim impozite de mii de euro ca sa nu circul cu masina! Da, am masina de 70.000 euro, nu Logan de 1.4 MPI ca ceilalti sibieni, pentru ca am muncit si am pus ban pe ban! Dreptul de libera circulatie este sfant!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ovi

      ti-ai luat masina scumpa, foarte bine, felicitari; poti sa mergi cu ea oriunde, mai putin in zonele pietonale. PIETONAL cauta in dictionar.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    xyz

    Ce se castiga cu Avram Iancu trasformata in zona pietonala pana la intersectia cu Magheru? NIMIC! Ce se pierde? Cateva zeci de locuri de parcare. Avram Iancu, chiar nu este o strada problema. Sunt probleme mult mai mari. PArcare etajata cu doua nivele, se poate face langa teatru. La fel si in gara. Este mai simplu sa construiesti la suprafata decat subteran. Mai simplu, mai sigur si mai ieftin, atat ca si costuri de constructie cat si de exploatare ulterioara. Iluminarea naturala(pe timp de zi), fata de cea pe bani, o sa amortizeze costul constructiei in timp.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Unu

    Administratia locala e condusa de o gasca de incompetenti si de fosile care nu au nici o viziune pentru orasul asta. Parcarea de la gara e aproape goala zilnic dar noi investim banii in parcari subterane. Mai bine faceau o parcare subterana/supraterana la Cazarma 90 in care nu gasesti locuri, in special la sfarsit de saptamana.
    Sibiul s-a dezvoltat mult si aici putem include Selimbarul, Calea Cisnadiei, Sura Mare,… in care s-a mutat multa lume si care nu are cum sa vina pe jos in centrul orasului. E normal sa vina cu masina si sa o lase cat mai aproape de centru. sunt totusi cateva starzi din centru orasului sufocate de masini parcate si aici are trebui restrictionat putin traficul. Abonamente pentru riverani si niste taxe mai mari pentru cei care care nu vor sa mearge 5-10 min pe jos. ar fi bun si un acces cu bariera ca sa contorizezi plata. Acum se ia ticket sau se trimite sms pentru o ora si sta 5… nimeni nu verifica.
    Mai este o problema, cu microbuzele de marfa si camionetele parcate in zona centrala. Nu ar tebui date autorizatii de functionare unor firme care au 5-6 camionete si alte masini ale angajatilor daca nu pot asigura parcare pentru flota de autovehicule. Din pacate nu se intampla asa…raspunsul Primariei, “sunt parcate pe domeniul public si au dreptul”, chair daca ies cu mai bine de jumatate de metru din marcaj sau blocheaza partial sau total porti si garaje. De mult ori sunt firme “de casa” ale Primariei si Politia Comunitara da amenzi de fatada care sunt “anulate/aranjate” a doua zi. Dupa ce faci sesizari cu poze, chemi agentii sa constate, dau amenzi si dupa 2 zile primesti raspuls oficial in scris ca faptele nu se confirma. Pentru service-uri auto nu se mai dau autorizatii in oras, dar pentru ceilalt se poate si in zona centrala, nu conteaza cate masini au si ce activitate desfasoara. Iti faci firma de constructii si pavaje si parchezi pe stada in zona centrala a orasului. Asta e administratia locala de nimic…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact