X
autostrada (10)

Autostrada Sibiu – Brașov. Ce s-a născut mort nu are cum să moară

Planul de construire a unei autostrăzi care să facă legătura între Sibiu și Brașov s-a blocat într-o revizuire a Studiului de Fezabilitate. Contractul pentru acest studiu a fost semnat în aprilie 2015, însă șase luni mai târziu Compania Națională de Autostrăzi a fost anunțată de Ministerul Fondurilor Europene că investiția nu va mai putea fi finanțată din bani europeni. Cauza o reprezintă tot o întârziere a depunerii actelor de către autoritățile din România, însă nu mai reluăm povestea pentru că ar trebui să ne mai întoarcem cu câțiva ani în urmă.

În noiembrie 2016 suspendarea a fost ridicată după ce țara noastră a obținut fonduri prin Programul Operațional Infrastructura Mare, program care se încheie însă în 2020. În ianuarie 2017 s-au încheiat de verificat actele, în vederea depunerii dosarului pentru finanțare. Autoritățile anunțau atunci că până la sfârșitul anului 2017 se va încheia revizuirea Studiului de Fezabilitate și se va putea licita construcția lucrării. La începutul anului 2018 s-a anunțat că termenul a fost mutat pentru finalul trimestrului III al anului 2019.

”În ritmul preconizat se pare că nu vom avea autostradă între Sibiu și Brașov în următorii 7 ani”

Acum, în urma unei interpelări adresată ministrului Transporturilor de către deputatul Ovidiu Ganț, se menține acest termen. ”Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate este în curs de derulare, iar aplicație de finanțare pentru componenta de pregătire aferentă acestei secțiuni a fost transmisă către Ministerul Transporturilor – Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport în data de 20 12 2018, fiind în curs de evaluare. Termenul contractual de finalizare a proiectului ”Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș” este 8 august 2019”, anunță ministrul Alexandru Răzvan Cuc. ”Răspunsul primit este descurajant în sensul că în ritmul preconizat se pare că nu vom avea autostradă între Sibiu și Brașov în următorii 7 ani, deși reprezintă o necesitate economică stringentă.

Guvernul trebuie să accelereze procedurile ca să beneficiem de fondurile europene care ne stau la dispoziție„, susține deputatul FDGR.

Și asta e partea bună a autostrăzii, pentru că acest termen se referă doar la tronsonul Sibiu – Făgăraș. La tronsonul Făgăraș – Brașov, lucrurile sunt ceva mai complicate. Nu s-a făcut nici măcar licitația pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate. ”A fost elaborat Caierul de sarcini pentru completarea Studiului de fezabilitate, urmând a fi demarată procedura de achiziție publică. Termenul de finalizare a proiectului ”Completare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Brașov (Cristian)- Făgăraș” este de 14 luni de la data semnării contractului”, susține ministrul Cuc.

Există bani doar pentru revizuirea studiului de fezabilitate

În acest moment, nu există bani decât pentru susținerea financiară a studiilor de fezabilitate. Pentru construcția efectivă a lucrării nu sunt nici măcar scenarii și asta pentru că Programul Operațional Infrastructura Mare de unde urmau să fie accesați banii necesari construcției se încheie în 2020.

La începutul acestui an, CNAIR a anunțat că valoarea totala a proiectului este de 19,9 milioane de lei, urmând a fi finanțat prin POIM 2014-2020. Contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala este de 12,6 milioane de lei, contribuția proprie a CNAIR, de 4,2 milioane de lei, restul de 3,1 milioane de  lei reprezentând cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

Conform Master Planului General de Transport, valoarea investiției este de 884,66 milioane de euro cu TVA.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

5 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    un sas

    Mai rumanasilor …Voi no sa circulati pe autostrazi in RO pentru ca nu stiti sa circulati pe drumurile pe care le aveti acum cum trebuie…De aceia conducatorii vostrii ….pe care voi iati ales nu constuesc AUTOSTRAZI mult succes …

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Un Corb

    Esti si tu vreun sas din Turnisor, emigrant in Teleorman…. nu sunt autostrazi pentru ca tot planul ala n-a fost altceva decat o manarie pesedista pentru a fraieri ardealul…in special Sibiu si Brasov sa le mai dea niste voturi. CU PSD-ALDE-PONTA sau UDMR nu faci nimic decat dezastrul pe care-l stiu.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Un bolsevic trist

    Ce noroc ca Boc a fost atat de destept sa faca centura Cluj aka A1 cu 1,5 miliarde USD – sa ii ajunga de 10 mandate de primar. Mic dar destept ardeleanul. Faca fura o saorma il lua DNA-ul de mult.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Shadow

    Atâtea studii peste studii. Cu hârtiile alea cred că am face o autostradă până la lună si înapoi. Tot studiem și tot proști rămânem.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    un sas

    Mai Corbule…Sa stii ca sunt un SAS adevarat plecat din tara de peste 40 de ani …Dar ma preocupa situatia din RO pentru ca sunt un ARDELIAN adevarat si vad cu regret ce se intampla …MaI aveti multe de invatat …mult succes…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Politica
  • Contact