Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
20°C

Sibiu-Pitești: Ce va fi mai întâi - autostrada sau linia de cale ferată?

Sibiu-Pitești: Ce va fi mai întâi - autostrada sau linia de cale ferată?

În lipsa unor acțiuni concrete în ceea ce privește demararea lucrărilor pentru autostrada Sibiu-Pitești, deputații români s-au gândit să se intereseze dacă Guvernul ia în calcul măcar reabilitarea liniei de cale ferată care să lege cele două orașe cu Bucureștiul, respectiv sudul țării de Transilvania.

„Necesitatea efectuării lucrărilor de reabilitare este motivată de faptul că, din cauza gradului avansat de uzură al căii de rulare, viteza medie de deplasare pe această rută feroviară a scăzut constant în ultimii ani, făcând-o necompetitivă atât pentru transportul de călători, cât și pentru cel de mărfuri. După finalizarea acestor lucrări, linia va permite operarea, în regim de viteză sporită, unui tren Interregio pe oră de la București la Pitești și unui tren la două ore de la Pitești la Sibiu și va genera beneficii majore și pentru transportul de marfă.

Din păcate, proiectul pare să fi fost abandonat de Guvern, deși această linie de cale ferată ar putea să reprezinte alternativa cea mai ieftină și mai rapidă de transport feroviar între sudul României și Transilvania”, i-a scris deputatul Dănuț Bica ministrului Transporturilor în luna aprilie.

Acesta l-a întrebat pe șeful de la Transporturi dacă instituția pe care o conduce a elaborat până în prezent un proiect pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată București-Pitești-Râmnicu Vâlcea-Sibiu, care poate fi transmis Comisiei Europene în vederea obținerii finanțării din fonduri europene nerambursabile. Potrivit parlamentarului, investițiile pentru acest proiect sunt estimate la 1,2 miliarde de euro.

Modernizarea liniei de la ferată București-Pitești-Râmnicu Vâlcea-Sibiu a fost inclusă în Master Planul General de Transport, document adoptat pe 14 septembrie 2016, însă a fost inclusă la categoria proiectelor ce urmează să fie demarate din 2021, an în care se estimează a fi începute studiile de fezabilitate.

Acesta a și fost răspunsul ministrului Răzvan Cuc: „Conform strategiei Master Plan General de Transport, proiectul de pregătire pentru modernizarea liniei de cale ferată București-Pitești-Râmnicu Vâlcea-Sibiu este prevăzut a fi demarat după anul 2021”.

Viteza de circulație maximă permisă pentru acest tronson este de 100 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă. Pentru distanța dintre Chitilia - Titu „s-a luat decizia ca viteza trenurilor de călători și marfă să fie redusă la 50 km/h”, potrivit ministrului.

Conform informațiilor de la Ministerul Transporturilor, ultimele lucrări de reparații capitale au fost derulate în anii 1986-1987 și 1995-1997 pe firul nr. I de circulație, iar pentru firul al II-lea au avut loc lucrări în anii 1978-1979 și 1991-1994. Deși s-au executat lucrări de înlocuire a șinelor defecte, numărul șinelor rupte a rămas constant din cauza stării tehnice a materialului rulant.

În ceea ce privește Autostrada Sibiu-Piteşti, după mai multe vizite la Sibiu a șefului CNAIR și mai multe bâlbe birocratice, la sfârșitul anului trecut a venit „vestea bună” - eliberarea Acordului de Mediu, apoi alegerea unui prim constructor. Nu a durat mult și au apărut „veștile proaste”. Astfel, pe 29 mai s-a anulat licitaţia pentru forajele geotehnice suplimentare de pe secţiunile montane dintre Boiţa şi Tigveni, a anunţat Asociaţia Pro Infrastructură. Asociaţia a anticipat încă de la lansarea acestei licitaţii că va avea loc anularea ei, iar membrii acesteia spun că „Autostrada Sibiu-Piteşti face un nou pas înapoi din cauza incompetenţei «profesioniştilor» din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Ministerul Transporturilor România”.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

7 comentarii

Republica Teleormăneană România

Acum 4 ani

Cine va trăi până când se finalizează prima...
Raspunde

Wadim Korneliu

Acum 4 ani

Hahahaha. Ce glume bune scot astia. Cu pesedeul la guvern nu se va face nimic, niciodata.
Raspunde

McD

Acum 4 ani

Poate pana cand se vor realiza ambele proiecte si raul OLT va deveni navigabil de la Dunare pana la Avrig!!!!
Raspunde

Pesedistan

Acum 4 ani

Sigur ca da... de 3 ani lupta pentru distrugerea justitiei iar din '89 pentru uzurbarea tarii, dupa ce si-au mazilit prietenul si iubitul conducator... N-or sa faca nimic, acesti insi gretosi care formeaza PSD si ALDE... ei au total alte treburi, dar se apropie alegerile si trebuie sa le promita ceva fraierilor, cam atata tot.
Raspunde

City Zen

Acum 4 ani

Dacă tov. Băsescu în două mandate de preș. plus câțiva ani la transporturi ca ministru ar fi făcut ceva, această discuție nu ar mai fi existat. Ar mai fi și flota...
Raspunde

Sebastian Florin

Acum 4 ani

Cum stau cercetatorii PSD cu proiectul cu teleportarea? Are sanse mai mari... Pana infrastructura nu devine prioritate, astea sunt doar glume proaste. Sau cum le zic eu, Trifisme
Raspunde

Pesedezaurus

Acum 4 ani

Aceleasi minicuni ca in 1990.... Vom face, vom drege, vom construi, scoli, spitale si nave spatiale ! Noi, partidul PCR, redenumit in PSD...acum, alaturi de trupa de penali numita ALDE....facem, ridicam tara, etc etc. Au avut mii de sanse sa faca ceva acesti nomenclaturisti de linia 3 a pcr-ului.... iar tot ce au facut a fost sa suceasca mintile unor bieti needucati si batrani sa-i voteze din nou si din nou, ca sa-si pastreze functiile, ca altfel ar muri de foame.... nu sunt buni de nimic, sunt mai degraba toxici si stiu asta. De ex, la ce ar fi buna baba Kati Androneassca sau marea Rovana Plumb ori gura sparta aia de la antena 3, Firea....nu sunt in stare nici sa croseteze astea, probabil nu spala bine nici o farfurie. Sau la ce ar fi bun Teodorovici....sau Valcov, ca daca-i pui sa isi umfle roata la masina, vor incepe sa se planga ca gravitatia e prea grea si vor incerca sa rescrie legile gravitatiei in parlament. Foarte proasta adunatura avem inca in fruntea tarii. Acum incep iar sa minta...acelasi film prost ca in anii 90, ca doar asta stiu sa faca, se apropie alegeri, etc..vechea poveste a unor nulitati care au nenorocit un popor.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus