X
accident dn1 cisnadie 1

Tot mai multe accidente în intersecția spre Cisnădie. Giratoriul rămâne doar un vis

Cu toate că numărul accidentelor este într-o continuă creștere în intersecția DN1 cu Cisnădie, drum care leagă acest oraș de Șelimbăr și este tranzitat de tot mai multe mașini, o schimbare în această zonă nu se întrevede încă.

Un accident cu un rănit grav și alte două accidente cu trei răniți ușor au avut loc doar de la începutul anului și până în prezent, arată Elena Welter, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu. Toate cele trei incidente au fost cauzate de neacordarea de prioritate. Chiar dacă numărul pare mic, acestea nu sunt singurele incidente care au avut loc în intersecția DN1 cu Cisnădie, fără ca măsuri concrete să fi fost luate.

Accident din neatenția unui șofer de taxi. O tânără a ajuns la spital

Drumul a devenit mult mai tranzitat odată cu dezvoltarea Cartierului Arhitecților de pe Calea Cisnădiei, oamenii folosindu-se de această rută pentru a ajunge în Sibiu.

De ce nu se construiește un giratoriu?

Potrivit autorităților, momentul în care proiectul de amenajare a unui sens giratoriu în această zonă va fi pus în aplicare este întârziat de cel al viitoarei autostrăzi. Astfel că giratoriul respectiv ar urma să fie amenajat de-abia atunci când vor începe lucrările la A Sibiu-Pitești.

Contractul pentru primul lot al Autostrăzii Sibiu-Pitești, respectiv Sibiu-Boița, a fost semnat la jumătatea lunii aprilie. Lucrările însă ar urma să fie demarate nu mai devreme de anul 2020. Lotul 1 aferent Secţiunii 1 se întinde între km. 0+000 – km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localităţii Şelimbăr, la intersecţia cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de Drumul naţional DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localităţii Veştem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul judeţean DJ 105G, Avrig – Marşa – Tălmaciu – Sadu până în zona Boiţa unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Piteşti cu DN7.

Contractul pentru prima secțiune a Autostrăzii Sibiu-Pitești, semnat. „Nu o să mai tolerăm nicio întârziere”

Problema cu această intersecție este mult mai veche, iar discuții despre ea s-au mai purtat chiar și la începutul acestui an. Contactați de reporterul Turnul Sfatului, reprezentanții CNAIR au declarat la acel moment că în ultimul an au organizat două licitații pentru elaborarea studiului, în vederea construirii sensului giratoriu, și nimeni nu s-a prezentat la ele.

„Am scos anul trecut de două ori la licitație reamenajarea intersecției DN 1 cu drumul care merge spre Cisnădie și n-a venit nimeni. Înainte de a propune vreo soluție acolo trebuie să avem un proiect, un plan cu ce trebuie să faci, dar nu a venit nimeni. Aceeași problemă o întâlnim și în cazul reabilitării de poduri, sunt licitații la care nu vine nimeni. Aceasta este o problemă ale cărei urmări se văd pe urmă în trafic. Preocupare și bani pentru amenajarea acelei intersecții există, ea rămâne în atenția noastră și în 2019, vom relua procedurile și vom face toate demersurile necesare, sperăm să apară și ofertanți. Ca o soluție, ne-am gândit totuși că nu putem scoate la licitație la nesfârșit. Noi avem în cadrul Regionalei Brașov un serviciu de proiectare. Vom încerca să facem această lucrare în regie proprie, prin serviciul nostru”, a declarat în urmă cu câteva luni ing. Adriana Nicula, directorul general al DRDP Brașov, instituție subordonată CNAIR.

Citiți întregul articol mai jos:

Nimeni nu vrea să construiască sensul giratoriu spre Cisnădie

Foto: arhiva TS

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

5 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    euuu

    nu e nicidecum neacordare de prioritate acolo. cand ai limita de 50, dar vi cu peste 100 nu putem vorbi de neacordare de prioritate….daor incompetentii care sunt la conducere pot afirma asa ceva. Intotdeauna e altcineva devina

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Alin

    Asta e viteza vin foarte tare si nu pot aprecia cei care ies in dn inainte mai statea politia cu radarul pe acea bucata cu limita de 70 asta ar fi o solutie
    Viteza e de vina

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Doru

    Subscriu la comentariile de mai sus. In zona aceea se circula f tare, iar cei care iasa din Cisnadie forteaza si sunt surprinsi de cei care vin cu peste 100 km, plus ca mai e si acea cale ferata care este f greu de scos. Trebuie licitatie, e greu. Va imaginati. Incompetentii de la SDN Sibiu sunt ocupati sa-si umple burtiile cu mici, nu au timp de trafic si probleme. In tarile din vest si pe la Brasov, s-au facut giratii cu balize din plastic, indicatoare si iluminat. In 2 zile e gata tot. Simplu si costuri minime. Dar numai sa vrei si sa nu fi incompetent. Pentru astia sunt mai importante alte lucruri decat accidentele rutiere. Pentru mortii din accidente rutiere nu iasa nimeni sa protesteze, astea nu sunt importante. Politica e mai importanta

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Matraconski

    “Un proiect..un plan”… mama cand i auzi pe astia cu “planuri si proiecte” in gura toata ziua, iti vine sa emigrezi in Congo. Toate matracucile si beizadelele angajate, adica bagate pe statele de plata, degeaba, gasesc tot felul de justificari la orice, cand e vorba sa faca efectiv CEVA SA NU MAI MOARA LUME SI SA SE NENOROCEASCA intr-o intersectie de 2 bani. Ar trebui dati in judecata, toti justificatorii astia platiti cu bani grei de la fraierii de noi care-i platim…. DE CE NU SE SESIZEAZA NIMENI ? Un procuror, ceva… sau e lenea prea mare ? ori nu se pot deranja prietenii.
    Auzi…trebuie proiecte…planuri… adica, bag seama chestii din care se fac efectiv bani, nu situatii rezolvate. Proiectele si planurile la care se “gandesc” ei, costa, cel mai probabil mai mult decat intersectia in sine, dar daca nu s-a gasit smecheria prin care pot fi sustrasi niste banuti in plus…noroc bun, atunci la ce sa mai rezolvi intersectia…asa, pe banii din salarii nu merge…adica pe bune cum ar veni. Fenomenal…. auzi ca n-a venit nimeni la licitatie…zau..serios ?!?!?!? Hai pe bune… sau cine trebuia sa vina n-avea timp atunci ca avea alte proiecte si planuri in desfasurare pe undeva, iar restul n-au stiut ca oricum n-au “voie” ?

    Greu e sa faci un proiect si plan la o intersectie in 2019 … in orice tara moderna astea sunt maruntisuri, la noi, practic imposibil… moare lumea acolo si care scapa, aterizeaza direct in spitalele romanesti si alea capusate de de-astia cu proiecte si planuri… dar nu-i pasa nimanui, ca nu exista creier, nu miscam noi sa rezolvam probleme…daca nu ne pica de 25 de ori mai mult, pe langa, pe 3 foi A4, este ?

    Va fac eu proiect incompetentilor… se pot gasi oricand oameni sau firme capabile sa faca niste proiecte de o intersectie…. nu mai aburiti aiurea. Adevarul e ca nu va intereseaza… probabil daca nu e firma lu fi-su la vreun comunist mumificat in sistem dar inca viu, nu se accepta. Cam asta e adevarul. Spuneti asa, lasati motive… proiecte si planuri… iti vine pur si simplu sa vomiti.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Iooo

    Pe langa aceasta intersectie mai sunt inca cateva cu pericol de accidente grave: iesirea din Selimbar in DN1 (intersectia vecina), intersectia DN1 cu drumul hotilor (tranzitand zilnic drumul am vazut cateva accidente). Odata cu reconfigurarea strazii Monaco (fosta Barcelona) si deschiderea noii secti de la Jaeggi si in aceasta intersectie vor creste valorile de trafic si ar fi indicat si in aceasta zona un giratoriu. Si daca to se va face un “studiu” se va vedea ca sunt si alte intersectii secundare pe DN1 care ar merita macar o banda de virare la stanga.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact