X
Mon Cabaret Noir 2

FITS 2019. “Mon Cabaret Noir”, mai mult decât teatru, mai mult decât erotism

“Mon Cabaret Noir” este unul dintre cele două musicaluri prezente la Festivalul Internațional de la Sibiu (FITS) de anul acesta. Este un spectacol cu muzică, dans și teatru, regizat de celebrul coregraf Răzvan Mazilu.

Spectacolul “Mon Cabaret Noir” prezintă povestea Anitei Berber, o dansatoare, coregrafă, actriţă și fotomodel berlineză în 1920, epoca de aur a cabaretului. Acesta invită publicul să înțeleagă viața de noapte, libertatea sexuală, drogurile și alcool din lumea cabaretului berlinez.
„Mon Cabaret Noir provoacă prin erotism și sondează părțile întunecate ale personalității noastre. Provoacă, în primul rând, ideea de libertate – aș putea spune că este o pledoarie pentru libertatea ființei, o ființă scuturată de toate prejudecățile și toate regulile pe care societatea le impune. Este un gen de demers cu care publicul nu este obișnuit: un spectacol total, cu teatru, coregrafie, muzică și foarte multă culoare. Este făcut cu profesionalism, am încercat să ridicăm o ștachetă în această idee a spectacolului total”, spune Răzvan Maziu despre spectacol, potrivit celor de la FITS.
Din publicul Festivalului de la Sibiu, ideea de erotism a fost percepută, pe alocuri, și ca având o doză ușor prea ridicată de sexualitate.

”Vreau doar să iubesc și să fiu iubită”

La intrarea în sală, publicul a fost întâmpinat de o boltă masivă, ce părea făcută din piatră, cu elemente mitice. Melodia “Crazy Girls” zguduie zidurile Teatrului pentru Copii “Gong” – un moment de inspirație Lady Marmalade (Christina Aguilera) – pornește un spectacol dinamic, plin de energie și surprize.
Alina Petrică a dat startul actului artistic printr-un monolog ce viza bărbații din sală. Din primul moment s-a adresat direct publicului, într-un mod neconvențional. “Numai femei, Dumnezeule mare”, spune acesta publicului.

În mijlocul scenei se afla un paravan, după care Răzvan Mazilu s-a schimbat pe parcursul spectacolului, în postura de actor mut. Având o coregrafie extraordinar executată cu o atenție fină asupra expresiilor faciale, Mazilu a dansat pe pantofi incredibil de înalți, reușind să își păstreze echilibrul pe tot parcursul performanței. Un personaj LGBTQ+, comic, neutru și conturat cu măiestrie de către marele coregraf.

“Mon Cabaret Noir” conturează ideea de “vreau doar să iubesc și să fiu iubită”, care este și replica cu care se închine spectacolul, finalul devenind chiar moralizator.

Anca Florescu: un spectacol muncit în șase luni

În comedia tragică care a fost pusă în scenă la Teatrul Gong, descoperim viața Anitei, de la scandalurile publice în care a fost implicată, la căsătoria sa eșuată și până la moartea subită, la o vârstă fragedă. Unul din momentele cele mai impresionante este momentul Ancăi Florescu, moment de inspirație Pink Floyd construit în cele mai mici detalii.

Actrița Anca Florescu și-a început cariera în musical cu ajutorul lui Răzvan Maziu în West Side Story, în 2014. “Aceasta a fost un fel de continuare a școlii de teatru, a fost o surpriză și a fost ceva ce îmi doream să fac de mult”, recunoaște actrița. Toate aceste reuşite în musical, și nu numai, se întâmplă prin “dedicație, strictețe, seriozitate și iubire”, adaugă Anca Florescu. Actorii au muncit șase luni la coregrafie, teatru și mai ales vocal pentru a atinge această performanță. “Pentru mine rămâne doar bucuria de a fi aici”, mărturiseşte Anca după terminarea spectacolului de luni. “Cel mai tare mă bucur să fiu acasă, să îmi revăd părinți, familia și să avem ocazia de a ne împărtăşi gândurile”, spune sibianca despre participarea la FITS.

“Mon Cabaret Noir” este un spectacol nerecomandat minorilor.

Denisa Laicauf

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact