X
calea dumbravii (2)

Noua Cale a Dumbrăvii, scoasă la licitație: propunem crearea unei benzi dedicate transportului public

Administrația locală a alocat 417.000 de lei pentru întocmirea proiectului tehnic și a celorlalte documentații necesare în vederea transformării Căii Dumbrăvii în primul bulevard sibian cu bandă dedicată autobuzelor Tursib. Bandă pe care se va circula în sens invers față de celelalte două benzi dedicate mașinilor.

Proiectul modernizării Căii Dumbrăvii vizează o porțiune de 2,28 km lungime a acestei artere, cuprinsă între intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul și intersecția cu strada Ludoș, din Valea Aurie. “Proiectul propune modernizarea infrastructurii rutiere utilizate de transportul public urban de călători prin crearea unei benzi dedicate pe tronsonul 1, de la intersecția cu străzile Nicolaus Olahus și bd. Mihai Viteazul și până la intersecția cu străzile Bahluiului și Siretului, amenajarea pistelor pentru biciclete, trotuarelor și a zonelor verzi, reabilitarea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare situate în corpul străzii și modernizarea iluminatului stradal“, se arată în caietul de sarcini elaborat pentru atribuirea contractului de întocmire a proiectului tehnic, detaliilor de execuție, obținere a avizelor necesare și asistență tehnică pe perioada execuției.

2022

Potrivit caietului de sarcini, proiectul tehnic, detaliile de execuție și celelalte acte necesare trebuie finalizate în termen de trei luni de la semnarea contractului. Asistența tehnică este cerută pentru lucrările efective de modernizare, care sunt estimate să se întindă pe parcursul a nu mai puțin de 24 de luni. Firmele interesate de acest contract au termen-limită pentru depunere a ofertelor în ziua de 24 iulie.

Valoarea investiției este aproximată la 18 milioane de lei, fără TVA. Lucrările de modernizare vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile, proiectul întocmit în acest sens fiind în curs de evaluare la Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru.

Potrivit estimărilor din DALI, modernizarea Căii Dumbrăvii va fi finalizată în anul 2022.

Lucrările care se vor efectua la acest obiectiv vor avea ca finalitate:
– creşterea siguranței circulației bicicliștilor și circulației pietonale;
– menținerea sensului unic pentru vehiculele private pe strada Calea Dumbrăvii, între Piața Aurel Vlaicu și intersecția str. Calea Dumbrăvii – str. Bahluiului – str. Siretului;
– desființarea parcărilor de pe partea vestică a străzii;  introducerea unei linii de transport public cu bandă proprie de rulare, pe direcția Nord-Sud;  Reducerea volumelor de trafic cu autoturismul propriu datorită creșterii atractivității transportului public, mersului cu bicicleta și deplasărilor pietonale.
– creşterea confortului;
– reducerea semnificativa a cantității de praf din aer;
– reducerea cantității de CO2 emanate de mijloacele dc transport, pe o stradă modernizată și optimizată va fi mult mai redusă decât în situația actuală;
– reducerea cantității de zgomot și de vibrații;
– reducerea timpului de deplasare a locuitorilor catre zonele de interes;
– îmbunătăţirea capacităţii portante.
Sursa: Documentația de avizare a lucrărilor de intervenție realizată pentru modernizarea Căii Dumbrăvii

Detalii: două loturi

Cei 2,28 km din Calea Dumbrăvii care urmează a fi modernizați au fost împărțiți în două loturi, în care sunt prevăzute a fi implementate soluții diferite.
Primul lot are o lungime de 1,3 km și este cel dintre sensul giratoriu de la intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul și sensul giratoriu de la intersecția cu strada Bahluiului. Sensul unic instituit cu urmă cu șapte ani va fi menținut pe acest lot, unde în afară de cele două benzi de circulație înspre centrul orașului va fi amenajată și o a treia, exclusiv pentru Tursib. “Banda destinată transportului public, cu o lățime de 3,5 m, va fi delimitată de celelalte benzi cu bordură mare, rotunjită“, se arată indicatorii tehnico-economici ai investiției, aprobați anul trecut de Consiliul local Sibiu.

Pe ambele părți ale tronsonului vor fi amenajate trotuare (de 2, respectiv 2,5 metri), iar pista de biciclete este prevăzută a fi amplasată pe partea dreaptă (în sensul de mers al autobuzelor, adică înspre Valea Aurie) și va avea o lățime de 2,5 m. În plus, doar pe partea stângă a aceluiași sens de mers al autobuzelor vor mai fi amenajate locuri de parcare, numărul acestora fiind estimat la 270.
“Lucrările pentru spațiul verde constau în semănarea de gazon și plantarea de arbuști ornamentali. Se vor îndepărta arborii bătrâni și uscați și se vor planta alții noi în locul acestora. Spațiul verde aflat în stare bună se va păstra. Acesta va avea lățimea de 1,5 – 2 m pe partea stângă și lățimea de 2,5 m pe partea dreaptă“, se mai arată în raportul amintit.

Lucrările mai au în vedere și reamenajarea celor 16 intersecții cu străzile laterale aferente acestui tronson, precum și amplasarea de bănci, coșuri de gunoi și un rastel pentru biciclete.

“A rezultat faptul că introducerea unei benzi dedicate de transport public pe direcția nord-sud va conduce la scăderea semnificativă a timpului de circulație pentru călătorii care utilizează aceste mijloace de transport. Implicit, s-a constatat o creștere a gradului de atractivitate al acestui mijloc de transport, care poate oferi timpi de deplasare mai mici decât cei cu vehicul privat și un cost mai mic al deplasării. Ca urmare, va apărea o migrație a unei părți semnificative a utilizatorilor vehiculelor personale către transportul public, ceea ce va conduce la o reducere a densității traficului pe str. Calea Dumbrăvii și zona de influență“, raport al Primăriei Sibiu

Pistă de biciclete, legată de cea din pădure

Cel de-al doilea tronson, cuprins între sensul giratoriu de la intersecția cu străzile Bahluiului și Siretului și sensul giratoriu de la intersecția cu strada Ludoș, are o lungime de 981 de metri.
Pe această porțiune pe care se circulă oricum în dublu sens nu va mai fi amenajată bandă dedicată transportului în comun. Vor fi amenajate, în schimb, la fel ca pe prima porțiune trotuare, pistă de biciclete și spații verzi. De asemenea, tot ca pe primul tronson, și aici sun prevăzute stații de autobuz, coșuri de gunoi, bănci și un rastel pentru biciclete. În plus însă, va fi realizată canalizație subterană, pentru coborârea rețelelor aeriene.

De precizat că pista de biciclete astfel amenajată de la intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul va fi legată de pista amenajată prin Pădurea Dumbrava către Zoo. Acest lucru se va realiza printr-un tronson suplimentar de pistă de biciclete, pe strada Ludoș, cu o lungime de 125 de metri. Vor fi reamenajate și intersecțiile cu cele cinci străzi laterale de pe acest tronson.

 

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

32 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Eu

      Care e diferența dintre voi liberali fdgriști și Gabriela Firea? Și ea se da de ceasul morții sa rezolve aglomerația făcută de lăcomia imobiliarelor și corupților care au dat okul ptr construirea fără nici o noima și fără a se gandii ca infrastructura existenta nu face fata. Iar acum,înloc sa fie trași la răspundere cei care au construit haotic,tot noi cetățenii de buna credinta sa suferim,sa renunțăm la confortul personal și sa stam în frig și ploi,ninsori,prin stațiile de autobuz? Adică tu îmi obligi copilului meargă prin vânt și ploi încă poate 15 minute de la stația de autobuz pana la școală, ca asa vrea mușchiul tău de corupt și lacom? Îmi plătești tu sănătatea copilului? Cum?,ca sanatatea nu poți sa o cumperi cu bani. Dacă eu am avut bani de mașină euro7 poluare,ca sa am confort mai bun,acum tu mai primărie, vrei sa ma obligi sa nu o folosesc și sa ma întorc la autobuz? Dacă tot vreți sa faceți ceva,măriți foarte mult impozitul datorat anual ptr mașinile mai vechi de 12 ani,ca asa e în Germania,în UE.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Doru

    2022??? Sa execute o lucrare de 3 sau 5 km? Strabag a facut dn 14 sibiu sighisoara, 76 km, in 3 ani si astia fac o strada in 2022. Lucrare serioasa. Mai bine nu mai scrieti prin ziare ca numai va faceti de rusine. Mai bine va apucati si vedeti voi cand o terminati. Sa puneti la sfarsit asfalt ca pe poplacii, de autostrada, dupa 4 luni sa crape si sa se lase. Numai lucrari de calitate si termene scurte se fac in oras. De aia nu merg lucrurile bine. Faceti caiete de sarcini sa vina firme serioase. La lucrarea astea trebuia sa se realizeze in maxim 8 luni, maxim.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Banda din pix

    “creșterea atractivității transportului public” nu se realizeaza cu o banda unica de 2 km ce se va “impotmoli” in sensul giratoriu de pe M. Viteazu. Acea banda va crea mai multe probleme decat beneficii. Mai bine cereti solutii celor ce locuiesc acolo si tineti cont si de doleantele lor.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Andrei

    O imensa prostie cu sensul dedicat transportului in comun. Ptr un singur traseu sau maxim doua, sa dai toata circulatia peste cap…. sa nu mai vorbim de reducerea ( limitarea) locurilor de parcare pe o singura parte, in conditiile in care, acolo ai dat voie sa se construiasca blocuri cu 4 si 5 etaje…La cat e de lata Calea Dumbravii, daca intradevar vroiau sa faca ceva bun, se putea reconfigura circulatia pe dublu sens, trotuare mai inguste ca nu e zona cu trafic pietonal, reduci din zona verde pe care nu esti in stare da o intretii ( poti planta copacii mai des daca vrei spatiu verde) si iti mai ramane loc si de parcari….Inca un proiect cu totul ratat al D-nei Primar …. si vin alegeri!!!!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Ciprian

      Să reduci zona verde și să reduci trotuarele? No way! Fix invers, trebuie redus spațiul pentru mașini, mărit spațiul pentru biciclete și făcute multe zone/benzi cu acces exclusiv pentru transportul în comun.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        principiu arhicunoscut: mai multe benzi creează cerere

        Ce să știe Andrei?! Auzi la el: cică așa ”dai toată circulația peste cap”, el nici nu se gândește măcar că atât timp cât ai doar mașini pe străzi, circulația nu se poate decât agrava. Mașini apar cu miile an de an, dar străzile sunt aceleași de când e orașul, eu nu știu să fi apărut altele din senin. EL le vrea lărgite, o perioadă asta va relaxa traficul, timp în care noi vom continua să cumpărăm mașini că… s-a mai relaxat traficul. E un ciclu vicios. Altfel degeaba mergem cu autobuzul, că mereu o să întârziem la lucru, chiar dacă nu e oră de vârf. De-asta și lumea a ajuns să prefere mașina personală. Te poți baza pe autobuze când sunt sufocate de mașinile din jur?

        Singura soluție e să se facă benzi dedicate pt autobuze, dar nu pe un singur bulevard, ci pe toate arterele principale: Milea, Alba Iulia, Coposu, dărâmate restul de garaje vechi cu acoperișuri și făcute parcări supraetaje în spatele blocurilor, cum s-a și făcut prin Hipodrom, să se scoată mașinile de pe, de pildă, Semaforului, unde practic ocupă 2 benzi de circulație, parcate la trotuar, și unde e nebunie la prânz, dar mai ales de la 15:30, 16:00. Blocaj total.

        Apoi, piste de biciclete cu bordură. Astea sunt singurele soluții, altele nu există și deja au fost implementate în Cluj și Timișoara. Dar noi ne punem în unghii fără să știm despre ce vorbim.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        EU

        Încetați sa va certați intre voi! Dacă faceți asta pierdeți din vedere adevăratul vinovat care a creeat toată situatia: cei care au construit blocuri știind ca drumurile existente nu sunt pregătite sa facă fata la asa ceva.Și bineînțeles,cei care le-au eliberat actele sa poată ei construi. Aia sunt adevărații vinovați!

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Se poate mai mult

    Pana in 2022 pentru fluidizarea rapida a circulatiei pe C-lea Dumbravii, interziceti parcarea pe prima banda pe tronsonul dintre V. Milea si Lomonosov si transformati parcarile in spic in parcari paralele cu trotuarul pe tronsonul dintre Lomonosov si sensul giratoriu cu M. Viteazu. Refaceti astfel cele patru bezi de circulatie, cate doua pe fiecare sens intre V. Milea si M. Viteazu!

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    contedeluna

    Mi se pare o idee foarte buna, pentru ca viitorul asta e: transportul public folosit intensiv, cati mai multi oameni pe bicicleta, spatii verzi, poluare redusa. Din pacate, “educatia” pe care majoritatea dintre noi a primit-o spune exact invers: toata lumea trebuie sa mearga cu masina proprie (de preferinta second-hand, TDI si cu numere de inmatriculare relevante: BBY, BMW, AMN, RAI, samd…) cat mai putina miscare si cat mai multe mall-uri (Sfantul consum…) – si lista poate continua. Probabil la un moment-dat o sa ne dam seama ca lumea civilizata alearga intr-o directie, pe cand noi ne taram cu burta plina pe contrasens…dar mi-e ca o sa fie cam tarziu.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Iooo

      O idee buna ar fi sa se faca dintr-un capat al altuia al liniei, nu doar pe cativa km sau pe toate liniile, cap coada. Si eu sunt de acord cu implementarea benzii dedicate pentru transport in comun, dar sa se faca cu cap si sa fie eficient. In primul rand, in tot orasul trebuie facute parcari subterane sau supraterane pentru a scoate masiniile care ocupa o banda de circulatie, vezi Semaforului, Mihai Viteazu, Siretului, etc.

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Mircea

    Mie mi se pare o idee foarte buna. Oamenii trebuie obligati sa mai renunte la masini, sa foloseasca bicicletele si transportul in comun mai des.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      INSTAURATI DICTATURA ?

      Oamenii trebuie obligați? Începeți dictatura? Nimic bun nu poate venii atunci când obligi oamenii sa facă ceva.Vede-ți ca pe unul poporul l-a impuscat ptr ca ne-a obligat: ne-a obligat la rație de alimente,rație de benzina, rație de televizor,a obligat bogații sa cedeze o mare parte din bunuri săracilor, etc. Mai știți de ce s-au retrocedat catolicilor mai toate clădirile istorice din Sibiu?Ptr ca odată cândva comuniștii i-au obligat sa renunțe la bunurile lor din simplu fapt ca erau bogați. Acolo vreți sa va intoarceti? La a obliga oamenii sa…? Azi ii obligi la transportul în comun,mâine la bicicleta,poimâine sa nu mai aibă mai mult de o mașină per familie,….Unde se va oprii șirul obligării sa…?Cine stabilește limitele la care se vor oprii obligațiile sa…? Nu apucați pe calea asta ca e foarte periculoasa.Și va mai numiți liberali,apărători ai drepturilor omului,când vreți defapt dictatura?

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    participant la trafic

    “ creștere a gradului de atractivitate a transportului In comun” Pare ca logica baietilor destepti din primarie e blocarea cu sensuri unice si ocolirea inutila a traficului masinilor mici pt a incuraja transportul in comun. daca era logic da, dar autobuzele circula prea rar in directia centru-cimitir pt a merita blocarea unei benzi doar pt autobuze.
    “Reducerea volumelor de trafic cu autoturismul propriu datorită creșterii atractivității transportului public” “reducerea cantității de CO2 emanate de mijloacele dc transport” “reducerea timpului de deplasare a locuitorilor catre zonele de interes”
    Ia uitati-va pe str. Goga sau cl. Cisnadiei ce produce ideea mareata de sens unic pe dumbravii !
    e traficul , timpul, sunt noxele reduse ???

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Lu

    O mică remarcă referitoare la pista de biciclete: Pistele cu dublu sens nu sunt cea mai bună soluție pentru mersul cu bicicleta în oraș cu scop utilitar (mers la muncă, școală, cumpărături etc.), adică exact acel tip de mers cu bicicleta care, dacă este organizat coerent, poate reduce numărul celor care aleg să meargă cu mașina prin oraș. Practic, biciclistul care vine pe Calea Dumbrăvii în jos și ajunge la sensul giratoriu din intersecția cu Mihai Viteazu este obligat să se dea jos de pe bicicletă și să treacă pe trecerea de pietoni ca să ajungă pe sensul de mers spre centru, sau cum? În general ăsta e efectul majorității sensurilor giratorii din intersecțiile mari din Sibiu: sunt foarte eficiente (pentru autoturisme) atunci când nu este trafic. Nu pierzi un minut (sic!) la semafor. La orele de vârf însă nu sunt cu nimic mai bune decât o intersecție semaforizată. Timpii de așteptare pe sensurile de mers cu volum mare de trafic sunt enormi, consumul de combustibil pentru accelerare/frânare pentru a avansa câțiva metri e enorm, de poluare nu mai zic. În sensurile giratorii trecerile de pietoni sunt mutate cu zeci de metri față de intersecție (descurajează mersul pe jos), iar pentru bicicliști/trotinetiști e horror să treacă prin sensuri giratorii. Revenind la Calea Dumbrăvii: N-ar fi mai inteligent să nu se mai facă locuri de parcare deloc pe Calea Dumbrăvii, ca să fie loc destul pentru toată lumea, poate chiar sens dublu și pentru autoturisme, piste de biciclete pe ambele sensuri? O parcare mare supraetajată/subterană s-ar putea face în locul actualei parcări de la Sala Transilvania. Ar rezolva problema parcărilor atât pentru stadion, Sala Transilvani, clădirile be birouri din zonă. Voință și cap să fie….

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Soluții există pt orice

      Crezi că nu s-a gândit nimeni la problema asta? :)) poate că administrației noastre nu i-a dat prin cap până acuma, dar există o soluție și la aia.

      Apropo, olandezii au din anii 60 benzi dedicate pentru biciclete, ba chiar au blocat orașul în proteste pentru a cere mai multe benzi de biciclete. Noi, sibienii, mai avem mult până să ajungem la mentalitatea aia. Aspecte din astea îmi reamintesc câteodată cât de în urmă suntem de fapt.

      https://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o – How the Dutch got their cycle paths

      https://youtu.be/ob-uVs0_eC0?t=84 – City Cycling – Amsterdam, The Netherlands

      Ăsta e următorul pas firesc în evoluția orașelor în sec. 21. Către asta ne îndreptăm.

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    enemy90

    “Reducerea volumelor de trafic cu autoturismul propriu datorită creșterii atractivității transportului public, mersului cu bicicleta și deplasărilor pietonale”………..mutate-va in Olanda daca sunteti pasionati de biciclete neam prost ! De asemenea pentru deplasarile pietonale va puteti muta in Congo, e spatiu destul. Calea Dumbravii e foarte lata pentru sens dublu, se poate construi autostrada pe ea, se mai reduce din traficul ingernal din Calea Cisnadiei care gatuita. Mai votati mamaia pensionara sa va dea biciclete si trotuare.

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Toma

    Nu aveam de gand sa-mi dau cu parerea despre aceasta tema!O fac,insa, dupa ce,astazi am fost ghid pentru un constantean iubitor de Sibiu si de ASTRA,pe care l-am scos aproape de cimitir la iesirea spre Rasinari!Stiti ce mi-a spus?Voi,sibienii,sunteti dusi cu capul;cum puteti sa faceti cu sens unic sigura strada care duce spre Paltinis sau muzeu,ocolind pe strazi inguste si obscure printre blocuri inghesuite?Mai ales ca strada e larga si dreapta si permite circulatia in ambele sensuri!Nu i-am spus si de intentia de a face banda unica pentru un autobuz la o jumatate de ora!Cred,cu convingere, ca se va reveni la normalitate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact