Administrația locală a alocat 417.000 de lei pentru întocmirea proiectului tehnic și a celorlalte documentații necesare în vederea transformării Căii Dumbrăvii în primul bulevard sibian cu bandă dedicată autobuzelor Tursib. Bandă pe care se va circula în sens invers față de celelalte două benzi dedicate mașinilor.
Proiectul modernizării Căii Dumbrăvii vizează o porțiune de 2,28 km lungime a acestei artere, cuprinsă între intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul și intersecția cu strada Ludoș, din Valea Aurie. “Proiectul propune modernizarea infrastructurii rutiere utilizate de transportul public urban de călători prin crearea unei benzi dedicate pe tronsonul 1, de la intersecția cu străzile Nicolaus Olahus și bd. Mihai Viteazul și până la intersecția cu străzile Bahluiului și Siretului, amenajarea pistelor pentru biciclete, trotuarelor și a zonelor verzi, reabilitarea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare situate în corpul străzii și modernizarea iluminatului stradal“, se arată în caietul de sarcini elaborat pentru atribuirea contractului de întocmire a proiectului tehnic, detaliilor de execuție, obținere a avizelor necesare și asistență tehnică pe perioada execuției.
2022
Potrivit caietului de sarcini, proiectul tehnic, detaliile de execuție și celelalte acte necesare trebuie finalizate în termen de trei luni de la semnarea contractului. Asistența tehnică este cerută pentru lucrările efective de modernizare, care sunt estimate să se întindă pe parcursul a nu mai puțin de 24 de luni. Firmele interesate de acest contract au termen-limită pentru depunere a ofertelor în ziua de 24 iulie.
Valoarea investiției este aproximată la 18 milioane de lei, fără TVA. Lucrările de modernizare vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile, proiectul întocmit în acest sens fiind în curs de evaluare la Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru.
Potrivit estimărilor din DALI, modernizarea Căii Dumbrăvii va fi finalizată în anul 2022.
Lucrările care se vor efectua la acest obiectiv vor avea ca finalitate: - creşterea siguranței circulației bicicliștilor și circulației pietonale; - menținerea sensului unic pentru vehiculele private pe strada Calea Dumbrăvii, între Piața Aurel Vlaicu și intersecția str. Calea Dumbrăvii – str. Bahluiului – str. Siretului; - desființarea parcărilor de pe partea vestică a străzii; introducerea unei linii de transport public cu bandă proprie de rulare, pe direcția Nord-Sud; Reducerea volumelor de trafic cu autoturismul propriu datorită creșterii atractivității transportului public, mersului cu bicicleta și deplasărilor pietonale. - creşterea confortului; - reducerea semnificativa a cantității de praf din aer; - reducerea cantității de CO2 emanate de mijloacele dc transport, pe o stradă modernizată și optimizată va fi mult mai redusă decât în situația actuală; - reducerea cantității de zgomot și de vibrații; - reducerea timpului de deplasare a locuitorilor catre zonele de interes; - îmbunătăţirea capacităţii portante. Sursa: Documentația de avizare a lucrărilor de intervenție realizată pentru modernizarea Căii Dumbrăvii
Detalii: două loturi
Cei 2,28 km din Calea Dumbrăvii care urmează a fi modernizați au fost împărțiți în două loturi, în care sunt prevăzute a fi implementate soluții diferite. Primul lot are o lungime de 1,3 km și este cel dintre sensul giratoriu de la intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul și sensul giratoriu de la intersecția cu strada Bahluiului. Sensul unic instituit cu urmă cu șapte ani va fi menținut pe acest lot, unde în afară de cele două benzi de circulație înspre centrul orașului va fi amenajată și o a treia, exclusiv pentru Tursib. “Banda destinată transportului public, cu o lățime de 3,5 m, va fi delimitată de celelalte benzi cu bordură mare, rotunjită“, se arată indicatorii tehnico-economici ai investiției, aprobați anul trecut de Consiliul local Sibiu.Pe ambele părți ale tronsonului vor fi amenajate trotuare (de 2, respectiv 2,5 metri), iar pista de biciclete este prevăzută a fi amplasată pe partea dreaptă (în sensul de mers al autobuzelor, adică înspre Valea Aurie) și va avea o lățime de 2,5 m. În plus, doar pe partea stângă a aceluiași sens de mers al autobuzelor vor mai fi amenajate locuri de parcare, numărul acestora fiind estimat la 270. “Lucrările pentru spațiul verde constau în semănarea de gazon și plantarea de arbuști ornamentali. Se vor îndepărta arborii bătrâni și uscați și se vor planta alții noi în locul acestora. Spațiul verde aflat în stare bună se va păstra. Acesta va avea lățimea de 1,5 – 2 m pe partea stângă și lățimea de 2,5 m pe partea dreaptă“, se mai arată în raportul amintit.
Lucrările mai au în vedere și reamenajarea celor 16 intersecții cu străzile laterale aferente acestui tronson, precum și amplasarea de bănci, coșuri de gunoi și un rastel pentru biciclete.
“A rezultat faptul că introducerea unei benzi dedicate de transport public pe direcția nord-sud va conduce la scăderea semnificativă a timpului de circulație pentru călătorii care utilizează aceste mijloace de transport. Implicit, s-a constatat o creștere a gradului de atractivitate al acestui mijloc de transport, care poate oferi timpi de deplasare mai mici decât cei cu vehicul privat și un cost mai mic al deplasării. Ca urmare, va apărea o migrație a unei părți semnificative a utilizatorilor vehiculelor personale către transportul public, ceea ce va conduce la o reducere a densității traficului pe str. Calea Dumbrăvii și zona de influență“, raport al Primăriei Sibiu
Pistă de biciclete, legată de cea din pădure
Cel de-al doilea tronson, cuprins între sensul giratoriu de la intersecția cu străzile Bahluiului și Siretului și sensul giratoriu de la intersecția cu strada Ludoș, are o lungime de 981 de metri. Pe această porțiune pe care se circulă oricum în dublu sens nu va mai fi amenajată bandă dedicată transportului în comun. Vor fi amenajate, în schimb, la fel ca pe prima porțiune trotuare, pistă de biciclete și spații verzi. De asemenea, tot ca pe primul tronson, și aici sun prevăzute stații de autobuz, coșuri de gunoi, bănci și un rastel pentru biciclete. În plus însă, va fi realizată canalizație subterană, pentru coborârea rețelelor aeriene.De precizat că pista de biciclete astfel amenajată de la intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul va fi legată de pista amenajată prin Pădurea Dumbrava către Zoo. Acest lucru se va realiza printr-un tronson suplimentar de pistă de biciclete, pe strada Ludoș, cu o lungime de 125 de metri. Vor fi reamenajate și intersecțiile cu cele cinci străzi laterale de pe acest tronson.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Mihai Viteazul , Valea Aurie , Calea Dumbrăvii , Pădurea Dumbrava , Ministrul Transporturilor , Nicolaus Olahus , Primăriei Sibiu , modernizare drumuri , Căii Dumbrăvii , Dezvoltare Regională Centru , Replica Tursib , autobuze , banda dedicata , Piața Aurel Vlaicu
Vizualizari: 9665
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Matei
Acum 1 oră
Emil
Acum 2 ore
John
Acum 2 ore
John
Acum 2 ore
Adina