X
politia-scoate-radarele-in-strada-zilele-acestea-32959

Cinci morți pe drumurile Sibiului. Poliția scoate toate radarele în stradă

Cinci persoane și-au pierdut viețile și 16 au fost rănite grav, într-un număr de 13 accidente grave produse pe drumurile județului nostru, în perioada 01 ianuarie – 9 iunie 2019. Principala cauză a producerii accidentelor rutiere grave în Sibiu este viteza, anunță IPJ Sibiu.

În perioada 28 – 30 iunie, la nivelul întregii țări, Poliția Română derulează o acțiune de prevenire a accidentelor rutiere produse pe fondul conducerii autovehiculelor cu viteză excesivă sau neadaptată.

Principalul obiectiv al activităților polițiștilor îl reprezintă conștientizarea participanților la trafic cu privire la consecințele accidentelor rutiere produse pe fondul vitezei excesive sau neadaptate, consecințe care, adesea, sunt din cele mai grave.

Timp de trei zile, toate radarele vor fi scoase pe șosele și autostrăzi, pentru depistarea celor care depășesc viteza legală, arată reprezentanții poliției.

Se vor folosi echipamentele video de supraveghere a traficului rutier și de măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor instalate pe autospeciale și cinemometrele portabile model TruCAM.

Pe lângă acestea, se vor utiliza și aparatele etilotest, pentru depistarea și sancționarea celor aflați sub influența băuturilor alcoolice.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

6 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Robert

    Am citit știrea pe realitatea.net. acolo scrie că din totalul accidentelor din cauza vitezei s.au produs 17 /. Deci raportat la niv jud ar fii aprox …un decedat și vreo 3 răniți. E regretabil pt toți cei implicați. Dar mă întreb…restul cauzelor…și în principal starea infrastructurii…proasta semnalizare….etc…cite victime au generat??? Da…cel mai simplu ..și…ușor de adus bani la buget e sa…scoți toate radarele și să stai la prindă. Dar a fost vreodată cineva amendat pt starea infrastructurii??? Că sigur sunt n victime și din această cauză!!! Că sa nu mai spunem că și viteza e de multe ori cauzata tot de… infrastructura…adică lipsa ei. După ce faci o jum de ora pt …10 km…da…e posibil sa o mai si calci ..pt că…fiecare avem probl…de ajuns undeva…etc etc
    Daca ar fii autostrăzi…șosele…destule și ok ..poate nu am mai fi tentați să mergem cu viteza.dar știu…nu putem da amenzi pt că de 30 de ani n.am făcut autostrăzi și șosele ok. Așa că….bravo poliției…ieșiți la prindă și amendați șoferii ptca merg cu viteza.e cel mai simplu!!!! Pe. Știu că o să mă înjure multi..oameni de bine..in gen cei care n.au mașina și…știu ei mai bine

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Da vina pe tara

      Stii clar cum functioneaza lucrurile in tara asta. Tine de TINE sa faci tot ce iti sta in putinta sa ajungi cu bine fara sa provoci vreun accident in care sa mai implici si persoane nevinovate ca tu te grabeai. N-ai absolut niciun motiv sa “o calci” daca calculezi ce se poate intampla cu timpul pe care il castigi.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @Robert
    Exact. Dacă nu ar pune ca motiv ‘viteza excesivă’ pentru aproape toate accidentele cu victime, nu ar mai avea justificare să stea prin boscheți cu radarul.

    Mi se pare dubios cum la noi, prevenție înseamnă să stai cu radarul prin boscheți în perioade aglomerate (vacanțe / weekend-uri), iar apoi o perioadă dispar toți, nu-i mai vede nimeni pe drumuri. Și revin sistematic când parca ar ști că ‘e rost de mălai’.

    Realitatea e că:
    – Avem nevoie de autostrăzi pe coridoarele de tranzit și acolo unde sunt fluxuri mari de trafic.
    – Avem nevoie de scoaterea drumurilor naționale mai aglomerate din afara localităților prin centuri, ori prin mutarea drumului pe noi amplasamente (DN1 când a fost reabilitat prin 2007-2008, între Sibiu și Brașov, putea fi scos lejer dacă se dorea din localitățile pe care le traversa, eventual lărgind la format 2 + 1 alternativ).
    – Avem nevoie de înlocuirea unor treceri de pietoni din puncte critice, foarte aglomerate, fie cu pasaje subterane sau supraterane, fie cu amplasarea și montarea de semafoare cu buton și camere video. — – Avem nevoie de o mult mai bună iluminare a acestor puncte de trecere pentru pietoni. Majoritatea sunt execrabil iluminate pe timp de noapte, iar în condiții meteo de ploaie sau chiar ceață, devin adevărate capcane ale morții care își așteaptă următoarea victimă.
    – Avem nevoie de eliminarea mașinilor parcate până în buza trecerilor de pietoni, prin delimitarea mult mai clara și aplicare de sancțiuni asupra celor care parchează într-un spațiu de minim 10 metri în jurul acestor treceri.
    – Trebuie eliminate orice altfel de obstacol natural sau artificial care poate obtura vizibilitatea atât a pietonilor cât și a șoferilor (Ex: Blvd Mihai Viteazu, plin de boscheți, și bannere publicitare care nu fac altceva decât să obtureze vizibilitatea tuturor și să reprezinte un adevărat pericol).
    – Șanțurile și rigolele neacoperite de pe marginea drumurilor, trebuiesc acoperite, și transformate astfel în canale. Ele reprezintă un adevărat pericol așa cum sunt în prezent. La fel și capetele de pod.
    – Montați stâlpișori reflectorizanți pe marginea tuturor drumurilor, așa cum se practică în occident, pentru a crește vizibilitatea asupra marginii drumului în condiții nefavorabile și pe timp de noapte.
    – Montarea parapeților cu capetele lor curbate în pământ, nu drept cum se practică în prezent. Așa cum sunt în prezent parapeții, pe mare parte din rețeaua rutieră, nu sunt altceva decât niște cuțite în aer liber care își așteaptă următoarea victimă pe care să o reteze.
    – Îndreptarea curbelor periculoase, atât cât se poate, iar dacă nu se poate, folosirea de parapeți elastici cu cabluri (WSRB) pentru delimitarea sensurilor în aceste puncte, și lărgirea carosabilului pe ambele sensuri pentru creșterea spațiului de manevră.
    – etc

    Statul în boscheți la ‘ciupeală’ nu reprezintă o soluție. După ce X va trece de radar, va continua să meargă cum a mers și până atunci.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ali

    Sunt total de acord . In plus , asa cum bine se stie , proaspetii soferi habar nu au sa circule pe o autostrada …dupa ce au trecut de 50/h au iesit in decor sarmanii ; sa nu msi vorbim de spagile care se dau ca sa primeasca …., carnetul mult visat fara sa sibs minime abilitati in acest sens . Eu ma intreb mereu cum pot dormii linistiti cei ce accepta di stiu ca scot in trafic astfel de nepregatiti …
    Dar in mod paradoxal vrem o tara ca afara…

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Robert

    Zebra…da faina analiza dar știm că astea nu se vor intimpla niciodată…sau cel puțin în următoarea sută de ani! E clar!!! Și da…poliția are scuza asta cu viteza.pai și dacă mergi cu 50…poți da intr.o groapa și să ricoșezi in cel care vine din sens opus. Deci… problema principală nu e viteza ci…circulația! Circulind se produc accidente din n cauze.asa că uite le dau un pont că să facă rost de bani din amenzi și să facă și munca de prevenire. Sa amendeze pe toți cei din trafic pt că circula și pot produce accidente.cind no să mai fie nici o mașină pe șosele no să mai fie nici un accident!!!

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Gabriel

    Principalul motiv al accidentelor este nesimțirea, tupeul și lipsa educației. Este imposibil să circuli decent și omenește pe o rută Sibiu-Bucuresti, de exemplu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact