Asocierea China Railway – Viaponte Rom a câștigat un prim proces în urma unei contestații și ar putea construi tronsonul 5 din Autostrada Sibiu – Pitești, anunță Economica.net. Eliminată a doua oară din cursa pentru secțiunea 5 a autostrăzii Sibiu – Pitești, asocierea China Railway – Viaponte Rom a depus iar contestație și a obținut câștig de cauză la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Mai mult, dacă va fi menținută această decizie, am putea avea primul lot de autostradă din România construit de chinezi.
CNSC a admis pe 4 iulie contestația asocierii China Railway 14-th Bureau Co Ltd – Viaponte Rom împotriva deciziei prin care a fost exclusă a doua oară din cursa pentru secțiunea 5 a celui mai important proiect rutier al României, scrie Economica.net.
Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este obligată, a doua oară, să reia în calcul oferta chinezilor care, înainte de excludere, se afla pe primul loc.
Decizia CNSC poate fi însă atacată la Curtea de Apel București. Chiar și așa, este posibil ca instanța să mențină decizia Consiliului și să avem primul lot de autostradă din România construit de chinezi.
CNSC a mai admis și pe 2 aprilie contestația chinezilor, după ce aceștia au fost eliminați prima dată din cursa pentru secțiunea 5.
Italienii de la Astaldi, plasați pe locul 2, au atacat la Curtea de Apel București prima decizie a CNSC, din 2 aprilie, prin care chinezii au fost reprimiți la licitație. Pe 7 iunie, instanța a respins plângerea italienilor ca nefondată și i-a obligat să plătească Asocierii China Railway 14 th Bureau Cp Ltd-Viaponmte Rom Srl-Viaponte, Projetos e Consultorias de Engenharia SA, prin Viaponte Rom SRL, suma de 3.000 lei cheltuieli de judecată.
30,35 km în Secțiunea 5
Secțiunea 5 din Autostrada Sibiu - Piteşti este amplasată în județul Argeș, are o lungime de 30,35 km. Traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești.
În octombrie 2017, CNAIR a primit opt oferte pentru secțiunea dintre Curtea de Argeș și Pitești (km 92+600 – 122+950), valoarea contractului pus la bătaie de Transporturi fiind de 1,83 miliarde de lei, fară TVA.
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Compania Naţională , Municipiului Pitești , Apel Bucureşti , Infrastructurii Rutiere , Activag Pitești , autostrada A1 inchisa , Consiliul Național , autostrada Sibiu - Pitești , Pentru Sibiu , contestație , China Railway , Asocierii China Railway , chinezi , Bureau Co Ltd , Bureau Cp Ltd , Viaponmte Rom Srl , Asocierea China Railway , Viaponte Rom
Vizualizari: 4053
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Adrian
Acum 9 ore
Loijhbloijh
Acum 9 ore
Emil
Acum 9 ore
Pastor marginas
Acum 9 ore
Emil