X
sorin scarlat

Legătura dintre noul director al CNAIR și Sibiul: un lot de autostradă ”salvat” de alunecări

Venit în locul unui sibian, nici noul director general al Companiei naționale de autostrăzi și drumuri naționale, Sorin Scarlat, nu este deloc străin de Sibiu. El a lucrat aici timp de patru ani, coordonând lucrările de construire a lotului IV al autostrăzii Orăștie – Sibiu. Lot care ar fi avut soarta alunecărilor din zona Aciliu, dacă Scarlat nu ar fi luat decizia de a consolida zona înainte ca autoritățile să finalizeze tot procedeul birocratic.

În locul lui Narcis Neaga – sibianul care a demisionat din fruntea CNAIR la cererea premierului Viorica Dăncilă care i-a imputat întârzierea unor proiecte –, Consiliul de administrație al Companiei l-a desemnat drept director general interimar pe Sorin Scarlat. Înainte de această numire interimară, Sorin Scarlat a fost director general adjunct al Direcției Dezvoltare Infrastructură Rutieră din cadrul CNIAR, funcție în care a ajuns după ce a lucrat timp de mai mulți ani la o societate comercială privată, Euroconstruct Tranding 98.
Din această companie, Sorin Scarlat a ajuns să conducă șantierul lotului IV al autostrăzii Orăștie – Sibiu (lotul cuprins între nodul rutier de la Săliște și nodul rutier de la Cristian).

Un lot în care a contat decizia rapidă

Contractul pentru cei 16,1 km de autostradă ai lotului IV al autostrăzii a fost semnat în 2011 cu asocierea formată din Astaldi SpA – Euro Construct Trading 98 SRL (România) – Astalrom SA. Termenul inițial pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă a fost aprilie 2013, însă acesta a fost prelungit din cauza alunecărilor de teren care au apărut pe traseu în zona km 76 (dealul din zona spațiilor de servicii de la Cristian) și în zona km 74 (dealul ”roșu” de dinaintea tunelului de la Săcel).

Doar că, spre diferență de alunecările de teren de la Aciliu (aflate pe lotul III al autostrăzii), la cele de la km 74 au fost realizate intervenții mult mai rapid. Practic, din 2012, de când săpăturile efectuate în zonă au scos la iveală instabilitatea straturilor de pământ din zonă, lucrările de consolidare au fost rapid demarate. Atât de rapid încât, pe alocuri, cei din cadrul CNAIR (CNADNR în acea vreme) nu apucau să avizeze soluțiile tehnice propuse de constructor. Potrivit informațiilor Turnul Sfatului din acea vreme, cel care a pus cea mai mare presiune pe implementarea rapidă a soluțiilor era Sorin Scarlat, cel care conducea atunci șantierul care număra în unele momente aproape 600 de muncitori. Amânarea implementării soluțiilor de consolidare ar fi dus la o situație asemănătoare celei din zona Aciliu, unde nici acum, la cinci ani de la deschiderea circulației, problemele de stabilizare a zonei nu au fost rezolvate.

Sorin Scarlat

Sorin Scarlat

Iar pentru consolidarea dealului de la km 74 a fost nevoie de mutarea unui volum de pământ de aproximat la 380.000 de mc. Ca termen de comparație, din tunelul construit în hula Săcelului (primul tunel de autostradă din România), constructorii au scos aproximativ 50.000 de mc de pământ. ”În acel deal au fost turnați pereți mulați cu o lungime de un kilometru și la adâncimi de 24, 20 și 16 metri”, declara în 2013 Sorin Scarlat, pe atunci directorul adjunct al asocierii de constructori angajați să construiască autostrada între Sibiu și Săliște.

Autostrada a fost dată în folosință în decembrie (deci cu opt luni peste termenul inițial, ceea ce, raportat la celelalte mari lucrări din țara noastră, reprezintă o extensie minoră de termen), toate lucrările din contract fiind finalizate în mai 2014. ”Sunt aproximativ 80 de km de parapeți. Betoane am folosit circa 160.000 de metri cubi, umpluturi – 1,1 milioane de metri cubi, iar săpăturile totale măsoară 1,6 milioane de metri cubi. Asfaltul așternut pe tronson cântărește aproximativ 200.000 de tone”, arăta Sorin Scarlat, la inaugurarea respectivului lot de autostradă.

Lotul IV al autostrăzii Sibiu – Orăștie măsoară 16,61 km, distanță pe care au fost construite şase pasaje, două poduri, două noduri rutiere (Sălişte, Sibiu vest), un tunel (dealul Săcel), spaţii de servicii și centrul de întreţinere şi monitorizare.

Proiecte sensibile

În calitate de director general al CNAIR, chiar și interimar, Sorin Scarlat va avea de administrat proiecte sensibile în zona Sibiului. Autostrada Sibiu – Pitești, un proiect ”etern”, și centura Mediașului – proiect scos la licitație pe baza unor documentații vechi de 15 ani – sunt doar două exemple în acest sens.
Sorin Scarlat este de profesie inginer constructor, specializat în construcţia de drumuri, poduri şi căi ferate. A absolvit Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti în anul 2004 şi de atunci a lucrat în domeniul construcției de drumuri, poduri și autostrăzi atât în mediul privat cât și în cel public.

Citește și El ar trebui sa fie ministrul Marilor Proiecte

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

3 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      leprin

      pai uite-te la el ce mecla de taranel are… cam pe ce criterii crezi ca e pus acolo ? De competenta ?!?!?!?! in ce ?.. in lins si pupat, turnat, lingusit si aburit ?…cam asa arata.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Iooo

      In portiunea respectiva se circula perfect, nici nu se simte ca au fost alunecari. Daca o sa coordoneze compania la fel ca lucrarile mentionate, cu aceleasi rezultate nesatisfacatoare, o sa fie vai de nervii nostrii. In concluzie, in afara de nume, nici o schimbare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact