Patru studenți ai Facultății de Inginerie au semnat o scrisoare deschisă în care au descris experiența lor în instituția de învățământ sibiană.
Actualizare:
În urma publicării acestui articol, prof. univ. dr. ing. Lucian Vințan a transmis un punct de vedere pe care îl publicăm integral:
”Subsemnatul prof. univ. dr. ing. Lucian Vințan, vă informez că am aflat, cu mâhnire și stupefacție, de “Scrisoarea despre discriminarea studenților din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu”, semnată de Avrămoiu Lucian, Pană Sebastian, Ispas Andreea și Ciurea Mihaela.
Vă precizez, cu toată responsabilitatea că, în ceea ce mă privește, toate afirmațiile din această scrisoare reprezintă exclusiv minciuni, calomnii și insulte, informații false, fără nicio acoperire în realitate, fără nicio dovadă. Nu am făcut nicio discriminare în toată activitatea mea. (Colegii de an de studiu ai celor 4 semnatari, foști studenți la ora actuală, pot confirma afirmațiile mele anterioare.) În consecință, consider că scrisoare menționată încearcă să îmi afecteze prestigiul profesional și comportamentul integru, dovedite concret pe parcursul întregii mele vieți.
De altfel, imaginea mea, mediatizată suficient în presa sibiană (inclusiv de Dvs.), națională și internațională, a fost întotdeauna pozitivă, în acord cu realizările mele profesionale. Este prima dată când, prin intermediul publicației Dvs., se aduce atingere gravă demnității mele, prin publicarea unor insulte și calomnii nedovedite și, vă asigur, nedovedibile vreodată.
Probabil că aceste acuzații mincinoase au rezultat din faptul că, la data de 27.06.a.c., am avut un examen, în calitate de cadru didactic titular al disciplinei intitulate „Simularea si optimizarea sistemelor de calcul”. Studentele Ispas Andreea și Ciurea Mihaela, semnatare ale scrisorii citate și participante la acest examen (restanță pentru ele), au elaborat lucrări scrise fără absolut nicio legătură cu cerințele examenului (le pot pune la dispoziția oricui dorește). În consecință, acestea nu au promovat respectivul examen restanță (îmi amintesc că o altă studentă, aflată în aceeași situație cu ele la data respectivă, a promovat examenul restant, în urma unei lucrări scrise prin care a dovedit că a depus eforturi de învățare și înțelegere și că deține cunoștințe suficiente în domeniul vizat. Deci... se poate!).
Referitor la foștii studenți Avrămoiu și Pană, semnatari ai scrisorii, îmi amintesc că aceștia au promovat examenul la disciplina anterior menționată cu notele minime (5), în sesiunea februarie 2018, consecință a cunoștințelor precare în domeniu. Evident că la acest examen, ca de altfel la toate examenele aferente disciplinelor al căror titular am fost sau sunt în prezent, au existat și studenți care au obținut note maxime, de 10, dovedind o pregătire foarte bună în domeniul respectiv. Publicația Dvs. nu a fost interesată însă de opiniile altor studenți.
Revenind la scrisoare în cauză... ce poți răspunde unui text lipsit de bună-credință, de coerență logică, de rigoare, de disciplină intelectuală? Cum te poți apăra de “lăturile” unor persoane incompetente în a-mi judeca activitatea, care își permit să mă calomnieze grav – a se vedea, spre exemplu, afirmația falsă “probabil și cartea la rândul ei tradusă pe Google”? Un posibil răspuns la această infamie, indirect dar util, se poate găsi în lista mea de lucrări, publicată online la adresa http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/Lista.doc. Citez cu amărăciune, doar câteva dintre multiplele violări ale limbii române, demne de râsu’-plânsu’, venite din partea unor absolvenți de studii de licență agramați: „vă scriu în numele meu și al colegiilor”, “metodele de predare sunt de o calitate atât de inferioară”, „oameni integrii”, „ce l-ar nemulțumii pe acesta” etc., etc.
Având în vedere considerațiile succinct expuse anterior, referitoare la nivelul de educație al semnatarilor, legat de sfatul pe care mi-l dă domnul Avrămoiu în scrisoare, anume că “pe viitor să nu mai faceți studenții să se simtă ca ultimii oameni”, sunt convins că această senzație de adâncă simțire interioară, psihanalizabilă de altfel în „paradigma” “simț enorm și văz monstruos”, nu mi se datorează.
Cum pot eu răspunde la o enormitate precum că nu aș fi fost obiectiv în corectarea lucrărilor de examen, când, până acum, în 28 de ani de carieră universitară, nu am avut niciun reproș în acest sens? Nici măcar de la foștii studenți Avrămoiu și Pană, notați cu 5 la examenul din februarie 2018, susținut la disciplina pe care am predat-o. Ce pot eu răspunde la acuzația, imposibil de dovedit, pentru simplul motiv că este falsă, că aș fi transmis Secretariatului facultății că nu doresc să mai susțin examenul de restanță? (Evident că nu am făcut așa ceva. Activitățile de examinare se planifică în conformitate cu regulamentele aflate în vigoare.)
În particular, vă aduc la cunoștință faptul lesne verificabil că, la toate evaluările instituționale făcute de studenții noștri cadrelor didactice, de-a lungul anilor, am obținut numai medii foarte bune. Mai mult, am primit, la propunerea studenților din cadrul universității în care activez (Universitatea “L. Blaga” din Sibiu), Premiul “Profesor Bologna”, acordat de “Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România” (ANOSR), profesorilor universitari care au contribuit în mod esențial, în opinia studenților, la progresul învățământului superior românesc și la alinierea acestuia la standardele academice ale Uniunii Europene (V. textul Diplomei la http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/PBL.jpg). În aceste condiții, oare este credibilă afirmația din scrisoare, anume: “calitatea cursurilor fiind deplorabilă”? Cum se corelează această afirmație cu opiniile pozitive, deseori entuziaste, ale studenților înregistrate, arhivate, de mai bine de zece ani? Am la dispoziție zeci de dovezi scrise în acest sens (sic!), pe care le pot pune la dispoziția oricui. Dar cu argumentele pe care le voi prezenta în continuare?
Vă mărturisesc că este prima dată în cariera mea universitară când mi se aduc asemenea acuzații. Sunt un cadru didactic apreciat de studenți, de comunitatea științifică națională și internațională, care și-a dedicat practic întreaga viață activităților didactice și științifice – v. detalii la adresa http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/. Vă prezint în continuare, doar câteva justificări în acest sens, ilustrate de câteva dintre realizările mele profesionale:
· Ales MEMBRU TITULAR al "ACADEMIEI DE ȘTIINȚE TEHNICE DIN ROMÂNIA", v. http://www.astr.ro/prof-univ-dr-ing-lucian-nicolae-vintan/. · PREMIUL "TUDOR TĂNĂSESCU" al ACADEMIEI ROMÂNE, decernat în decembrie 2005, pentru lucrarea intitulată "Simularea și optimizarea arhitecturilor de calcul în aplicații practice", v. http://www.acad.ro/premiileAR/liste/2003.pdf. · Titlul onorific de "Visiting Research Fellow" la Universitatea din Hertfordshire (UH), Marea Britanie, obținut în anul 2002; "I am pleased to confirm the title of Visiting Research Fellow. The title is intended to recognise your ongoing collaboration with our research activities." - Professor J. M. Senior, PhD, Dean of the Faculty of Engineering and Information Sciences, UH (April 2003) – v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/UH.pdf · Diploma Universității "Lucian Blaga" din Sibiu (ULBS) pentru "competență academică deosebită și servicii excepționale aduse" (1999, v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/D_1999.jpg) respectiv Diploma și Medalia ULBS (cu efigia "Lucian Blaga") pentru merite academice (2005, v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/D_2005.jpg). Diploma de excelență pentru activitatea stiințifică desfașurată în anul 2012 (http://webspace.ulbsibiu.ro/adrian.florea/html/images/Diploma_excelenta.jpg), Facultatea de inginerie, ULBS. „Diploma de excelență pentru activitatea științifică meritorie desfășurată în anul 2013”, Facultatea de inginerie, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, 19 decembrie 2013. Distincții analoage au mai fost obținute în anii 2015, 2016, 2018 etc. · Expert activ al Comisiei Europene în domeniul "Computing Systems" (din 2005-prezent). În această calitate am fost implicat în evaluarea și monitorizarea a zeci de proiecte europene de cercetare științifică. · Membru al juriului internațional, într-o companie de mare prestigiu (ex. Prof. Yale Patt sau Prof. Trevor Mudge - Eckert Mauchly Award), la Branch Prediction Championship 2011 organizat de compania INTEL în cadrul conferintei ISCA-2011 (cea mai prestigioasă conferință, la nivel mondial, în domeniul arhitecturii sistemelor de calcul) |
· Diploma de excelență a Editurii Matrix Rom Bucuresti "ca recunoastere a contribuției aduse la dezvoltarea patrimoniului literar științific românesc.", februarie 2013 · Premiul “Profesor Bologna” (diploma si medalie), Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), ASE Bucuresti, 10 mai 2014, v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/PB.jpg · Diploma de excelență “in semn de pretuire pentru contributia adusa la dezvoltarea domeniului de Calculatoare si tehnologia informatiei”, Universitatea Politehnica din Bucuresti, Facultatea de Automatica si Calculatoare, 12.12.2014, v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/pub.jpg · Implementări în microprocesoare comerciale de mare performanță (milioane de exemplare!) ale ideii de predictor neuronal de branch-uri - Oracle Sparc T4-4 (2011), AMD Bulldozer (2011), AMD Piledriver (2012), AMD Bobcat/Jaguar (2014), Samsung Exynos M1 (2016), AMD Zen (2016/2017) și AMD Ryzen (2017), IBM z14 (2017) etc., concept introdus de subsemnat în premieră mondială în anul 1999 (Conferința IJCNN, Washington DC), cu peste 100 de citări internaționale: v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/Impact.docx. · International Doctoral Committee Member (profesori din Olanda, Franța, Spania și România), Delft University of Technology (Technische Universiteit Delft), The Netherlands (November 2018). · În anul 2001 am creat, în premieră, școala de știința calculatoarelor la nivel de doctorat în cadrul Universității “L. Blaga” din Sibiu, cu realizări de incontestabilă valoare la nivel național și internațional prin cei care, ulterior, au devenit doctori în acest domeniu. |
Este trist că un profesor universitar sibian, care a contribuit prin realizări incontestabile, concrete, verificabile în mod public, la dezvoltarea științei și tehnologiei informației, este terfelit în noroi în anumite publicații din presa sibiană, pe baza unor afirmații nefondate.
Totuși, cu gânduri bune,
- 07. 2019 Prof. univ. dr. ing. LUCIAN N. VINŢAN SIBIU Membru titular al Academiei de Ştiinţe Tehnice din România”.
Susțin că au fost marginalizat de unii profesori pentru că veneau din alt județ, că au fost permanent desconsiderați și că nivelul educațional nu a fost deloc la nivelul așteptărilor.
”La orele de curs, Prof. Vințan Lucian se mândrea cu cine este el și câte titluri a obținut de-a lungul carierei mai mult decât ne învăța ceva, neonorând toate orele de curs motivând că are diverse întruniri, calitatea cursurilor fiind deplorabilă, primind 300 de pagini de învățat pe de rost exact cum sunt scrise în carte, probabil și cartea la rândul ei tradusă pe Google. Unde este modestia? Unde să ne mai simțim bine și să fim apreciați? Pe lângă faptul că metodele de predare sunt de o calitate atât de inferioară celor din vestul Europei, aceștia mai vin și cu cărți în limba engleză pe care trebuie să le traducem pentru a primi o notă la laborator, programul nostru de studii fiind doar în limba română. Ce suntem acum noi și traducători!?”, au scris cei patru.Lucian Avrămoiu, Sebastian Pană, Andreea Ispas și Mihaela Ciurea au vorbit în detaliu despre toate nemulțumirile lor avute după experiența sibiană.
Reacția ULBS: ”Sunt cadre didactice de bună, foarte bună sau chiar excepțională calitate didactică
Conducerea Facultății de Inginerie a transmis un comunicat în urma acuzațiilor în care susține că e vorba de acuzații fără niciun fundament. „Toate faptele relatate nu au nicio acoperire în realitate. Cadrele didactice aduse în discuție sunt cadre didactice de bună, foarte bună sau chiar excepțională calitate didactică și științifică, probate în mod incontestabil, prin realizări profesionale demonstrabile, la nivel național și internațional. De altfel, evaluările studenților, vreme de ani buni, demonstrează cu prisosință aprecierea de care se bucură respectivele cadre didactice în fața acestora”, se arată în comunicatul transmis Turnul Sfatului.
În urma acuzațiilor studenților, conform cărora proiectele lor desprinse din experiența lor profesională nu au fost luate în considerare, considerat irelevante, profesorii se apără: ”Orice alte aspecte colaterale, spre exemplu faptul că unul dintre absolvenți este “freelancer” care se ocupă cu aplicații Android, iar celălalt este antreprenor cu 3000 de abonați etc., nu au fost luate în considerare, fiind considerate irelevante în contextul dat. Cei doi candidați au dovedit o pregătire mediocră în domeniul temelor abordate, dovedind faptul că nu au înțeles suficient de bine aspecte fundamentale referitoare la acestea. Notele acordate au fost în perfectă corelație cu aspectele constatate de comisia de examinare”, se arată în răspuns.
Scrisoarea studenților
Scrisoare despre discriminarea studenților din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu
Mă numesc Avrămoiu Lucian, și vă scriu în numele meu și al colegiilor, Pană Sebastian, Ispas Andreea și Ciurea Mihaela. Toți patru am absolvit la Universitatea de Stat din Pitești la programul de licență “Rețele și Software de telecomunicații”, și împreună am decis să venim la Universitatea Lucian Blaga din Sibiu – Facultatea de Inginerie cu speranța de a ne dezvolta din punct de vedere educațional la programul de masterat Aplicații Avansate în Ingineria Electrică. Am venit aici entuziaști în speranța că vom avea oportunitatea să ne îmbunătățim cunoștințele în domeniu, dar și să ne dezvoltăm pe plan personal acumulând cunoștințe din experiența profesorilor.
Am întâlnit profesori plăcuți precum: Mihu P. Ioan, Lizeta Popescu, Bocuț Sebastian și nu în cele din urmă Pascu Adrian. Entuziasmul s-a terminat însă repede când am început să ne simțim marginalizați de restul profesorilor, aici dorind să menționez pe Prof. Maria Vințan, care deseori folosea la cursuri expresia “Voi 4 sunteți de la Pitești, nu mai are rost să vă întreb pe voi”, urmată de Prof. Vințan Lucian și chiar de Mihai Bogdan care adesea au pus accentul pe faptul că absolvisem în altă parte și noi nu merităm să fim studenți aici. Ar trebui oare să existe astfel de forme de “discriminare”!? Mai trebuie să suportăm noi studenții din Romania astfel de discrepanțe între bunul simț și umilire!? Am participat de două ori cu programul de mobilitate Erasmus +, în Izmir și în Praga, însă doar la Facultatea din Sibiu am întâlnit profesori care să se lege de locul unde ai terminat facultatea, care să nu fie obiectivi și transparenți ca de exemplu în corectarea lucrărilor de la examene, care să facă o atât de mare discriminare doar din simplu fapt că ești din Vâlcea sau Pitești. Este inadmisibil pentru un cadru universitar, plătit din munca părințiilor noștri, ca la locul de muncă să nu fie obiectiv și să facă favoritisme după bunul plac. Cât să mai suportăm noi ca și studenți în România aceste lucruri?
În Erasmus toți profesori pe care i-am întâlnit, erau foarte apropiați și prietenoși cu mine, mă salutau “Hey What's up brother?”, băteau palma cu mine și după ore ieșeam că și prieteni să mâncăm sau să povestim, însă cadrele didactice din Sibiu, sunt cu nasul pe sus, pline de ego, se cred atât de deștepți iar noi studenții suntem văzuți ca niște „reduși intelectuali” în ochii lor, ei nerealizând că au pierdut pasul cu actualitatea și că nu se mai pot adapta după cerințele și interesele studentului de a învăța. Mai mult, suntem luați și priviți de sus de anumiți profesori precum Prof. Vințan Lucian care mie personal mi-a spus “Nu te-ai pus cu cine trebuie băiete”, “O să am eu grijă de tine”, “O să vezi tu ce îți fac” asta pe lângă jignirile devenite deja normale din partea dânsului, acest lucru întâmplându-se după ce i-am luat apararea colegei mele Ispas Andreea, pe care, acesta nu a trecut-o la examenul Simularea și Optimizarea Sistemelor de Calcul, motivând că nu a scris pe subiect, insultând-o și umilind-o în fața clasei, eu susținând că nici eu nu am scris pe subiect însă pe mine m-ați trecut.
Cum vom reacționa la aceste abuzuri dacă nu ne protejăm unii pe alții? Unde este transparența și obiectivitatea acestor cadre didactice care se mândresc atât de mult ca și cum ei ar fi inventat totul. La orele de curs, Prof. Vințan Lucian se mândrea cu cine este el și câte titluri a obținut de-a lungul carierei mai mult decât ne învăța ceva, neonorând toate orele de curs motivând că are diverse întruniri, calitatea cursurilor fiind deplorabilă, primind 300 de pagini de învățat pe de rost exact cum sunt scrise în carte, probabil și cartea la rândul ei tradusă pe Google. Unde este modestia? Unde să ne mai simțim bine și să fim apreciați? Pe lângă faptul că metodele de predare sunt de o calitate atât de inferioară celor din vestul Europei, aceștia mai vin și cu cărți în limba engleză pe care trebuie să le traducem pentru a primi o notă la laborator, programul nostru de studii fiind doar în limba română. Ce suntem acum 2 și traducători!? Mai menționez pe Prof. Vințan Maria, care spre deosebire de Prof. Vințan Lucian, aceasta este mai diplomată și ne-a făcut să ne simțim ca niște oameni fără inteligență într-o formă mai subtilă. Prof. Vințan Lucian, Membru titular al Academiei de Științe Tehnice din România, la simpla întrebare adresată de către o colegă: “Când este programat examenul domnule profesor?” îi raspunde: “Da’ ce sunt eu, secretara voastră?” Să nu mai menționez de limbajul nediplomat asupra celor două colege în fața tuturor. Faptul că nu sunteți în stare să purtați o discuție cu un student de la egal la egal atunci când acesta încearcă să vă spună părerea pune multe semne de întrebare, atitudinea arogantă și discrepanța la adresa noastră se văd în modul nostru de exprimare din sala de curs, unde ne este frică să greșim și unde suntem sancționați și umiliți dacă greșim. Dar ce suntem noi, niște marionete să ne dresați? În curând toți tinerii de valoare și cu principii în viață vor pleca în locuri unde sunt apreciați și susținuți să riște și să greșească.
Stimați profesori, voi contribuiți la stricarea sistemului educațional din România, voi trebuie să vă adaptați și să vă schimbați modul de predare în funcție de tinerii inteligenți pe care încă îi mai are țara, care cât de curând or să plece din cauza voastră, aveți funcții de conducere și țineți cu dinții de ele, iar când vă cerem ajutorul ne izbim de un zid. Domnule Prof. Vințan Lucian, mai aveți mult de umblat prin Europa să luați ca și exemplu calitatea învățământului de acolo și totodata mai aveți de lucrat la bunul simț. Vă respect munca pe care ați depus-o de a lungul anilor domnule Vințan Lucian, însă este nevoie de o schimbare în sistem, oameni integrii care să ia act de nevoile studentului și care să se adapteze la un mediu de dezvoltare stabil. Vă doresc multă bafta în cariera dumneavoastră, iar ca un sfat de la un umil student, pe viitor să nu mai faceți studenții să se simtă ca ultimii oameni, că noi ca și studenți nu suntem niște pacienți, ci suntem o speranță pentru viitorul acestei țări. Ne considerați că suntem o generație “mult inferior intelectuală” generației voastre, de ce nu ne educați dacă asta credeți? Sunteți convinși că sunteți mult mai “dotați intelectual” decât noi, dar nu cumva fiecare părinte vrea ca copilul său să fie mai bun decat el? Dacă vreți să lăsați un loc mai bun pe această planetă decât l-ați găști educați-ne și susțineți-ne, nu ne mai umiliți în public, subjugați și tăiați aripile. Aduceți mereu în discuție clișeul “pe vremea noastră”, faceți referire cumva la aceeași perioadă când rasismul și discriminarea erau normale? Când violența verbală cât și fizică în familie era o parte a acesteia? Noi, generaţia milenară, vrem să facem lucrurile altfel față de cum erau impuse de societate “pe vremea voastră” ca fiind normale.
Am fost plăcut surprins de domnul profesor Adrian Pascu, care acesta mi-a spus pe nume, m-a ascultat și m-a tratat de la egal la egal când am discutat cu dânsul. Avem o generație atât de inteligentă, creativă, entuziastă, o generație care nu mai este învățată să lucreze și să învețe pentru un examen din frică și fără plăcere. O generație care dorește să pună întrebări, o generație care a stat în fața blocului cu lacrimi în ochi asteptând părinții de la muncă și asta motivându-ne să reușim, o generație care s-a săturat de mediocritate, o generație sănătoasă de care nu vă veți mai putea atinge pentru că va pleca dacă acest stil continuă.
În final, la prezentarea lucrării de disertație, cele două colege nu au intrat în examenul final deoarce acest cadru didactic atât de mândru de sine, Prof. Vințan Lucian, a transmis către secretariatul Universității că el NU VREA să mai susțină examenul de restanțe, astfel colegele mele nu au putut să intre în examenul de disertație. Să nu mai subliniez faptul că acest examen împreună cu restanța trebuiau să fie programate cu mult înaintea perioadei de susținere a disertației. La secretariatul facultății, împreună cu conducerea acesteia, reprezentată de Prof. Volovici Daniel, colegele mele au avut parte doar de idiotismul “veniți mâine să vorbiți cu X” sau “nu se poate”, firește nu au găsit comprehensiune din partea nimănui, mai mult, una dintre secretare le-a spus că 3 îi este frică de domnul Prof. Vințan Lucian și nu poate face nimic ce l-ar nemulțumii pe acesta (ex: programarea examenelor și restanțelor pentru programul de masterat în timp util). Eu împreună cu colegul meu Pană Sebastian la prezentarea lucrării de disertație, am avut și lucrări practice, eu o aplicație Android pentru iluminatul inteligent al casei, deoarece sunt freelancer și cu dezvoltarea de aplicatii Android mă ocup, avand în prezent peste 50 de aplicații android cu un număr total ce depașește 3 milioane de descărcări în magazin play, profesorii din comisie Vințan Maria, Mihai Bogdan și Panu Mihai, susținând că nu am făcut eu aplicația android și că nu e nimic inteligent în lucrarea mea. Am lucrat la proiectul de disertație cel mai mult la Universitatea din Praga, unde pe lângă aceasta am avut și cursuri la care am obținut rezultate foarte bune, într-o țară străină, însă pentru nivelul Universității din Sibiu aceste rezultate nu sunt suficient de “inteligente”. Colegul meu Pană Sebastian a prezentat proiectarea propriei rețele CATV, el fiind antreprenor și având în prezent un numar de peste 3000 de abonați pentru rețeaua sa de distribuție, însă profesorii au considerat că “nu este nimic scris de el și totul e copiat și nu are nimic proiectat”, menționând faptul că între ei vorbeau “Sunt de la Pitești”. Cum este posibil?
Studenții cu realizări bune pe plan profesional, aducând ceva nou sunt luați în derâdere însă colegii din Sibiu, care au prezentat ce fac la locul de muncă au primit note mult mai mari. Spun toate acestea ca și o răbufnire la tot ce se întâmplă aici, și fiind cu totul dezgustat de modul în care suntem noi tratați ca și studenți atât de către conducerea facultății, secretariat dar mai ales de către unii profesori. Sunt cu totul dezamăgit de acest sistem nefuncțional, în loc să promovăm tinerii inteligenți și să îi susținem, ținem unii profesori și după “pensionare” în Universitate. Ca și sfat pentru următoarele generații de tineri inteligenți și viitori studenți, vă sfătuiesc să vă gândiți de două ori înainte să alegeți Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, și de trei ori dacă vreți să faceți studiile în România, viitorul vostru este doar în mâinile voastre.
Lucian Avrămoiu, Sebastian Pană, Andreea Ispas și Mihaela Ciurea
Răspunsul conducerii Facultății de Inginerie
Conducerea Facultății de Inginerie a luat act cu indignare de insultele și afirmațiile calomnioase pe care semnatarii “Scrisorii despre discriminarea studenților din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu” le-au adus facultății noastre și le consideră nefondate, tendențioase și rău intenționate. Toate faptele relatate nu au nicio acoperire în realitate. Cadrele didactice aduse în discuție sunt cadre didactice de bună, foarte bună sau chiar excepțională calitate didactică și științifică, probate în mod incontestabil, prin realizări profesionale demonstrabile, la nivel național și internațional. De altfel, evaluările studenților, vreme de ani buni, demonstrează cu prisosință aprecierea de care se bucură respectivele cadre didactice în fața acestora.
Activitatea didactică în cadrul Facultății de Inginerie este reglementată prin documente publice, disponibile on-line la adresa: https://www.ulbsibiu.ro/ro/informatii-publice/, respectiv https://www.ulbsibiu.ro/ro/despre/organizare/regulamente-de-organizare-si-functionare/.
Semnatarii documentului primit de Dvs. au susținut examenele în deplin acord cu reglementările în vigoare. Menționăm că cele două studente, semnatare ale acestui document, au avut la începutul anului universitar curent o restanță la una din disciplinele studiate în anul anterior de studiu (anul I de studiu). În acord cu reglementările în vigoare, ele aveau dreptul să susțină examen la această disciplină, în anul universitar curent, la data, ora și sala programate oficial de Secretariatul General al facultății, în sesiunile de examene programate în acest an universitar. Cele două studente s-au prezentat doar la ultima din cele trei date posibile de susținere a acestui examen. Astfel, la data de 27.06.a.c., dl. prof. univ. dr. Lucian Vințan a avut examen, în calitate de cadru didactic titular al disciplinei „Simularea si optimizarea sistemelor de calcul”. Studentele Ispas Andreea și Ciurea Mihaela, participante la examen, au elaborat lucrări scrise fără absolut nicio legătură cu subiectele examenului. În consecință, acestea nu au promovat respectivul examen.
Pentru că nu au promovat examenul au făcut, fiecare dintre ele, o cerere către conducerea facultății, prin care solicitau dreptul la o nouă re-examinare. Cererile au fost respinse, conform deciziei Consiliului Facultății, care a stabilit că studenții din anii terminali mai pot beneficia de o nouă re-examinare doar în sesiunea de toamnă. Trebuie precizat că nu cadrul didactic decide pe cine primește la examen, data susținerii examenului, sau numărul de participări la examene. Toate aceste informații pot fi aflate de la Secretariatul General al facultății.
Legat de afirmațiile referitoare la examenul de disertație susținut de domnii absolvenți Pană Sebastian și Avrămoiu Lucian, comisia de examinare a luat în considerare exclusiv lucrarea scrisă, modul de prezentare, precum și modul în care candidații au răspuns întrebărilor referitoare la proiect. Orice alte aspecte colaterale, spre exemplu faptul că unul dintre absolvenți este “freelancer” care se ocupă cu aplicații Android, iar celălalt este antreprenor cu 3000 de abonați etc., nu au fost luate în considerare, fiind considerate irelevante în contextul dat. Cei doi candidați au dovedit o pregătire mediocră în domeniul temelor abordate, dovedind faptul că nu au înțeles suficient de bine aspecte fundamentale referitoare la acestea. Notele acordate au fost în perfectă corelație cu aspectele constatate de comisia de examinare.
Teodor BOANTĂ
Public Relations Communication and Marketing Department "Lucian Blaga" University of Sibiu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: universitatea lucian blaga , Comisiei Europene , Uniunii Europene , marea britanie , Inginerie Electrică , Turnul Sfatului , Lucian Blaga , Organizaţiilor Studenţeşti , Alianţa Naţională , Adrian Pascu , Universitatea Politehnică , Universităţii Lucian Blaga , Lizeta Popescu , parere , Ştiinţe Tehnice , Maria Vinţan , Secretariatul General , Branch Prediction Championship , facultate , Pentru Sibiu , Computing Systems , Delft University , Diploma Universității , Eckert Mauchly Award , Editurii Matrix Rom Bucuresti , Information Sciences , Conducerea Facultății , Oracle Sparc , Profesor Bologna , Samsung Exynos , Technische Universiteit Delft , The Netherlands , Masterchef Adrian Hădean , Marketing Department , Trevor Mudge , Public Relations Communication , Visiting Research Fellow , scrisoare studenti , Yale Patt , Zidaru Mihai Bogdan , Andreea Ispas , Aplicații Avansate , Avrămoiu Lucian , Bocuț Sebastian , Ciurea Mihaela , Lucian Vinţan , Consiliului Facultății , Hey What , Ingineria Electrică , Ispas Andreea , Lucian Avrămoiu , Mihaela Ciurea , Optimizarea Sistemelor , Panu Mihai , Pană Sebastian , Pascu Adrian , Sebastian Pană , Studentele Ispas Andreea , Vințan Lucian , Vințan Maria , Domnule Profesor , Volovici Daniel , În Erasmus , Publicația Dvs
Vizualizari: 14120
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
MB
Acum 5 ore
Claudiu
Acum 5 ore
Liberal autentic
Acum 5 ore
Neli Oproiu
Acum 5 ore
Bobo