X
sibiu campsor teren

11,7 milioane de lei: estimarea costurilor pentru noua stradă care va lega Ștrandul de Turnișor

În urma elaborării studiului de fezabilitate elaborat pentru construirea unui drum care să lege cartierele Ștrand și Turnișor prin zona Câmpșor s-a stabilit că valoarea maximă a investiției va fi de 11,7 milioane de lei, cu tot cu TVA.

Indicatorii tehnico-economici ai drumului care va avea o lungime de aproximativ un kilometru au fost aprobați de consilierii locali ai orașului în ședința de joi după-amiaza. Viitoarea nouă stradă ar urma să lege strada Dimitrie Cantemir din cartierul Ștrand de strada Rozmarinului, din Turnișor.

Din cele 11,7 milioane de lei, la cât se ridică investiția, 9,9 milioane de lei (sumele includ TVA) este valoarea maximă a lucrărilor de construcții și montaj. Noua stradă ar urma să aibă o lățime a părții carosabile de șapte metri (pentru două benzi de circulație), trotuare de câte 1,25 metri lățime de ambele părți și o pistă de biciclete cu o lățime de 2,5 metri.
Investiția presupune și amenajarea unei rețele de canalizare pluvială cu o lungime totală de 980 de metri, dar și a unei rețele de iluminat public (39 de corpuri de iluminat amplasate pe 37 de stâlpi).
“Între cartierul Ștrand și cartierul Turnișor nu există un drum de legătură asfaltat, drumul existent fiind un drum secundar de categoria IV cu o infrastructură compusă din pământ amestecat cu balast, nu există rețele hidro-edilitare sau instalații electrice pentru iluminat public. Starea tehnică a drumului nu corespunde exigențelor pentru desfășurarea în condiții de siguranță și confort a traficului rutier și nici celor de mediu (generează praf și noroi, favorizează producerea zgomotului și a poluării cu noxe emanate de autovehicule, datorită accelerărilor și frânărilor repetate și frecvente, favorizează poluarea apelor subterane și de suprafață)“, se arată în raportul care a însoțit proiectul de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici. Potrivit acestuia, noua cale de legătură între cele două cartiere va facilita și accesul dinspre și înspre Zona industrială vest, fluidizând astfel traficul pe șoseaua Alba Iulia. Oricum, chiar și în aceste condiții, drumul este folosit intens la orele de vârf de către șoferii care vin dinspre Zona industrială vest.

Viitoarea stradă care va lega Turnișorul de Ștrand traversează Câmpșorul, zonă inclusă în intravilanul orașului Sursa foto: Google Earth

Viitoarea stradă care va lega Turnișorul de Ștrand traversează Câmpșorul, zonă inclusă în intravilanul orașului Sursa foto: Google Earth

Tot legat de această investiție, la începutul acestei luni, Primăria Sibiu a semnat contractul pentru proiectarea unui nou pod peste Cibin, pe strada Rozmarinului. Actualul pod are o singură bandă de circulație și, oricum, nu mai corespunde din punct de vedere tehnic.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

11 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Bercea Cornelius-Victor

    De la construirea cartierului Valea Aurie am sustinut ideea acestei legaturi logice cu Turnisorul si Zona Industriala Vest si ma bucur ca in sfarsit se va realiza. Apar insa doua probleme: 1.Coborarea din cartier spre Campusor se realizeaza in prezent prin strazi subdimensionate ca latime. 2. Traversarea caii ferate poate generea accidente, la ora actuala existand doar o semnalizare cu crucea Sf. Andrei, fara bariera.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibian

    Nu mai construiți infrastructură ce va fi depășită în 2 ani de la inaugurare, că deja pare câ intenționat ne aglomerăm (vezi Str. Doamna Stanca din Șelimbăr, Calea Cisnădiei, etc.)… dacă tot faci o stradă nouă care să lege două dintre cele mai mai mari cartiere cu potențial și de dezvoltare imobiliară, măcar fă-o din start în câmp cu câte două benzi pe sens și cu câte un rând de locuri de parcare lângă fiecare trotuar (parcare laterală la bordură)… cât timp este câmpul gol se definește o stradă, nu după ce a tras constructorul lacom blocul la 5 cm de trotuar…

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Anonymus

    adica 2 milioane de euro pentru 1km de drum? dar ce fac aia acolo frate, il poleiesc cu aur? e autostrada (va avea doar 7m partea carosabila…) mai ales ca acum pe partea de iluminat sunt o groaza de lampi cu LED destul de ieftine si de calitate. Sunt curios cine va pune mana pe contractul de executie…

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Hermanndorf

    E bine ca geniile competente din primarie au descoperit, in sfarsit, roata si focul! Oricum, aprox. 2,5 milioane de euro pentru un kilometru de drum nu e rau, stiut fiind faptul ca Sibiul este un fel de Monte Carlo al podisului Transilvaniei.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    un sibian

    parca tot voi ati scris despre acest drum…si de interesul deosebit pe care-l are fostul viceprimar Popa legat de acest drum…

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    K.Samuel

    Deci se face o treaba de mantuiala. In PUG, pe care se pare ca primaria nu-l mai respecta, dar aici nu e nimic nou, este o strada de categoria a III-a cu ampriza totala de 17m. De ce nu respecta primaria PUG-ul si de ce voi, astia din presa, nu puneti intreabarile astea?

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Din iprejurimiri ca spun ca

    Sper sa se faca si pista de biciclete mai lata si trotuar,altfel se vor intalni toti pe drumul stramt si santuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact