X
turisti samothraki foto faebook catalin osiceanu

Experiența de vacanță pe insula grecească rămasă izolată: “ce nesimțiți… era o confuzie totală“

Pe insula Samothraki din nord-estul Greciei – destinație care atrage inclusiv mulți sibieni – lucrurile au început să devină tot mai tensionate pentru turiștii care nu pot părăsi insula din cauza feriboturilor stricate, iar în anumit zone ale micii insule au izbucnit incendii. O sibiancă ce a reușit să plece zilele trecute de pe insulă a povestit pentru Turnul Sfatului detaliile care au stricat un concendiu.

Insula Samothraki este legată de continent printr-o linie de feriboturi care pleacă din portul orașului Alexandroupoli. Din acest oraș a plecat către Samothraki și Alexandra Lomnășan, la începutul lunii, mai precis pe 5 august. “Atunci era deja stricat unul din cele două feriboturi“, își amintește Alexandra. Drumul cu feribotul între continent și insulă durează aproximativ două ore.

Ajunsă pe insulă, Alexandra a început să se gândească și la altceva decât plaje și soare în momentul în care a aflat că și cel de-al doilea feribot s-a stricat, iar singura legătură cu continentul mai este un vapor care transportă, însă, doar pasageri, nu și mașini. “Nu comunica nimeni nimic oficial în port, nu au fost în stare să pună o hârtie în engleză în care să explice când am putea pleca. Totul a mers pe zvonistică. De aceea, când am văzut că poți cumpăra on-line bilete de întoarcere pentru zilele următoare, am crezut că s-a rezolvat problema. Și le-am cumpărat. Pentru ca în ziua următoare să aflăm că le-am luat degeaba, că feribotul nu se va repara până când voiam noi să plecăm. Și că va trebui să mergem la un alt ghișeu să ne recuperăm banii. Și cea mai nesimțită chestie era că nu puteam să ne recuperăm banii pe biletele cumpărate on-line degeaba decât în ziua pentru care au fost cumpărate. Și atunci se formau cozi gigantice la casierie“.

Cozi de 12 ore fără rost

Au urmat zile în care sibienii mergeau zilnic în port pentru a vedea “ce se mai aude“. Într-una din zile au fost anunțați că, la intervenția ministrului Turismului din Grecia, unul din feriboturile care opera legătura dintre continent și o altă insulă – Thassos – va fi relocat pentru Samothraki. “De la căpitănia portului ni s-a spus că feribotul va pleca la ora șase seara și va transporta doar mașini. Noi urma să mergem cu un alt vapor, dar care putea transporta numai pasageri, nu și mașini. Nu ne spunea nimeni de ce nu putem să mergem cu feribotul care ne transporta și mașinile și de ce să ne lăsăm mașinile să fie conduse de niște marinari care promiteau ei că nu le vor face nimic“, spune Alexandra.

Care, în ziua în care a fost anunțată sosirea feribotului din Thassos cu plecare către continent la ora șase seara, s-a așezat la coada din portul micuței insule încă de dimineața. La fel au procedat și celelalte sute de turiști, care nu știau dacă feribotul are o capacitate suficientă pentru a prelua toate mașinile. “Așa că în ultima zi de concediu ne-am pus de la ora nouă dimineața la coada de mașini din port. Erau acolo turiști care s-au așezat la coadă de la ora șase dimineața, deoarece nimeni nu explica clar ce se va întâmpla, ce capacitate are feribotul, dacă poate prelua toate mașinile și așa mai departe. Era multă panică printre oameni că nu pot părăsi insula. Și am stat cu toții în port până la ora patru după-amiaza, când a venit feribotul. Care era atât de mare, încât până la ora cinci erau încărcate toate mașinile care așteptau de dimineața și nu era plin decât pe jumătate“.

“Pentru că nimeni nu ne spunea nimic oficial, s-au răspândit și tot felul de zvonuri aiurea. De exemplu se spunea că vor fi aleși dintre noi 12 șoferi care să însoțească mașinile și că trebuie copii de buletin pentru acești șoferi și alte câte și mai câte“, Alexandra

De la căpitanul feribotului venit pentru a transporta mașinile, turiștii au aflat că nu pot urca și ei deoarece așa au cerut cei de la Saos, compania care operează cursele între continent și Samothraki și ale cărei feriboturi erau acum defecte. “Probabil că cei de la Saos, în «lăcomia» lor nu voiau să piardă chiar totul în aceste zile și îi obligau ăasagerii să călătorească cu ei. Noi am negociat, am fost mai îndrăzneți și, până la urmă, am cumpărat alte bilete și am mers către continent precum regii: eram 50 de oameni pe un feribotul venit din Thassos, unul cu o capacitate de sute de persoane“, amintește Alexandra.

Feribotul cu care au plecat sibienii a fost aproape gol, deoarece pasagerii nu au fost lăsați să urce

Situația e în curs de rezolvare

Presa centrală relatează – citând sure din Grecia – faptul că situația din Samothraki s-a agravat, deoarece au izbucnit și incendii în zona din apropierea portului, iar sprijin de pe continent nu poate fi oferit în lipsa unor curse operaționale. Situația ar urma să se rezolve de astăzi, zi în care autoritățile elene au promis că vor pune în circulație noi feriboturi.

Foto principală: Înghesuială în portul din Samothraki

Sursa foto principală: Facebook / Cătălin Osiceanu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim