Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Puneți bariere pe Transfăgărășan!

De mulți ani, deja, Transfăgărășanul a devenit o destinație în sine pentru tot mai mulți dintre români. Emisiunile despre automobilele testate pe acest drum “de vis“ au răspândit notorietatea DN 7C-ului și peste hotare. Iar peste această masă în creștere de turiști care își programează cel puțin un drum de concediu pe Transfăgărășan se adaugă și sibienii, argeșenii, brașovenii, mă rog, cei din apropiere, care în zilele toride de vară gândesc că o excursie pe cel mai frumos drum din lume le va bucura și mintea și trupul.

Doar că, mai ales în zilele de sfârșit de săptămână din timpul verii, Trasfăgărășanul nu e altceva decât un șir continuu de mașini care se târâie în sus și în jos. Cozi kilometrice, nervi care nu au cum să nu apară, înghesuială și haos în puținele parcări. Iar din puzderia de șoferi care își omoară nu doar ambreiajul, dar și nervii, de fiecare dată răsar cel puțin câțiva cu mintea mai îngustă, care depășesc coloanele, claxonează turbați și fac orice manevră le vine la îndemână, în disprețul celorlalți.

Un sistem de bariere care să limiteze accesul de ambele părți, și cel din Sibiu, și cel din Argeș, ar re-transforma Transfăgărășanul într-o destinație de care să te bucuri în perioadele de vârf ale sezonului turistic. Un sistem care să permită accesul unui număr limitat de mașini/turiști într-o anumită perioadă de timp nu este un lucru revoluționar, ci unu deja demult implementat peste tot unde avalanșa de turiști depășește capacitățile. Este un sistem care respectă și destinația și turiștii și ar oferi o viață mai așezată și așa-numitelor autorități. Un sistem care, în era internetului, să permită programări on-line. Un sistem care ar putea aduce (chiar dacă taxa de acces ar fi una modică) venituri care să susțină activitățile curente de întreținere a curățeniei (românii lasă munți de gunoaie din mașinile lor), de întreținere a unor noi parcări, facilități și așa mai departe.

Doar că iarăși ne întoarcem la aceste “autorități“. Căci drumarii de la Sibiu au făcut de ani buni o astfel de propunere șefilor de la București. Cu atât mai mult cu cât Transfăgărășanul ar fi trebuit să intre în reabilitare/modernizare de mai bine de cinci ani (de trei ori au fost pregătite, până acum, documentele procedurilor necesare și de trei ori nu s-a reușit implementarea proiectului de reabilitare și modernizare). Doar că propunerile drumarilor sibieni au fost respinse. N-au de ce șefii de la București să se complice cu un astfel de proiect, care presupune ceva muncă birocratică având în vedere că vorbim de limitarea accesului pe un drum public. “Nu se poate“ a fost răspunsul venit din birourile bucureștene de fiecare dată.

Nu ne rămâne decât să sperăm că ministrul Transporturilor ori șeful CNAIR vor rămâne blocați în kilometrii de coadă din vârfurile de sezon. Și astfel poate își vor chema colegii să “rezolve cumva că așa nu mai merge“. Pauzele dintre inaugurările de autostrăzi sunt suficient de lungi pentru a mai lucra și la altceva.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

Andrei

Acum 4 ani

Bariere pe Transfăgărășan
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Zazu

Acum 4 ani

Pai daca guvernul asta “infect” nu a facut ceva, oare de ce guvernele infecte, PDListo, PNListo Iohaniste nu au facut ele ceva in toti ani in care au fost la guvernare, ? Sau iar vedem numai ce vrem si numai ce ne mangaie putina inteligenta?
Raspunde

Vama Veche

Acum 4 ani

De fapt ar trebui un P.C.T.F.
Raspunde

Victor

Acum 4 ani

E o idee bună cu condiția să fie pusă în practică.
Raspunde

Nelutu

Acum 4 ani

S-a facut reclama in tara si strainatate pentru acest drum. Trebuie gasita o alternativa ,,sustenabila" cum se spune acum. Sau , o dezbatere publica, si sa se aleaga calea de mijloc. Unii vor deschis tot timpul, altii bariere . Daca întrebati primaria , ei vor face imediat ,,zona pietonala" si s-au spalat pe mîini ! Ei oricum vor avea abocard sa circule cînd vor!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Valentin

Acum 4 ani

Da...... Inca o mizerie.... Numai sa puneți bariere știți... După ce ca este închis o buna bucata de timp blocaj se întâmplă doar în zilele libere, o sa stresați și mai mult lumea cu ideile voastre.
Raspunde

Sergiu

Acum 4 ani

La pistele de ski din muntii Madridului este ceva asemănător, la sfarsit de săptămâna. In momentul cand se ocupa lucrurile de parcare, poliția inchide drumul jos.
Raspunde

Schiorul de serviciu

Acum 4 ani

Cozile mari din iulie-august sunt cauzate de chioșcurile de la Bâlea Cascadă și de la Bâlea Lac. Acestea sunt " opera" primarilor din Cârțișoara care, se aude, au foloase importante de pe urma funcționării lor. Transfăgărășanul nu s-a reabilitat pentru că nu a câștigat cine a trebuit! Caietul de sarcini pentru reabilitare prevedea 120milioane lei dar au venit niște portughezi "neaveniți ", și au câștigat licitația cu 67 milioane lei. În acel moment, guvernul Ponta a decis , se aude, să nu mai acorde finanțare!Șef la CNAIR era, mi se pare, sibianul Narcis Neagă!
Raspunde

rosu

Acum 4 ani

Aveti rabdare pana ce dom´ ministru face domeniul schiabil, ca atunci se rezolva problema de la sine, merem cu telecabina din Cisnadioara pana la chioscuri.
Raspunde

Klaus

Acum 4 ani

Tolls on the road and a staggered traffic light system to ease the flow of traffic to the top would be a quicker, cheaper fix.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus