X
auto pro clean mihai mandric

Auto Pro Clean: Atelierul de detailing auto și restaurare de piele, în Sibiu

În Sibiu există un atelier unde șoferii își pot restaura mașina fără s-o recunoască. În sensul bun al cuvântului. Un sibian face detailing auto, fiind unul din puținii profesioniști care se ocupă de „arta” de a restaura pielea interiorului mașinii, polisharea lacului exterior al autoturismelor pentru un aspect de showroom, igienizarea completă a habitaclului, cât și tratamente permanente pentru protecție.

Mihai Mandric a terminat Universitatea Româno-Germană din Sibiu, cu o specializare pe Marketing. După studii, a muncit câțiva ani în domeniul farmaceutic, dar a renunțat în favoarea pasiunii sale. „De când eram mic îmi plăcea să curăț mașina lui taică-miu, pentru că îmi plăcea să fie lucrurile curate și cu aspect de „nou”. Până în ziua de astăzi lucrurile au evoluat, pasiunea a devenit job și se numește detailing auto, adică mă ocup de tot ceea ce înseamnă estetica mașinii atât la interior, cât și la exterior”, explică sibianul. „Am trecut de la o muncă de costum și de la băut cafele dimineața la o muncă unde e praf, murdărie, o muncă de atelier. De aceea, trebuie să spun că de o astfel de muncă trebuie să fii pasionat, să îți placă ce faci dacă vrei ca munca ta să fie apreciată”.

Inițial, Mihai Mandric avea grijă de mașinile prietenilor săi. Rezultatele impresionante i-au determinat pe aceștia să îl recomande și altor oameni, iar astăzi trebuie să îți aștepți rândul ca să ajungi în atelierul Auto Pro Clean, așa cum se numește acesta.

Mulți șoferii încă nu cunosc toate avantajele existenței unui astfel de atelier și consideră că o spălătorie rezolvă problemele, dar nu este adevărat – un atelier de Detailing auto profesional (nu cel din „spatele blocului sau din garaje improvizate care fac munca asta doar de dragul unui câștig rapid, bazându-se pe faptul că unii clienți nu știu ce presupune această meserie”) poate rezolva foarte multe probleme de estetică, igienizare și protecție de lungă durată a mașinilor.

În atelierul său, Mihai Mandric face orice fel de lucrări care țin de estetica mașinii: corecție de lac, restaurare de piele, îndepărtarea zgârâieturilor, eliminarea de holograme, corecția farurilor, curățarea țevilor de eșapament, restaurarea plasticelor și multe altele.

auto pro clean 2

„Mulți clienți nu știu cum ar trebui să arate cu adevărat mașina lor, atât la interior cât și la exterior, iar după ce le este predată, atunci am satisfacția cea mai mare, când văd reacția de mulțumire din partea lor”.

auto pro clean 1

Partea de restaurare a pielii este câteodată foarte dificilă însă la Auto Pro Clean acest lucru se face într-un mod profesionist. Mihai Mandric argumentează de ce se mândrește cu ceea ce face: „La piele, pigmentul de vopsea trebuie făcut pe gradul de uzură/decolorare al mașinii respective și nu neapărat după codul de culoare, pentru a avea o restaurare fără urme de intervenție. Eu trebuie să creez culoarea respectivă personalizată pentru mașina fiecăruia, astfel încât să nu se vadă nicio diferență de nuanță. Toată intervenția care se face la restaurarea de piele și, în general, orice tip de intervenție asupra mașinii trebuie să fie cât mai aproape de stadiul de original, de nou”. La început, lumea era un pic reticentă, spune Mihai Mandric. „Când auzea de vopsirea pielii mă întrebau „nu se ia pe haine?”, „nu se duce dacă se udă?”, „nu se strică?”, până când li se spune că se oferă garanție pe lucrările executate, deși pielea „de fabrică” se strică/decolorează destul de repede”.

auto pro clean 3

Secretul în munca pe care o face Mihai Mandric constă în mâna de lucru, dar și în urmarea pașilor care trebuie făcuți „ca la carte”. „Meseria asta, dacă m-a învățat ceva, a fost faptul că ar trebui să ne scoatem din cap românismele astea îndoctrinate de ani de zile, de genul «lasă că merge și așa». Ei bine… nu merge și așa, chiar nu merge. Trebuie făcut așa cum trebuie – urmați toți pașii, pentru că dacă omiți un pas sau doi, rezultatul nu este același, iar în timp am de pierdut eu, dar și clientul”.

Dar pe lângă talent și cunoaștere – contează enorm de mult și materialele. „În România doar de 4 ani a început să explodeze piața de detailing. Când m-am apucat, nu găseam aproape nimic în țară. Tot ce trebuia să cumpăr și de ce aveam nevoie, cumpăram din afara țării. Așteptam și câte 2 luni. Nici acum nu se găsește tot spectrul de produse și ce ar trebui să avem, iar cele care există, sunt mai scumpe la noi”.

auto pro clean 4

Ca sfat pentru șoferi, Mihai Mandric spune că momentul ideal pentru curățatul unei mașini este cel puțin o dată pe an. „Trăim într-o țară în care e extrem de mult praf și oamenii trebuie să înțeleagă acest lucru. Dau un exemplu: ștergi bordul cu o cârpă, pentru că vezi fizic că e praf, vezi pe jos că e mizerie, ai aspirat și gata, crezi că ai mașina curată. Dar tot praful care se acumulează în scaune în decursul timpului sau în plafon dacă fumezi, în locuri în care nu ai acces, gen guri de ventilație sau sub șinele de la scaun, acolo se tot adună mizerie – aia trebuie eliminată. O haină dacă o porți o dată, fiind material textil, acaparează mirosuri, praf etc. Ideal ar fi măcar o dată pe an să se facă curățarea, igienizarea unui habitaclu. Mulți clienți, când mă sună, încep cu asta: Mașina mea nu e murdară, dar trebuie împrospătată. Păi și când ați făcut-o ultima dată? N-am făcut-o niciodată; am foarte mare grijă de ea. Eu te cred, dar termenul de curat e relativ în funcție de fiecare persoană”.

Deși face ceea ce îi place și se bucură de succes, pornirea afacerii a fost o experiență groaznică. Și asta din cauza birocrației românești, dar și a conservatorismului care domină în birourile funcționarilor. „Mi-a fost frică să deschid atelierul, pentru că trebuie investiți ceva bani în aparaturi și materiale cu care se lucrează”. Sibianul spune că toate aspectele birocratice descurajează oamenii care vor să-și deschidă mici afaceri și mai ales pe cei care își urmează pasiunea. „Deși ne lovim de tot felul de situații care nu sunt normale, ne-am învățat cu ele și anormalul devine o realitate în care „ce poți sa faci? Asta e România”… Dacă te cramponezi de fiecare impas, piedică sau anormalitate… ajungi de nu mai faci nimic”, crede Mihai Mandric.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

2 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibian

    Ce vedem in poze arata bine, felicitari. Sa speram ca preturile sunt ok, ca pentru sibieni si nivelul salarial din Sibiu. Din punctul meu de vedere un profesionist si pasionat se dovedește cu adevarat pasionat atunci cand va accepta si lucrari la masini mai ieftine. Daca Mihai refuza masinile mai ieftine si va lucra numai la marcile de top, atunci eu personal il voi incadra la categoria afacerist si mai putin la pasionat de auto si detailing. Ii urez succes!

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact