X
optimizare_seo

Afacerea ta beneficiază de optimizare SEO “ca la carte”? Iată 5 indicatori care verifică acest lucru pentru tine!

In momentul de fata, orice strategie eficienta de marketing online integreaza si un proces de optimizare SEO. Majoritatea consumatorilor din Romania foloseste Internetul, atat pentru cumparaturi directe, cat si pentru a se informa in privinta produselor si serviciilor oferite. Din acest motiv, este deosebit de important ca orice afacere care necesita prezenta in online sa beneficieze si de servicii de optimizare SEO. Astfel, potentialii clienti vor gasi cu usurinta magazinul online sau pagina ta web. Iata, in continuare, care este rolul principal al unei strategii de optimizare SEO, precum si indicatorii prin care putem masura rezultatele:

Pentru inceput, trebuie sa stii ca, in Romania, exista foarte multi “specialisti” auto-intitulati care nu poseda cunostinte de baza in domeniul optimizarii SEO. Acestia fie nu au experienta in domeniu, oferind promisiuni pe care nu le pot respecta, fie apeleaza la tehnici de tip Black Hat care, pe termen lung, vor aduce doar necazuri afacerii tale. Prin urmare, daca te decizi sa apelezi la servicii de optimizare SEO, este important sa urmaresti acesti indicatori, cu care poti monitoriza performantele unui site:

  1. Vizibilitatea in pagina de rezultate a Google (SERP – Search Engine Results Pages)

Fiind printre cei mai importanti indicatori, vizibilitatea in SERP iti asigura si un nivel de trafic ridicat. Astfel, daca te situezi pe pozitia 1 in Google pe un anume cuvant cheie, acest lucru inseamna ca ai 100% vizibilitate in SERP. Prin urmare, o agentie de optimizare SEO care stie ce face va monitoriza constant evolutia pozitiilor pentru mai multe cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta, cu scopul de a-ti livra un raport lunar al mediei vizibilitatii.

  1. Cuvintele si expresiile-cheie

Folosind Google Search Console, o agentie de optimizare SEO va identifica cu usurinta expresiile care aduc vizitatori pe site-ul tau, precum si pozitiile medii ale acestor cuvinte, CTR-ul (clickthrough rate sau rata de click), dar si alti indicatori importanti.

  1. Traficul organic si rata de conversie

Fiind unul dintre cei mai importanti indicatori, traficul organic iti ofera date precise cu privire la comportamentul de navigare al vizitatorilor pe site-ul tau. De asemenea, acest metric este folosit si pentru a masura rata de conversie (cati dintre vizitatori au si cumparat produsul/serviciul), precum si incasarile lunare, care vin doar pe acest canal. Va trebui totusi sa iei in calcul faptul ca acesti indicatori se stabilizeaza la 3-6 luni dupa inceperea colaborarii cu o agentie care ofera servicii de optimizare SEO.

  1. Numarul de pagini indexate in Google si notorietatea brandului

Acest indicator nu are limite, ceea ce inseamna ca activitatea de optimizare SEO poate creste permanent si constant valoarea acestui metric. Cu cat aceasta este mai mare, cu atat prezenta in mediul online este mai bine definita. Este un indicator foarte important, mai ales pentru ca ne ajuta sa putem face o comparatie directa cu competitia, iar in acelasi timp putem evalua performantele strategiei de promovare SEO.

  1. Autoritatea domeniului, autoritatea unei pagini si numarul de backlinkuri

Acesti indicatori, desi sunt mai complecsi si greu de interpretat, au un cuvant greu de spus in ceea ce priveste optimizarea SEO. Acesti metrici devin relevanti in special daca vrem sa comparam un site cu cel al competitorilor. De asemenea, ne ajuta sa masuram eficienta strategiei de optimizare SEO pe durata mai mari de un an!

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact