X
teren cerut aeroport google erah

Salvați Aeroportul Sibiu! Petiție împotriva proiectului de concesiune a fostei baze de elicoptere

Proiectul de hotărâre prin care Consiliul Județean propune concesionarea fostei baze de elicoptere de pe teritoriul Aeroportului Sibiu către Camera de Comerț, Industrie și Agricultură este contestat și se strâng semnături pentru blocarea lui.

Demersul este inițiat de omul de afaceri Ciprian Faraon, care a deschis o petiție on-line de strângere de semnături în acest sens. ”Președinta Consiliului Județean Sibiu, D-na Daniela CÎMPEAN, a inițiat un proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitație publică a terenului în suprafață de 27267mp și a hangarului construit pe acest teren, solicitând aprobarea studiului de oportunitate (nefăcut public!!!) și a raportului de expertiză extrajudiciară de evaluare imobiliară. Acest demers vine ca urmare a solicitării de către dl. Eugen Iordănescu, în numele CCIAS, de concesionare a acestui imobil, în vederea dezvoltării unui centru expozițional și a unui incubator de afaceri.

Acest teren și hangarul existent au fost date în administrarea Consiliului Județean Sibiu, pentru Regia Autonomă Aeroportul Internațional Sibiu, prin HG1390/2005.  Înstrăinarea acestui imobil, dar mai ales schimbarea de destinație, activitățile pentru care se dorește concesionarea neavând de a face cu aviația, amputează șansele reale de dezvoltare viitoare ale Aeroportului Internațional Sibiu.  Studiul de oportunitate, raportul de specialitate precum și proiectul de hotărâre limitează șansele companiilor interesate să inițieze proiecte ce țin de dezvoltarea unui sistem cargo, a unor centre de instruire pentru personalul aviației, a unor activități de mentenanță a avioanelor (având dezideratul parcării acestora în Aeroportul Internațional SIBIU)”, se arată în petiție.

Faraon susține că există și o alternativă la acest proiect. ”Ceea ce conducerea Consiliului Județean Sibiu omite să mai spună este că există ALTERNATIVĂ, respectiv prin Master Planul General de Transport, aprobat prin HG 666/2016, Consiliului Județean Sibiu, în calitate de autoritate tutelară a Regiei Autonome Aeroportul Internațional Sibiu, i s-au aprobat ca fiind eligibile finanțări de la Guvernul României de aproape 55.000.000 EUR. Aceste finanțări sunt destinate investițiilor legate de extinderea terminalului de pasageri cu o suprafață de minimum 460m2, reabilitarea PDA (pistă decolare-aterizare) și compatibilizarea cu celelalte suprafețe de mișcare, achiziția de echipamente și utilaje de asistentă a navigației, securitate și siguranță, asigurarea conectivității aeroportului – sistem inter-modal”, se mai arată în petiție.

”Conducerea Consiliului Județean Sibiu a ales varianta simplă, confortabilă, răspunzând cu ușurință unei cereri de inițiere proiect de hotărâre pentru realizarea unui obiectiv ce nu are legătură cu aviația: centru expozițional și incubator de afaceri! E o chestiune de voință dar mai ales de competență! Vă invit să semnați aceasta petiție, să nu permitem ca incompetența unora să afecteze viitorul acestui aeroport!”

Daniela Cîmpean: ”Nu e bine pentru consiliu să stea până se concesionează pe rând”

Președinta Consiliului Județean a declarat într-o emisiune Turnul Sfatului TV, în urmă cu două săptămâni, că procedura de concesiune va parcurge pașii normali până la realizare. ”Procedura de concesiune e pe parcurs. A fost începută la momentul la care s-a dat hotărârea de consiliu, după care am făcut pasul următor și am întocmit un studiu de oportunitate. Acesta va fi supus atenției consilierilor în ședința următoare. Când s-a auzit de concesiune au fost mai mulți actori economici interesați să concesioneze unii întreg terenul, alții și serviciile. (…) Aflându-se că aeroportul ar putea să concesioneze teren au fost și alții interesați. Cargo – pe cineva interesează un cargo și analizând studiul de oportunitate a aflat că zona scoasă de noi la concesiune nu se pretează pentru cargo, pentru că ar fi cheltuielile prea mari, dar a descoperit o altă zonă. A venit un alt agent economic cu o idee de ”city airport” și am avut o întâlnire cu toți aceștia. Ideea generală care s-a desprins din această întâlnire e că proiectele nu se exclud, se completează, că nu e bine pentru consiliu să stea până se concesionează pe rând, că această concesionare poate să meargă mai departe și să se integreze eventual cu altele. Ne-am gândit că e momentul să facem un master-plan pentru a vedea ce se poate face.  Sunt proiecte care se pot integra, inclusiv pe proiectele mari”, a declarat președinta Consiliului Județean.

cimpean regiune gastronomica (2)

Ea susține că se vor accesa fonduri pentru extinderea terminalului, fiind inițiată o procedură în acest sens. ”Accesăm fonduri pe POIM pentru extinderea terminalului. Se calculează acum dimensiunile, nici nu sunt făcute deocamdată calculele tehnice. În prezent suntem cu numărul de pasageri în creștere și atunci trebuie să gândim pentru viitor”, a mai spus Daniela Cîmpean.

Planul lui Iordănescu

Camera de Comerț, prin directorul executiv Eugen Iordănescu, a solicitat concesionarea terenului și a clădirii în mod gratuit, invocând faptul că este un ONG de utilitate publică. CCIA propune ca pe respectivul teren să ridice un centru de afaceri care să includă suprafețe de expoziții și târguri, săli de evenimente publice și private, birouri pentru sediul Camerei de comerț, dar și pentru terți spații comerciale de proximitate și spații de servicii, un incubator de afaceri orientat înspre industria IT, dar și înspre “industriile creative“.

foto dragos dumitru

foto dragos dumitru

Pentru amenajarea unui astfel de centru de afaceri, CCIA a făcut și o estimare a necesarului investițional. “Renovarea și punerea în funcțiune a clădirii existente estimăm că ar costa între 750.000 și 1.000.000 de euro, conținând în această estimare costurile de proiectare și execuție ale unui centru de afaceri și evenimente. Pentru partea de incubator de afaceri ar urma să fie edificată o clădire nouă, cu proiectare și destinație dedicată pentru incubator. Estimăm că fără dotări de specialitate, o astfel de clădire ar putea costa 550 de euro/mp, urmând să aibă o suprafață de 2.000 de mp“, se mai arată în adresa CCIA către CJ Sibiu.

Banii pe care CCIA îi propune să-i investească aici ar proveni, conform surselor Turnul Sfatului, din vânzarea sediului ONG-ului de pe Bulevardul Nicolae Bălcescu.

Colaborator al securității

Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității (CNSAS) a constat calitatea de colaborator al Securității a directorului executiv al Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Sibiu, Eugen Iordănescu. Procedura CNSAS este în desfășurare, astfel încât la propunerea juriștilor Colegiului, s-a deschis dosarul nr. 2511/2/2019 în care Eugen Iordănescu are calitatea de pârât. Dosarul se află în curs de soluționare pe rolul Curții de Apel București – Secția a VIII-a contencios administrativ și fiscal, cu un prim termen la data de 11 septembrie 2019. Aceasta este o procedură standard, nota de constatare eliberată de CNSAS stând la baza unei acțiuni în constatare, ce urmează a fi deliberată de instanță.

Cererea de verificare în privința relațiilor cu fosta securitate a directorului Eugen Iordănescu a fost transmisă de către Turnul Sfatului încă din februarie 2018, până acum specialiștii CNSAS făcând verificări în acest sens. ”Pe numele domniei sale s-a emis o Notă de Constatare, aprobată de Colegiul CNSAS, pentru introducerea la secția de contencios administrativ și fiscal al Curții de Apel București a acțiunii de constatarea calității de colaborator”, se arată în documentul trimis redacției Turnul Sfatului, semnat de președintele instituției, Constantin Buchet.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

20 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Taormina Făcăleţ

    Satul asta, pe langa ca e o gluma de oras cu glume de politicieni din administratie, mai e plin si de imbecili carora nu le convine nimic niciodata! Daca se face ceva, sar pesedistii sau hipsterii useristi, dupa caz, daca nu se face, de ce nu se face, penibililor!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      A

      Toata treaba aia miroase a dedicatie de la pnl. La fel ca multe contracte “publice” si transparente care s-au facut in Sibiu. Acolo ar trebui extins aeroportul si concesionarea ar trebui discutata in CSAT nu facuta de niste politruci semidocti in niște birouri inchise.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Categoric pentru mutarea aeroportului in afara Sibiului

    Armata si aeroportul de orice natura ar fi trebuie sa fie la cel putin 40km de centrul unui oras si nu la 6km ca in SB.Pe cel mai frumos loc al orasului Sibiu sta un aeroport care a fost construit langa locuitele din Turnisor fara ca sa fie intrebati cetatenii de comunisti ce parere au.Nu este deloc ok sa fie deranjati cetatenii si poluati la fel toata zona
    istorica al Sibiului,mai ales ca armata si
    aeroportul sunt platite din salarile
    contribuabililor.Cred ca este o idee buna pt un centru de afaceri si nu pentru elicoptere ce se uita prin gradinile Sibienilor cautand arici pe timp de noapte .

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Toma

    Este evident pentru toata lumea ca aceasta tentativa de insusire a acestui imobil nu are nimic de-a face cu un centru expozitional sau incubator de afaceri ci un scop de SPECULA!Domnul Iordanescu este renumit pentru astfel de “afaceri”.Cele doua obiective propuse le poate realiza oriunde in Sibiu in schimb aeroportul se poate extinde doar pe terenurile invecinate.Omul incearca dar cei care hotarasc asta ma ingrijoreaza:ori sunt pe o mana cu Iordanescu ori sunt pur si simplu fara minte(ca sa nu le zic altcumva)!

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Referitor la puluare avioane si elicoptere peste Sibiu

    Verificati poluarea produsa de avioane si elicoptere peste Sibiu,nu doar cea fonica.De ce credeti ca sunt diagnoaticati 3-4 sibieni pe zi cu cancer? Inacceptabil.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Tot despre poluare

      Mai incet,amice,cu poluarea!Daca cele spuse de tine ar fi adevarate,in orase ca si Clujul si Bucurestii de la noi sau Bruxelles,Paris,Frankfurt din Europa ca sa nu vorbim de orase din America sau Asia,unde zborurile sunt cu mult mai numeroase,cancerul i-ar decima in cativa ani!
      PS-Care e solutia,ca revenim la vehiculele cu tractiune hipo?

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    M.Popescu

    Titlul este gresit.Nu e pe moarte aeroportul,din pacate e spre dezvoltate cu ceea ce ce se doreste a face”un centru de afaceri,expozitii etc”.Vor fi mai multi plimbareti si poluare mai mare cu avioane “Din Pacate”, adevarat.
    Daca sunt mai putine elicoptere,nu pierde nimeni,este doar spre castigul locuitorilor din 4 cartiere deja surmenati.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Bine de stiut....

    Un avion care decolează produc emisii toxice ca un autoturism care se deplasează pe o distanță de 40 000 km.Faceti un calcul,va rog.
    Zona poluată din jurul aeroporturilor este mult mai mare nu doar a pistelor de aterizare/decolare (se întinde pe o rază de 15-20 km) și, în al doilea rând, emisiile de la înălțime distrug stratul de ozon și
    accentuează efectul de seră.Presupun ca
    Priesc ignor.Atunci succes pt cargo si avioane.Paduri tot mai putine.Semnati cu mana voastra.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Robert

    Iar întreb…poate sint eu mai prost și nu înțeleg. Ce înseamnă” incubator de afaceri”??? Fără… incubator nu se pot face afaceri in SB? Că ziceam că parcă a mai fost unul tot în zona…acum parca e restaurant.daca era așa necesar…benefic…bănuiesc că nu se transforma in restaurant. Și culmea fiind tot în zona….e ceva ce …atrage un astfel de obiectiv exact in zona asta???? Nu.am urmărit dar cred că rest ăla in locul incubatorului e de vreo…2 ani…daca punem și amenajarea la socoteală or fii vreo 3. Sa înțeleg că în 3 ani in SB nu se a mă dezv nici o afacere că ..nu aveam incubator?????? Deci ce înseamnă pina la urma”incubator de afaceri”??????

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Robert

    A…uitam…pt cei care se pling de poluare vor schimbarea locației aeroportului.
    .etc. ok sa zicem că acum…50…60 de ani cînd s o fii făcut aeroport nu putea comenta nimeni.dar mă întreb din 89 încoace de ce s.au mai construit sute ..mii de case in zona daca erau deranjați de poluare??? A ..că acum să aibă ce comenta…că așa e la noi. Daca prin absurd s ar muta la ..40 km aeroportul ar comenta că ei vor să zboare da e prea departe!!! Și în plus…unde sa l faci…că locuințe și locuitori sint peste tot!!!! A..sa l facem în alta parte sa nu mă der pe mine care mi am făcut casa acum 2 ..3 ani și nu.mi convine acum…da sa l der pe altul la 40 km care are casa de …100 de ani.super!!!!!

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Marinescu

    Nu se gandea nimeni in 89 la dezvoltarea de acum.Dar dupa procesul de 30 de ani incoace,in Sibiu,se poate face statistici si stategii de dezvoltare.Oricum ar fi aeroportul ajunge sa fie in centrul orasului.Nu vorbim de vecinii aeroportului ci de un oras intreg.Acest aeroport nu are capacitatea necesara nici macar cu extindere iar pt. sanatate ar trebui sa se implce fiecare cetatean pentru spitale si profesionisti sunt putine iar daca populatia scade,scade si economia si dispare si aeroportul

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Nepasarea costa

    Nu trebuie sa facem aceeasi gresala ca alte tari ce s-au trezit cu aeroport in mijlocul orasului.Nu trebuie sa fim un copy/paste de oras.Inca exista spatiu in jutet.Mai de folos e sa muti un aeroport decat sutele de mii de oameni direct in cimitire.Apropo nu mai sunt spatii nici acolo.Aeroportul imbolnaveste mii de sibieni chiar daca raul este invizibil si poate unii vor sa plece devreme prin nepasare si indiferenta.Calitatea vietii este mai importanta decat orice profit.Acest articol este scris pentru manipulare si nu pentru sulutionare probleme.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Daniela CÎMPEAN Halucinata

    Fiinta asta cu IQ de Botswana ar trebui sa se mute la Botswana cu asemenea idei. Nu avem nevoie in sibiu de asemenea neica nimeni…. CUM !!??!?! a ajuns o asemenea creatura in consiliul judetean ?!?!?!? Asta e intrebarea… ce cauta o asemenea inepta sa faca planuri pentru un intreg oras si sa distruga perspectivele de dezvoltare ?!?!?!
    Cine este aceasta “doamna” si mai mult, pe cine are in spate ?!

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Halucinata

    Daca vreti sa distrugeti aeroportul, atunci faceti plan pentru altul, carpiturilor sau faceti altul inainte daca va face cu ochiul zona !!!

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibian pur impotriva dezvltarii aeroportului in centrul Sibiului cu poluarea la pachet.

    Acest articol este instigare la ura.Nu are nimic de a face cu dezvoltarea.Este o promovare de incultura romaneasca.Cei ce sunt pentru baza de elicoptere si avioane va rog mai cititi si documentati-va ce inseamna europa.
    Ceea cei ei regreta chiar nu trebuie sa repetam noi.
    Indiferent de cine conduce si ce viseaza trebuie urmarit binele oamenilor,iar romanii se descurca foarte bine la deplasari deaceea sunt impotriva autobenzilor si voteaza prostia.Acum vor avioane.Imi vine sa rad.
    Faceti intai spitale,dezoltare in afaceri apoi dezvoltare in poluare ca aveti remedii

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Grijak2

    ..o sa avem un comandament NATO…si fara acoperire aeriana…transport…supraveghere…si tot ce ar trebuii cu decolare imediata….cei din M.Ap.N. nu zic nimic…sau traiasca SECURITATEA…ORIUNDE AI FI….PACAT DE TARA ASTA…

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Gabriel

    Cele 4 cartiere invecinate cu Aeroportul,Turnisor,Tilisca,Valeaa Aurie si Strand cat si parcul industrial Vest si gradina zoologica din SB, de ce nu,SA FIE SCUTIE DE IMPOZITE pentru defavorizare populatie.Cetatenii acestor zone nu mai au aceeasi liniste si sanatate de drept ca toti ceilalti ai Sibiului.

Lasă un răspuns către Halucinata Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact