X
continental

Îngrijorări la Continental, cel mai mare angajator din Sibiu. Presa germană scrie despre posibile concedieri în masă

Unul dintre cei mai mari producători și furnizori de componente auto la nivel mondial, Continental, ia în calcul o restructurare a companiei. Presa germană scrie despre posibile concedieri sau chiar închideri ale unor uzine.

Mai multe publicații din Germania au transmis că furnizorul de componente auto ar intenționa să închidă nouă din cele 32 de fabrici ale sale din întreaga lume. În total, până la 4.000 de locuri de muncă ar fi în pericol la nivel mondial, potrivit ziarului Hannoversche Allgemeine. Conform publicației, garanția de angajare pe care grupul le-a oferit-o angajaților anul trecut ar putea să nu mai fie valabilă. Informațiile despre acest proces vizează unități de producție din divizia de motoare și cutii.

Potrivit postului public de radio Radio Bavaria, nici compania, nici reprezentanții sindicatelor nu au furnizat informații sigure cu privire la amploarea restructurării companiei sau la numărul mare de posibile concedieri.

La începutul lunii august, Continental a anunțat un program prin care să-și asigure permanent puterea financiară și să-și crească competitivitatea în fața îngrijorărilor. Nevoia rezultată de acțiune ar trebui discutată cu reprezentanții angajaților, iar aceste discuții, conform companiei, au loc în prezent, a mai transmis Radio Bavaria.

Wolfgang Schäfer, membru al Comitetului Executiv al Continental, a declarat laînceputul lunii august pentru Reuters, la prezentarea cifrelor trimestriale, că furnizorul se pregătește să-și mute producția în străinătate, din cauza disputei vamale dintre SUA și China și amenințarea unor restricții comerciale suplimentare.

„Observăm o schimbare din ce în ce mai mare a volumelor de export din Germania către piețele clienților. Producătorii de autovehicule se vor vedea din ce în ce mai forțați să își revizuiască strategia de localizare din cauza discuțiilor tarifare. Drept urmare, aceasta ar fi valabilă și pentru noi”, a declarat Schäfer pentru Reuters.

De fapt, disputele tarifare paralizează întreaga industrie auto și obligă producătorii și furnizorii să-și consolideze măsurile de austeritate. Această criză afectează industria în mijlocul unei perioade în care companiile sunt nevoite să investească puternic în motoarele ecologice, dar și în digitalizare. Schimbarea este accelerată de faptul că producătorii de automobile trebuie să îndeplinească cerințele climatice mai stricte începând cu anul 2020.

Continental: „Consiliul de supraveghere a discutat despre aceste provocări”

Turnul Sfatului a solicitat un punct de vedere de la reprezentanții Continental din Sibiu, care este cel mai mare angajator din județ, cu privire  la informațiile din presa germană. Aceștia au precizat că momentan nu pot oferi declarații mai detaliate cu privire la România sau Sibiu, transmițându-ne un comentariu de la sediul central al corporației:

„Industria auto se confruntă, la nivel mondial, cu o schimbare profundă, accelerată în mod dramatic și uneori perturbatoare. În ciuda unei piețe aflate în declin semnificativ, Continental a obținut un rezultat general solid în cel de-al doilea trimestru al anului 2019. Continental este preocupată în mod constant de alinierea sa la condițiile pieței. După cum a fost menționat în comunicatul de presă de la corporație transmis în data de 7 august 2019, consiliul de supraveghere al companiei a discutat despre aceste provocări. Conducerea corporației a explicat strategia sa, cu care Continental își menține capabilitatea financiară în mod permanent, își sporește competitivitatea și își asigură capacitatea de dezvoltare pe viitor. Conducerea s-a arătat îngrijorată de presiunea tot mai mare în ceea ce privește zonele industriale, cum este cazul celor din Germania, cu costuri energetice, fiscale și de asigurare socială ridicate. Măsurile necesare rezultate sunt discutate cu reprezentanții angajaților. Obiectivul este ca, în săptămânile ce urmează, să se cadă la un acord cu privire la o abordare comună planificată. Vă vom comunica odată ce consiliul de administrație și reprezentanții angajaților vor ajunge la o înțelegere, cât și orice influență potențială pe care ar putea-o avea aceasta asupra planurilor noastre de creștere”.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

17 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Unu

    Pai e revolutie industriala, cum ati vrea sa fie ? Trecerea la electric, autonom, interconectat, aduce schimbari. E normal sa fie asa, asta inseamna progres. Pregatiti-va cu..rile!

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    !?!

    Bla bla bla……
    Cand dracu a existat in Romania vreo garantie a joburilor?
    Din toate costurile, in bine cunoscutul stil mioritic, se vor reduce cele sociaale evident.
    Din seria ,, multi da’ prosti” facem ce vrem pe carca romănului.
    Faină țară păcat ca-i locuită…

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Robert

    Da, asistatule ! Evident ca dragnea si psd sunt de vina !
    Cine a marit taxele si impozitele, cine a dus coruptia la rang de arta ? Cine a facut ca birocratia sa fie doar un alt nume pentru spagarii psd ?
    Cand modifici legislatia financiara si pe cea a muncii de SUTE de ori pe an, cand inflatia e de aproape 5%, cand preturile se modifica lunar, cand nu poti face nici o estimare a costurilor pe termen mediu si lung, ce firma serioasa mai ia in calcul investitii si dezvoltare. Iar in cazul unei restructurari evidenta ca operatiunile din tari bananiere imprevizibile si corupta sunt primele care sunt afectate !

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibian SB

    Robert, ce ii explici tu lui Jean Valjean, crezi ca omu intelege? Pai el si altii sunt atat de spalati pe creier de a3 si de psd incat nici daca ii administrezi tratament medicamentos nu rezolvi ceva. Dar stai, mai un pic de răbdare ca vine criza peste noi si atunci sa vezi ce surprize vom avea cu totii, mai ales aici intr-o tara condusa de o grupare mafiota (psd si parlament), care ani de zile au avut toata puterea, pe președinte l-au făcut spectator, grupare care a praduit tot, ce a dat a dat pe bani care nu exista (vorba imbecilului de orlando – vom vedea atunci ce facem……)

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Klaus

    Anyone who works or has worked for this company in Sibiu will not be surprised. It’s full of managers who have been promoted to the level of their own incompetence, employees who are treated like they work in a prison.

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Anton

    Nu se fac restructurari in locatia Sibiu.
    Este vorba de divizia de powertrain (motoare termice si cutii de viteze). Din cauza treceri de la automobilul cu motor termic la cel cu motor electric, o serie de departamente din cadrul Continental nu mai au proiecte. In zona de cercetare – dezvoltare se vor cauta solutii de respecializare. Mai problematic este in zona de productie.
    In cel mai rau caz, in fabrica din Sibiu nu se vor mai face angajari.
    Pana una alta se mai construieste un modul nou pentru productie si un centru de cercetare.
    Sa auzim de bine.

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact