X
gara-sibiu-renovare (1)

Renovările din gara Sibiu se apropie de final. „Au făcut casă fără fundație”

În aproximativ o lună lucrările din Gara din Sibiu se vor încheia și noile peroane modernizate vor fi oficial inaugurate, cu o întârziere de câteva luni. Muncitorii spun că au ajuns la pragul finețurilor, dar inspectorul de infrastructură feroviară spune că „au făcut casă fără fundație”.

În aproximativ o lună noile peroane din gara sibiană vor fi inaugurate, după investiții de peste 10 milioane de lei. Muncitorii de pe șantier spun că se ocupă de finisaje în acest moment, că au finalizat instalarea „copertinelor” de pe mijlocul peroanelor și scaunele pentru călători. Munca se desfășoară în jurul noii pasarele din cauciuc de pe șinele de tren, care ajută călătorii să treacă de pe un peron pe altul. Un reprezentant la constructorilor anunță că acestea se vor monta doar până la peronul patru, la restul nu se mai poate din cauza conformației șinelor de tren.

gara-sibiu-renovare (4)

Nu toată lumea este însă impresionată de lucrări. Un specialist consultat de reporterul Turnul Sfatului spune că lucrarea putea fi mai bine fundamentată.

„Sincer, oamenii aici au făcut casă fără fundație, cred eu. Adică au renovat peroanele, dar au lăsat șinele vechi. Acum nu sunt probleme majore la ele, dar dacă vor vrea după aceea să le scoată trebuie să le taie. O muncă titanică. Ar fi fost mai simplu că le modifice acum și încă câtva zeci de ani singur nu erau probleme. Aceeași poveste se aplică și la pavajele de sub șină. Nu a fost o colaborare bună între beneficiar și constructori. Peroanele sunt într-adevăr bine făcute, pentru călători este mult mai confortabil acum, mai ales pentru cei cu probleme locomotorii. Arată mult mai bine”, spune Simi Coman, inspector de infrastructură feroviară în cadrul Autorității Feroviare Române, responsabil pentru zona Sibiului.

Călătorii se confruntă acum cu alte probleme. Interiorul stației CFR dă semne tot mai vizibile de degradare. Aspectul general al clădirii lasă de dorit, sunt puține locuri de stat jos și atmosfera nu este deloc prietenoasă, acestea sunt doar câteva din observațiile generale ale călătorilor nemulțumiți.

„Peroanele arată mult mai bine dar gara lasă de dorit. Sunt femeie singură cu un copil și uite câți oameni ai străzii sunt la amiază în gară, e plin de ei. De câte ori vin mă așez pe o bancă și nu mă mai mișc, altfel se tot iau de mine. La baie nu poți să mergi și dacă vine un străin și vede peretele acesta eu nu cred că o să îi mai vină să stea. E foarte murdar”, spune o tânără mamă.

Important de menționat că recent a fost renovat și pasajul subteran.gara-sibiu-renovare (5)

Lucrările au costat 9,59 milioane de lei, fără TVA, și au fost atribuite firmei de origine austriacă Swietelsky Construcții Feroviare SRL. Proiectul prevede modernizarea tunelului, peroanelor și copertinelor dintre liniile 2 și 3, respectiv 4 și 5 din stația CFR. În plus, contractul prevede și reabilitarea rețelelor de canalizare și apă.

Lucrările au început în cursul lunii august 2018 și trebuiau să fie finalizate în luna iulie 2019. gara-sibiu-renovare (6) gara-sibiu-renovare (7) gara-sibiu-renovare (10)

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

12 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Nasu

    Cred ca articolul acesta vrea sa laude ceva, de ce reporteri doar scriu si nu gandesc un pic. Va place gara? Clar este frumoasa. Dar este utila? Neeeee. Mergeti cu caruciorul pentru copii. Au fost rampe pe scari dar le-au dat jos. Ia caruciorul in brate coboara scarile si apoi urcale. Foarte fain

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cititescu

    Omul sfinteste locul! Daca cei care administreza gara nu sunt in stare sa pastreze ordinea si curatenia, closetele ajung cotete de porci iar salile de asteptare “hotel” pentru boschetari si provoaca repulsia calatorilor. Si totusi, la Sibiu e mai bine decat in alte gari, asa ca,
    stimati calatori, multumiti CFR-ului pentru “respectul” acordat!

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    McD

    Carpeala tipic romaneasca. De ce nu au construit niste lifturi langa scarile de acces din tunel? De ce nu au amenajat pe peroane spatii inchise cu sticla sub copertine asa cum gasesti oriunde in Europa in garile mai importante? De ce nu au amenajat in zona dintre Podul Garii si tunelul de acces la peroane (unde erau fostele magazii de marfuri) un BUS-terminal sau orice altceva pentru ca locul arata groaznic!!! Copertinele sunt foarte inalte (fara rost) si foarte scurte in comparatie cu altele din garile mici amenajate pe traseul Sighisoara-Deva!! (de exemplu la Vintul de Jos ai impresia ca esti pe promenada cu copertine lungi de 200 metri , cand trenurile noastre abia ajung la 4-5 vagoane in medie!!! E bine, dar se putea mult mai bine, deasemenea puteau inlocui calea de rulare din sectorul liniilor pentru pasageri, macazurile sunt de acum 60 de ani iar trenurile ruleaza in acea zona cu 10-15km/h!!! …nu mai spunem de infrastructura romaneasca nimic, oricum e varza…uitati-va ce denivelata e autostrada Sibiu-Deva la mai toate podurile de pe traseu faci sarituri cu masina!!! salutare

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Relu Miclaus

    Sa fim seriosi, sibienii isi permit sa calatoreasca cu avionul. Gara din oras ar trebui demolata si construit un muzeu interactiv al bogatiei sibiene!

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cris

    Pasajul dinspre strada Moara de Scoarță nu ține tot de gară? Nu era normal să se prelungească peroanele până în dreptul acestuia? In zona aceea sunt niște bălării îngrozitoare care dau aspect de paragină.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    lex_al

    vad ca lipsesc pozele cu lifturile la fiecare peron pt persoanele cu dezabilitati sau pt cei care au copilasi si carucioare. a…mai lipsesc pozele cu benzile laterale de la scari…alea sunt de obicei pt fraierii care merg cu bagaje si sa nu le urce cu mina le pune pe banda, sau in cazuri exceptionale, pt aia care au biciclete (ma fac sa rid singur) si aia pot sa isi puna bicicleta pe banda si o pot urca sau cobori f usor. parca sunt vagoane speciale cu loc de bicicleta (sau ii doar in teorie).
    va rog sa mai faceti niste poze ca sunt f curios sa vad cum arata.

    in cazul in care lipsesc toate aceste utilitati (utilitatile astea fiind necesitati nicidecum fitze) la o gara renovata in 2019…putem spune ca au vopsit doar gardul…ca functionala nu prea este.

    o zi buna,

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Jon Leon

    O alta manarie venita de la un minister in putrefactie, infestat de gandacii pesedisti si acolitii… E vorba de cel al “transporturilor”… adica al acelor baieti care fac autostrazile alea invizibile de 30 de ani.
    S-au gandit sa faca o manjeala si la gara din Sibiu, pe milioane de euro si…. asta au si facut.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    McD

    18 mai 2016, a fost deschisă pentru publicul călător staţia CF Piteşti, gară modernizată la standarde europene în cadrul programului POS-T, cu fonduri europene şi de la bugetul de stat, în valoare totală de 46,7 milioane lei, reabilitată din fonduri europene, în proporţie de 85%, şi fonduri de la bugetul de stat, în procent de 15%.Clădirea gării dispune de 2 săli de aşteptare, 3 case de bilete, dintre care una specială pentru persoanele cu dizabilităţi, sistem modern pentru depozitarea bagajelor, sistem electronic de informare, 5 lifturi şi 6 scări rulante care facilitează accesul rapid la peroane, precum şi 7 spaţii destinate serviciilor comerciale…de ce la altii se poate face totul nou si cu toate functionalitatile necesare???

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      McD

      Da, asa este si tot pe vremuri parcurgeai distanta Sibiu-Arad in cca 4 ore, astazi iti trebuie cam 6h20min… Sibiu -Brasov in 2 ore, astazi cam 3 ore ai nevoie, asa ca dupa zeci si sute de miloane de € investite de CFR , asta este rezultatul ?!?!

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns către Cititescu Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact